Фахове вступне випробування з «Основного музичного інструменту» складають абітурієнти, які мають освітньо кваліфікаційний рівень бакалавр і спеціаліст


Скачати 251.07 Kb.
Назва Фахове вступне випробування з «Основного музичного інструменту» складають абітурієнти, які мають освітньо кваліфікаційний рівень бакалавр і спеціаліст
Дата 13.08.2013
Розмір 251.07 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Музика > Документи


Пояснювальна записка

Фахове вступне випробування з «Основного музичного інструменту» складають абітурієнти, які мають освітньо – кваліфікаційний рівень бакалавр і спеціаліст.

Фахове вступне випробування має на меті перевірити рівень сформованих теоретичних знань абітурієнтів з методики музичного виховання і практичних умінь гри на інструменті, які засвідчують їх готовність опановувати обраний фах і здатність виконувати творчі завдання та виявляти креативний потенціал, а також інші важливі професійні якості.

При прийомі на напрям 8.02020401 «Музичне мистецтво» освітньо – кваліфікаційного рівня магістр проводиться фахове випробування професійної направленості, призначене виявити в абітурієнта:

  • рівень базової музичної підготовки (володіння музичним інструментом, виконавські навички);

  • рівень музичних здібностей ;

  • рівень інструментального розвитку;

  • ступінь готовності до майбутнього навчання по спеціальності в магістратурі.

Метою фахового вступного випробування є визначення здатності абітурієнта виконувати освітньо – професійну програму підготовки магістра та відбір для подальшого навчання студентів, які мають достатній рівень теоретичних знань і практичних навичок з обраної кваліфікації.

Для реалізації завдань програми абітурієнти повинні знати:

  • мету, завдання, зміст, засоби, методи та організаційні форми музичного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах;

  • сучасні методичні системи, які використовуються з учнями різного шкільного віку;

  • провідні завдання музичної педагогіки та художньо-творчий розвиток учнів;

  • місце та значення методики музичного виховання в системі психолого-педагогічних наук;

  • принципи організації системи народної освіти в Україні;

  • кращі зразки фортепіанної музики різних епох, стилів, жанрів та ліричних форм;

  • історію та теорію інструментального виконавства;

  • український класичний та сучасний інструментальний репертуар;

  • засоби опанування різноманітних творів;

  • форми і методи використання набутих знань в творчій практиці, навчально - виховній діяльності майбутнього викладача.

А також вміти:

  • виконувати музичні твори на інструменті, точно відтворювати авторський текст з технічною досконалістю;

  • художньо переконливо та адекватно відтворювати образно – емоційний зміст виконуваних творів, добирати доцільні засоби музичної виразності, спираючись на власний музично – слуховий контроль;

  • самостійно опрацьовувати твори (читати нотний текст з аркуша, ескізно охоплювати музичні твори та практично відтворювати їх на інструменті);

  • робити вербальну анотацію музичних творів;

  • читати твори з аркуша.

Абітурієнти, що вступають до магістратури повинні досконало володіти музичним інструментом, бути наділені музичним слухом, розвинутим відчуттям ритму, музичною пам’яттю. Гра на музичному інструменті виявляє рівень володіння музичним інструментом, музичну пам’ять, художній смак, виконавські навички, здібності до виступу перед аудиторією слухачів.

Програма фахового випробування складається з пояснювальної записки, переліку вимог, системи оцінювання та рекомендованої літератури.

2. Зміст фахового випробування

Зміст дисципліни «Методика музичного виховання»
Курс методики музичного виховання у підготовки
педагога-музиканта

Характеристика мети, завдань і змісту шкільного курсу “Музика”. Методологічні та дидактичні основи методики музичного виховання. Зв’язок предмета зі спеціальними та психолого-педагогічними дисциплінами. Структура розділів курсу, взаємозв’язок його частин. Викладання курсу у школі, його інтеграція з такими шкільними дисциплінами як література, образотворче мистецтво, історія, народознавство, екологія та ін. Роль вчителя у системі музичної освіти учнів.

Показник роботи вчителя: музичний розвиток учнів, їх естетичне ставлення до навколишнього світу, духовний розвиток.

Сучасні концепції в галузі музичного виховання школярів.

Сучасна музично-педагогічна концепція. Нові підходи у концепції національної школи України. Знання історії свого народу, національна культура, музичний фольклор та народні традиції. Що складає основу системи музично-естетичного виховання школярів?

Теоретичні положення відомих педагогів Н.А.Ветлугіної, В. О.Сухомлинського, психологів Б. М. Теплова, Г. С. Костюка про роль творчого розвитку особистості. Художня-творча діяльність школярів, розвиток музично-творчих здібностей, художньо - образного мислення та формування естетичного смаку - якісний рівень музично-естетичного виховання школярів.

Професійні вимоги до вчителя музики загальноосвітньої школи

Роль вчителя музики у вихованні школярів. Актуальні проблеми виховання та підготовки кваліфікованих спеціалістів-учителів музики загальноосвітніх шкіл. Учитель музики - професійно освідчена людина та особистість у широкому розумінні слова.

Теоретичні та історичні аспекти музичного виховання

Урок музики в сучасній загальноосвітній школі

Специфіка особливості уроку музики, як уроку мистецтва. Типі уроків відповідно до тематичної побудови програми. Сучасні вимоги до уроку музики. Реалізація комплексного підходу до уроку музики. Принцип дидактики на уроках музики. Значення принципів “єдність емоційного і свідомого” та “єдність художнього і технічного”.

Види музичної діяльності на уроках музики.

Різнобічна музична діяльність - головна умова музичного розвитку дітей. Взаємозв’язок всіх видів діяльності на уроці музики.

Психологічні основи музичного сприймання. Розвиток музичного сприймання школярів. Формування емоційно-усвідомленого сприймання музичного твору. Основні етапи знайомства з музичним твором на уроці. Хоровий спів - види колективної виконавчої діяльності. Завдання хорового співу. Види вокально-хорової творчості. Поняття “вокально-хорові навички”, “засоби художньої виразності”, “художня інтерпретація”, “виконавський план”.

Інструментальне музикування на уроці. Коротка характеристика музичних інструментів та методика їх використання.

Зміст і роль музичної грамоти на уроці. Музична грамота як складова частина поняття “музична грамотність” . Нотна грамота - основа розвитку музичного слуху і співу за нотами. Використання релятивної та абсолютної систем у формуванні музично-слухових здібностей учнів.

Музично-ритмічні рухи у музичному розвитку дитини.

Музична творча діяльність – як засіб розвитку образно-емоційного мислення, фантазії, творчої уяви учнів. Слухацька, виконавська і власна творчість дітей. Вокальна, інструментальна і танцювальна імпровізація. Рухи під музику. Музично-дидактичні ігри. Музичні імпровізації на теми загальновідомих казок. Дитяча опера. Розвиток творчої активності учнів у поліхудожній діяльності.

Історичний досвід становлення музичного виховання на Україні.

Значення народних і братських шкіл у поширенні музичної грамотності і професіоналізму в Україні. М. П. Дилецький “Граматика музикальна”. Методичні положення в галузі методики музичного виховання у роботі “Граматика музикальна”.

Київська академія у підготовці кадрів музикантів-виконавців, педагогів-теоретиків і композиторів у період XVII-XVIII ст.

Відкриття музичних класів при Харківському колегіумі. М.В. Лисенко та музичне виховання дітей. Значення його репертуарних посібників “Молодість” (1876), “Збірник пісень у хоровому перекладі”, пристосований для учнів молодшого та підліткового віку у школах народних” (1908).

Педагогічна діяльність Б. Л. Яворського. Б. Л. Яворський про розвиток творчості дітей у музичній діяльності.

Основні методичні положення у галузі музичного виховання у народних школах (М. Д. Леонтович, К. Г. Стеценко, Я. С. Степовий).

В. М. Верховинець про музичне - естетичне виховання дітей за допомогою гри.

Роль П. О. Козицького та Л. М. Ревуцького в історії музичної педагогіки як авторів дитячого пісенного репертуару.

Діючи шкільні програми з музики

Вихідні положення програм з музики для загальноосвітньої школи. Програми та поурочні методичні розробки для загальноосвітніх шкіл. Музика: 1 - 4 класи (Авт. кол.: О. Ростовський, Р. Марченко, Л. Хлєбникова, З. Бервецький.- К.: Перун, 1996. Програми та поурочні методичні розробки для середніх загальноосвітніх шкіл. Музика: 5 - 8 класи.- К.:Перун.1996. Особливості програм з музики та їх концепції музичного виховання школярів.

Програма з поглибленим вивченням музики.

Методика музичного виховання учнів різного віку

Методика музичного виховання молодших школярів (1-4 класів)

Психофізіологічна і музична характеристика дітей молодшого віку.

Особливості роботи головного апарату молодших школярів. Мета занять з дітьми молодших класів.

Розвиток вокально - хорових навичок у процесі співу. Методика роботи з невірно інтонуючими дітьми. Формування навичок співу без супроводу та двоголосного співу.

Навчання учнів співу за нотами.

Виконання твору, його ідейно - естетичного змісту. Художньо - творча діяльність молодших школярів. Виховання музично - слухової уваги при сприйманні музики.

Навчання учнів художньому аналізу музичних творів. Музикування як активна форма виконавчої творчої діяльності дітей.

Введення виконавських ансамблів.

Мелодична та ритмічна імпровізація на музичних інструментах (металофон, тріскачка, бубон, барабан, трикутник тощо).

Методика музичного виховання школярів 5-8 класів

Психологічна характеристика учнів 5-8 класів. Індивідуальні та загальні особливості школярів кожного вікового періоду.

Розвиток музично - творчих здібностей та вокально-хорових навичок, закладених у початкових класах.

Труднощі мутаційного періоду розвитку співочого голосу. Вокальний режим роботи з школярами цього віку. Виховання у підлітків здатності глибоко розкривати зміст художнього твору під час співу.

Розвиток самостійності творчого мислення, поглиблення асоціацій уявлень учнів у процесі музичного сприймання.

Виховання вмінь художнього аналізу творів, висловлювати свої враження про музику.

Активізація діяльності школярів, створення на заняттях проблемних ситуацій.

Методика використання музичної грамоти при проведені слухання музики та співу.

Методика проведення позакласної та позашкільної музично - виховної роботи

Позакласні форми музично - естетичного виховання школярів

Позакласна діяльність учителя музики - необхідна складова частина навчально-виховного процесу. Завдання, форми та зміст позакласної роботи з музично - естетичного виховання школярів.

Музичні гуртки, принцип комплектування.

Шкільні хорові колективи. Оркестрові гуртки. Гуртки гри на музичних інструментах. Вокальні, інструментальні ансамблі. Фольклорні вокально-інструментальні ансамблі. Види народних ансамблів. Народні інструменти пісень-ігор, пісень-байок, музичних казок.

Музичний лекторій у школі. Види лекцій: епізодичні та циклові. Тематична специфіка лекцій - концертів.

Танцювальний гурток. Танцювальні ігри та методика їх розучування з школярами.

Розвиток творчих здібностей, музично-естетичного смаку школярів у художньо-виконавській діяльності.

Організація позашкільної музичної діяльності дітей та молоді

Система позашкільної музично - виховної роботи. Організація клубної та гурткової роботи. Планування позакласної діяльності школярів. Теоретичні основи організованого музичного дозвілля дітей та підлітків шкільного віку.

Сучасні форми проведення музичного дозвілля школярів. Музичний дискусійний клуб. Змістовність матеріалу лекцій. Методика роботи у дискотеці. Розробка диско програми. Специфіка ігрового спілкування у дискотеці. Дитячий музичний театр. Педагогічні основи режисури. Розвиток естрадного вокально-інструментального музикування.

Клуб авторської пісні.

Планування та облік роботи з музичного виховання

Планування як творчість учителя музики

Види планування (четвертні, поурочні, семестрові). Структура та завдання планів. Значення планування для досягнення послідовності оволодіння знаннями, вміннями та навичками у різних видах музичної діяльності.

Творчість учителя музики у плануванні уроків і позакласних занять.
Облік та оцінка музичного виховання

Форми обліку знань і вмінь учнів: індивідуальна, колективна, поточна, підсумкова. Роль поточного підсумкового обліку і підвищенні якості навчально-виховного процесу.

Діагностика засвоєння музичного матеріалу школярами, вияв глибини знань, вияв зосередженості, стійкості уваги, ступеня активності мислення.

Загальні питання музичного виховання

Основні напрямки розвитку музичної педагогіки ХХ століття

Головні напрямки розвитку музичного виховання у США і Англії. Основні види музичної діяльності на уроках музики та у позакласних формах роботи.

Організація та зміст у школах Японії. Значення педагогічних концепцій зарубіжних прогресивних педагогів-музикантів. Швейцарський композитор і педагог Еміль Жак-Далькроз - творець системи ритмічного виховання дітей.

Система музичного виховання Золтана Кодая в Угорщині. Місце угорського фольклору в системі музичного виховання дітей, формуванні їх духовного світу. Види діяльності на уроках музики. Використання методу відносної сольмізації на музичних заняттях, його роль у розвитку почуття ладу та ритму.

Характеристика системи музичного виховання, створеної німецьким композитором К.Орфом, його збірка для дітей “Шульверк” у розвитку творчих здібностей дітей.

Метод “Столбиця” Б. Тричкова. Основний зміст його - система “Свідомого нотного співу”. Етапи свідомого співу за нотами. Система елементарних вправ, музично - педагогічних ігор у розвитку різних видів музичного слуху та співочого голосу учнів.

Досвід у галузі музичного виховання відомих педагогів-музикантів

Педагогічний досвід М. Д. Леонтовича, К. Г. Стеценка з хорового виховання, розвитку співацьких навичок, музичного слуху та музичної грамоти учнів.

Роль діяльності педагогів-музикантів В. М. Шацької, Н. Л. Гродзенської у розвитку музичного сприймання школярів.

Досвід розвитку творчої активності у діяльності педагогів України.

Про педагогічний досвід З. З. Жовчака з використанням на уроках ладової сольмізації у музичному розвитку дітей.

Педагогічна майстерність учителя на уроках музики у школі

Визначення поняття “педагогічна майстерність”. Гуманістична направленість учителя музики у спілкуванні з школярами.

Необхідні компоненти педагогічної майстерності вчителя - музиканта.

Педагогічна та авторська майстерність у діяльності вчителя. Професійні знання, вміння, навички. Культура зовнішнього вигляду. Основи виразності міміки та педагогічної мови. Культура поведінки вчителя. Значення самовиховання у формуванні учителя музики.

Педагогічна майстерність - творча проява вчителя музики на заняттях з дітьми.


3.Критерії оцінювання

Фахове випробування складається з двох етапів: теоретичного та практичного.

Теоретичний етап включає в себе 95 тестів закритого типу ( з альтернативними вибірковими відповідями в 4-х варіантах) і оцінюється 0,8 бала за кожну правильну відповідь.

Практичний етап включає 5 тестів відкритого типу, за які вступник може набрати від 0 до 24 балів.

Остаточна конкурсна оцінка (КО) за 200-бальною шкалою (від 100 до 200) формується за формулою:

КО = ЗТ+ВТ,

де ЗТ – бали за виконання тестів закритого типу, ВТ – бали за виконання тестів відкритого типу.

Оцінювання тестів

Кількість правильних відповідей за тестові питання

Бал за 200-бальною шкалою оцінювання

Кількість правильних відповідей за тестові питання

Бал за 200-бальною шкалою оцінювання

0

100,0

48

138,4

1

100,8

49

139,2

2

101,6

50

140,0

3

102,4

51

140,8

4

103,2

52

141,6

5

104,0

53

142,4

6

104,8

54

143,2

7

105,6

55

144,0

8

106,4

56

144,8

9

107,2

57

145,6

10

108,0

58

146,4

11

108,8

59

147,2

12

109,6

60

148,0

13

110,4

61

148,8

14

111,2

62

149,6

15

112,0

63

150,4

16

112,8

64

151,2

17

113,6

65

152,0

18

114,4

66

152,8

19

115,2

67

153,6

20

116,0

68

154,4

21

116,8

69

155,2

22

117,6

70

156,0

23

118,4

71

156,8

24

119,2

72

157,6

25

120,0

73

158,4

26

120,8

74

159,2

27

121,6

75

160,0

28

122,4

76

160,8

29

123,2

77

161,6

30

124,0

78

162,4

31

124,8

79

163,2

32

125,6

80

164,0

33

126,4

81

164,8

34

127,2

82

165,6

35

128,0

83

166,4

36

128,8

84

167,2

37

129,6

85

168,0

38

130,4

86

168,8

39

131,2

87

169,6

40

132,0

88

170,4

41

132,8

89

171,2

42

133,6

90

172,0

43

134,4

91

172,8

44

135,2

92

173,6

45

136,0

93

174,4

46

136,8

94

175,2

47

137,6

95

176,0


Вимоги до практичного етапу фахового випробування.

Практичний етап включає в себе 5 завдань: виконання індивідуальної програми( три підготовлені твори), вербальної анотації виконаних творів, читання нот з листа.

Вимоги до виконання індивідуальної програми на музичному інструменті.

Мета – визначити рівень музичних здібностей абітурієнта, рівень інструментального розвитку та ступінь готовності до майбутнього навчання зі спеціальності у вузі.

Абітурієнт повинен виконати напам’ять три підготовлені твори:

  • твір крупної форми (сонати, варіації)

  • поліфонічний твір( прелюдії та фуги, інвенції, симфонії)

  • концертну п’єсу.

Індивідуальна програма з основного музичного інструменту повинна включати твори різного рівня складності і відповідати ступеню підготовки абітурієнта.

Музичні твори мають бути різними за формою, жанрами, характером та виконуватися на певному професійному рівні, а саме: напам’ять, емоційно, виразно. До індивідуальної програми на вступні випробування необхідно включати твори різних композиторських шкіл, різноманітні за жанрами і характером.

Абітурієнт повинен виконати твір крупної форми :

- розкрити риси стилю , показати контрастність частин та партій, єдність та інтенсивність розвитку тематичного матеріалу, а також відчуття стрижневого темпу;

- у варіації розкрити художньо-образну структуру твору, окремих варіацій або окремих циклів , показати прийоми варіювання та фігураційну обробку теми.

Абітурієнт повинен виконати поліфонічний твір ( прелюдії , фуги, інвенції, симфонії), розкрити імітаційну природу поліфонічної музики, мелодійний рух голосів, які відрізняються неперервною рухливістю, синтаксичну та артикуляційну ясність та логічність голосоведення.

Абітурієнт повинен виконати концертну п’єсу, розкрити її виразні особливості, ладо-гармонічну сферу, показати взаємодію художніх та технічних засобів щодо втілення художньо - музичного образу.

Орієнтовний перелік творів, рекомендованих до виконання на музичному інструменті:

  • твори французьких та італійських клавесиністів 18 століття (Ф.Куперен, Ж.- Ф.Рамо, Ф.Дандріє, Д. Скарлатті);

  • клавірні твори Й.Баха, Г.Генделя;

  • твори віденських класиків 18 – 19 століття (Й.Гайдн, В.Моцарт, Л.Бетховен);

  • твори російських клавирістів другої половини 18 – початку 19 століття (В. Трутовський, Ж.Кашин, А.Жилін);

  • твори зарубіжних композиторів – романтиків 19 століття (Ф.Шуберт, К.Вебер, Ф.Мендельсон, Р.Шуман, Ф.Шопен, Ф.Ліст);

  • твори російських композиторів 19 століття (М.Глінка, П.Чайковський, А.Рубінштейн, М.Балакирев, М. Мусоргський, О.Бородін);

  • твори українських композиторів 18 – 20 століття ( Д.Бортнянський, А.Ведель, М.Березовський, М.Лисенко, М.Аркас, С.Гулак – Артемівський, К.Стеценко);

  • твори зарубіжних композиторів 19 – 20 століття ( Й. Брамс, К.Дебюссі, Б. Сметана, А.Дворжак);

  • твори російських композиторів 20 століття (О.Скрябін, С.Рахманінов, С.Танєєв, О.Глазунов, О.Лядов, М.Метнер);

  • твори композиторів 20 – 21 століття (С.Прокоф’єв, Д.Шостакович, Д.Кабалевський, Р.Щедрін, А.Бабаджанян, І.Шамо, Б.Лятошинський, С.Людкевич, О.Штогаренко, Д.Гершвін, П.Хіндеміт, Б.Барток, Ф.Пуленк, С.Скорик).


Зразки індивідуальних програм для абітурієнтів.

Варіант 1.

Й.Бах. Прелюдія та фуга До мажор. ДТК, т.1.

В.Моцарт. Соната № 19 Фа мажор, ч.1.

К.Дакен. Зозуля.

Варіант 2.

Д. Шостакович. Прелюдія та фуга. Цикл «24 прелюдії та фуги»

Ф.Богданов. Українська сюїта.

С.Людкевич. Гумореска.

Варіант 3.

Й.Бах. Прелюдія та фуга Ре мажор. ДТК, т.1.

Й.Гайдн. Соната Сі бемоль мажор, ч.1.

І.Шамо. Токката.

Також завданням практичної частини фахового випробування є вербальна анотація виконаних творів.

Мета – виявити загальноосвітній рівень абітурієнта в галузі фортепіанного мистецтва.

Аналізуючи кожний з виконаних творів абітурієнт повинен розповісти про:

  • короткі біографічні відомості композитора з опорою на найбільш значимі факти його життя і творчості. Важливою задачею є поняття абітурієнтом загальнокультурного контексту епохи, коли жив та творив композитор, розкриття основних стилістичних напрямів в музиці його часу. Звернути увагу на індивідуальні риси стилю композитора, а також виявлення у творі новаторських або традиційних музичних прийомів;

  • жанрові особливості твору та його форму;

  • художній образ музичного твору;

  • засоби виразності (метр, ритм, темп, розмір, динаміку, гармонічні засоби, агогіку, тональний план твору);

  • технічні труднощі та методи їх подолання у фортепіанному творі.

П’ятим завданням практичної частини і виконання творів з листа.

Критерії оцінювання практичної підготовки абітурієнтів.

Недостатній рівень

0 - 0,1 балів

Виставляється абітурієнту, якщо він не виконав програму напам’ять, допускав грубі помилки в текстах, не дотримувався авторської трактовки твору, показав темпову та ритмічну нестабільність, допускав грубі помилки в нюансуванні та педалізації, не розкрив художнього образу творів, відсутня техніка виконавства. Відсутній самоконтроль та корекція у виконанні музичних творів. Під час вербальної анотації робив суттєві помилки, не володіє інформацією про композиторів та особливості їх творчості, про основні стилістичні напрями в музиці їх часу, не володіє знаннями про риси стилю композиторів, а також не має уяви про музичний образ твору і засоби його виразності, не може виявити самостійності суджень. Не прочитав запропонований нотний текс з листа.


Частковий рівень

0,2 - 2,3

балів

Виставляється абітурієнту, якщо він виконав програму напам’ять, але допускав ряд помилок у відтворенні нотного тексту, поверхово передав стильові особливості творів і недостатньо прокоментував їх. Вербальну анотацію дав поверхово, не зовсім логічно і чітко. Робив значні помилки при читанні нот з листа.

Не повний рівень


2,4 - 4,7

балів

Виставляється абітурієнту, якщо він на достатньому рівні виконав програму напам’ять, показав технічну досконалість, проявив особливу музикальність, вільно володіє музичним інструментом, допустив несуттєві помилки, випадковості, які не впливають на загальне виконання програми, грамотно і логічно зробив вербальну анотацію музичних творів, які виконував. На належному рівні прочитав нотний текст з листа.

Повний

рівень

4,8 балів

Виставляється абітурієнту, якщо він на високому рівні виконав програму напам’ять з високою художньою виразністю, показав технічну досконалість, проявив особливу музикальність, всебічно розкрив стильові ознаки музичних творів, чітко, повно, грамотно та логічно зробив вербальну анотацію виконаних творів, виявив творчу самостійність, з точністю прочитав нотний текст з листа.


4. Список рекомендованої літератури

Основна література

  1. Алексеев А. Д. Методика обучения игре на фортепиано / А. Д. Алексеев. – М.: Музыка, 1978. – 120 с.

  2. Баренбойм Л. А. Музыкальная педагогика и исполнительство / Л. А. Баренбойм. – Л.: Музыка, 1974. – 250 с.

  3. Воеводина Л. П. Использование структурно-логических схем в формировании целостного восприятия музыкального произведения: методические рекомендации для студентов музыкально-педагогического факультета / Л. П. Воеводина. – Ворошиловград : ВГПИ, 1983. – 40 с.

  4. Коган Г. М. У врат мастерства: психологические предпосылки успешности пианистической работы / Г. М. Коган. – [3-е изд., доп.]. – М.: Музыка, 1969. – 264 с.

  5. Либерман Е. Творческая работа пианиста с авторским текстом / Е. Либерман. – М, 1988. – 110 с.

  6. Милич Б. Про формування і вдосконалення викладацької майстерності педагогів-піаністів / Б. Милич. – К., 1971. – 60 с.

  7. Рабинович И. О работе с учеником над музыкальным произведением (Очерки по методике обучения игре на фортепиано / И. Рабинович. – І выпуск. – М., 1955. – 158 с.

  8. Савшинский С. И. Работа пианиста над музыкальным произведением / С. И. Савшинский. – М. : Музыка, 1964. – 124 с.



Додаткова література

  1. Баренбойм Л. А. Музыкальная педагогика и исполнительство / Л. А. Баренбойм. – Л.: Музыка, 1974. – 250 с.

  2. Брагина О. О работе над музыкальным произведением / О. Брагина // Вопросы фортепианной педагогики. – Выпуск 3. – М., 1971. – 98 с.

  3. Кременштейн Б. Воспитание самостоятельности учащегося в классе специального фортепиано / Б. Кременштейн. – М., 1960. – 148 с.

  4. Мартинсен К. Индивидуальная фортепианная техника на основе звукотворческой воли / К. Мартинсен. – М.: Музыка, 1966. –

165 с.

  1. Муцмахер В. И. Совершенствование музыкальной памяти в процессе обучения игре на фортепиано / В. И. Муцмахер. – М., 1984. – 78 с.

  2. Николаева А. А. Очерки по методике обучения игре на фортепиано. Выпуск первый / А. А. Николаева. – М. : Музгиз, 1950. – 200 с.



Схожі:

1. Логопедія як спеціальна педагогічна наука
Складання фахового вступного випробування з дисципліни «Логопедія» студентами Інституту соціально-педагогічної та корекційної освіти...
ОСВІТНЬО-КВАЛІФІКАЦІЙНИЙ РІВЕНЬ БАКАЛАВР
БАКАЛАВР з напряму підготовки «Фінанси і кредит» Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля підготовлений до роботи за...
М.І. Степаненко 23 лютого 2013 року Програма вступного екзамену з...
Програма вступного екзамену з корекційної освіти для вступників на освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліст / авт укл. О.І. Березан,...
Програма вступного випробування з біології Галузь знань
Програма вступного випробування з біології для вступників на освітньо-кваліфікаційний рівень магістр. – Полтава: ПНПУ, 2013. – 33...
ПРОГРАМА ВСТУПНОГО ДОДАТКОВОГО ВИПРОБУВАННЯ
...
ПРОГРАМА та РОБОЧА ПРОГРАМА освітньо-кваліфікаційний рівень «бакалавр» всі напрями підготовки
Обговорено та схвалено на засіданні кафедри філософських та соціальних наук 21 січня 2009 р., протокол №15
Перелік напрямів для прийому на навчання осіб, які здобули освітньо-кваліфікаційний...
Перелік напрямів для прийому на навчання осіб, які здобули освітньо-кваліфікаційний рівень бакалавра, для здобуття освітньо- кваліфікаційного...
Фахове вступне випробування по спеціальності 03050401, 03050401 «Економіка підприємства»
Програму розроблено і затверджено на кафедрі економіки та маркетингу, протокол №8 від «13» лютого 2014 р
Фахове вступне випробування по спеціальності 030504, 030504 «Економіка підприємства»
Програму розроблено і затверджено на кафедрі економіки та маркетингу, протокол №6 від «24» лютого 2014 р
1 Сутність, призначення оцінки вартості майна та напрями оціночної діяльності
Оцінна діяльність. Збірник текстів лекцій освітньо-кваліфікаційний рівень «молодший спеціаліст» спеціальність 03050802 Оціночна діяльність,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка