|
Скачати 59.29 Kb.
|
Урок правознавства на тему: «ПРАВО» Вчитель історії та правознавства Джуринської ЗОШ І-ІІІ ст. Горин Н.І. Мета уроку: Ознайомити учнів із основним поняттям «право»; визначити особливості джерел права; формувати навички аналізу фактів, понять та подій соціального буття; спонукати до активного мислення та аргументації учнями власної точки зору; сприяти усвідомленню учнями значення і ролі права в житті людей. Основні поняття: право, норма права , галузь права, правовідносини, юридичний факт. Тип уроку: комбінований. Структура уроку I.Організаційний момент (1 хв.) II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів (5 хв.) III.Вивчення нового матеріалу (23 хв.) 1.Що таке право. 2.Норми права та галузі права. 3.Які суспільні відносини називаються правовими. IV.Закріплення нових знань і вмінь учнів (10 хв.) V.Підсумки уроку (4 хв.) VI.Домашнє завдання (2 хв.) Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь. Термінологічна розминка Дайте визначення термінів : «правила» - (загальноприйняті способи або порядки дій, певні положення, в яких відображено взірець діяльності або поведінки людини); «соціальні норми» - (правила, вироблені суспільством чи групою людей у процесі спільного життя і діяльності). Метод «Чумацький шлях» - (Малюю на дошці зірку, яка символізує початок Чумацького шляху, в ній записую слово правило , учні прикріплюють зірки різних розмірів, в яких вписані правила, що ними користується людина на протязі свого життя. В більших зірках правила, якими людина користується повсякденно, в менших – рідше). Ми використали цей метод тому, що «Чумацький шлях» був дороговказом для козаків, так як правила є дороговказом для кожної людини. ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Мораль і право, право і закон – Рушійні сили для життя людини. А їх знання подасть нам вірний тон І розвиток держави – України. Самостійна робота над завданням. Прочитайте текст параграфа і доповніть схему Право Галузі права ? ІНСТИТУТ ПРАВА НОРМА ПРАВА Право Галузі права НОРМА ПРАВА Узагальнюю та коригую відповіді учнів. 3.Які суспільні відносини називають правовими. Розповідь вчителя. Правовідносини - це суспільні відносини, врегульовані нормами права, учасники яких наділені певними правами та обов’язками. Правовідносини виникають, змінюються або припиняються, коли ми, наприклад, їдемо у громадському транспорті, даруємо якусь річ, здаємо багаж на зберігання до камери схову, купуємо туристичну путівку. Вони відрізняються від інших суспільних відносин тим, що: - відображають зв’язок людей у суспільстві; - виникають у зв’язку з приписами норм права і регулюються ними; - передбачають наявність прав і обов’язків їхніх учасників; - охороняються державою, як і саме право. Правовідносини народжуються конкретними життєвими обставинами, в яких опиняються їх учасники. Ці обставини мають юридичне значення і називаються юридичними фактами. Вивчення даного питання в групах. Учні розподіляються на групи (5 осіб), які працюють над схемою. Юридичні факти ПОДІЇ ДІЇ Кожній з груп роздаються картки, на яких запропоновані ситуації. Учні в свою чергу повинні визначити, хто брав участь у подіях, хто виконував дії. Перевірка виконання завдань Представники кожної групи доповідають про підсумки своєї роботи, чітко визначивши елементи структури правовідносин. ІV. Закріплення нових знань і вмінь учнів. Підсумкова вправа («Метод уявного мікрофона»). Кожен учень промовляє початок речення, обов’язковий для всіх: «Найпотрібніше, що я почерпнув з уроку…», і завершує власною думкою. V. Підсумок уроку. Право, норми права, галузі права, правовідносини, дія, подія - з цими термінами і їх значенням ми стикаємося з вами щодня, і значення їх для суспільства вагоме. VІ.Домашнє завдання. 1. Опрацювати тему 3. 2. Придумати кілька словосполучень зі словом «право». Додаток 1 Додаток 2.
Список використаної літератури
|
Реферат На тему: Земельне право Право користування чужою земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис) |
З ПРАВОЗНАВСТВА Визначте, що не може бути предметом договору купівлі-продажу: а) авторські права; б) товар; в) майнові права; г) право вимоги (якщо... |
Уроку правознавства на тему: Розробила викладач суспільних предметів Методи роботи на уроці: словесні, наочні, робота у парах за технологією «навчаючи вчуся», практична робота з документами та розв’язування... |
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи правознавства... Тематичні плани та програми курсу «Основи правознавства» для 9 – 11 класів з поглибленим вивченням права |
Уроку з правознавства на тему Юридична відповідальність Базові поняття і терміни: «відповідальність», «юридична відповідальність», «види юридичної відповідальності», «Обставини, що виключають... |
Навчальна програма з правознавства для 10-12 профільних класів навчальних... Ратушняк Святослав Петрович заступник директора Технологічного багатопрофільного ліцею м. Хмельницького, вчитель історії та правознавства,... |
Александрова О. А., учитель історії та правознавства НВК «колегіум-школа»№28... Профільне вивчення предмету в 10-11-х класах дає молоді не тільки правові знання, а й формує вміння, навички, життєву позицію, компетентності,... |
Урок з історії України на тему: «Проблеми голодомору в історії українського народу» Якщо учні сформулювали самостійно тему уроку, ио вчитель пропонує смоделювати план уроку |
Урок № Тема Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо... |
Урок на тему «Обробка лускатої риби» Відкритий урок є дзеркалом усієї роботи викладача, демонстрацією його можливостей, творчості, співробітництва з учнями |