|
Скачати 59.04 Kb.
|
V. Раціональні числа і дії над ними Тема 9. Перпендикулярні і паралельні прямі. Координатна площина Урок № 115 Тема. Паралельні прямі Мета: сформувати уявлення про зміст поняття «паралельні прямі»; виробити вміння знаходити на рисунку паралельні прямі та будувати за допомогою косинця і лінійки пряму, паралельну до даної, що проходить через точку поза даною прямою. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку I. Організаційний момент II. Перевірка домашнього завдання Перевіряємо найбільш цікаве завдання 3 з домашньої роботи і коментуємо наведені рисунки:
Бажано прокоментувати два випадки: вид чотирикутника залежить не тільки від кутів, але й від співвідношення між сторонами чотирикутника. III. Актуалізація опорних знань
а) перетинатись в одній точці; б) перетинатись удвох точках; в) не перетинатись (не мати спільних точок)? IV. Формування знань Зважаючи на вік шестикласників та рівень їх математичної підготовки, означення паралельних прямих даємо на наочно-конкретному рівні (тобто йдемо від прикладів до означення, причому факт належності двох паралельних прямих одній площині проговорюємо, але не дуже зосереджуємося на цьому факті). План викладення матеріалу
Дві прямі площини, що не мають спільних точок, називаються паралельними. При цьому слід показати, що найпростіше зобразити дві паралельні прямі за допомогою лінійки (див. рис.), провівши дві прямі з обох боків лінійки, не відриваючи лінійки від аркуша. Зауваження. Для короткого способу позначення паралельних прямих, також як і для перпендикулярних прямих, використовуємо спеціальну позначку (символ); на рисунку а b. (Для допитливих учнів, якщо виникне таке питання, можна показати дві прямі, що не мають спільних точок, але не лежать в одній площині, за допомогою імпровізованих моделей прямих — двох ручок); але загострювати увагу не варто, бо учні мають не досить розвинену просторову уяву прямих, що «належать одній площині», або не зрозуміють чи зрозуміють неправильно, а це відбере час на уроці.) Так само, як і під час вивчення теми «Перпендикулярні прямі», разом із поняттям паралельних прямих розглядаємо поняття «паралельних відрізків» як таких, що лежать на паралельних прямих (або відрізки паралельних прямих). У програмі не передбачено вивчення властивостей паралельних прямих, але автор вважає за доцільне принаймні дві з них розглянути, бо вони є основою для розв'язування задачі на побудову прямої, паралельної даній, яка проходить через дану точку поза даною прямою. Такими властивостями є: а) через точку, що не лежить на даній прямій, можна провести тільки одну пряму, паралельну до даної; б) якщо дві прямі перпендикулярні до третьої, то вони між собою не паралельні. Приклад: у прямокутнику ABDC сторони АВ і CD перпендикулярні до ВС, тому відрізки АВ і CD паралельні (прямі АВ і CD — паралельні). АВВС, CDBC, отже, AB CD.
1) са; 2) b c, c b (b проходить через т. А), отже, ас, Ьс i ab. Усі записи і коментарі, які учні і вчитель виконують у ході пояснень у зошитах і на дошці, відповідно можуть мати вигляд конспекту 36.
V. Закріплення знань, вироблення вмінь Усні вправи
Після виконання цього завдання доречно буде дати означення (яке не є обов'язковим для розгляду) відстані між двома паралельними прямими.
VI. Підсумки уроку Ігровий момент Учитель. Зараз ми перевіримо, чи добре ви засвоїли нові поняття та поняття, що були розглянуті на попередніх двох уроках. Виконаємо «німий диктант». (На готовому рисунку, який виконано на відкидній дошці заздалегідь, учитель показує різні фрагменти, а учні повинні назвати ці фрагменти, використовуючи вивчену термінологію, і записати ці терміни в зошит), потім перевіримо записи і проведемо рефлексію «як я засвоїв поняття перпендикулярних та паралельних прямих». VII. Домашнє завдання
С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас |
Урок №7 Тема. Паралельні прямі Мета: домогтися свідомого розуміння учнями змісту таких понять: «паралельні прямі», «паралельні відрізки», «аксіома паралельних прямих».... |
Уроки 8-9 Тема. Перпендикулярні і паралельні прямі Мета. Повторити відношення перпендикулярності і паралельності прямих на площині, розглянути властивості перпендикулярних прямих,... |
Урок 1 (1-2) Тема. Точки і прямі Уроки геометрії в 7 класі Розділ І. Найпростіші геометричні фігури та їх властивості |
УРОК 115 Тема: Середнє значення величин. Самостійна робота №24 ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТЕМА 10. МАСШТАБ. ВІДСОТКИ. СЕРЕДНЄ АРИФМЕТИЧНЕ КІЛЬКОХ ЧИСЕЛ. МІКРОКАЛЬКУЛЯТОР |
УНІАН спільно з “Бізнес Радіо” (93,8 FM) проводить прямі трансляції... Р/р №26008053103974 в ф-ї “Київське головне регіональне управління “ПАТ КБ “ПриватБанк” |
Соціально-економічне становище Кіровоградської області за січень 2013 року Промисловість У січні 2013р порівняно з попереднім місяцем та січнем 2012р. індекс промислової продукції становив відповідно 82,7% та 115,5% |
Урок №54 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта» |
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВIДПОВIДАЛЬНIСТЮ Київської області селищі Червона Слобода з свердловини глибиною 115 метрів. На підприємстві розроблена, впроваджена та сертифікована... |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Самостійна робота №19 Накреслити пряму АВ. Позначити точки М і N так, що точка М належить прямій АВ, а точка N розташована поза нею. Провести через кожну... |