СКАДОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЙНИЙ ЦЕНТР


Скачати 111.54 Kb.
НазваСКАДОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЙНИЙ ЦЕНТР
Дата17.03.2013
Розмір111.54 Kb.
ТипКодекс
bibl.com.ua > Культура > Кодекс
СКАДОВСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

СКАДОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЙНИЙ ЦЕНТР

НОВОМИКОЛАЇВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ






2011
Мета: утвердження принципів загальнолюдської моралі, формування моральних і духовних цінностей у дітей, забезпечення високої художньо-естетичної освіченості особистості; розвиток індивідуальних здібностей і талантів учнів, забезпечення умов їх самореалізації; виховання духовної культури особистості, морально-етичних якостей, уміння міжособистісного спілкування, шанобливого ставлення до людей, доброзичливості, відповідальності за доручену справу, здатність до самоаналізу, самооцінки. (Слайд 2)

Форма проведення: презентація проекту

Кодекс членів проекту

Ми маємо спільну мету.

Ми поважаємо права інших членів проекту.

Ми ніколи не сміємося з чужих помилок.

Ми ділимося думками, намагаємося стати кращими.

Ми завжди допомагаємо всім, хто цього потребує.

Ми вчимося слухати уважно один одного.

Ми цінуємо старання інших, говоримо про це відверто.

Ми відчуваємо індивідуальну відповідальність.

Ми збагачуємося новими знаннями.

Ми даємо правильну самооцінку.

«Ми» для кожного з нас завжди важніше, ніж «я». (Слайд 3)

Оформлення: плакат «Кодекс членів проекту»; плакати «Молодіжні субкультури»; постери, учнівські проекти, комп’ютер та мультимедійна дошка; телевізор, магнітофон; вислови знаменитих людей; діти поділені на групи і на столах написи груп.

Епіграф

Воскресайте, камінні душі,

Розчиняйте серце і чоло,

Щоб не сказали про вас грядущі:

- Їх на землі не було.

(В.Симоненко)

(Слайд 4)

Перед початком звучить музика (Додаток: «Інтерв’ю з Богом»)

Вчитель::

Воскресайте, камінні душі,

Розчиняйте серце і чоло,

Щоб не сказали про вас грядущі:

- Їх на землі не було. (В.Симоненко)

Вчитель: сучасні школярі часто відпочивають, а дозвілля сприймають як ведучу форму життєдіяльності, яка витісняє працю як найважливішу потребу. Від задоволеності проводження часу тепер залежить задоволення життям в цілому. Молодь дуже чутливо сприймає будь які нові форми розвитку у сфері дозвілля зі всіма позитивними і негативними явищами. Заради яких тільки інтересів не об’єднуються люди. Число різних об'єднань вимірюється десятками тисяч, а кількість їх учасників – мільйонами. В неформалів свій світ і свої правила. Все більше підлітків кожен день у всіх країнах світу стають учасниками неформальних течій. Через це необхідно володіти інформацією про цю культуру й бути готовими до зіткнення з її представниками в реальному житті. Давайте разом звернемося до проблеми неформальних субкультур молоді. (Слайд 5)

ІІ Ведучий:

Кожен з нас неповторний: усмішка, зовнішність, жести, навіть малюнок на нашій руці. Ми такі різні, але всі разом складаємо єдине ціле – людство.

А що ж робить нас людьми? Яка людина викликає повагу? Як зробити, щоб тебе поважали?

І Ведучий:

Щоб дати відповідь на ці питання, ми зайнялися проектною діяльністю «Молодіжна субкультура в сучасній Україні». (Слайд 6)

В межах даного проекту ми вивчали поведінку, вчинки підлітків, їх мову, моду та захоплення.

ІІ Ведучий:

Працювали групи «Дослідників», «Журналістів», «Акторів», «Естетів».

І Ведучий:

До виступу запрошуємо дослідників.

Презентація групи дослідників.

Учень 1 (Слайд 7)

Загалом можна виділити 5 головних характеристик

молодіжних субкультур:

1. Специфічний стиль життя і поведінки;

2. Наявність власних норм, цінностей, картини світу, які відповідають вимогам певних соціальних категорій молоді;

3. Протиставлення себе решті суспільства;

4. Зовнішня атрибутика, яка має символічне значення;

5. Ініціативний центр, який генерує тексти.

Учень 2

Таким чином можна вивести наступне означення: (Слайд 8)

Молодіжна субкультура – будь - яке об'єднання молоді, що має власні елементи культури, а саме: мову (сленг), символіку (зовнішня атрибутика), традиції, тексти, норми і цінності.

Учень 3

Сучасна наука виводить навіть певну класифікацію молодіжних субкультур.

(Слайд 9) В короткому викладі їхня типологія виглядає так:

- романтико-ескапітські субкультури (хіпі, емо, толкієністи, байкери .)

- гедоністично-розважальні (мажори, рейвери, репери .)

- кримінальні (гопники, скінхеди.)

- анархо-нігілістичні (панки та інші).
Учень 4

Варто звернути увагу (Слайд 10) на парадокс молодіжних субкультур: з одного боку вони культивують протест проти суспільства дорослих, його цінностей і авторитетів, а з іншого – покликані сприяти адаптації молоді до цього дорослого суспільства.
ІІ Ведучий:

До виступу запрошуємо журналістів.

Презентація групи журналістів.

Учень 1 (Слайд 11)

Кожному з нас доводилося йти по вулиці, їхати в транспорті або просто дивитись телевізор і бачити людей, які у чомусь не схожі на інших. У когось на голові ірокез, хтось увесь в металі, а хтось у чорній шкірі проноситься повз вас на мотоциклі. Найчастіше це і є представники сучасних субкультур.

Учень 2

Представники різноманітних субкультур намагаються показати свою індивідуальність, сказати сірій масі: “Я — особистість ”, кинути виклик світу з його нескінченними буднями та вистроюванням усіх в один рядок. Все більше підлітків кожного дня у всіх країнах світу приймають ту чи іншу субкультуру. Тому необхідно знати про це культурне явище, розуміти його та бути готовим зустрітися з представниками у реальному житті.

Учень 3 (Слайд 12)

Ми поставили перед собою завдання з’ясувати, чи знають учні нашої школи, що ж таке «Молодіжна субкультура». Пропонуємо вашій увазі сюжет з інтерв’ю.

По телевізору демонструється інтерв’ю з учнями різного віку. (Додаток)

-Як бачите, школярі мають певне уявлення про молодіжну субкультуру.

Учень 4 (з мікрофоном)

Неформалів у нас чомусь не люблять, не розуміють (і навіть не намагаються зрозуміти) і часто побоюються. Вони відверто ігнорують суспільну думку і живуть за власними правилами. То хто ж вони - прогресивна генерація чи руйнатори суспільства? (Слайд 13)

  • Після численних дискусій з приводу молодіжних субкультур нарешті настав час розібратися.

Учень 3

На даний час існує дуже багато неформальних організацій та субкультур. Навіть порахувати їх дуже складно. На відміну від загальної думки, у більшості неформалів рівень інтелекту вище середнього, вони зазвичай багато читають, добре розуміються на музиці, і серед них чимало творчих людей. (Слайди 14, 15)
ІІ Ведучий

Свою роботу презентують наші актори.

Презентація групи акторів

  • Група акторів творчо попрацювала і пропонує вашій увазі демонстрацію представників деяких груп молодіжної субкультури.

І Ведучий

А естети охарактеризують ці групи.

Презентація групи естетів

Учень 1

  • Людина може і повинна бути красивою своїми справами, душевними якостями, зовнішністю і одягом. Одяг супроводжує людину скрізь і постійно здійснює значний вплив на її настрій, працездатність, може надавати почуття впевненості, оптимізму, або, навпаки, створювати пригнічений настрій. Навряд чи можна знайти людину, яка не хотіла б бути зодягнена красиво.

Учень 2 (Слайд 16)

  • Субкультура ЕМО

Є думка, що Емо - це лише перехідний період в життя підлітків, а не стиль життя. Емо швидше за інших вчаться любити і виживати. Вони сильніші, ніж люди багатьох інших субкультур. Вони не ріжуть собі вени, не кидаються з будівлі. Вони просто віддаються своїм відчуттям і емоціям. Вони живуть і люблять життя. Одягають щільно сидячі олімпійки, ніяких мішкуватих речей. Светри в ромб з V-образним вирізом. Смугасті і клітчасті речі. Основні кольори для Емо - чорний, білий, червоний і рожевий.

Аксесуари.

Емо носять сумки через плече часто із зображеннями персонажів мультфільмів. Ремені з клепками, краще всього білі, ланцюги. Дуже важливою частиною образу є окуляри. На шиї емо носять арафатки, чорні з білим або червоні з білим. І, звичайно ж, значки.

Розглянемо докладніше деякі атрибути Емо:

Вибілена особа, бліді губи майже в тон шкірі і дуже яскраво підведені очі. Іноді Емо зображають на своїх личках чорні доріжки нібито від розмитої сльозами косметики і малюють чорним олівцем сльозинки. На нігтях чорний лак.

Емо (скорочення від «Емоційний»)

О́бразне зображення Емо (Слайд 17)

Сьогодні ця субкультура набула широкого поширення. Головна риса Емо — це вираження та нестримання своїх емоцій, найважливіше — бути собою і не заганяти себе у якісь певні рамки. У Емо свої погляди на життя, яке складається з двох основних кольорів: чорного (символізує несправедливість, жорстокість світу) та яскравих кольорів (щасливі емоції, кохання, приємне переживання).

Учень 3 (Слайд 18)

  • Хіп-хоп – молодіжна субкультура

встановлено типовий “прикид” хіп-хопера – як правило, це були спортивні костюми, дуті болонієві безрукавки, несиметрично натягнуті на голову бейсболки і обов’язковий елемент – величезні кросівки (бажано білі) зі ще більшими “язиками”. Аксесуарами до цього всього слугували золоті ланцюги, медальйони на шиї та вузькі затемнені окуляри.

Найважливіші елементи хіп-хопу: (Слайд 19)

Читка (читання репу) – при видимій простоті цього уміння, воно вимагає від майстра значно більше старань, аніж може здатися на перший погляд. Читання текстів повинно бути не монотонним, а таким, щоб запам’ятовувалося. Тому величезна увага приділяється правильному підборові рим, інтонацій, і велика увага приділяється алітерації.

Брейк (бі-боїнг) – танцювальний елемент даної субкультури. Описувати його надзвичайно складно. Це точно той випадок, коли краще один раз побачити . а побачити можна майже у всіх кліпах реперів, а останнім часом і не тільки у їхніх кліпах.

Ґрафіті – оригінальні малюнки на стінах та інших поверхнях міста, які зроблені балончиками з фарбою. Для графіті майже обов’язковою є присутність тексту в малюнку, хоча останнім часом спостерігається поступовий відхід від цього канону і перехід до просто живопису.

Ді-джеїнг – музичний супровід для репу і брейку, хоча, діджеїнг може існувати і окремо. Традиційно для нього використовуються вінілові платівки, які крутять ді-джеї. Як один з підвидів ді-джеїнгу існує «скретчінг» (від англ. Scratch – подряпина). В цьому випадку з платівок видобувають специфічний звук який виникає від контакту вінілу та звукознімальної голки.

Хіп-хоп – субкультура, яка сформувалася і перебуває зараз у стадії свого найбільшого впливу на молодь у всьому світі.

Учень 4 (Слайд 20)

Субкультура Анімешники

Сучасне суспільство не може прожити ані дня без видовищ, тому постійно виникають все нові його види, апогеєм чого є “видовище не виходячи з хати” (сидячи за компом чи телевізором). І на одвічне питання: шо б таке подивитись? в 1/3 молоді відразу спливає лише 1 слово, а саме АНІМЕ.

Аніме (від англ. animation [анімейшн] — анімація) — японська мультиплікація, головна відмінність від мультиплікації інших країн полягає в тому, що аніме в основному робиться з розрахунку на підліткову та дорослу аудиторію.

Вважається, що всесвітньої слави та визнання аніме набуло після отримання премії Оскар в 2003 році аніме “Віднесені духами”.

Розповідаючи про аніме не можна не згадати про мангу, такий собі різновид коміксу, зазвичай на основі якої знімається аніме, хоча буває і навпаки, коли після виходу в світ аніме і набуття популярності твориться манга.

В 90-х рр. аніме культура характеризується для нас лише Покемонами, Трансофрерами, Евангеліоном та Сейлор мун. Створюються клуби, влаштовуються фестивалі, скачуються величезні кількості аніме та манги зі всесвітньої мережі, перекладаються, дублюються... На території України значущість даної культури можна підтвердити фактом святкування в жовтні 11-ої річниці першого українського аніме клубу Crystal Power. Для чого ж отаку або пошановувачі аніме об’єднуються в клуби? Все дуже просто, для обміну аніме та розповсюдження його в маси, хоча не виключається така вагома частка діяльності клубу як аніме фестиваль та косплей.

Отже, косплей це буквально переодягання в персонаж з манги чи аніме, часто з розігруванням сценок з них же. Розпочалось звичайно все в Китаї та Японії, але як і усе цікаве перейшло до нас. Народ витрачає не малі гроші на пошиття костюмів, адже чим більше деталей в самому костюмі тим більше грошей на тканини, прикраси та парик. Згодом з даним косплеєм їздять по різних фестах та отримують призи.

На теренах України аніме фестивалі мають вже більш ніж 6-річчну історію.Цього року було проведено 5 масштабних аніме фестивалів, що збирали анімешників з різних куточків України та інших держав, наприклад, у вересні на фесті в Дніпропетровську було приблизно 2000 гостей.

Як виглядає анімефест? А дуже просто, збирається кілька купок людей, які і так один одного знають і починають розігрувати косплей сценки, співати ости (оригінальний саунтрек аніме) або опенінги (ендінги) з улюбленого серіалу.

Вчитель: (Слайд 21)

Молодіжні субкультури — особлива частина суспільної культури. Багато людей упереджено ставляться до представників молодіжних субкультур, зовсім не знаючи, що більшість з них не мають ні найменшого відношення до криміналу, сексуальної розбещеності, сатанизму. А навпаки — це звичайні у спілкуванні підлітки, більшість з яких початківці - музиканти, письменники, художники та досить обдаровані люди. Вони виступають проти деяких чинних правил і для цього збираються в групи, створюючи тим самим свою маленьку систему (зі своїм одягом та законами) на противагу системі великій. Кожен має право бути індивідуальним. Нехай вам у житті щастить! (Слайд 21)

Звучить музика (Додаток: ERA Don’t You Forget)

Не забувайте Духовний заповіт Матері Терези

Життя – це можливість,

Скористайся ним.

Життя – це краса,

Милуйся нею.

Життя – це мрія,

Здійсни її.

Життя – це виклик,

Прийми його.

Життя – це повинність

Твоя насуща,

Виконай її.

Життя – гра,

Стань гравцем.

Життя – це багатство,

Не розтрать його.

Життя це кохання,

Насолоджуйся ним сповна.

Життя – це таємниця,

Пізнай її.

Життя – король лиха,

Побори все.

Життя – це пісня,

Доспівай її до кінця.

Життя – це боротьба,

Стань борцем.

Життя – це прірва невідомого,

Ступи в неї не боячись.

Життя – це фортуна,

Шукай цю мить.

Життя таке чудове,

Не згуби його,

Це твоє життя,

Борись за нього!

Схожі:

СКАДОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ НАУКОВО-МЕТОДИЙНИЙ ЦЕНТР
Оформлення: плакат «Кодекс членів проекту»; плакати «Молодіжні субкультури»; постери, учнівські проекти, комп’ютер та мультимедійна...
СТАТУ Т КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЛУГИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ...
Лугинський районний центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги (далі – Центр) є комунальним закладом спільної власності...
СТАТУ Т КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «ЛУГИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ ЦЕНТР ПЕРВИННОЇ...
Лугинський районний центр первинної медичної (медико-санітарної) допомоги (далі – Центр) є комунальним закладом спільної власності...
Тетіївський районний Центр позашкільної освіти Розклад занять

Довідка Про роботу КУ «Коломийський районний центр соціальної реабілітації...
Про роботу КУ «Коломийський районний центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів Коломийської районної ради»
Довідка Про роботу КУ «Коломийський районний центр соціальної реабілітації...
Про роботу КУ «Коломийський районний центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів Коломийської районної ради»
Відділ освіти Бородянської райдержадміністрації Районний методичний центр УРОК-РЕТРОСПЕКТИВА
Мета. Виховати в учнів почуття гідності, любові до рідного краю, поваги до батьків
СТРУКТУРА комунального закладу «Коломийський районний Центр ПМСД»
...
УКРАЇНА ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР НАУКОВО – ТЕХНІЧНОЇ ТВОРЧОСТІ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ
Доводимо до Вашого відома, що Національний центр аерокосмічної освіти молоді ім. О. М. Макарова оголошує набір до заочної аерокосмічної...
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ...
Бойко Л. А., Пшенична Ю. С., викладачі Лубенського фінансово-економічного коледжу Полтавської ДАА
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка