|
Скачати 45.33 Kb.
|
Тема. Відгук на картину Тараса Шевченка «Катерина» Мета: ознайомити учнів із визначенням відгуку як жанру публіцистики, вчити складати відгук на мистецький твір; формувати інтерес до мистецької спадщини Т. Шевченка; виховувати розуміння малярських робіт; розвивати усне мовлення. Обладнання: портрет Шевченка, репродукція картини, словники, демонстраційний матеріал. Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Людині властиво ділитися своїми думками і враженнями про мистецькі твори: картини, книжки, спектаклі, кінофільми, скульптури, телепередачі. Ці думки можна висловити у відгуку або рецензії.
ІІІ. Підготовка до роботи над відгуком.
Тлумачний. Відгук – критична стаття, викликана появою якогось твору мистецтва, виступом громадського діяча. Словник журналістики. Відгук – викладена в періодичному виданні або виголошена по радіомовленню чи телебаченню оцінка літературно – мистецького твору).
(якщо рецензія – це кваліфікований аналіз твору мистецтва, оцінка професійної майстерності автора, аргументовані зауваження, висвітлення допущених у ньому помилок, відзначення досягнень, точна оцінка суспільно – політичної або літературно – художньої цінності твору, то відгук – це безпосередньо глядацькі (слухацькі) враження від сприйнятого твору).
(відгуки складаються у невимушеному усному спілкуванні – під час глядацьких або читацьких конференцій, на презентаціях. Але відгук може бути оприлюднений і в засобах масової інформації, тоді йдеться про відповідний жанр публіцистики).
(учні пояснюють як вони розуміють кожну особливість)
(мета відгуку – висловити власну оцінку твору, передати особливості індивідуального сприйняття).
( складання відгуку не потребує фахової підготовленості, володіння мистецтвознавчою термінологією. Обмінюючись враженнями про мистецький твір, глядачі та слухачі зазвичай якнайстисліше передають його зміст9або складають опис) і дають оцінку, яка не завжди є об’єктивною, оскільки передає особистісне ставлення.
( за своїм щирим і доброзичливим тоном відгук має нагадувати відкритий ліричний лист.
Відгук має складатися з таких композиційних частин:
Заголовок має бути цікавим, образним, інтригувати і запам’ятовуватися. Враження і думки здебільшого висловлюються від першої особи. Отже ми повторили основні особливості відгуку, його композиційні частини, а тепер час ознайомитися з мистецькою спадщиною Т.Г.Шевченка. (повідомлення учня)
Учні записують в зошит, що таке акварель, гравюра, естамп, сепія, офорт(словник на кожній парті). СЛОВНИК Акварель – фарби, що легко розчиняються водою; твір живопису, виконаний такими фарбами. Гравюра - друкований відбиток на папері з пластини (дошки), на якій вирізьблено малюнок. Естамп – твір друкарської графіки, відбиток на папері, шовку та інших матеріалах. Види естампу – гравюра, офорт та ін.. Офорт – відбиток з пластини (дошки) гравійованої таким способом: лінії малюнка роблять різцем або голкою на смоляному покритті металевої пластини і протравлюють азотною кислотою; гравюра по металу. Сепія – назва малюнка, виконаного фарбою сіро брунатного кольору. IV. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.
(звернути увагу на портрет Шевченка, таким він був під час написання цієї картини) «Катерина» - картина, яку намалював Шевченко влітку 1842 року в Петербурзі на тему відомої однойменної поеми. З великою майстерністю відтворено характерний український пейзаж, холоднувате тло якого в контрасті зі світлими і яскравими фарбами одягу дівчини (білосніжна сорочка, строката плахта, червоний фартух і стрічки)посилюють емоційний лад твору. З особливою любов’ю написана постать Катерини – вродливої і довірливої. На її обличчі вираз глибокого жалю, терплячості, тамованих сліз. Картина, сповнена великого ліризму, палких почуттів і любові до простої людини, співчуття до її страждань, стала одним із найпопулярніших творів українського живопису. Зберігається в Державному музеї Тараса Шевченка в Києві.
Зараз ми послухаємо творчий опис картини «Катерина» (виступ учня).
Пам’ятка для складання відгуку
V. Домашнє завдання. Дописати відгук. |
Катерина Білокур «Рідне поле» Учні знатимуть: що таке відгук, офіційний відгук, відгук на твір мистецтва; будову тексту відгуку, основні відомості про народну... |
КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА НАУКОВО-ДОСЛІДНА... Тараса Шевченка: підсумки за 2007 рік і завдання на 2008 рік заслухана на засіданні Комісії Вченої ради з організації наукової роботи... |
КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА НАУКОВО-ДОСЛІДНА... Тараса Шевченка: підсумки за 2007 рік і завдання на 2008 рік заслухана на засіданні Комісії Вченої ради з організації наукової роботи... |
Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку в 2013/2014... Тараса Григоровича Шевченка. Указом Президента України "Про додаткові заходи з підготовки та відзначення 200-річчя від дня народження... |
Дзюба І. М. Тарас Шевченко / Іван Дзюба. К. Альтернативи, 2005. 704... Антиколоніальний аспект феномена Т. Шевченка в критичному наративі М. Шкандрія: а) «Протест проти колоніальної війни: «Кавказ» (1845)... |
Тарас Шевченко. Розповідь про письменника. Україна часів Тараса ІІІевченка МЕТА: ознайомити учнів із віхами життєвого шляху Т. Шевченка, зокрема його дитинством; Україною часів Тараса Шевченка; розвивати... |
Про маловідомі факти перепоховання Тараса Шевченка У день смерті Тараса Шевченка його друзі художник Григорій Честахівський, брати-літератори Михайло та Олександр Лазаревські вирішили... |
МИСТЕЦЬКА СПАДЩИНА Т. Г. ШЕВЧЕНКА Мета: ознайомити учнів з мистецькою спадщиною великого українського поета і художника Тараса Григоровича Шевченка, визначити її пізнавальний,... |
Вивчаємо вірш Тараса Шевченка "Садок вишневий коло хати" Мета Мета: допомогти учням усвідомити ідейно-художню цінність поезії Т. Г. Шевченка, розвивати навички відтворення настроїв пейзажних... |
Київський національний університет імені Тараса Шевченка юридичний... Робоча навчальна програма / М.І. Неліп, О. Б. Костенко, Н. А. Вангородська. – Київ нац ун-т імені Тараса Шевченка / юрид ф-т. – К.,... |