Що таке кейси і якій цілі вони слугують? Чому доречно створювати кейси з реальним описом вирішення певних проблем українськими організаціями громадянського суспільства? Хто і як зможе використовувати кейси і кого навчати на них?


Скачати 120.72 Kb.
НазваЩо таке кейси і якій цілі вони слугують? Чому доречно створювати кейси з реальним описом вирішення певних проблем українськими організаціями громадянського суспільства? Хто і як зможе використовувати кейси і кого навчати на них?
Дата07.04.2013
Розмір120.72 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Часом невеликий поштовх може спричинити неймовірні наслідки. «Живий досвід» успішного/неуспішного вирішення тих чи інших місцевих проблем українськими громадськими організаціями може надзвичайно широко поширитися всією країною, і слугувати добрим підґрунтям як для передачі досвіду іншим, так і для того, щоб застерегти, «де лежать граблі», на які хтось інший вже наступав. І найдієвішим інструментом тут є кейс-метод.
Що таке кейси і якій цілі вони слугують? Чому доречно створювати кейси з реальним описом вирішення певних проблем українськими організаціями громадянського суспільства? Хто і як зможе використовувати кейси і кого навчати на них? Щонайменше шість кейсів вирішення місцевих проблем, створені самими українськими організаціями, буде презентовано на конференції і зроблено їх детальний аналіз.
Передусім захід буде цікавим і корисним тим, хто зможе в подальшому проводити навчання з використанням кейсів як під час короткотермінових тренінгів, так і включати їх до навчальних програм (громадським організаціям, що надають тренінгові послуги для інституційного розвитку ОГС, тренерам, які мають в своєму портфоліо  близькі теми до навчальних цілей кейсів, викладачам управлінських дисциплін вищих навчальних закладів, журналістам), так і тим, хто прагне ознайомитися докладніше з кейс-методом і його ефективним використанням для поширення власного досвіду.

Водночас конференція – цікава оказія для громадських організацій, які мають чим поділитися з іншими, і на основі реальних ситуацій яких можуть створюватися навчальні кейси.

Це - підсумковий захід у рамках ініціативи Консорціуму із удосконалення менеджмент-освіти в Україні "Використання кейс-методу для поширення прикладів ефективного вирішення місцевих проблем", що організовується для широкого кола місцевих і регіональних неурядових організацій для представлення кейсів, підготовлених організаціями — переможцями конкурсу «Самоорганізація громадян для вирішення місцевих проблем: акумуляція найкращих практик», який проводила програма “Громадянське суспільство та належне врядування” Міжнародного фонду “Відродження”.
До участі запрошуються:

  • лідери місцевих громад та громадських організацій,

  • тренери і викладачі програм менеджменту для громадських організацій,

  • викладачі вищих навчальних закладів і програм підготовки працівників органів місцевого самоврядування та державного управління,

  • представники донорських організацій і проектів міжнародної технічної допомоги.  


Якщо Ви зацікавлені в участі у цьому заході й хотіли б дізнатися більше про нього, прохання зареєструватися на сайті http://ceume.timepad.ru/event/19017 і організатори надішлють додаткові інформаційні матеріали. 

Організатор

За підтримки МВА-партнер

Інформаційні партнери



ПОПЕРЕДНЯ ПРОГРАМА

"Місцеві проблеми і труднощі їх вирішення"

Сергій Снігур, заступник голови Чеченівської райдержадміністрації Чернівецької області (TBC)

Чому ми так живемо: місцеві проблем, до яких неможливо підступитися та порозумітися з громадою? Чи насправді бракує самодостатності територіальній громаді? Чи вистачає знання та розуміння проблем?

"Посилення громадських структур для вирішення місцевих проблем"

Євген Бистрицький, директор Міжнародного фонду «Відродження» (TBC)

Чому проблеми місцевого самоврядування мають нагальну актуальність і як активізувати громадськість для їх вирішення? А як від активізації громадськості перейти до активізації місцевої громади? Приклади грантерів Міжнародного фонду «Відродження» у породженні ефектів метелика привели до усвідомлення потреби передати кращу практику іншим громадам, в яких існують подібні проблеми. Чому МФВ до надання фінансової підтримки долучає інтелектуальну підтримку своїм грантерам?

"Кейс-метод як інструмент осмислення та вирішення місцевих проблем"

Олексій Виноградов, віце-президент з маркетингу Бізнес-школи МІМ-Київ, партнер консалтингової групи Advanter Group, кандидат економічних наук, доцент; Олександра Бакланова, партнер Експертної компанії pro.mova

Дуже часто ми намагаємось вирішувати проблеми спільноти самостійно. Дійсно, кожна місцева проблема є унікальною. На відміну від математики, тут неможливо створити формулу або алгоритм, які дозволять визначити шлях до успішного результату. Проте ми маємо інший дієвий інструмент. Що таке кейс-метод і які види кейсів можуть бути корисними третьому сектору? Чому використання кейсів є кращим інструментом передачі вашого досвіду? Як створити кейс, який допоможе іншим? В чому користь від створення кейсу про вашу організацію? Настільки дієвий кейс-метод як інструмент не тільки кращого розуміння проблем, але й засобів їх вирішення? Про це і йтиметься у презентації.

"Досвід створення першої колекції українських кейсів з практики самоорганізації громадян для вирішення місцевих проблем"

Олександр Сидоренко, директор Консорціуму із удосконалення менеджмент-освіти в Україні. та представники організацій, які писали кейси

Від витоків української історії кейс-методу – до української практики написання кейсів. Колекція кейсів з практики самоорганізації громадян для вирішення місцевих проблем – основа ширшої колекції українських кейсів. Досвід використання кейсів: чому це важливо й корисно для самих організацій?

Кейси з практики самоорганізації громадян для вирішення місцевих проблем

Під час розгляду кейсів буде продемонстровано різні підходи викладачів і тренерів до використання реальних ситуацій, що відбувалися в українських громадських організаціях, і можливості їх використання в навчальному процесі. Для участі у цій частині конференції необхідно під час реєстрації обрати один кейс з відповідної паралелі. Тобто, в кожного учасника буде можливість взяти участь в обговорення двох кейсів.

Кейс 1.1.

«Сміття та люди: Почни зі своєї оселі»

Громадська організація Житомирське громадське об'єднання "Центр практичних біотехнологій "Агронова" 

Автори - Неллі Кірюшина і Володимир Кірюшин

Модерує Олексій Виноградов

Проблема утилізації сміття сьогодні є типовою для кожного українського міста. Причому, якщо для нових забудов та спальних районів вона вирішується централізованим вивезенням, жителі приватного сектора, як правило, мають багато проблем, пов’язаних із виникненнями стихійних звалищ, забрудненням криниць та водойомів, яке спричинено сміттям. Представники влади вирішують це питання, в першу чергу, для багатоквартирних будинків. Проте приватний сектор часто залишається поза увагою. У Житомирі вирішення цієї проблеми взяв на себе Центр практичних біотехнологій "Агронова". У кейсі продемонстровано, яким чином громадська ініціатива дозволила звернути увагу та почати системно вирішувати проблему утилізації сміття в приватному секторі м. Житомир.
Можливе використання:

Кейс дозволяє проілюструвати можливіть вирішення місцевих проблем за рахунок місцевого самоврядування, формувати навички роботи із місцевими громадами. Він може бути використаний у темах маркетингу ідей і маркетингу НДО; управлінських навичок лідерів громадських організацій, зокрема, екологічної спрямованості; розвитку навичок підприємництва та вироблення і розвитку навичок адаптивної поведінки.
Ключові слова: Екологія, місцеве самоврядування, НДО, маркетинг ідей, утилізація сміття.



Кейс 1.2.

«Толерантність та патріотизм у мультикультурному шкільному середовищі: сльози чи радість міжкультурного розмаїття?»

Громадська організація "Бахчисарайський центр регіонального розвитку "Топ-Кая" 

Автори - Наталя Скворцова і Олександра Целіщева

Модерує Олександра Бакланова

Бахчисарайська школа стає місцем, де на поверхню виходять міжкультурні і міжнаціональні непорозуміння, образи і недовіра між місцевими громадами. До проблем додається нестача фінансування і питання закриття малокомплектних шкіл і злиття класів. Педагоги і директор школи опиняються у центрі конфліктів, джерело яких є далеко поза межами школи, але мають знайти вихід.
Можливе використання:

Для педагогів (вчителів і адміністраторів) цей кейс стане доброю нагодою розібрати, як вирішувати міжнаціональні конфлікти у школі. зокрема як будувати взаємодію з дітьми і батьками. Оскільки школа є центром, в якому перетинаються представники різних громад, вона може виконати нетипову для себе, але дуже важливу роль медіатора між етнічними громадами і стати епіцентром порозуміння. Для представників некомерційних організацій, бізнесу і держслужбовців цей кейс варто використовувати, щоб розглянути питання, пов’язані з міжнаціональною взаємодією: широке поняття культури, усвідомлення власної культури, розуміння інших культур, питання толерантності, порозуміння і співжиття, причому на різних рівнях: від щоденної побутової взаємодії до питання політик (policies) і правових питань (в залежності від рівня підготовленості аудиторії).

Ключові слова: культура, елементи культури, розуміння культури; міжкультурна взаємодія, міжнаціональна взаємодія, толерантність; цінності, формування цінностей; політики (policies), формування політик; залучення громад, інституційна довіра, інституційний розвиток, громадянське суспільство.

Кейс 1.3

«Бути чи не бути історичному парку в Турбові?!»

Подільський центр прав людини

Автор - Михайло Бардин

Модерує Світлана Солдатова

В основі сюжету ситуаційної задачі - громадська кампанія на захист парку в одному з наймальовничіших куточків Поділля (містечку Турбів) із залученням багатьох зацікавлених сторін.

Суть проблеми: місцевій громаді стало відомо про плани селищного голови розділити територію старого парку на ділянки по 10-15 соток і передати їх приватним особам під житлову забудову. В результаті такого рішення селищна рада позбувається обтяжливого обов’язку забезпечувати догляд за парком, а територіальна громада втрачає парк як місце відпочинку та дозвілля.

Як виграти та реально захистити громадські інтереси?! Це цікава тема для дискусії.
Можливе використання:

Кейс дозволяє проілюструвати можливість вирішення місцевих проблем за рахунок залучення територіальної громади, місцевого самоврядування, формувати у службовців навички роботи із місцевими громадами. Він може бути використаний у темах PR, маркетингу ідей і маркетингу НДО; управлінських навичок лідерів громадських організацій, зокрема, екологічної спрямованості; екологічного менеджменту та розвиток навичок активної громадянської позиції
Ключові слова: екологія, місцеве самоврядування, захист громадських інтересів, територіальна громада, альтернативні рішення



Кейс 2.1

«Сусідська взаємодопомога»

Харківське обласне громадське об’єднання "Асоціація розвитку спільнот" 

Автор - Маріанна Голованова

Модерує Олексій Виноградов

Для більшості українських міст однією з основних проблем є кількість правопорушень, особливо в районах, забудованих багатоквартирними будинками. Наркомани у під’їздах. крадіжки з проникненням у житлові приміщення – на жаль, міліція не може забезпечити повний захист місцевих жителів. Світовий досвід свідчить, що місцеві громади можуть власними силами зменшити кількість правопорушень за рахунок впровадження системи «Сусідської взаємодопомоги». Суть системи полягає в тому, що організовані за територіальною ознакою групи громадян мають стежити за громадським порядком на своїй території та активно співпрацювати з міліцією для профілактики правопорушень. Активісти харківського обласного об’єднання «Асоціації розвитку спільнот» вирішили впровадити таку систему в рідному місті. Проте, це виявилось набагато складніше, ніж вони очікували. Місцеві жителі ніяким чином не хотіли брати участь у проекті. У кейсі йдеться про те, як за даних умов активісти громади успішно впровадили цю програму.
Можливе використання:

Кейс може з успіхом використовуватися для кількох тем, зокрема, забезпечення ефективної взаємодії органів місцевого самоврядування, НДО та населення; поширення досвіду вирішення місцевих проблем за рахунок місцевого самоврядування» впровадження світового досвіду самоврядування з урахуванням локальних особливостей; формування навичок роботи із місцевими громадами; формування навичок маркетингу ідей, маркетингу НДО; формування управлінських навичок лідерів громадських організацій,
Ключові слова: сусідська взаємодопомога, місцеве самоврядування, НДО, маркетинг ідей

Кейс 2.2

«Формування енергонезалежного села: досвід Северинівки»

Громадська організація "Подільська агенція регіонального розвитку" 

Автор - Наталія Величко

Модерує Олександра Бакланова

Місцева громадська організація і громада Северинівки спільно намагаються підвищити енергонезалежність свого села, і тут вони стикаються з безліччю проблем, основними з яких стають - нестача фінансування і недовіра з різних боків. Проте їм таки вдається подолати складнощі.

Можливі цілі використання:
Теми, для яких найдоцільніше використовувати: об’єднання громадян, формування громади, взаємодія громади з іншими інституціями громадянського суспільства, інституційна довіра. Акцент варто робити на управлінських питаннях та питаннях взаємодії з громадою і цілої низки дотичних питань: від комунікації з громадою до побудови громадянського суспільства, в залежності від рівня підготовленості учасників обговорення.

Для спеціалістів, які мають відношення до енергоощадності, енергоефектвності, енергозалежності/незалежності, кейс можна використовувати з акцентом на зміст проблеми, і робити акцент на взаємопов’язаності прямого вирішення питання/проблеми кейсу і всіх управлінських питань, які заради цього довелося вирішити.
Кейс може мати особливе значення для навчання представників сільських громад та лідерів місцевих громадських організацій. Для цієї категорії учасників обговорення може слугувати додатковим підтвердженням можливості вирішення складних місцевих проблем і додатковим джерелом натхнення до вирішення проблем власних громад.
Ключові слова: енергоощадність, енергоефективність, енергозалежність, енергонезалежність; громада, побудова громади, розвиток громади; довіра, формування довіри, інституційна довіра; громадянське суспільство

Кейс 2.3

«Харчові історії, або Про те, як у місті Суми вирішувалося питання харчування школярів»

Сумська міська громадська організація "Молодіжна педагогічна спілка" 

Автор - Віктор Бобиренко

Модерує Світлана Солдатова

Одним з основних питань, які хвилюють батьківські комітети шкіл, є питання організації якісного харчування школярів. Де шукати управу на дії керівників шкіл? Що думають з цього питання в управлінні освіти? Чи може місцева влада допомогти у вирішенні питань? Як взаємодіють між собою різні рівні управління і яка роль громадськості? Що може "коаліція небайдужих людей"? Відповіді на ці та інші запитання будуть продискутовані під час обговорення кейсу.
Можливе використання:

Кейс може з успіхом використовуватися для кількох тем, зокрема, забезпечення ефективної взаємодії органів місцевого самоврядування та населення; поширення досвіду вирішення місцевих проблем за рахунок місцевого самоврядування, формування небайдужої позиції населення та соціальної відповідальності. Крім того, кейс може використовуватися в навчальних дисциплінах та спецкурсах «Менеджмент», «Управління змінами», «Організація зворотного зв’язку у відносинах влада-громада» та ін.
Ключові слова: місцеве самоврядування, соціальний лобізм, альтернативні рішення, школа, харчування школярів

Панельна дискусія: «ВИКОРИСТАННЯ КЕЙСІВ У СУЧАСНОМУ УКРАЇНСЬКОМУ МІКРО-СОЦІУМІ: НАПРЯМИ, ПРОБЛЕМИ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ КЕЙС-ПРАКТИКИ»
«Кейс-метод для навчання посадовців місцевого самоврядування»

Юрій Сурмін, перший заступник директора Інституту проблем державного управління та місцевого самоврядування Національної академії державного управління при Президентові України, доктор соціологічних наук, професор, м.Київ
«Впровадження кейс-методу як засіб розвитку соціальної відповідальності молоді»

Світлана Солдатова, викладач Таврійського національного університету імені В.І.Вернадського, виконавчий директор громадської організації «Ліга молодих економістів», м.Сімферополь
«Розробка та обговорення кейсів як засіб активізації організацій третього сектору»

Яків Рогалін, директор Донецького міського благодійного фонду "Доброта".
«Кейс-метод як інструмент для розвитку громадянського лідерства»

Наталя Бордун, директор Інституту лідерства та управління Українського Католицького Університету, м.Львів ДИСКУСІЯ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Схожі:

Мережа сіоністського терору
Сіоністські терористи відкрито прокламують ідеологію єврейської вищості і визнають їхню готовність використовувати насильство проти...
До уваги представників інститутів громадянського суспільства!
Синельниківської міської ради на 2013-2015 рр., сформована ініціативна група у складі 11 осіб з числа представників інститутів громадянського...
Що таке толерантність?
«Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші. Ось чому і дружба, і допомога, і спілкування були б неможливими, якби не існувало...
Проблеми виховання неможна вирішити без розуміння психічного світу...
Х. Що ж в дійсності представляє собою дитина? Дитина, що знаходиться під нашою опікою? Чому ми бачимо в дітях особливих людей, коли...
ЗАТВЕРДЖЕНО
Про схвалення Концепції сприяння органами виконавчої влади розвитку громадянського суспільства”, на виконання розпорядження голови...
РОЗПОРЯДЖЕНН Я
України від 21 листопада 2007 року №1035-р «Про схвалення Концепції сприяння органами виконавчої влади розвитку громадянського суспільства»,...
ПРЕС-РЕЛІЗ Фонд «Спочатку Люди» заявляє, що авторитарна політика...
Очевидний авторитарний підхід уряду до політики і управління матиме протилежний ефект від того, який очікується виконавчою владою....
Щодо нормативно-правового, навчально-методичного, матеріально-технічного...
Головна мета української системи освіти – створити умови для розвитку й самореалізації кожної особистості як громадянина України,...
1. А. Я охоче даю іншим брати га себе відповідальність за вирішення складного питання
Б. Перш ніж обговорювати те, у чому ми розходимося, я намагаюся звернути увагу на те, у чому ми обоє згодні
Прес-реліз 13 травня 2010 року
Фонду «Спочатку люди», який розпочав свою публічну діяльність презентацією ідеї нового соціально-громадянського проекту, головною...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка