|
Скачати 48.26 Kb.
|
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Пам’ятка щодо проведення державної підсумкової атестації з української мови у 9 класі (2009 – 2010 н.р.) Державна підсумкова атестація для учнів 9 класів проводиться за завданнями, оголошеними Міністерством освіти і науки України по Національному телебаченню та радіо (1.06.2010р. о 9.00). Текст диктанту визначатиметься за посібником: Авраменко О.М. Українська мова. Збірник текстів для диктантів. 9 клас. Державна підсумкова атестація. – К.: Грамота, 2010. – 80 с. Державна підсумкова атестація з української мови триває одну астрономічну годину (тобто шістдесят хвилин). Тексти в збірнику для її проведення містять по 160 – 180 слів (і самостійних, і службових). ОФОРМЛЕННЯ РОБОТИ У верхній лівій частині титульної сторінки подвійного аркуша (в лінію) ставиться штамп загальноосвітнього навчального закладу; на ньому зазначається дата (01.06.2010). Учні починають підписувати роботу на сьомому рядку титульної сторінки. Роботу слід виконувати кульковою ручкою з синім чорнилом. ЗРАЗОК ПІДПИСУ: Робота на державну підсумкову атестацію з української мови за курс базової школи учня (учениці) 9 класу (прізвище, ім’я та по батькові у формі родового відмінка) На другій сторінці на перших двох рядках записують вид роботи та назву тексту. Після заголовків крапку не ставлять. Після тексту в наступному рядку праворуч із великої літери записують автора чи джерело, не беручи його в дужки й не ставлячи після нього крапки (тобто оформлення такого запису має бути таким, як і в збірникові текстів для диктантів). Кількість слів у тексті в кінці роботи учні не зазначають. ЗРАЗОК: Диктант Наша пісня Світ, у якому ми живемо, ритмічний. Я родом із села, де завжди співали. Тут співіснувало безліч сільськогосподарських ритмів: клепання коси, стукіт копит, крутіння жорна в млині, дзюркіт молока у відрі… За А. Содоморою МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ДПА 1. Вид роботи й назву тексту записати на дошці. 2. Відлік часу розпочинається з початком читання вчителем тексту. 3. Учитель не дає ніяких пояснень щодо змісту, правописних особливостей та тлумачення значень використаних у ньому слів. 4. Учитель може давати тільки рекомендації щодо оформлення роботи. 5. Текст слід диктувати виразно, відповідно до норм літературної мови, з правильним наголошуванням слів та інтонуванням звукового потоку, у такому темпі, щоб учні встигали вільно його записувати. 6. Після прочитання всього тексту вчитель читає перше речення повністю, а учні уважно слухають. Далі це саме речення диктується для запису частинами (частина складається із словосполучень двох – п’яти слів або частини складного речення приблизно з тією ж кількістю слів). Кожна частина читається тільки один раз. 7. Учитель може повторно прочитати частину речення, якщо вона велика за обсягом, у ній змінено нормативний порядок слів чи під дією певних зовнішніх чинників учні недочули якогось слова або словосполучення. 8. Після того, як учні запишуть усе речення, його слід прочитати повторно для перевірки. 9. У такий спосіб диктується кожне речення тексту. 10. Учитель обов’язково вказує місце поділу на абзаци. 11. Після запису всього тексту учитель-екзаменатор читає його ще раз від початку до кінця, роблячи паузи між реченнями, дещо триваліші від звичайних, надаючи цим самим змогу учням ретельно перевірити написане й усунути можливі помилки. 12. Після повторного читання всього тексту диктанти збираються. ПЕРЕВІРКА Й ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ Диктант оцінюється на підставі критеріїв.
Нормативи оцінювання робіт на ДПА
Використана література. 1. О. Авраменко, К. Тараннік-Ткачук Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з української мови в 9 класі загальноосвітніх навчальних закладів // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. – 2010. – № 1. – С. 72-76. 2. Інструктивно-методичний лист Міністерства освіти науки України від 1 лютого 2010 року №1/9 – 50. // Українська мова й література в середніх школах, гімназіях, ліцеях та колегіумах. . – 2010. – № 2. – С. 104-107. 3. Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах у 2009/2010 навчальному році // Дивослово. – № 3 (636). – 2010. – С. 61-63. |
Методичний супровід проведення державної підсумкової атестації з... «Збірником диктантів для державної підсумкової атестації з української мови. 9 клас» (укл. Мацько Л.І.,Христенюк В. Ф.,Сидоренко... |
Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації... Матеріали для державної підсумкової атестації з іноземної мови у 9 класі загальноосвітніх навчальних закладів складені відповідно... |
Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації... Антонюк Т. М. голова Всеукраїнської спілки голів обласних методичних об’єднань викладачів української мови та літератури ВНЗ I II... |
Щодо результатів проведення державної підсумкової атестації з математики у 9-х класах Результати державної підсумкової атестації з математики за рівнями навчальних досягнень |
Методичні рекомендації щодо підготовки і проведення державної підсумкової... Відповідно до листа Міністерства освіти і науки України від 08. 02. 13 № 1/9-92 «Про порядок закінчення навчального року та... |
Рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації з економіки... |
Коваленко О. Я., Горбач Л. В Матеріали для державної підсумкової атестації з іноземної мови у 9 класі загальноосвітніх навчальних закладів складені відповідно... |
Особливості проведення державної підсумкової атестації з румунської... Атестація в основній школі проводиться з п'яти навчальних предметів: української мови, біології, географії, математики,а також іноземної... |
Особливості проведення державної підсумкової атестації з екології... Д 27. 01. 2012 р. №1/9-61 "Про особливості проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2011/2012... |
Методичні рекомендації щодо проведення державної підсумкової атестації... О. Я. Біляніна, завідувач науково-методичним центром природничо-математичних дисциплін ІППОЧО |