|
Скачати 31.92 Kb.
|
ТЕМА: ЛІКВІДАЦІЯ УКРАЇНСЬКОЇ КОЗАЦЬКОЇ ДЕРЖАВИ ТА ЗРУЙНУВАННЯ ЗАПОРОЗЬКОЇ СІЧІ. МЕТА: - закріпити поняття теми «Козацька Україна ; - з’ясувати процес ліквідації державності, зруйнування Січі; - виробляти вміння аналізувати навчальний матеріал і робити висновки. Обладнання: мультимедійна дошка, портретні зображення гетьманів, уривок з оповідання А.Кащенка «Знищення Запорозької Січі», дидактичні матеріали. ПЛАН.
ХІД УРОКУ. І. Організаційний момент.(налаштування учнів на ефективну роботу на уроці). ІІ. Актуалізація опорних знань. (Учні з високим рівнем знань виконують творчі завдання, фронтальне опитування, перевірка індивідуальних завдань, підсумок). Отже, ми зясували з вами, що упродовж 14-16ст.на території сучасної України і нашої області зокрема існувало козацтво, могутня військова сила, що створила власну державу – республіку. Та проіснувати довгий час козацькій державі не судилося… ІІІ. Пояснення нового матеріалу. Записати тему та план уроку. Коментоване читання тексту за підручником Мисана (пункт «промова патріота»). Кого називають «петропавловським в’язнем»? чого він домагався? Легенда про скарби Полуботка. Демонстрація карти. Розповідь вчителя про відновлення гетьманства Єлизаветою в 1750 році. Останній гетьман – К.Розумовський Скасування гетьманського уряду Катериною ІІ. Розповідь про зруйнування Запорозької Січі: уривок з оповідання А.Кащенка .Доля останнього кошового отамана П.Калнишевського. ІV. Закріплення нового матеріалу. 1. Назвіть останніх гетьманів України. 2. Коли була скасована Гетьманщина? 3. Чому Катерина ІІ наказала зруйнувати Січ? 4. Яка доля спіткала останнього кошового отамана? Тестування. V. Підсумок уроку, узагальнення, оцінювання, домашнє завдання. Завдання творчого характеру: І. Закресли слова, що не стосуються українського козацтва: А) булава – корогва – бунчук – литаври – корона – пернач –скіпетр – каламар. Б) осавул – кіш – курінний отаман – суддя – писар – князь – гетьман – староста – дружинник. ІІ. Встав пропущені слова, скориставшись довідкою: На початку 17 ст. козацькі виступи проти Туреччини були особливо вдалими. Саме тому історики ті часи називали ____________________________________________________. Гучну славу здобули козаки своїми_________________________. Руйнуючи турецькі фортеці й порти, знищуючи ворожий флот, визволяючи велику кількість бранців, козацтво гартувало власні сили, набувало вищої вояцької майстерності й згуртованості. Блискучі перемоги великою мірою були зумовлені мудрим керівництвом гетьмана _________________________________. ДОВІДКА: Доба героїчних походів; морські походи; Суходільні походи; Петро Конашевич-Сагайдачний; Василь Костянтин-Острозький. ІІІ. Які події Національно-визвольної війни пов’язані з топонімами: Жовті Води; Берестечко, Пилявці? Коли відбулися ці події? ІV. Пересопницьке Євангеліє, що зберігалося в книгозбірні Мазепи, було передане в 1701 році в Переяславський Вознесенський собор, збудований коштом гетьмана. Полічи, скільки років було книзі, коли Мазепа передав її у Переяслав, якщо написано її було в 1561 році. Скільки років їй зараз? В яких століттях відбулися вказані події? Що ви знаєте про вказану особу? V.Знайди початок і прочитай слова спершу в зовнішньому колі, а потім у внутрішньому. Про що йде мова? Чим цікавий цей документ? VІ. Знайди логічно пов’язані слова, склади з них речення: Лівобережна Україна, 1667р., Польща, Андрусівське перемир’я, Московія, Іван Виговський, Правобережна Україна, битва, Богдан Хмельницький. |
Ліквідація Української козацької держави Малоросія, наказний гетьман, кріпацтво; називати прізвища видатних осіб цього часу; показувати на карті підручника територію Гетьманщини,... |
«Доти буде Україна, поки будуть козаки» Мета Мета: розширити уявлення учнів із теми виникнення козацтва,допомогти їм зрозуміти явище Запорозької Січі як державно-політичного... |
Дню Збройних Сил України Мета Мета. Ознайомити учнів із славними тра диціями українського війська, що бере початок ще з часів Київської Русі та Запорозької Січі,... |
День Збройних Сил України Мета Мета. Ознайомити учнів із славними тра диціями українського війська, що бере початок ще з часів Київської Русі та Запорозької Січі,... |
Урок №17. Тема: Виникнення українського козацтва. Запорізька Січ Мета З’ясувати причини виникнення козацтва, Запорозької Січі. Створити в уявленні учнів образ козака-захисника рідної землі |
Биркович Олександр Іванович, здобувач кафедри історії держави та... Одним із найвизначніших явищ в історії України є національно-визвольна війна українського народу проти колоніального гніту Речі Посполитої... |
Уроку Запорозької Січі,показати козацтво як явище світової історії; розвивати навики критичного мислення, вміння працювати з історичними... |
Тема. Запорозька Січ у другій половині Х Запорозької Січі у другій половині ХVІІІ ст територіальний, політичний, економічний, військовий устрій; визначити причини її ліквідації... |
Програма ВО "Свобода" (чинна) Програма захисту українців Головною метою Всеукраїнського об’єднання «Свобода» є побудова могутньої Української Держави на засадах соціальної та національної... |
Програма ВО "Свобода" (чинна) Програма захисту українців Головною метою Всеукраїнського об’єднання «Свобода» є побудова могутньої Української Держави на засадах соціальної та національної... |