|
Скачати 24.07 Kb.
|
Готуємось до зовнішнього оцінювання Національною доктриною розвитку освіти, затвердженою Указом Президента України, у якості стратегічної мети визначено забезпечення громадянам рівного доступу до якісної освіти. Необхідною передумовою для цього є перехід до зовнішнього оцінювання та повсякчасне здійснення моніторингу якості освіти. У зовнішньому сертифікаційному тестуванні з математики 2005 року взяв участь 3331 випускник середніх загальноосвітніх шкіл, ліцеїв та гімназій. Аналіз результатів незалежного зовнішнього оцінювання з математики у 2006 році буде дано після їх опрацювання. На основі отриманих статистичні даних можна зробити висновок, що більшість учасників тестування засвоїли програмовий матеріал на середньому (35%) та достатньому (35%) рівнях навчальних досягнень. Зауважимо, що на високому рівні навчальних досягнень, шкільну оцінку дванадцять балів одержало лише 45 учнів. Дванадцять учнів не змогли правильно розв’язати жодного завдання. Аналіз виконання учнями завдань показав, що: учні володіють основними методами розв’язування математичних задач; більшість учасників тестування вміють виконувати завдання на стандартне застосування програмового матеріалу за відомими алгоритмами та зразками; разом з тим, заміна звичних формулювань умов задач, збільшення кількості логічних операцій під час їх розв’язування, необхідність інтерпретації одержаної відповіді з урахуванням умови задачі призвели до зменшення кількості школярів, які успішно виконали завдання. Результати оцінювання дають підстави зробити висновок, що випускники загальноосвітніх навчальних закладів мають гіршу підготовку з геометрії, ніж з алгебри і початків аналізу. Зауважимо, що задачі з геометрії є менш алгоритмічними, а отже, вимагають від учнів високого рівня математичної культури. Випускники краще підготовлені до розв’язування завдань на тотожні перетворення виразів та до розв’язування рівнянь і нерівностей. Гірші результати одержані при розв’язуванні текстових задач і задач на відсоткові розрахунки. Складним для учнів виявилося завдання з розділу “Елементи комбінаторики, початки теорії ймовірностей та елементи статистики”. Трирічний досвід проведення зовнішнього сертифікаційного оцінювання переконливо засвідчує необхідність попередньої підготовки учнів до особливої форми контролю, якою є тестування. Тому доцільно в навчальному процесі разом з традиційними формами перевірки знань і вмінь учнів включати тестові форми контролю, використовуючи усе розмаїття форм тестових завдань. Необхідно аналізувати на заняттях з математики результати контрольних робіт, проведених у формі тестів, з метою виявлення типових помилок та їх усунення. Більше уваги приділяти змістовому розкриттю математичних понять, тлумаченню сутності математичних методів і меж їх використання, демонстрації можливостей застосування теоретичних знань для розв’язування різноманітних “життєвих” задач прикладного характеру: розв’язування текстових задач за допомогою складання рівняння або системи рівнянь, розв’язування задач на відсоткові розрахунки, уміння користуватися кількісною інформацією, поданою у різних формах, уміння “читати” графіки. Більше уваги приділяти засвоєнню матеріалу розділу “Елементи комбінаторики, початки теорії ймовірностей та елементи статистики”. Це потребує відповідної методичної підтримки учителя. Варто приділяти більше уваги засвоєнню основних понять курсу геометрії та розв’язуванню задач практичного змісту з геометрії. (За матеріалами Міністерства освіти і науки України) |
ПРОГРАМА ЗОВНІШНЬОГО НЕЗАЛЕЖНОГО ОЦІНЮВАННЯ з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ Метою зовнішнього незалежного оцінювання з історії України є оцінювання рівня сформованості історичної компетентності випускника... |
Програма зовнішнього незалежного оцінювання Мета зовнішнього незалежного оцінювання з математики ... |
Програма зовнішнього незалежного оцінювання з математики Мета зовнішнього... ... |
БІОЛОГІЯ програма зовнішнього незалежного оцінювання Програму зовнішнього незалежного оцінювання з біології розроблено на основі чинних програм для загальноосвітніх навчальних закладів:... |
Програма зовнішнього незалежного оцінювання з всесвітньої історії ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Метою зовнішнього незалежного оцінювання із всесвітньої історії є виявлення, рівня сформованості історичної компетентності випускника... |
Програма зовнішнього незалежного оцінювання з біології Програму зовнішнього незалежного оцінювання з біології розроблено на основі чинних програм для загальноосвітніх навчальних закладів:... |
Програма зовнішнього незалежного оцінювання з біології Програму зовнішнього незалежного оцінювання з біології 2012 розроблено на основі чинних програм для загальноосвітніх навчальних закладів:... |
Про проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання в 2013 році Міністерства освіти і науки від 29. 05. 2008 р. №479 (зі змінами), з метою ознайомлення осіб, які виявили бажання вступати до вищих... |
Програма зовнішнього незалежного оцінювання з історії України Програма... Завданням зовнішнього незалежного оцінювання з історії України є оцінити знання і уміння випускників |
ДОПОВІДНА ЗАПИСКА про підсумки проведенная зовнішнього незалежного... ГУОН від 24. 11. 2006р. №236 «Про організаційні заходи щодо підготовки та проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2007 році»... |