|
Скачати 52.2 Kb.
|
Тема: Даніель Дефо. „Робінзон Крузо”. Ідея єдності людини з природою та мирного співіснування людей різних культурних світів. Мета: удосконалювати навички аналізу художнього тексту; навчати виділяти у тексті ключові епізоди і встановлювати зв’язки між ними; характеризувати і порівнювати героїв твору; виховувати гуманність у ставленні до людей різних рас і національностей. Обладнання: глобус, відеоматеріали (художній фільм „Робінзон Крузо” режисер Джордж Міллер, у голвних ролях Пірс Броснан та Вільім Такаку), текст роману. Хід уроку. Організація класу до навчання. Оголошення теми уроку: Ствердження у творі можливостей гармонічних можливості гармонічних взаємин людини з природою та мирного співіснування людей, що належать до різних культурних світів. Мета нашого уроку: Удосконалити навички аналізу тексту; навчитися виділяти у тексті ключові моменти; характеристика і порівняння героїв; з’ясувати чи можливе мирне співіснування людей, що різняться за місцем, способом проживання, належності до різних культурних світів. „Мозкова атака”:
Наприклад:
Отже оберемо найголовніші етапи. [Глобус] Для того щоб нашу мету реалізувати треба нам помандрувати. Серед безмежного простору Атлантичного океану угирлі ріки Оріноко загубився острів на якому 28 років перебував Робінзон Крузо. (+ відео).
Кораблекрушіння, сюжет роману – пригоди Робінзона Крузо на острові. Ми зазначили, що „Пригоди Робінзона Крузо” - це роман, в ньому розповідається про пригоди головного героя на острові. Такі твори є пригодницькими. Теорія літератури Роман:
Пригодницкий роман – характерні мотиви викрадення та переслідування, ситуація загадковості, таємничості. Опинитися на острові одному страшно, важко, але Робінзон Крузо не зламався, вижив. Які ж риси характеру Робінзон Крузо допомогли перемогти всі труднощі, вижити на осторві? Склад опорної схеми Думки аргументуйте. Висновок: Отже, разум + праця + єднання людини з природою, здатність тверезо оцінити своє становище, і можливості, вміння користуватися дарами природи допомогли Робінзону Крузо не тільки вижити, але й залишитись цивілізованою людиною, на відміну від його прототипу - Олександра Селкіра, який прожив на островах архіпелагу Хаун-Фернандес білі Чілі 4 роки і 4 місяці і здичав. І начебто Робінзон Крузо звик до свого нового життя, прилаштувався до нього, але часто він вдивлявся в безмежні простору океану з надією побачити корабель. Уривок з тексту: „…З моїх вуст мимоволі безперестанно вихоплювались слова: „Ах, коли б хоч двоє або троє! Ні хоча б один із них врятувався і приплив до мене!”… „ Ах, хоч би одна! Хоч би одна!” Я повторював ці слова тисячу разів. Моє бажання було таке палке, що вимовляючи ці слова, я конвульсивно стискав руки. Мої пальці в’їдались в долоні так міцно, що коли б у мене було б щось крихтке, я мимоволі роздавив би його, а зуби я зціплював так міцно, що потім не міг розняти їх відразу...” „...Пошли мені боже хоч ворога якщо друга послати жаль.” В. Симоненко.
Висловлення думок учнів (аргументація). Завдання. Знайдіть у тексті епізод порятунку Робінзоном Крузо П’ятниці (від слів „...як я помітив двом дикунам ...” до слів „...я підняв його поплескав по плечу і як міг, старвся пояснити, що йому не слід боятися мене...”) Визначте у цьому епізоді моменти найбільшого напруження, зачитайте їх, аргументуйте. Психологічні спостереження. Чим пояснюється різниця у поведінці цих персон? Спробуйте охарактеризувати психологічний стан героїв: а) Робінзона Крузо; б) П’ятниці. Отже, що нам дає визначення цих основних (ключових) моментів, які висновки можна зробити про цих двох героїв. Використовуючи текст створіть словесний портрет П’ятниці. (Уривок тексту від слів „...Це був гарний хлопець...” до слів „...білі, немов слонова кістка, зуби.”)
Для того щоб нам краще уявити П’ятницю та його життя з Робінзоном, спробуємо самі на деякий час стати П’ятницями (відео). Конкурс П’ятниць. (обираються по 3 учні – П’ятниці) Завдання. По черзі від 1 особи розповісти про те, чого вас навчив Робінзон Крузо. Той хто не знає, шо відповідати – сідає. Перемагає найкращий знавець тексту сьогоднішнього уроку.
Отже ми визначили, що Робінзон Крузо дав П’ятниці, а тепер спробуємо з’ясувати, що П’ятниця дав Робінзону Крузо для розуміння загально-людських ідеалів? Скажіть хто з Вас знає що таке гуманізм? Гуманізм – ставлення до людини, пройняте турботою про благо, повагою до її гідності, людяність (Великий тлумачний словник СУМ, Реком. МО і НУ – К.; Ірпінь; ВТФ Перун, 2002. – с.201).
Це питання порушувалось на сторінках творів Ф.Куппера (цикл повістей про індіанців), „Пісня про Гайавату” Г.В.Лонгфелло, Жюль Верн „П’ятнадцятирічний капітан”, „Мауглі” Р.Кіплінга. Як відомо, вікриття нових земель приносило славу Європі, для корінного ж населення – рабство. У літературі лунали заклики до єдності, миру і злагоди між народами: Поміріться мої діти, Будьте друзями, братами! (Г.В. Лонгфелло) Отже, тема єдності людей різних національностей, різних рівнів цивілізації, якої торкнувся Д.Дефо більше ніж 300 років тому, є актуальною і сьогодні. Треба зазначити, що наприкінці ХХ ст. президент США офіційно попросив вибачення у темношкірих американців за работоргівлю і рабовладдя і займалися його білошкірі земляки. Висновки: отже, чи виконали ми ті завдання, які ставили на початку уроку? Що нам дав сьогоднішній урок? Свої думки і враження з приводу того, що ви зрозуміли, чим приваблює нас (читачів) цей твір, його головну думку я пропоную вам протягом 3-5 хвилин викласти письмово. Робота називається „вільне письмо” і писати ва маєте всі думки які у вас виникають з цього приводу (записи ведуться у швидкому темпі). Обговорення 2-3 робіт. Підсумки уроку. Домашнє завдання:
стр. из |
КОНСПЕКТ УРОКУ З ТЕМИ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА.... ТЕМА УРОКУ: ”ДАНІЕЛЬ ДЕФО. ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ ПИСЬМЕННИКА. „ЖИТТЯ Й НЕЗВИЧАЙНІ ТА ДИВОВИЖНІ ПРИГОДИ РОБІНЗОНА КРУЗО” |
Амвросіївської районної ради Донецької області Д. Дефо та його твором "Робінзон Крузо", уміти робити короткі повідомлення про певні події та факти, передавати зміст прочитаного,... |
Історія ідеї прав людини Теорія трьох поколінь прав людини Космосу, «неба». І хоча за часів рабовласництва і феодалізму панувала ідея про права «вільних» людей (Аристотель, Платон та ін.),... |
Враження від художнього твору у формі листа до її «вихід» є завжди. Наш український письменник Тарас Шевченко назвав ваш роман безсмертним творінням та під великими враженнями створив... |
План Основи права мирного врегулювання спорів Засоби мирного врегулювання спорів МП); засоби мирного врегулювання спорів (викладені в ст. 33 Статуту ООН); і поза правові засоби примусового характеру, передбачені... |
Гармонійного єднання людини з природою. 63 Образи драми-феєрії «Лісова пісня». Неоромантичне утверд- ження духовно- естетичної сутності людини, її творчих можли |
Гармонійного єднання людини з природою. 63 Образи драми-феєрії «Лісова пісня». Неоромантичне утверд- ження духовно- естетичної сутності людини, її творчих можли |
? Під час бурі Під час хвороби На острові З якою метою поїхав Робінзон... Коли в перший раз задумався Робінзон про те, що він виїхав з дому без благословення? |
Пропонуємо Ваші увазі тест «Як Ви ставитеся до самотності». Відчуйте... Сторія Робінзона Крузо являє собою явне самотність, тому що в даній ситуації спілкування просто неможливо |
Європейський Союз та ідея європейської єдності «Цей Договір ознаменовує новий етап у процесі створення дедалі міцнішого союзу між народами Європи». Напевно, наголос на історичному... |