В. По/українськи, до/низу, після/завтра, не/слід, з/верху. Г. На/пам'ять, в/друге, за/очі, з/малку, на/показ


Скачати 103.61 Kb.
Назва В. По/українськи, до/низу, після/завтра, не/слід, з/верху. Г. На/пам'ять, в/друге, за/очі, з/малку, на/показ
Дата 31.03.2013
Розмір 103.61 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
Всеукраїнська учнівська олімпіада з української мови та літератури

(ЗНЗ з румунською мовою навчання)

2011/2012 н. р.

ІІІ етап

УКРАЇНСЬКА МОВА

10 клас

ХVІ варіант

  • Завдання закритої форми

1. Укажіть правильну відповідь.

1.1. Вкажіть, у якому рядку всі прислівники пишуться разом.

А. По/перше, з/переляку, на/завжди, до/купи, з/вільна.

Б. З-за/кордону, не/достатньо, не/треба, в/гору, близько/близько.

В. По/українськи, до/низу, після/завтра, не/слід, з/верху.

Г. На/пам'ять, в/друге, за/очі, з/малку, на/показ.

1.2. Укажіть рядок, у якому вказано правильне твердження.

А. В українські мові є 6 букв для позначення голосних звуків.

Б. Апостроф не входить до графічних знаків.

В. В українському алфавіті 32 букви.

Г. Графіка вивчає букви.

1.3. Укажіть рядок, у якому в усіх словах буквосполучення дж, дз позначають
один звук.

А. Джаз, дзиґа, народження, кукурудза, відзняти, відзвук.

Б. Джем, ходжу, саджати, підзаголовок, дзеркало, підживлення.

В. Підзвітний, джемпер, дзенькіт, бджола, походження, їжджу.

Г. Джунглі, дзюркіт, дзьоб, джоуль, джміль, походжати.

1.4. Укажіть рядки, в яких у всіх словах уживається апостроф.

А. Ад...ютант, міжбрів...я, св…ято.

Б. Зар...яд, рум...янець, пір...їнка.

В. П...ятьох, з...єднати, торф...яний.

Г. Св...ященний, вестиб...юль, п...янкий.

1.5. Вкажіть, у якому рядку всі слова розташовано в алфавітному порядку.

А. Галка, гомін, географ, гроно, глобус.

Б. Галас, геометрія, гіркота, гончар, гукнути.

В. Горбань, гуркіт, геній, гарба, гроза.

Г. Гумовий, грак, голова, груша, грім.

1.6. Яку зі стилістичних фігур використано в поданому складному синтаксичному цілому (ССЦ)?

Вбігаю в ліс – гриби. У лози – ожина. В кущі – горіхи. В озері воду скаламучу – риба.

А. Градація.

Б. Паралелізм.

В. Антитеза.

Г. Еліпс.

6 балів

2. Укажіть правильні відповіді (правильних відповідей дві).

2.1. Укажіть рядки, в яких вказано фразеологізми-синоніми до фразеологізму стріляний горобець.

А. Старий вовк.

Б. Битий жук.

В. Міцна голова.

Г. Мудра людина.

2.2. Укажіть слова, від яких можна утворити іменники за допомогою суфікса -зтв-.

А. Боягуз.

Б. Стрілець.

В. Убогий.

Г. Сусід.

4 бали

3. Установіть відповідність

3.1. між складним реченням та засобом синтаксичного зв'язку між його частинами.

1. Той умирать щасливо зна, хто зна свого любити брата (М.Старицький).

2. Де-не-де біля вирв сивіє полин або кущиться пахучий чебрець (О.Гончар).

3. Іван Франко - це мов дух стихії, що творить в нас і серед нас... (М. Вороний).





А

Б

В

Г

Ґ

1













х

2

х













3




х










4







х






4. Шука козак свою долю, а долі немає (Т.Шевченко).

А. Сурядний розділовий сполучник.

Б. Сполучне слово.

В. Сурядний протиставний сполучник.

Г. Підрядний сполучник.

Ґ. Вказівне (відносне) слово.





А

Б

В

Г

Ґ

1




х










2













х

3







х







4

х












3.2. між відміною іменника та словами.

1. Перша. А. Ведмежа, зозуленя, курча.

2. Друга. Б. Учителька, райдуга, плакса.

3. Третя. В. Сталь, мораль, розкіш.

4. Четверта. Г. Вовк, лоша, телятко.

Ґ. Терпіння, орел, дідуньо.





А

Б

В

Г

Ґ

1










х




2

х













3







х







4




х











3.3. між словом та способом його творення.

А. Префіксальним способом.

Б. Префіксально-суфіксальним.

В. Безафіксним.

Г. Поєднанням основ слів.

Ґ. Суфіксальним способом.

1. Сплелось в один зелений дах дубів високе верховіття.

2. Мене вітають в піднебессі птиці, і я їх також привітати рад.

3. Відліт журавлів видався мені сумним.

4. У позаурочний час ми вирішили провідати хворого друга.

12 балів

Всеукраїнська учнівська олімпіада з української мови та літератури

(ЗНЗ з румунською мовою навчання)

2011/2012 н. р.

ІІІ етап

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

10 клас

ХVІ варіант

  • Завдання закритої форми

1. Укажіть правильну відповідь.

1.1. Укажіть справжнє прізвище Панаса Мирного.

А. Губенко.

Б. Тобілевич.

В. Рудченко.

Г. Маркевич.

1.2. У композиції поезії «Ой ти, дівчино, з горіха зерня...» (збірка «Зів’яле листя») використано художній прийом…

А. Алегорію.

Б. Риторичні запитання.

В. Образно-символічний паралелізм.

Г. Образно-символічне контрастне зіставлення.

1.3. Укажіть художній метод, у якому типізація дійсності утверджується як універсальний спосіб художнього узагальнення; основною є проблема взаємин людини і середовища.

А. Бароко.

Б. Сентименталізм.

В. Романтизм.

Г. Реалізм.

1.4. За мотивом якої народної пісні І. Франко створив п'єсу «Украдене щастя»?

А. «Пісня про шандаря».

Б. «Пісня про кохання».

В. «Пісня про Україну».

Г. «Пісня про розбійника».

1.5. Кому Ольга Кобилянська присвятила повість «Людина»?

А. Олені Пчілці.

Б. Тарасу Шевченку.

В. Наталі Кобринській.

Г. Лесі Українці.

1.6. Кому ідейно протиставлена Марічка в образній системі повісті «Тізабутих предків».

А. Іванкові.

Б. матері Іванка.

В. Палагні.

Г. Щезнику.

6 балів

2. Укажіть правильні відповіді (правильних відповідей дві).

2.1. Які смисли назви повісті І. Франка «Перехресні стежки» розкриваються в тексті?

А. Перехрестя шляхів по дорозі до Львова.

Б. Перехрещуються життєві дороги Регіни та Рафаловича, Рафаловича й Стальського.

В. Перехрещення на Галицькій землі різних народів.

Г. Перехрестя жанрів реалістичного з романтичним, соціально-психологічного з детективним.

2.2. Назвіть тропи, яскраво виражені у рядках:

Та темний бовван на козачій могилі

Про давнє минуле кричить мовчазливо. (П. Тичина)

А. Оксиморон.

Б. Метафора.

В. Порівняння.

Г. Гіпербола.

4 бали

3. Установіть відповідність

3.1. між назвою твору і збіркою поезій І.Я. Франка.





А

Б

В

Г

Ґ

1




х










2

х













3







х







4

х












1. «Чого являєшся мені у сні?..». А. «З вершин і низин».

2. «Гріє сонечко...». Б. «Зів'яле листя».

3. «Декадент». В. «Мій Ізмарагд».

4. «Каменярі». Г. «Із днів журби».

Ґ. «Семпер тіро».


3.2. між прізвищем письменників і жінок, які відіграли важливу роль у житті митців.





А

Б

В

Г

Ґ

1







х







2










х




3




х










4

х












1. Павло Грабовський. А. Олександра Шейдеман.

2. Іван Франко. Б. Надія Тарковська.

3. Іван Карпенко-Карий. В. Надія Сигида.

4. Панас Мирний. Г. Юзефа Дзвонковська.

Ґ. Марія Вілінська.

3.3. між дійовою особою та вчинком («Мартин Боруля» І.Карпенка-Карого).





А

Б

В

Г

Ґ

1










х




2







х







3




х










4













х
1. Мартин. А. Біжить до шпиля виглядати гостя.

2. Гервасій. Б. Тікає із власних заручин.

3. Націєвський. В. Просить благословити дітей до шлюбу.

4. Трандалєв. Г. Спалює папери про дворянство.

Ґ. Працює повіреним в обох ворогуючих сторін.

6 балів

Схожі:

Завадський І. О. та ін. Інформатика: 9 кл.: Підруч для загальноосвіт...
Тема. Пам'ять комп'ютера. Внутрішня пам'ять. Зовнішня пам'ять. Дисководи. Новітні пристрої пам'яті. Практична робота №1. Робота з...
«Гірка пам'ять: Афганістан болить у наших душах»
...
«Не звільняється пам'ять, відлунює знову роками…» Такими словами...
До читальної зали центральної районної бібліотеки для дорослих прийшли учні Чуднівської гімназії, військові строкової служби в/ч...
Рідне село завжди з нами. Киселівка вчора, сьогодні,завтра (складання...
Стійно обрану тему в запропонованій ситуації спілкування; розвивати мислення, мовлення, пам'ять, комунікативні вміння, дикцію й уміння...
ТИГРОЛОВИ
...
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ 1КЛАС ТЕМА: СТОРІНКАМИ ПРОЧИТАНИХ КНИГ МЕТА
МЕТА: Активізувати читацьку пам’ять дітей,пробудити бажання читати книги самостійно;розвивати пам’ять,монологічне мовлення; виховувати...
Увага і пам’ять, їх зв’язок із здоров’ям людини
Формувати поняття «увага» і «пам’ять», встановити їх зв’язок із здоров’ям людини, розкрити залежність результатів навчання від здоров’я...
[Введите содержимое боковой полосы. Боковая полоса представляет собой...
Боковая полоса представляет собой независимое дополнение к основному документу. Обычно она выровнена по левому или правому краю страницы...
Пам ’ ять ПК
Найважливішими характеристиками пам'яті є її обсяг та швидкодія. Для роботи сучасних операційних систем та додатків потрібно не менше...
СЦЕНАРІЙ: У нашій пам’яті вони назавжди залишились
Мета: вшанувати пам'ять героїв Небесної сотні, прищеплювати любов до Батьківщини, виховати патріотичну свідомість, розвивати бажання...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка