Математика і вітаміни


Назва Математика і вітаміни
Дата 21.12.2013
Розмір 69 Kb.
Тип Задача
bibl.com.ua > Математика > Задача
Чечеліївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Л.П. Лепська

Математика і вітаміни

fruit

Чечеліївка 2010

Лепська Л.П.: Математика і вітаміни.-2010 – 7 с.

Даний посібник містить відомості про вітаміни і задачі, які розв’язуються за допомогою пропорції. Матеріал відповідає чинній програмі для учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Задачі супроводжуються розв’язанням.

Для вчителів та учнів загальноосвітніх навчальних закладів.

Підготувала: Лепська Л.П., вчитель математики Чечеліївської ЗШ І-ІІІ ст..


2

Зміст


Вступ 3

І. Вітамін С 4

ІІ. Вітамін Е 8

ІІІ. Вітамін А 9

ІV. Вітамін В 9

V. Вітамін D 10

порушення формування кісток і зубів, затримки зростання. Молоко можна замінювати кефіром, кефір – йогуртом.

V. Вітамін D

Вітамін D у значних кількостях міститься в рибячому жирі, печінці, яєчних жовтках і ін. Утворюється в шкірі людини під впливом ультрафіолетових променів. При його недоліку розвивається рахіт, кістки таких дітей містять недостатньо кальцію і фосфору, тому скривлюється, відбувається деформація грудної клітки.

Задача 7. Співвідношення в раціон маси ковбас і сосисок до маси м’яса і риби має бути не більше, ніж 2 : 5. Скільки грам ковбасних виробів в тиждень не пошкодять здоров’ю, якщо всього за тиждень школяр з’їдає 2,1 кг м’ясних, рибних і ковбасних блюд?

ковбасні вироби - 2х 2·0,3 = 0,6(кг) = 300 г
м
ясо і риба - 5х 5·0,3 = 1,5(кг) = 1500 г
всього
- 2,1 кг

2х + 5х = 2,1

7х = 2,1

х = 2,1 : 7


х = 0,3(кг) – в одній частині.

10

Вступ

Деякі хвороби розвиваються через недостачу живильних речовин – вітамінів. Тільки у 1880 році російський учений Н. І. Лунін відкрив причину захворювань у людей. Він довів, що в натуральних продуктах харчування, створених природою, існують якісь раніше невідомі речовини, необхідні для життя будь-якого організму. Ці речовини назвали вітамінами. Слово вітамін придумав в 1912 році польський біохімік Казімеж Функ. Вітамін означає: віта – життя, мін – залишок аміаку.


Вітаміни роблять сильний вплив на зростання, розвиток, обмін речовин, є ферментами або входять до складу ферментів.

Вітаміни руйнуються при тривалому зберіганні і сушці овочів та фруктів, а також при дії високої температури. Вітамін С руйнується при зіткненні з повітрям і металом. Тому овочі треба очищати і нарізувати перед самою варкою, опускати в киплячу воду і варити недовго в закритому посуді. Овочі краще варити в емальованій каструлі. Овочеві блюда потрібно їсти відразу ж після їх приготування. При заморожуванні руйнується значно менше вітамінів. Тому овочі краще заморожувати, а не сушити.

3

І. Вітамін С

Виключно важливим є вітамін С. У великих кількостях він міститься в плодах шипшини, чорної смородини, капусті, петрушці, і ін. Окрім овочів і фруктів багато вітаміну С міститься в хвої сосни, приблизно в 7 разів більше, ніж в лимонах.

Задача 1. Учень 6 класу за 5 днів з’їдає 1 кг яблук. Скільки днів йому буде потрібно, щоб з’їсти 300 кг яблук, що достигли у нього в саду за літо? Скільки друзів йому треба покликати на підмогу, щоб за 100 днів з’їсти весь урожай?

5 днів – 1 кг яблук
х днів – 300 кг яблук


=

Х= 5·300

х = 1500 (д) – потрібно.

1500 днів = 4 роки 39 днів

1 людина – 1500 днів
у людей – 100 днів


=

У = 1500 :100

у = 15 (л) – потрібно.

Задача 2. У 100 грамах чорної смородини міститься приблизно 250 міліграм вітаміну С (1мг = 0,001 грама). Визначте вміст вітаміну С в грамах на 1 кг чорної смородини. Скільки добових доз вітаміну С для

4

ІІІ. Вітамін А

Вітамін А міститься у вершковому маслі, риб’ячому жирі, яєчному жовтку, молоці, моркві, помідорах, абрикосах і ін. При його недостачі діти погано ростуть, у них порушується формування зубів, волосся, вражаються дихальні шляхи, шкіра, розвивається “куряча сліпота”, нездатність бачити при слабкому освітленні.

ІV. Вітамін В

Вітамін В міститься в пивних дріжджах, в неочищених зернах злаків, молоці, яєчному жовтку, печінці і ін.

Задача 6. Мінімальний необхідний 12 – літньому школяру обєм молочних продуктів відноситься до всього обєму рідини, що випивається за день, як 4 : 21. Скільки молока, кефіру або ряжанки повинен випивати шестикласник, якщо всього в день в його раціон входить 2 л рідини?

Молочні - 4х 4·0,08 = 0,32(л)
інша рідина
- 21х 21·0,08 = 1,68(л)
щодня
- 2 л

4х + 21х = 2

25х = 2

х = 2 : 25

х = 0,08(л) – в одній частині

Враховуючи інтенсивну швидкість росту в цьому віці, треба розуміти, що потреба в кальції дуже висока. Дефіцит кальцію веде до


9

ІІ. Вітамін Е

Вітамін Е потрібний для розвитку мязів, збільшує довголіття, сприяє нормальному розвитку плоду в організмі матері. Ним багаті рослинні масла, зародки злаків, зелені овочі. При приготуванні овочевих салатів потрібно використовувати не тільки сметану і майонез, але і олію.

Задача 5. Маса вітаміну С, щодня необхідна людині, відноситься до маси вітаміну Е, як 4 : 1. Яка добова потреба у вітаміні Е, якщо вітаміну С ми в день повинні вживати 60 міліграм?

вітамін С 4х – 60 мл на добу
вітамін Е 1х – у мг на добу




у = 60 : 4


у = 15 (мг) – вітаміну Е потрібно на добу.

8

дорослої людини замінює 1кг чорної смородини, якщо 1 добова доза складає 0,05 грама?

100 г смородини – 250 мг вітаміну
1 кг смородини – х мг вітаміну



х = 1000 · 250 : 100

х = 2500 (мг) = 2,5 (г) – потрібно

1 доза – 0,05 г вітаміну
у доз – 2,5 г вітаміну




у = 2,5 : 0,05

у = 250 : 5 = 50 (д) – замінює 1 кг смородини.

Для задоволення добової потреби у вітаміні С треба зїсти 50 грам свіжих ягід чорної смородини.

Розглянемо два завдання про капусту. Встановлено, що ще первісна людина використовувала капусту як продукт живлення. За словами Гіппократа, Аристотеля і Плінія Старшого, античні греки і римляни вирощували капусту ще за 6 століть до нової ери. У капусті (свіжої або квашеної) міститься велика кількість вітаміну С.


Задача 3. Капуста при засолці втрачає 20% своєї ваги. Чи досить купити 12 кг свіжої капусти, щоб квашеної капусти вийшло 10 кг?

5

12 кг капусти – 100 %
х кг капусти – 80%




х = 12 · 80 : 100

х = 9,6 (кг) – капусти вийде.

у кг капусти – 100 %
10 кг капусти – 80%




у = 10 · 100 : 80

х = 12,5 (кг) – капусти потрібно.

Задача 4. Щоб заквасити 3 кг капусти, необхідно приготувати маринад об’ємом 1155 грам, в який додають цукор олію, гірчицю або брусницю, мариновані кісточкові плоди, моркву у відношенні: 80:60:1:50:40. Визначте скільки грам кожної речовини додають в маринад?


цукор – 80х
олія – 60х
гірчиця – 1х
плоди – 50х
морква – 40х
маринад - 1155 г

80х+60х+х+50х+40х = 1155

231х = 1155


6

х = 1155:231

х = 5 (г) – в одній частині

цукор – 80х 80· 5=400(г)
олія – 60х 60· 5=300(г)
гірчиця – 1х 5(г)
плоди – 50х 50· 5=250(г)
морква – 40х 40· 5=200(г)
маринад – 1155 г


Стакан соку з квашеної капусти, випитої натщесерце вранці або під час обіду, підвищує працездатність, покращує апетит і травлення, допомагає протистояти простудним захворюванням. Сік особливо корисний взимку і весною.

7


Схожі:

Методичні рекомендації щодо вивчення математики у 5-9 класах подано...
«Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи», видавництво «Перун», Київ, 2005 р., у науково-методичному...
Спадковий апарат еукаріотичних клітин. Вітаміни. Мітохондрії
Реферат на тему: «Спадковий апарат еукаріотичних клітин. Вітаміни. Мітохондрії»
Методичні рекомендації щодо вивчення математики в 5-9 класах видруковано...
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи” (видавництво “Перун”, Київ, 2005 р.) та в науково-методичному...
Хто кращий Змагання школярів Девіз: Політ-це математика
Математика і поезія це вираз тієї самої сили уяви, тільки в першому разі уява звернена до голови, а у другому до серця
5-7 класи Навчання математики в 5-7-х
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи” видавництва “Перун”, Київ, 2005р та у науково-методичному...
Про вивчення математики у 2009-2010 навчальному році
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-12 класи”, видавництво “Перун”, Київ, 2005 р та у науково-методичному...
СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ: Р. Грэхем, Д. Кнут, О. Паташник....
А. Я. Оленко, М. Й. Ядренко Дискретна математика. Навчально-методичний посібник, Видавництво НаУКМА-1996
Урок Математика, курс «Я і Україна»(Громадянська освіта),фізична культура
Мета: математика: вчити учнів обчислювати площі прямокутних ділянок, розв'язувати прості і складені задачі на знаходження площі прямокутника;...
Тестові завдання до розділу
Які функції в організмі людини виконують вітаміни, мінеральні речовини і вода? Поміркуй і з’єднай стрілками
Біохімія ферментів та коферментні вітаміни
У хворого гострий панкреатит. Які прапарати повинен призначити лікар, щоб уникнути аутолізу підшлункової залози?
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка