Тема. Відгук на картину Тараса Шевченка «Катерина» Мета


Скачати 45.33 Kb.
Назва Тема. Відгук на картину Тараса Шевченка «Катерина» Мета
Дата 10.02.2014
Розмір 45.33 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Журналістика > Документи
Тема. Відгук на картину Тараса Шевченка «Катерина»

Мета: ознайомити учнів із визначенням відгуку як жанру публіцистики, вчити складати відгук на мистецький твір; формувати інтерес до мистецької спадщини Т. Шевченка; виховувати розуміння малярських робіт; розвивати усне мовлення.

Обладнання: портрет Шевченка, репродукція картини, словники, демонстраційний матеріал.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Людині властиво ділитися своїми думками і враженнями про мистецькі твори: картини, книжки, спектаклі, кінофільми, скульптури, телепередачі. Ці думки можна висловити у відгуку або рецензії.

  • Сьогодні на уроці ми з вами будемо складати відгук на картину Т. Шевченка «Катерина», згадаємо все що ми знаємо про нього та дізнаємося дещо нове.

ІІІ. Підготовка до роботи над відгуком.

  1. Пояснення вчителя з елементами бесіди.

  • Що таке взагалі відгук? ( словники нам подають такі визначення:

Тлумачний. Відгук – критична стаття, викликана появою якогось твору мистецтва, виступом громадського діяча.

Словник журналістики. Відгук – викладена в періодичному виданні або виголошена по радіомовленню чи телебаченню оцінка літературно – мистецького твору).

  • Як ви думаєте, чим відгук відрізняється від рецензії?

(якщо рецензія – це кваліфікований аналіз твору мистецтва, оцінка професійної майстерності автора, аргументовані зауваження, висвітлення допущених у ньому помилок, відзначення досягнень, точна оцінка суспільно – політичної або літературно – художньої цінності твору, то відгук – це безпосередньо глядацькі (слухацькі) враження від сприйнятого твору).

  • А коли ж виникає потреба складати відгук?

(відгуки складаються у невимушеному усному спілкуванні – під час глядацьких або читацьких конференцій, на презентаціях. Але відгук може бути оприлюднений і в засобах масової інформації, тоді йдеться про відповідний жанр публіцистики).

  • Які особливості відгуку як жанру публіцистики?

  • оперативність;

  • актуальність;

  • лаконічність (стислість);

  • відверта підкреслена оцінність.

(учні пояснюють як вони розуміють кожну особливість)

  • З якою метою створюють відгук?

(мета відгуку – висловити власну оцінку твору, передати особливості індивідуального сприйняття).

  • Чи потрібно мати спеціальну освіту, щоб скласти відгук?

( складання відгуку не потребує фахової підготовленості, володіння мистецтвознавчою термінологією. Обмінюючись враженнями про мистецький твір, глядачі та слухачі зазвичай якнайстисліше передають його зміст9або складають опис) і дають оцінку, яка не завжди є об’єктивною, оскільки передає особистісне ставлення.

  • Що потрібно враховувати, складаючи відгук?

( за своїм щирим і доброзичливим тоном відгук має нагадувати відкритий ліричний лист.

  • Що є обов’язковим при складанні відгуку?

  • тактовність;

  • толерантність;

  • ненав’язливість суджень (стриманість);

  • аргументованість.

Відгук має складатися з таких композиційних частин:

  • зачин – спонукає ознайомитися з твором і скласти йому оцінку;

  • стислий переказ мистецького твору (опис);

  • підсумок – обґрунтована оцінка, особисте ставлення до твору.

Заголовок має бути цікавим, образним, інтригувати і запам’ятовуватися.

Враження і думки здебільшого висловлюються від першої особи.

Отже ми повторили основні особливості відгуку, його композиційні частини, а тепер час ознайомитися з мистецькою спадщиною Т.Г.Шевченка.

(повідомлення учня)

  1. Робота зі словником.

Учні записують в зошит, що таке акварель, гравюра, естамп, сепія, офорт(словник на кожній парті).

СЛОВНИК

Акварель – фарби, що легко розчиняються водою; твір живопису, виконаний такими фарбами.

Гравюра - друкований відбиток на папері з пластини (дошки), на якій вирізьблено малюнок.

Естамп – твір друкарської графіки, відбиток на папері, шовку та інших матеріалах. Види естампу – гравюра, офорт та ін..

Офорт – відбиток з пластини (дошки) гравійованої таким способом: лінії малюнка роблять різцем або голкою на смоляному покритті металевої пластини і протравлюють азотною кислотою; гравюра по металу.

Сепія – назва малюнка, виконаного фарбою сіро брунатного кольору.
IV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.

  1. Розповідь вчителя про картину Т.Шевченка «Катерина».

(звернути увагу на портрет Шевченка, таким він був під час написання цієї картини)

«Катерина» - картина, яку намалював Шевченко влітку 1842 року в Петербурзі на тему відомої однойменної поеми.

З великою майстерністю відтворено характерний український пейзаж, холоднувате тло якого в контрасті зі світлими і яскравими фарбами одягу дівчини (білосніжна сорочка, строката плахта, червоний фартух і стрічки)посилюють емоційний лад твору. З особливою любов’ю написана постать Катерини – вродливої і довірливої. На її обличчі вираз глибокого жалю, терплячості, тамованих сліз. Картина, сповнена великого ліризму, палких почуттів і любові до простої людини, співчуття до її страждань, стала одним із найпопулярніших творів українського живопису.

Зберігається в Державному музеї Тараса Шевченка в Києві.

  1. Бесіда за картиною.

  • Хто є центральною постаттю полотна?

  • Які події відтворив художник?

  • Що можна сказати про другий план картини?

  • Яка кольорова гамма переважає на картині

  • Як допомагає природа передати внутрішній стан персонажів?

  • Яке враження справляє картина на глядача, який настрій навіює? Яку ідею стверджує автор?

Зараз ми послухаємо творчий опис картини «Катерина» (виступ учня).

  1. Робота з підручником.

Пам’ятка для складання відгуку

  1. Визначити жанр твору (портрет, пейзаж, інтер’єр та ін..)

  2. З’ясувати тему.

  3. Скласти якнайстисліший опис твору (елемент опису)

  4. Емоційно й образно передати власне ставлення до твору

  5. Підібрати образний і цікавий заголовок.

  1. Творча індивідуальна робота учнів – написання відгуку на картину Т.Шевченка «Катерина».

V. Домашнє завдання.

Дописати відгук.

Схожі:

Катерина Білокур «Рідне поле»
Учні знатимуть: що таке відгук, офіційний відгук, відгук на твір мистецтва; будову тексту відгуку, основні відомості про народну...
КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА НАУКОВО-ДОСЛІДНА...
Тараса Шевченка: підсумки за 2007 рік і завдання на 2008 рік заслухана на засіданні Комісії Вченої ради з організації наукової роботи...
КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА НАУКОВО-ДОСЛІДНА...
Тараса Шевченка: підсумки за 2007 рік і завдання на 2008 рік заслухана на засіданні Комісії Вченої ради з організації наукової роботи...
Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку в 2013/2014...
Тараса Григоровича Шевченка. Указом Президента України "Про додаткові заходи з підготовки та відзначення 200-річчя від дня народження...
Дзюба І. М. Тарас Шевченко / Іван Дзюба. К. Альтернативи, 2005. 704...
Антиколоніальний аспект феномена Т. Шевченка в критичному наративі М. Шкандрія: а) «Протест проти колоніальної війни: «Кавказ» (1845)...
Тарас Шевченко. Розповідь про письменника. Україна часів Тараса ІІІевченка
МЕТА: ознайомити учнів із віхами життєвого шляху Т. Шевченка, зокрема його дитинством; Україною часів Тараса Шевченка; розвивати...
Про маловідомі факти перепоховання Тараса Шевченка
У день смерті Тараса Шевченка його друзі художник Григорій Честахівський, брати-літератори Михайло та Олександр Лазаревські вирішили...
МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА Т. Г. ШЕВЧЕНКА
Мета: ознайомити учнів з мистецькою спадщиною великого українського поета і художника Тараса Григоровича Шевченка, визначити її пізнавальний,...
Вивчаємо вірш Тараса Шевченка "Садок вишневий коло хати" Мета
Мета: допомогти учням усвідомити ідейно-художню цінність поезії Т. Г. Шевченка, розвивати навички відтворення настроїв пейзажних...
Київський національний університет імені Тараса Шевченка юридичний...
Робоча навчальна програма / М.І. Неліп, О. Б. Костенко, Н. А. Вангородська. – Київ нац ун-т імені Тараса Шевченка / юрид ф-т. – К.,...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка