|
Скачати 131.35 Kb.
|
1. Назва: Ґендер і лідерство 2. Вступ: В даному модулі розглядаються можливості для формального і неформального лідерства в урядових організаціях, сфері освіти, громадських організаціях та інших соціальних інституціях України, США та інших країн. Ми починаємо з повсякденного використання студентами термінів „лідер” і „лідерство”. Далі ми приділяємо увагу теоріям лідерства, фемінному і маскулінному стилям лідерства, ґендерно-відповідальному лідерству, перешкодам на шляху жінок до лідерства та навичкам, яких потребує ефективний лідер. Дані заняття базуються на наявному у студентів розумінні ґендерних відносин у суспільстві проживання плюс інформації про сітуацію, що склалася у іншіх країнах. Викладач може використовувати декілька або всі шість описаних нижче тем. Модуль створений таким чином, щоб бути використаним у ґендерних курсах, курсах з політології і соціології. Курс був апробований в Університеті штату Айова та у Національному технічному університеті „Харківський політехнічний інститут”. Автори також впевнені, що після внесення невеликих змін до модуля він може бути використаний для викладання у дорослій аудиторії. Заняття включають техніки інтерактивного навчання та відображають різне навчальне середовище у наших університетах. 3. Цільова аудиторія: студенти рівня бакалавр, що навчаються на спеціальностях з ґендерних досліджень, соціології або політології. Модуль може бути використаний для викладання студентам різних напрямків підготовки. У обох країнах модуль може бути адаптований для формату дорослої аудиторії для членів неурядових організацій. 4. Академічна мета: ввести студентів у проблематику досліджень ґендеру і лідерства та допомогти їм розвинути розуміння позитивних наслідків для суспільства від більш активного використання лідерського потенціалу жінок і чоловіків. 5. Цілі навчання:
6. Ключові поняття і питання: Лідер – людина, яка веде послідовників до цілей та досягнень шляхом взаємодії з ними та впливу на них. Лідери мотивують групи йти до спільних цілей, але вони не обов’язково знаходяться на верхівці організаційної ієрархії. Знаменитість – широко відома людина. Людина може використовувати свою відомість як ресурс досягнення цілей. Менеджер – людина, яка займає офіційну позицію і відповідає за діяльність організації. Від менеджера очікується виконання такої функції, як контроль за виконанням завдань у відповідності з наявними людськими та іншими ресурсами. Лідерство – процес впливу на самого себе, або на інших людей з метою примусити їх діяти або досягати спільних цілей. Харизматичне лідерство – тип лідерства, що базується на екстраординарних характеристиках особистості, які продукують ентузіазм і відданість серед послідовників. Ситуаційне лідерство – тип лідерства, який допускає, що лідер пристосовує свою поведінку до специфічної ситуації, інакше кажучи, лідери не будуть діяти однаково, якщо ситуації будуть відрізнятися. Трансформаційне лідерство – тип лідерства, який змінює і трансформує індивідів, цей тип лідерства використовує специфічну форму впливу, яка штовхає послідовників досягати більшого, ніж від них очикувалось. Формальне v неформальне лідерство – цей підхід виділяє два типи лідерів: лідер, що має офіційний статус в організаційній ієрархії, і лідер, що демонструє лідерство, хоча й не володіє формальним титулом або владою. Ґендерно-відповідальне лідерство – лідер, що створює клімат, у якому підримуються і заохочуються позитивні характеристики стилей роботи і комунікацій як жінок, так і чоловіків. Маскулінний стиль лідерства – стиль лідерства, пов’язаний з домінуванням, ранжуванням, орієнтацією на завдання, обмеженням інформаційних потоків тощо, цей стиль стереотипно приписується чоловікам, хоча зустрічається він також і в роботі жінок. Фемінний стиль лідерства – стиль лідерства, пов’язаний з такими рисами, як: поступливість, побудова відносин з людьми, орієнтація на людей, необмеження інформаційних потоків тощо, цей стиль лідерства стереотипно асоціюють з поведінкою жінок, хоча його демонструють також і чоловіки. Стереотипи – конвенційні, шаблонні, спрощуючі концепти, думки або іміджі, згідно з якими представники однієї групи людей діють східним чином, часто стереотипи формуються згідно з культурними експектаціями суспільства. Ґендерні ролі – сукупність культурних експектацій, що визначають способи, якими представники кожного полу повинні діяти у суспільстві. Дискримінація – різне ставлення до людей, яке визначається їх класовою, ґендерною, расовою чи етнічною приналежностю, а не індивідуальними досягненнями чи рисами. Техніки інтервенції – практичні техніки, які призупиняють ґендерно-дискримінаційну поведінку. Влада над – спроможність індивіда спрямовувати поведінку інших, навіть поза їх бажанням. Влада для – спроможність індивіда знаходити ресурси та виконувати завдання без примусу. Переконання – процес впливу, на протязі якого люди починають вірити/приймати чиїсь ідеї або дії. Комплекс супержінки – бажання жінки ідеально виконувати всі свої ролі (роль лідерки, матері, дружини тощо), яке часто приводить до психологічного стресу та відчуття провини перед членами сім’ї. Ключові питання: На наступні питання студенти повинні знайти відповіді в процессі вивчення модуля:
7. Форми роботи зі студентами: Викладачі, що використовують даний модуль, можуть вносити зміни у час, витрачений на кожну тему, та додавати або змінювати форми діяльності студентів у аудиторії. Література рекомендується викладачам для підготовки до занять. Викладач сам повинен вирішити, яку літературу рекомендувати студентам. Автори даного модуля апробували його у курсах з Політології/ Ґендерних студіях (США) і Соціології (Україна). Сесія 1 – Хто такий лідер? Література:
Робота в аудиторії:
Викладач роздає студентам самоклеючі листки (кожному студенту – 4 листки) та прохає їх записати: прізвище людини, яку студент вважає лідером, та три якості, що дозволяють назвати цю людину лідером. Далі викладач просить наклеїти листки з прізвищами лідерів на дошку. Студенти зачитують прізвища лідерів і наклеюють листки на дошку. Після цього викладач просить одного зі студентів наклеїти листки з прізвищами лідерів у дві колонки: історичні фігури і сучасні постаті. Вирогідніше за все колонка з історичними постатями виявляється більш численною. Ми робимо висновок, що люди схильні вважати, що лідерами є „великі особистості”, у той час як лідерів багато поміж нас. Далі викладач просить іншого студента переклеїти листки у дві колонки: чоловіки і жінки. Вирогідніше, що колонка з прізвищами чоловіків буде більш численною. Ми робимо висновок, що люди схильні бачити лідерів скоріше серед чоловіків, ніж серед жінок, хоча лідерами бувають не лише чоловіки. Далі викладач просить студента розділити лідерів по рівням: мега-, макро-, мезо- і мікро-. Робимо висновок, що люди бачать лідерів на мега- і макро- рівнях, хоча мезо- і мікро- рівні лідерства також існують, і бути лідером свого життя також дуже важливо. Викладач просить студента поділити лідерів на формальних та неформальних. Ми робимо висновок, що люди схильні пов’язувати лідерство з місцем у організаційній ієрархії, хоча лідер може й не мати формального статусу.
Сесія 2 – Теорії лідерстваЛітература:
Stable URL: http://links.jstor.org/sici?sici=0161-956X%28198921%2966%3A3%3C143%3AAFROPD%3E2.0.CO%3B2-C
Робота в аудиторії:
Викладач просить студентів наклеїти листки з характеристиками лідерів, що залишились після вправи „Хто є лідером?”, на дошку у три колонки: фемінні, маскулінні і нейтральні. Робимо висновок про ґендерний дисбаланс у лідерських характеристиках.
Завдання до сесії 3: Студенти розбиваються на чотири групи. Кожна група отримує завдання зібрати статистичну інформацію щодо жінок-лідерок у різних соціальних інститутах (політиці, бізнесі, освіті, релігії). Сесія 3 – Жінки і чоловіки як лідери Література:
Робота в аудиторії:
Завдання до сесії 4: Письмова робота “Бар’єри та перешкоди на шляху жінок до лідерства”. Кожен студент вибирає жінку-лідерку, збирає інформацію про неї у книжках, Інтернеті, ЗМІ. Потім студенти пояснюють, чому вони вибрали саме цю жінку як лідерку, як ґендер допомагав або заважав цій жінці на її шляху до лідерства. (Викладач ставить це завдання наприкінці першої сесії). Сесія 4 – Перешкоди та їх подолання на шляху жінок до лідерства Література:
Робота в аудиторії:
Сесія 5 – Ґендерно-відповідальне лідерство Література:
Робота в аудиторії:
Сесія 6 – Стратегія розвитку лідерського потенціалу студентів та висновки Література:
Робота в аудиторії:
8. Оцінювання Оцінка роботи студентів включає наступне:
Оцінювання курсу: Студентів просять відповісти на анкету Дельфі, яка включає чотири запитання:
|
Назва дипломатичного представництва Назва документа, що підтверджує припинення попереднього шлюбу, номер та дата складання запису акта про розірвання шлюбу (смерть),... |
Філіп Котлер Маркетинг менеджмент Розробка маркетингових стратегій... Маркетинг менеджмент Розробка маркетингових стратегій для лідерів, претендентів на лідерство, послідовників і мешканців ринкових... |
• Керівництво та лідерство. Організаційна культура Підприємництво як соціально-економічне явище. Організаційно-правові та економічні форми підприємницької діяльності |
Щ о таке ґендер? А згідно українського підручника «Основи теорії гендеру» вводиться щонайменше п’ять гендерів (статей). Це: «жіночий, чоловічий, гетеросексуальний,... |
Назва програми Рік та назва видавництво Ким дозволена до використання Миколаївського обласного Центру туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді |
СТРАХОВА КОМПАНІЯ НІКА Назва органу управління, у підпорядкуванні якого перебуває Підприємство, або назва його материнської (холдингової) компанії |
Відмінності між груповим та кооперативним навчанням ... |
Історія використання символа @ та його назва в різних країнах Офіційна назва — «комерційне ет». В Україні цей символ називають «равликом», «песиком», «собакою» або «вухом» |
8. Здійснити перенаправлення або Делегувати домен на сервери: пошти... |
4. Здійснити перенаправлення або Делегувати домен на сервери : пошти... |