Відповіді на звернення та пропозиції, які були висловлені в результаті громадського обговорення
проекту містобудівної документації «Проект внесення змін до генерального плану
м. Нікополя Дніпропетровської області» та громадських слухань щодо врахування громадських
інтересів під час її розроблення
*Пропозиції до проекту внесення змін до генерального плану м. Нікополя опрацьовані
ДП УДНДІПМ «Діпромісто» імені Ю.М. Білоконя, м. Київ
(згідно листа ДП УДНДІПМ «Діпромісто» імені Ю.М. Білоконя від 19.03.2013 №1-586) і управлінням містобудування та архітектури Нікопольської міської ради
Згідно з п.5 ПОРЯДКУ надання та розгляду пропозицій громадськості до проекту внесення змін до генерального плану м.Нікополя, затвердженого рішенням виконкому від 14.11.2012 № 929,
пропозиції, подані особами після 15.12 .2012 року, залишаються без розгляду.
-
№ з/п
|
зміст звернення, пропозиції та уточнення
|
Відповіді
|
1
|
Пропозиції до зміни генплану м. Нікополя – виділення земельної ділянки під православний храм в мікрорайоні Жуковського на пустирі в районі житлового будинку №85/2
|
Дана пропозиція може бути врахована після розробки проекту детального планування території. Відведення земельної ділянки знаходиться в компетенції органів місцевого самоврядування і не є задачею "Проекту внесення змін до генерального плану м.Нікополя".
|
2
|
Ув’язати межі міста з існуючими межами Дніпропетровської області по акваторії Каховського водосховища (ст. 175 Земельного кодексу України)
|
Межа Дніпропетровської області не співпадає з міською межею і проходить по акваторії Каховського водосховища на відстані близько 2 км від території Нікополя. Дана акваторія не включена до площі території міськради (згідно форми 6-зем), відноситься до земель водного фонду, тому відображати її на кресленнях недоцільно.
|
3
|
Про доступ до матеріалів проекту внесення змін до генерального плану
|
Повідомлення про проведення громадського обговорення, про початок, строки, процедуру розгляду проекту внесення змін до генерального плану м. Нікополя, а також про місце, де можна ознайомитись з матеріалами генплану, були розміщені на офіційному веб-сайті Нікопольської міської ради 12.11.2012, в газеті «Нікопольська правда» від 14.11.2012 та 22.11.2012 .
Матеріали проекту внесення змін до генерального плану м. Нікополя (графічні і текстові частини, крім частини, що становить державну таємницю та належить до інформації з обмеженим доступом відповідно до законодавства) були розміщені в приміщенні управління містобудування та архітектури Нікопольської міської ради за адресою: м. Нікополь, вул. Електрометалургів, 17/1, каб.3/1 (де Ви з ними й ознайомилися 30.11.2012 та 05.12.2012), а також на офіційному веб-сайті Нікопольської міської ради (щодо розміщення графічних матеріалів, ресурс сайту є обмеженим), основні техніко-економічні показники генплану розміщені в газеті «Нікопольська правда» від 14.11.2012 та 22.11.2012 .
|
-
№ з/п
|
зміст звернення, пропозиції та уточнення
|
Відповіді
|
4
|
Розробнику генплану надати роз’яснення стосовно можливості зняття грифу " ДСК" з генерального плану
|
Матеріали проекту виконані на топографічній основі, яка надана замовником з грифом "ДСК".
У жовтні 2012 року Міністерством оборони України розглянуто питання щодо розв’язання проблеми доступу горомадськості до містобудівної документації. З січня 2013 року планується розпочати виконання науково-дослідної роботи «Визначення та обгрунтування критеріїв і методики, які можуть визначати ступінь обмеження доступу до відомостей, що містять карто-графічні матеріали – основу для створення містобудівної документації (генеральних планів населених пунктів), масивів геоінформаційних даних загальнодержавного викоритсання, державних кадастрів». З урахуванням висновків науково-дослідної роботи та за відповідною методикою експертною комісією Головного управління оперативного забезпечення Збройних Сил України буде підготовлено рішення стосовно визначення грифів обмеження доступу до картографо-геодезичних матеріалів та даних.
|
5
|
Вказати межі розмежування районних земель, які включаються до міської межі (1220,8 га), Менжинської та Придніпровської сільрад, а також межі земельних ділянок, які знаходяться та плануються до розміщення підприємств та організацій. Пропозицію стосовно збільшення земель в межах міської смуги до 6582,5 га рекомендуємо узгодити із зацікавленими землекористувачами
|
Межі суміжних сільських рад на графічних матеріалах проекту внесення змін до генерального плану м. Нікополя позначені. Межі земельних ділянок, які знаходяться та плануються до розміщення підприємств та організацій визначатимуться при виконанні детальних планів території і землевпорядної документації. У відповідності з Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", абз.6, п.7, ст. 17 "Виконавчі органи… міських рад в установлений строк… узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах"
|
6
|
З метою забезпечення територіальних умов розвитку міста на довгострокову перспективу, а також розміщення і будівництва споруд, пов’язаних із функціонуванням міського господарства, необхідно на прилеглих до міста територіях виділити приміську зону багатофункціонального призначення (ДБН 360-92 п.1.6)
|
Методичні та нормативні документи щодо визначення параметрів та правових режимів функціонування приміських зон багатофункціонального призначення на даний час не розроблені. Зоною безпосереднього впливу міста, зоною спільних інтересів міста і району, є території суміжних Придніпровської та Менжинської сільських рад.
|
7
|
Розглянути можливість адміністративного підпорядкування селища, розташованого з заходу від міста (база ГММ) з можливістю включення його земель до міської межі
|
Дана пропозиція врахована на основному кресленні проекту «Внесення змін до генерального плану м. Нікополя». Територія військового містечка включена в межі міста.
|
-
№ з/п
|
зміст звернення, пропозиції та уточнення
|
Відповіді
|
8
|
Виключити забудову в районі вулиць Цегельної, Кальсіна та Нової у зв’язку з необхідністю знесення 48 будинків та надання близько 150 квартир для відселення. Забудова цієї ділянки за межами центральної частини міста не дасть містобудівного результату.
|
Пропозиція не приймається.
Дана ділянка пропонується для забудови на основі реконструкції згідно з п.18 Завдання на розроблення "Проекту внесення змін до генерального плану м. Нікополя". Сучасна забудова східного боку вул. К.Лібкнехта є органічним продовженням, вбік акваторії, ансамблю загальноміського центру (див.ДПТ)
|
9
|
Включити в розрахунковий обсяг нового житлового будівництва необхідне для відселення громадян 110 будинків, які підлягають знесенню, з наданням 330 квартир або 22 тис.кв.м загальної площі.
|
Проектні об'єми житлового будівництва і відповідні території, які передбачені проектом, враховують необхідність розселення мешканців житлового фонду, що вибуває.
|
10
|
Уточнити на основному кресленні місця для пробивки вулиць з 23 будинками, що плануються до знесення
|
Вибуття житлового фонду враховано при продовженні вул. І. Богуна до вул. Херсонської і при реконструкції в районі вулиць Нової і Цегельної.
|
11
|
Вказати наявність у місті вантажного порту та обсяг вантажних перевезень.
|
Дана інформація зазначена у розділі VІІ «ТРАНСПОРТ» пояснювальної записки (див. стор. 94).
|
12
|
Обґрунтувати необхідність будівництва нового вантажного порту в районі очисних споруд на мілководді. Вказати обсяги видобутку піску при розчищенні судноплавного ходу, узгоджені з геологами і фактичні обсяги навантаження піску
|
Запропонована ділянка для можливого розміщення вантажного порту в районі очисних споруд розташована нижче за течією, і єдина, яка в межах міста наближена до під’їзної колії залізниці. Розрахунки щодо обсягів видобутку піску при розчищенні судноплавного ходу, узгоджені з геологами, і фактичні обсяги навантаження піску тощо є предметом техніко-економічних обґрунтувань і конкретних проектних розробок.
|
13
|
Перелік гаражних кооперативів додати гаражним кооперативом «Будівельник» по вул.. К. Лібкнехта (між автошколою та майданчиком колишнього цегельного заводу)
|
В пояснювальній записці наведений перелік існуючих зареєстрованих гаражних кооперативів (стор. 96) згідно вихідних даних, т.ч. ГК №14 «Будівельник».
|
14
|
Враховуючи пропозиції схеми планування Дніпропетровської та Запорізької областей, затвердженої рішенням Дніпропетровської облради від 23.03.2012 №255-12/IV з влаштування мотового переходу в створі між містами Марганець та Енергодар, вважаємо за доцільне ініціювати І етап – виготовлення проектної документації.
|
Дане питання знаходиться в компетенції Дніпропетровської і Запорізької обласних рад та відноситься до питань міжрегіонального значення і не є задачею проекта "Внесення змін до генерального плану м.Нікополя".
|
15
|
Розглянути проект на містобудівних радах міста та області, а також у Дніпропетровській обласній Спілці архітекторів
|
Див. п.14
|
16
|
Доручити експертизу проекту особам, які будуть рекомендовані начальником головного управління будівництва та архітектури Дніпропетровської ОДА та головою Дніпропетровської Спілки архітекторів України
|
Див. п.14
|
17
|
Розглянути спільно з керівництвом Нікопольського району, м. Марганця і м. Орджонікідзе пропозицію щодо будівництва установ та підприємств обслуговування населення зазначених територій для їх спільного будівництва та концентрації зусиль.
|
Див. п.14
|
-
№ з/п
|
зміст звернення, пропозиції та уточнення
|
Відповіді
|
18
|
Визначити місце будівництва Микитинської Січі. Вважаємо за доцільне сконцентрувати зусілля та відтворити на місці поховання І.Сірка нову Січ, акумулюючи кошти на всі п’ять січей, розташованих на Нікопольщині
|
Пропозиція заслуговує підтримки.
Проектом, на території міста намічене створення спеціалізованого етнографічного парку з розміщенням краєзнавчого музею і відтворенням втрачених храмів по вул. Лапинській
|
19
|
Не допускати забудову території, яка передбачалася під будівництво дитячої лікарні з поліклінікою та пологовим будинком
|
В "Проекті внесення змін до генерального плану м.Нікополя" зазначена ділянка віднесена до зони громадської забудови - заклади охорони здоров'я.
|
20
|
Розмістити ринок не на колишній території прядильно-ниткового комбінату, а на території між авто ринком та прядильно-нитковим комбінатом
|
"Проект внесення змін до генерального плану м Нікополя" прононує альтернативне, більш ефективне функціональне використання територій непрацюючих підприємств з метою залучення широкого спектру інвестицій. Привабливість ділянки прядильно-ниткового комбінату полягає в наявності придатних споруд і наближеності до об'їзної дороги.
|
21
|
Визначити місця для будівництва церков різних конфесій (вірувань) згідно їх пропозицій
|
Дана пропозиція може бути врахована при розробці спеціальної "Схеми розташування культових споруд", що потребує збору додаткової, специфічної інформації поза обсягом завдань генерального плану. В усякому разі розташування культових споруд має відбуватись в зоні житлово-громадської забудови, яка окреслюється на стадії розробки генерального плану і зонінгу.
|
22
|
Конкретно вказати місця винесення шкідливих підприємств з території житлової забудови
|
В "Проекті внесення змін до генерального плану м Нікополя" намічені резервні території (зокрема вздовж об'їзної дороги) для розміщення промислових і комунально-складських підприємств. Нових, і тих що виносяться із сельбищної зони з санітарних і планувальних міркувань. Черговість винесення і розміщення підприємств в перспективі важко передбачити.
|
23
|
Внести пропозиції по незавершеному житловому будівництву (12-14 поверховий будинок біля універмага та 9-ти поверховий будинок біля райдержадміністрації), реконструкції кількох гуртожитків та включити в обсяги нового будівництва.
|
12-14 поверховий житловий будинок (56 квартир ) враховано в обсягах житлового будівництва.
9-ти поверховий будинок біля райдержадміністрації є приватною власністю та планується власником під реконструкцію нежитлового призначення. Зміна цільового використання гуртожитків під житло на даний час власниками не визначена.
|
24
|
Виключити розміщення індивідуального будівництва (23 садиби на 2,15 га) по вул. Лапинській (територія колишнього будинку відпочинку)
|
Розміщення індивідуального будівництва передбачене згідно з Протоколом попереднього розгляду "Проекту внесення змін до генерального плану м. Нікополя" і Завданням на його розроблення.
|
25
|
Не розміщувати індивідуальну забудову вздовж вул. Першотравневої (880 садиб на 110 га). Її розміщення розглянути з врахуванням раніше розробленого мікрорайону «Рассвет»
|
Дана пропозиція може бути врахована в процесі розроблення проекту детального планування території района з можливим врахуванням попередніх розробок.
Цільовою програмою розробки містобудівної документації у м. Нікополі на 2013-2015 роки передбачено розроблення проекту детального планування Північно-східного району
|
-
№ з/п
|
зміст звернення, пропозиції та уточнення
|
Відповіді
|
26
|
Розміщення індивідуальної забудови (550 садиб), яке передбачене в західній частині міста, виконати з врахуванням раніше розробленого південнотрубним заводом проекту «Трубник-2» на районних землях
|
Дана пропозиція може бути врахована в процесі розроблення проекту детального планування території района з можливим врахуванням попередніх розробок.
Цільовою програмою розробки містобудівної документації у м. Нікополі на 2013-2015 роки передбачено розроблення проекту детального планування мікрорайону «Трубник-2»
|
27
|
Не передбачати розміщення краєзнавчого музею та етнографічного комплексу по вул.. Лапинській (територія колишнього будинку відпочинку), оскільки ця територія (9,8747 га) віднесена до зелених насаджень загального користування (стор.60)
|
Про створення етнографічного парку (комплексу) йдеться на стор.45 і стор.55 пояснювальної записки. Спеціалізований парк прийнято до розрахунку як об'єкт зелених насаджень загального користування площею 6 га. В комплексі з парком пропонується розміщення краєзнавчого музею і відтворення втрачених історичних культових споруд.
|
28
|
На основному кресленні вказати І, ІІ, ІІІ пояси санітарно-захисних зон водозаборів питної води
|
Дана вимога в ДБН Б.1.1-15:2012 "Склад та зміст генерального плану населеного пункту" відсутня. І, ІІ і ІІІ пояси зони санітарної охорони водозаборів питної води нанесені на "Схемі планувальних обмежень".
|
29
|
Змінити та указати дату заснування міста (1639 р.) згідно рішення сесії Нікопольської міської ради
|
Визначення дати заснування міста не є задачею генерального плану.
Дана пропозиція може бути врахована після внесення відповідних змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 26 липня 2001 року № 878 «Про затвердження Списку історичних населених місць України», якими буде офіційно визнано (затверджено) 1639 рік датою заснування міста Нікополя.
|
30
|
Визначити орієнтовну вартість всіх заходів запропонованих проектом на І чергу (2021р.) та перспективу (2036 р.), крім наданої на розвиток інженерно-транспортної інфраструктури (363,2 млн. грн.) та джерела фінансування
|
Дана вимога в ДБН Б.1.1-15:2012 "Склад та зміст генерального плану населеного пункту" відсутня.
|
31
|
Виключити розміщення громадської забудови вздовж вул. Херсонської на протязі 1850 м в санітарно-захисній зоні очисних споруд
|
Певна громадська забудова в санітарно-захисній зоні допускається (Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів, п. 5.12)
|
32
|
Пронумерувати сторінки на всіх екземплярах пояснювальної записки, в тому числі і на документах, та оформити в твердій обкладинці
|
Нумерація сторінок буде здійснена після закінчення процесу погоджень і експертизи.
|
33
|
Пропонується нарізка нової вулиці (вулиць) за рахунок зміни функціонального призначення частини земельної ділянки в районі вулиць Головка, Краснодонська, Каштанова під садибну житлову забудову
|
В "Проекті внесення змін до генерального плану м Нікополя" дана територія віднесена до зони громадської забудови - заклади охорони здоров'я. ЇЇ скорочення в перспективі визнано не доцільним.
|
-
№ з/п
|
зміст звернення, пропозиції та уточнення
|
Відповіді
|
34
|
Можливість відведення земельних ділянок під садибну забудову на території колишнього будинку відпочинку по вул. Лапинській. Земельні ділянки з боку вул. Котельникова (схема додається)
|
Згідно даних історико-архітектурного опорного плану м. Нікополя зазначена територія відноситься до охоронної зони пам’яток архітектури: церкви прп. Іоанна Дамаскіна та каплиці святої Варвари Великомучениці та територій історичних кладовищ, на яких забороняється будь-яке будівництво, не пов'язане з реставрацією і пристосуванням пам'ятки, реконструкцією істо-ричних будівель та інженерних мереж, благоустроєм території. Відповідно до Державних будівельних норм, допускається лише регенерація, що включає реставрацію та пристосування пам'яток, збереження та реконструкцію фонової забудови, а також збереження природного ландшафту. Проектом внесення змін до генплану, на цій території міста намічене створення спеціалізованого етнографічного парку з розмі-щенням краєзнавчого музею і відтворенням втрачених храмів.
|
35
|
Пропоную в проекті внесення змін до генерального плану м.Нікополя розглянути пропозицію напрямку об’їзної дороги за межами житлового фонду наступним маршрутом: від перехрестя існуючої ділянки об’їзної дороги з вул. Електрометалургів в напрямку до наступного перехрестя на с. Менжинське потім по вільній території північніше селища з виходом на існуючу дорогу за межами сіл Старозаводське, Катерінівка та міста Орджонікідзе і на шляхопровід, розміщений на автодорозі Н-23 Запоріжжя-Кривий Ріг. (див. додаток)
|
Пропозиція приймається.
В «Проекті внесення змін до генерального плану м. Нікополя» буде внесено доповнення щодо можливої, як варіант, траси проходження об’їзної дороги згідно Вашої пропозиції.
Остаточний вибір траси є предметом техніко-економічних обґрунтувань і конкретних проектних розробок.
|
36
|
Проект генерального плану порушує інтереси суміжних територіальних громад – Менжинської та Придніпровської за рахунок вилучення 1218 га земель, які є державною власністю, частина з яких передана громадянам у власність. Розпорядником земель державної власності є виключно Нікопольська районна державна адміністрація, яка і уповноважена здійснювати планування зазначених територій та виступати замовником розроблення містобудівної документації на місцевому рівні (ст.14 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та ст. 13 Закону України «Про основи містобудування»).
Також включення земель державної власності в проект генерального плану міста Нікополя видається як порушення норми закону щодо власника земель та прав суміжних територіальних громад.
|
Пропозиції "Проекту внесення змін до генерального плану м.Нікополя" щодо територіального розвитку міста дані в узгодженні з Земельним кодесом України, статті 84, 173 і на підставі завдання на розроблення проекту. У відповідності з Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності", абз.6, п.7, ст. 17 "Виконавчі органи… міських рад в установлений строк… узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах"
|
37
|
Про внесення до тексту пояснювальної записки проекту внесення змін до генерального плану м. Нікополя у відповідні розділи встановлену Інститутом Історії України НАН України та Нікопольською міською радою офіційну дату заснування м. Нікополя – 1639 рік , замість 1594 р. – дати, затвердженої постановою КМУ №878 від 26.07.2001р.
|
Дана пропозиція може бути врахована після внесення відповідних змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 26 липня 2001 року № 878 «Про затвердження Списку історичних населених місць України», якими буде офіційно визнано (затверджено) 1639 рік датою заснування міста Нікополя.
Визначення дати заснування міста не є задачею генерального плану
|
Головний архітектор прокекту ДП УДНДІПМ «Діпромісто» імені Ю.М. Білоконя М.О. Лопатюк
Начальник управління містобудування та архітектури Нікопольської міськкої ради С.М. Токар
|