|
Скачати 237.88 Kb.
|
Д одаток до рішення районної ради від № РЕГІОНАЛЬНА ПРОГРАМА розвитку Лугинської міжрайонної державної податкової інспекції щодо створення сервісного центру обслуговування платників податків на 2012 рік (далі – Програма) ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОГРАМИ
2. Проблемні питання Для виконання поставлених перед податковою службою завдань, зокрема, щодо створення центрів обслуговування платників податків (далі – ЦОПП) для організації надання послуг відповідно до світових стандартів якості обслуговування платників податків, створення автоматизованої системи «Єдине вікно представлення електронної звітності», яка дозволить направляти електронну звітність контролюючим органам, фондам загальнообов'язкового державного страхування, відповідним органам державної влади через Інтернет, придбання та забезпечення ЦОПП комп’ютерною технікою та інтернетом, на проведення реконструкції у приміщенні , згідно рекомендацій щодо створення ЦОПП Лугинській МДПІ (далі –МДПІ), необхідне додаткове фінансування у 2012 році. Зокрема, утворення в МДПІ сервісного центру обслуговування платників податків до затверджених наказом ДПС України від 10.02.12 № 109 «Щодо створення нових та функціонування діючих ЦОПП» документів за визначеною формою передбачає грошові вкладення у сумі 216,85 тис. грн. . 3. Мета Програми Реформування державної податкової служби України в умовах Євроінтеграційної стратегії розвитку України до світових цивілізованих норм в оподаткуванні, а саме: - удосконалення системи адміністрування податків і зборів, центром якої має стати сам платник (створення комфортних умов платникам податків, у т.ч. максимальне спрощення процедури декларування та сплати податків. Запровадження електронних сервісів обслуговування платників податків та нових моделей податкового супроводження великих платників податків); - стабілізація податкового законодавства (ініціювання законодавчих змін здійснювати у діалозі з бізнесом і громадськістю, забезпечувати паритет інтересів держави і підприємців); - забезпечення стабільного і рівномірного наповнення бюджетів усіх рівнів; - посилення стимулюючої ролі органів ДПС (забезпечення стимулювання інвестиційного клімату, росту економіки, створення рівних конкурентних умов для платників податків); - поліпшення пропаганди та податкової культури серед усіх учасників податкового процесу (необхідність вжиття ефективних заходів для зміни громадської думки у суспільстві щодо наповнення бюджету – це завдання не тільки податкової служби, а і кожного громадянина). Надання якісних консультативних послуг платникам податків, роз’яснень податкового законодавства. - скорочення витрат на адміністрування податків шляхом спрощення системи адміністрування податків, автоматизації процесів оподаткування, реформування організаційно-функціональної структури органів ДПС. 4. Основні шляхи та напрями виконання Програми Інструментами виконання Програми є:
Центри обслуговування платників податків створюються з метою забезпечення виконання органами державної податкової служби основних стратегічних цілей та організації надання послуг відповідно до світових стандартів якості обслуговування платників податків. ЦОПП повинен забезпечити підвищення рівня надання податкових адміністративних та інформаційних послуг платникам податків, а саме: - створення комфортних умов платникам податків; - розширення переліку послуг, що надаються платникам податків, з урахуванням їх потреб та побажань; - спрощення процедури надання послуг та відповідно зменшення часу і вартості виконання платниками податків податкових зобов’язань, у перспективі – отримання послуг без відвідування органів ДПС; - підвищення рівня добровільної сплати податків з одночасним здійсненням зворотного зв’язку щодо якості обслуговування платників податків; - формування позитивної громадської думки щодо діяльності органів ДПС. Відповідно до цілей основними завданнями ЦОПП є: - створення умов для партнерських взаємовідносин податкової служби та платників податків; - забезпечення платників податків якісними та своєчасними податковими послугами (введення критеріїв якості надання послуг ЦОПП); - забезпечення повної обізнаності щодо можливих змін у податковому законодавстві (шляхом надання консультацій, роз’яснень); - забезпечення значного зниження витрат платників податків, пов’язаних із виконанням податкових зобов’язань; - поліпшення механізму дотримання вимог податкового законодавства за рахунок забезпечення умов для підвищення рівня добровільного виконання платниками податків своїх зобов’язань. ЦОПП повинен бути обладнаний відповідно до Рекомендацій щодо оформлення приміщень ЦОПП та умовно або фактично складатися з трьох залів (секцій), які будуть забезпечувати виконання стандартизованих функцій з урахуванням площі приміщення та кількості платників податків:
У залі (секції) створюються спеціально обладнані робочі місця для надання консультаційної допомоги платникам податків, кількість яких вираховується залежно від середньої кількості відвідувачів на день. Робочі місця працівників мають бути обладнані комп’ютерною технікою з доступом до мережі Інтернет та необхідним програмним забезпеченням. При наданні консультацій платникам податків працівники ЦОПП повинні використовувати Єдину базу податкових знань. Технічні вимоги для приміщення повинні відповідати санітарним нормам, визначеним законодавством України. Податковим кодексом України передбачається створення автоматизованої системи "Єдине вікно представлення електронної звітності", яка дозволить направляти електронну звітність контролюючим органам, фондам загальнообов'язкового державного страхування, відповідним органам державної влади через Інтернет. За допомогою цієї системи спрощується порядок і уніфікується процедура подачі електронної звітності. Автоматизована система самостійно визначає і перенаправляє відповідні електронні звіти в той або інший державний орган відповідно до їх компетенції і порядку, певного чинного законодавства. Зараз проводиться розробка автоматизованої системи "Електронна картка", яка дозволить створити різного спектру умови для платників податків щодо виконання ними податкових зобов'язань на добровільних засадах: дистанційно, з індивідуальними сервісами і з кваліфікованою допомогою фахівців центрального рівня. Зокрема, платнику податків за допомогою персонального комп’ютера/смартфона (удома, на роботі, в дорозі) в режимі on – line з використанням електронно-цифрового підпису буде можливе проведення операції з власним персональним Електронним кабінетом: отримання консультацій; надання реєстраційних даних; надання звітності в електронному вигляді; отримання послуг і інформації про стан розрахунків з бюджетом по особовому рахунку. Окрім цього, введення електронної картки приведе до зменшення безпосереднього спілкування платників податків з працівниками ДПС і, як наслідок, – до викорінювання проявів корупції в органах ДПС. Електронна картка також дозволить забезпечити належний рівень захисту податкової інформації на всіх етапах її життєвого циклу, а також дозволить здійснювати сплату податків з банківських рахунків платників податків. У той же час, платники податків чекають від податківців постійного підвищення якості наданих ними послуг не тільки дистанційно, але і в процесі особистого спілкування. На виконання доручення Президента України від 15.08.11 № 1-1/1792 щодо удосконалення порядку надання адміністративних послуг та підвищення їх якості, відповідно до пункту 7 доручення Прем’єр-міністра України Азарова М.Я. від 20.08.11 № 39859/1/1-11, Податкового кодексу України та з метою забезпечення комфортних умов платникам податків шляхом утворення нових і функціонування існуючих центрів обслуговування платників податків розроблена Концепція створення і діяльності місцевих і регіональних Центрів по обслуговуванню платників податків, які надаватимуть майже весь перелік адміністративних і державних послуг для платників податків. І тому один з пріоритетних напрямів діяльності податкової служби сьогодні – встановлення по-справжньому партнерських відносин між податківцями і платниками податків всіх категорій, поліпшення зворотного зв'язку між ними. Форми і методи, використовувані МДПІ для вирішення цього завдання - найрізноманітніші. Важливе місце в цій роботі займає співпраця з громадськими організаціями. Метою такої співпраці є усунення правових, економічних та адміністративних перешкод в реалізації права на підприємницьку діяльність, виявлення проблемних питань застосування податкового законодавства і загальна розробка пропозицій щодо його удосконалення. Виконання Програми здійснюватиметься наступними шляхами: 1. Забезпечення умов для добровільного виконання вимог податкового законодавства платниками податків та забезпечення повного, своєчасного надходження законодавчо встановлених в Україні податків та зборів (обов’язкових платежів) шляхом: надання пропозицій щодо удосконалення податкового законодавства; спрощення механізму обчислення податків для платників; розповсюдження і доведення до платників податків уніфікованих на центральному рівні форм податкової звітності та інструкцій щодо їх заповнення; впровадження вдосконаленої системи адміністрування податкового боргу платників податків; ефективне впровадження системи приймання податкової звітності від платників податків в електронному вигляді; удосконалення контрольно-перевірочної роботи та ін. 2. Забезпечення прозорості, компетентності, передбачуваності та неупередженості діяльності податкової служби через: надання своєчасних та якісних консультативних послуг платникам податків, роз’яснень податкового законодавства; систематичне висвітлення діяльності органів державної податкової служби через засоби масової інформації, „круглі столи”, конференції тощо. 3. Створення високопрофесійної, інформаційно розвиненої державної податкової служби шляхом розробки та впровадження програми розвитку інформаційної інфраструктури, що передбачає: розробку та впровадження нової організаційної структури, побудованої за функціональним принципом; забезпечення максимальної автоматизації процесів адміністрування податків з метою створення умов щодо неупередженого ставлення до платників податків та забезпечення максимального рівня сервісу під час їх обслуговування, а також недопущення корупційних дій з боку податківців; удосконалення державної системи моніторингу сплати податків, зборів (обов’язкових платежів); підвищення рівня управління персоналом державної податкової служби шляхом вдосконалення системи професійної підготовки і перепідготовки кадрів, впровадження нових механізмів управління персоналом. Для реалізації вищезазначених положень та здійснення заходів зі створення ЦОПП по Лугинській МДПІ необхідне додаткове фінансування у 2012 році. На проведення реконструкції у приміщенні МДПІ , згідно рекомендацій , щодо створення ЦОПП необхідне придбання товарів (робіт, послуг) Орієнтовна вартість закупівлі
На сьогодні в Лугинській МДПІ активно вживаються заходи з удосконалення механізму справляння податків та підвищення рівня обслуговування платників. Головним підґрунтям такого кроку, спрямованого на налагодження дієвої співпраці з громадськістю, є створення і впровадження в експлуатацію інформаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем і мереж , а також забезпечення комплексного захисту даних. Нові напрями роботи служби запроваджено Податковим кодексом України (далі – ПКУ), а саме: статтею 49 ПКУ передбачено, що платники ПДВ зобов’язані подавати податкову звітність в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. Термін запровадження вказаної норми Податкового кодексу – 1 січня 2011 року. Статями 14, 201 та Прикінцевими положеннями ПКУ передбачено поетапне впровадження Єдиного реєстру податкових накладних з 1 січня 2011 року. Статтею 201 ПКУ передбачено, що платники ПДВ повинні подавати копії записів у реєстрах виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді. На виконання норми п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України платники податку на прибуток подають разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність. Для забезпечення роботи працівників МДПІ з Єдиним реєстром податкових накладних, податковою і фінансовою звітністю та реєстрами виданих і отриманих податкових накладних необхідні автоматизовані робочі місця (персональна комп’ютерна техніка з відповідним програмним забезпеченням). Недостатня автоматизація робочих місць не дозволяє МДПІ продуктивно і якісно виконувати покладені на неї завдання та функції, прозоро відслідковувати узгодженість та несуперечність цілей, які ставляться на всіх рівнях управління, контролювати їх дотримання та приймати рішення щодо забезпечення їх досягнення. Номенклатура комп’ютерної техніки МДПІ дуже різноманітна. Це зумовлено тривалим та поступовим формуванням інформаційної системи впродовж більше 10 років. Загальна кількість персональних комп’ютерів, які на сьогодні експлуатуються в МДПІ, одиниць, з них одиниць (40%) – морально застарілі, експлуатуються більше 10 років та не можуть продуктивно працювати з сучасним програмним забезпеченням. Для підтримки роботи працівників МДПІ з Єдиним реєстром податкових накладних, податковою і фінансовою звітністю та реєстрами виданих і отриманих податкових накладних , згідно рекомендацій щодо створення ЦОПП необхідно придбати та підключити комп’ютерну техніку , а також провести лінію Інтернет на суму 27, 5 тис. грн. Також Лугинській МДПІ , згідно рекомендацій щодо створення ЦОПП , необхідно придбати меблі для обслуговування платників податків, облаштувати стендами, поштовою скринькою, виготовити друковану продукцію та проінформувати через ЗМІ громадськість про відкриття ЦОПП Орієнтовна вартість закупівлі
5. Показники продукту регіональної Програми розвитку Лугинської міжрайонної державної податкової інспекції щодо створення сервісних центрів обслуговування платників податків на 2012 рік
Основним показником продукту програми є досягнення рівня зростання надходжень податків і платежів до бюджетів усіх рівнів на 0 відсотків. Показниками ефективності програми є підвищення рівня якості послуг, що надаються платникам податків, зокрема створення комфортних та максимальне спрощення процедури декларування та сплати податків. Показниками якості програми являється розширення податкової бази за рахунок виведення доходів із тіньової економіки, руйнування схем ухилення від оподаткування, припинення діяльності суб’єктів господарювання з ознаками фіктивності. Зазначені показники планується досягти за рахунок розширення переліку послуг, що будуть надаватися платникам податків у центрах обслуговування платників з урахуванням їх потреб та побажань.
15 7. Контроль за ходом виконання Програми Безпосередній контроль за ходом виконанням заходів і завдань Програми, цільовим та ефективним використанням коштів здійснює Лугинська міжрайонна державна податкова інспекція. Лугинська міжрайонна державна податкова інспекція до 1 березня 2013 року подає управлінню економіки райдержадміністрації узагальнену інформацію про стан та результати виконання Програми відповідно до додатку 5 Порядку формування, фінансування і моніторингу виконання регіональних (комплексних) програм. Заступник голови районної ради В.І.Давидюк |
РЕГІОНАЛЬНА ПРОГРАМА розвитку Лугинської міжрайонної державної податкової... Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми |
РАЙОННА ПРОГРАМА оптимізації процесів оподаткування та приведення... Центру з обслуговування платників податків Коломийської об’єднаної державної податкової інспекції |
Звіт про виконання Плану основних питань економічної і контрольної... Розділ Організація роботи Чуднівської міжрайонної державної податкової інспекції щодо забезпечення виконання завдань із надходження... |
План основних питань економічної і контрольної роботи Чуднівської... Розділ Організація роботи Чуднівської МДПІ щодо забезпечення виконання завдань із надходження платежів до бюджету |
Звіт про виконання П лану р оботи Чуднівської міжрайонної державної... Розділ Організація роботи Чуднівської МДПІ щодо забезпечення виконання завдань із збору |
Головна мета проведення семінарів – формування у платників ідеології... Бердянської податкової інспекції провели тематичний семінар для платників податків на тему: «Зміни в податковому законодавстві при... |
Звіт про виконання Плану роботи Чуднівської міжрайонної державної... Розділ Організація роботи Чуднівської МДПІ щодо забезпечення виконання завдань із надходження платежів до бюджету |
План основних питань економічної і контрольної роботи Бердянської... Бердянської об’єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби |
Звіт про виконання плану роботи Бердянської об’єднаної державної... Бердянської об’єднаної державної податкової інспекції Запорізької області Державної податкової служби |
Чуднівської міжрайонної державної податкової інспекції ДФ за І квартал 2011 року до 10 травня 2011 року. Наголошуємо! Податковий розрахунок подається незалежно від того, виплачує чи не... |