|
Скачати 268.89 Kb.
|
Міністерство освіти і науки України Департамент освіти і гуманітарної політики Виконкому Черкаської міської ради ПОЗАШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД«ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ»Програма курсу “Сценічний рух та основи хореографії для вокальних колективів” Автор – Харченко Лілія Олегівна, керівник гуртка Черкаси – 2009 Пояснювальна записка Курс “сценічний рух та основи хореографії” розрахований на роботу з вивчення основ сценічного руху, класичної хореографії, постановочну роботу з дітьми, які займаються у вокальних студіях та навчаються хорового, ансамблевого та сольного співу. На відміну від хорових колективів та гуртків хорового співу, де учні не рухаються під час співу, вихованці вокальних студій, які виконують інший за стилем репертуар, повинні вміти правильно і невимушено рухатись під час співу, поєднувати спів і рух на сцені. Тому для вокальних студій доцільним буде введення в навчальний план спеціального курсу „Сценічний рух і основи хореографії”. Метою роботи є досягнення учнями високого рівня музичної культури, виконавської майстерності, естетичне та моральне вдосконалення особистості дитини, розвиток творчих здібностей. Задачі курсу – розвивати у співаків правильну поставу, уміння чітко і правильно керувати своїм тілом, правильно розподіляти сценічний простір та рухатись по сцені під час співу. При розробці програми даного курсу не ставилась мета створити новий окремий танцювальний колектив та займатися постановкою суто танцювальних номерів. Результатом роботи має стати уміння учнів (вихованців) легко, ритмічно рухатись під час співу, а також рухове оформлення вокальних композицій, що виконуються колективом. Таким чином, в програму не може бути закладено, який саме репертуар концертних номерів буде розроблятися, оскільки вибором репертуару вокальної студії займається її керівник – Викладач вокалу. Курс розрахований на 2 рівневі групи: Початковий рівень (4 – 6 років, 6 – 8 років); Основний рівень (8 – 11 років, 11 – 14 років). Залежно від рівня підготовленості учнів, у кожній віковій групі можливе створення 2-х груп, в яких займаються діти одного віку, але різного рівня підготовленості. Програма курсу побудована за циклічним принципом. У програмі кожної групи, залежно від вікових особливостей дітей, вивчаються 2 основні розділи, що містять такі теми:
● Вступ ● Розвиток артистизму. Імітаційні вправи. ● Колективно – порядкові та ритмічні вправи. 2. Основи хореографії ● Елементи екзерсису класичного танцю. Колективно – порядкові вправи. ● Розвиток пластичності та рівноваги. Вправи на дихання. ● Постановочна та репетиційна робота. У всіх вікових групах заняття проводяться по 1 годині на тиждень з кожного розділу програми ( сценічний рух – 1 год.; основи хореографії – 1год.), разом – 2 години на тиждень. Заняття зі сценічного руху можуть проводитися як у хореографічному так і хоровому класі. Заняття з основ хореографії проводяться у спеціально обладнаному танцювальному класі, де є станки і дзеркала, дерев’яне покриття підлоги. Важливо відмітити, що кожне заняття може і повинно містити роботу над матеріалом з усіх тем розділу. Зміст діяльності
Всього: 72 год
Прогнозовані результати На кінець навчального року дитина знає основні правила поведінки під час занять, виконує їх; на слух визначає темп музики, може поплескати або простукати простий ритмічний малюнок, повторюючи за керівником ; вміє передавати прості емоції (радість, сум, здивованість) засобами міміки; виконує прості елементи класичного екзерсису (пліє, релеве, батман тендю) обличчям до станка, дотримуючись при цьому правильної постави та положення голови; знає і виконує рухи до 2 – 3 вокальних композицій.
Всього: 72 год.
Прогнозовані результати. На кінець навчального року дитина знає і виконує основні вимоги до поведінки, зовнішнього вигляду, правил безпеки під час занять; на слух визначає темп і характер музики, може повторити за керівником нескладний ритмічний малюнок, уміє передавати почуття засобами міміки і пантоміміки; знає і виконує основні види перешикувань ( лінія – колона – коло – кілька ліній – кілька кіл ), індивідуально і парами; знає і виконує прості комбінації, екзерсису класичного танцю ( позиції рук та ніг, пліє, релеве, батман тендю, соте, шене за допомогою станка ); знає і виконує рухи до 3 – 4 вокальних номерів.
Всього: 72 год.
Прогнозовані результати На кінець навчального року дитина знає і виконує основні вимоги до поведінки, зовнішнього вигляду, правил безпеки під час занять; на слух визначає темп, характер, динаміку музики, може відтворити за керівником або самостійно створити ритмічний малюнок в темпі музичного супроводу, уміє передавати емоції, почуття засобами міміки і пантоміміки, знає і використовує танцювальні фігури ( лінія, коло, колона, квадрат, діагональ, півколо) та перешикування з однієї фігури в іншу; знає назви та виконує основні елементи класичного екзерсису біля станка та на середині залу; знає рухи до 3-4 вокальних номерів.
Всього: 72 год.
Прогнозовані результати На кінець навчального року учні досягають рівня дисципліни, творчого розвитку, виконавської майстерності, необхідного для участі в концертах різних рівнів; знають і виконують рухи 4-5 вокальних композицій, роблять це чітко, ритмічно, в характері, правильно передають за допомогою рухів настрій, емоції, почуття, приймають участь в концертах і конкурсах різного рівня. Освітні технології Враховуючи специфіку курсу, можна встановити той факт, що переважно більшість занять проводиться практично, оскільки курс не ставить своєю метою вивчення теорії хореографії чи акторського мистецтва, заглиблення в їх історію. Курс «Сценічний рух та основи хореографії для вокальних колективів» носить виключно прикладний характер, тож теоретичні заняття проводиться лише в темі «Вступ». Що стосується елементарних теоретичних основ ( назви рухів, терміни ), то їх діти вивчають не на окремих заняттях, а в процесі практичної роботи. Форма роботи найчастіше групова, іноді парна, за виключенням роботи з солістами, якщо цього вимагає репертуар колективу. Для занять зі сценічного руху потрібне велике приміщення ( танцювальний чи хоровий клас ), обладнане одним чи кількома дзеркалами, інструментом для акомпанементу. Заняття з основ хореографії проводяться в спеціальному танцювальному класі, де є станки, дзеркала, відповідне покриття підлоги ( дерев’яне), інструмент для акомпанементу. В проведені занять задіяні 2 педагоги – керівник гуртка, який веде безпосередню роботу з дітьми, та акомпаніатор. Також під час занять бажане використання аудіовідтворюючої техніки ( магнітофона, програвача дисків) для розширення спектра музичного оформлення занять. Прогнозовані результати роботи гуртка Основним результатом роботи гуртка повинно стати досягнення вихованцями певного рівня артистичності, чіткості рухів, ритмовідчуття, виконавської майстерності, який дозволить керівникам гуртка створити концертний склад колективу з кращих виконавців. В той же час, для кожної конкретної дитини метою роботи на заняттях повинно стати включення до цього концертного складу. Крім цього в процесі занять дитина розвиває свій світогляд ,творче мислення, почуття естетичного смаку, а також відповідальність та дисциплінованість. Способи відслідковування та фіксації результатів освітнього процесу. Основним способом відслідковування результатів роботи гуртка є участь концертного складу колективу в концертах, виступах, участь кожного вихованця в суспільному житті колективу. Основним мірилом роботи всього колективу в цілому є звітний концерт у кінці навчального року, в якому приймають участь всі вихованці всіх вікових груп, де вони демонструють рівень знань, навичок, досвіду творчої діяльності, досягнутий ними за навчальний рік. Література:
|
УКРАЇНА КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕПАРТАМЕНТ... Кіровограді на базі комунального позашкільного навчального закладу «Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості»... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ОРГАНІВ ДИТЯЧОГО САМОВРЯДУВАННЯ... ПРОГРАМА «САМОВРЯДУВАННЯ» В ЦЕНТРІ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ ІМ. В. ГНАРОВСЬКОЇ М. ВІЛЬНЯНСЬКА |
Конкурс дитячої та юнацької творчості «Музи і діти» (далі Положення) Положення про відкритий фестиваль-конкурс дитячої та юнацької творчості «Музи і діти» (далі Положення) визначає порядок організації... |
21 грудня 2012 року м. Кіровоград ПРИСУТНІ Затвердження річного плану державних закупівель на 2013 рік комунального позашкільного навчального закладу «Кіровоградський обласний... |
РІЧНИЙ ПЛАН ЗАКУПІВЕЛЬ на 2013 рік комунального позашкільного навчального... Підрозділ(и) (особа(и)), яких планується залучити до підготовки документації конкурсних торгів (запиту цінових пропозицій, кваліфікаційної... |
КІРОВОГРАДСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ,МОЛОДІ... Запрошуємо Вас взяти участь у регіональному конкурсі для старшокласників «Безпечна Україна. Безпечна Європа. Безпечний світ!», яка... |
Про затвердження Типового положення про культурно-освітній центр національних меншин України України, Державного комітету України у справах національностей та міграції, іншими законодавчими актами, актами органів управління... |
ЦЕРКВА РІЗДВА ПРЕСВЯТОЇ БОГОРОДИЦІ СИХІВСЬКА РАЙОННА АДМІНІСТРАЦІЯ... Спасителю наш, на доказ твоєї безмежної любові до нас і наше спасіння, Ти зволив прийняти пониження, погорду, несправедливий засуд... |
ОБЛАСНИЙ КОНКУРС НА КРАЩУ МЕТОДИЧНУ РОЗРОБКУ З НАУКОВО-ТЕХНІЧНОЇ... Для цього буде проаналізовано досвід кількарічної роботи літературної студії «Лелеченя» та «Літературно-краєзнавчого гуртка» Немирівського... |
Немирівський Будинок дитячої та юнацької творчості Практика реалізації компетентнісного підходу в процесі роботи творчого об’єднання «Цікава астрономія» |