|
Скачати 83.04 Kb.
|
5 клас (2 години) Тема: Життя як творчість Т.Г.Шевченка – художник і поет. Мета:
Завдання уроку: Навчити складати графічні композиції до літературних творів. Тип уроку: бінарний. Техніка виконання: графіка (лінійний малюнок), фломастери, гелеві ручки. Обладнання: Для вчителів: магнітофон, діапроектор, репродукції, музичний інструмент. Для учнів: альбом, олівець, фломастери, гелеві ручки. Зоровий ряд: малюнки, репродукції. Літературний ряд: Т.Г.Шевченко «Зоре моя вечірняя», «Реве та стогне Дніпр широкий». Музичний ряд: фонозапис «Реве та стогне Дніпр широкий», кросворди. Хід уроку: І Привітання Художнє: От взяли ми фарби в руки І не стало в школі скуки Все, що можеш, розмалюй – Фарб яскравих не жалкуй! Музичне: Добрий день вам, добрий день В світі музики, фантазії, пісень Добрим будь, щирим будь І з мистецтвом в добрий путь ІІ Оголошення теми та мети уроку На дошці автопортрет Т.Г.Шевченка
- Так, це портрет, а точніше автопортрет видатного поета, художника Т.Г.Шевченка. І сьогодні ми познайомимось з його творчістю як поета, заспіваємо та послухаємо пісні написані на його літературні твори, познайомимось з його творчістю як художника-графіка і спробуємо намалювати графічні композиції до його поетичних творів. «Життя як творчість» Щоб краще розкрити тему нашого уроку, ми розподілимо його на 3 частини:
А учнів поділимо на 3 групи: - літератори-дослідники - музичні критики - художники-митці ІІІ Актуалізація опорних знань і вмінь Вступне слово вчителя української літератури: Мистецтво туму й мистецтво, що воно здатне творити чудо: особистий, внутрішній світ Т.Г.Шевченка, постав у ліриці й поемах в таких художньо-образних виявах, у такій правдивості, що в них: сам народ упізнав свою душу, прочитав свою історію, позирнув у своє майбутнє. Літератори-дослідники:
Читання уривка з твору Т.Г.Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий» (учениця). Слово вчителя музики Музичні критики:
Слухання запису «Реве та стогне Дніпр широкий» (Проекція репродукції М.Бурачека) Літератори-дослідники: - 1847 рік Оренбург, Кос-Арал, Т.Шевченко перебував у засланні страхітливі умови. Вірші цього періоду пройняті мотивами суму, самотності, а подекуди й розпачу. Шевченко сумує за рідною Україною. В цей час Шевченко напише поему «Княжна» уривок з якої також стане відомою піснею «Зоре моя вечірняя». Читання уривка з поеми «Княжна» «Зоре моя вечірняя» (учениця). Музичні критики:
Учитель музики: На уроках музики ми вивчали пісню «Зоре моя вечірняя». Зараз ми її будемо виконувати. Виконання пісні «Зоре моя вечірняя» учнями класу. Художники-митці: - Природа щедро наділила кріпацького сина не лише поетичним словом, а й талантом художника. Для Шевченка малювання стало хлібом насущним, вираженням його творчого духу. - Художній хист він відчув раніше, ніж поетичний. Ще в дитинстві мав велике бажання будь-що навчитися малювати, навколишній світ намагався відтворити за допомогою крейди, вугілля на стінах, дверях, воротах. Шевченко мав пройти певну професійну підготовку, важку школу навчання, шукати вчителя серед сільських дяків-іконописців, опанувати сувору ширяєвську науку, відвідувати класи петербурзького товариства художників, навчатися в Академії мистецтв. - І поезія, і малярство тісно переплітаються у творчості Шевченка. Та якщо на поезію він дивився лише як на покликання, то малювання стало його професією, засобом існування. Йому часто доводилось роботи на замовлення. Образотворча спадщина художника досить багата. Це різноманітні ілюстрації, серія автопортретів, композиції на історичну і побутову тематику, знамениті серії “Живописна Україна” та багато інших. - Навчання в Академії під керівництвом великого майстра Карла Брюлова дозволило Шевченкові блискуче оволодіти мистецтвом живопису. Вже в перші роки навчання він робить спробу втілити свої поетичні задумки в малюнках. Одна з поетичних легенд надихнула його на створення балади “Тополя”. У цьому ж році він створив і малюнок “Тополя”. - Наслідком подорож і Шевченка по Україні в 1843-1844р. був альбом офортів “Живописна Україна” : “У Києві”, “Судна рада”, “Старости”, “Дари в Чигирині 1649 року”. - Інтерес до портретного живопису виявився у Шевченка дуже рано. Взагалі він створив велику галерею портретів своїх сучасників, серед них олійні, акварельні, офортні, а також виконані олівцем та сепію. Шевченко створив багато автопортретів. Їх близько 60. ось один з них “Автопортрет з свічкою”. - У мистецькому доробку Шевченка є багато пейзажних малюнків. У пейзажі художник обов’язково вводить людину, але в нього є і “чисті” пейзажі “Мангишлацький сад”. - В 1858р. повертаючись з заслання в Петербург, Шевченко здійснив свою мрію – почав опановувати технікою акватинти. Одним з його творів, виконаних в цій техніці є “Притча про робітників на винограднику”, сюжет до якого художник взяв з відомої картини Ретбранджа. За цю та ряд інших гравюр в 1860р. Петербурзька Академія мистецтв присвоїла Шевченку звання професора графіки. Вчитель образотворчого мистецтва: Наші художники-митці доповіли нам, що у Шевченка було багато гравюр офортів. Офорт – це гравюра на металі. Відкрийте 48 сторінку альбому. Ми з вами вже знайомились з деякими видами графіки. Це станкова, книжкова, плакатна, промислова. Сьогодні ми познайомимось ще з 4 видами: ксилографія, ліногравюра, літографія, офорт. Прочитайте в підручнику, що вони означають (робота по підручнику).
ІV Практична робота з малювання Вчитель образотворчого мистецтва:
Самостійна робота учнів:
V Підсумок уроку - Ось і закінчили роботу всі учні. Про що дізнались сьогодні на уроці? Літератори-дослідники: На сьогоднішньому уроці ми дізналися багато нового про творчість Т.Г.Шевченка. А саме те, що пісня «Реве та стогне Дніпр широкий» належить до балади «Причинна», а «Зоре моя вечірняя» до поеми «Княжна». Музичні критики:
Художники-митці: Складають асоціативний кущ: Вид образотворчого мистецтва Станкова Книжкова Олівець, фломастер, туш, перо, акварель, кольорові олівці, гелева ручка Графіка Види графіки Малюю, пишу, креслю Лінія, штрих, точка – основні засоби виразності Пляма, силует, контур Промислова Плакатна Ксилографія Ліногравюра Літографія Офорт Аналіз і оцінювання учнівських робіт. VІ Домашнє завдання Свої роботи ви можете оформити в рамочки для домашньої картинної галереї. ЛОЗІВСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО – ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС «ЗАГАЛЬНООСВІТНІЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД – ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД № 8» ЛОЗІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Сучасний урок естетичного циклу Вчитель образотворчого мистецтва Жужома Валентина Володимирівна |
Тема. Життя та творчість Т. Г. Шевченка Мета. Закріпити та розширити знання учнів з теми «Життя та творчість Т. Г. Шевченка», сприяти розвитку пам»яті, допитливості, пізнавальних... |
Тема: поетична година Обладнання: святково прибраний зал в народному стилі, на стінах – рушники, на сцені портрет Т. Г. Шевченка, комп»ютер, мультимедійний... |
ГРИГОРОВИЧ ШЕВЧЕНКО ВЕЛИКИЙ НАРОДНИЙ ПОЕТ І ХУДОЖНИК Чому Т. Г. Шевченка називають Кобзарем ? Хто,чи що, на думку поета,«позичає воду у Дніпра»? а річечка б дівчинонька в веселочка |
Слава Шевченка не вмре, не поляже Мета: поглибити знання учнів про життя і творчість Т. Г. Шевченка, показати неповторність його творчої спадщини, розвивати навички... |
Урок №37 Тема. В. Шевчук. Життя і творчість митця. Особливості світобачення,... ... |
Я написала на двух языках( на русском и на украинском) выбери какой нужен ... |
Тема уроку: І. П. Котляревський. Життя і творчість. «Енеїда» перлина... Тема уроку: І. П. Котляревський. Життя і творчість. «Енеїда» перлина української літератури |
Про маловідомі факти перепоховання Тараса Шевченка У день смерті Тараса Шевченка його друзі художник Григорій Честахівський, брати-літератори Михайло та Олександр Лазаревські вирішили... |
Уроку світової літератури та інформатики. Тема: Життя і творчість Лі Бо. Китайська лірика Тема: «Із китайської лірики. Лі Бо «Входжу в річку», «Печаль на яшмовому ґанку», «Тихий дощ закінчився» |
Життя і творчість Нечуй тощо) народився 25 листопада 1838р в м. Стеблеві Київської губ. Канівського повіту (нині — Черкаська обл., Корсунь-Шевченківський... |