1 Основні елементи інтерфейсу. Звернення до послуг програми


Скачати 113.27 Kb.
Назва 1 Основні елементи інтерфейсу. Звернення до послуг програми
Дата 11.04.2013
Розмір 113.27 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Історія > Документи

  1. Початок роботи з програмою. Звернення до послуг програми.

You may download the latest version of Advanced Grapher at

http://www.serpik.com/agrapher/

Програма «Advansed Grapher» призначена для аналізу систем графічних об'єктів.

Програма функціонує під управлінням операційної системи Windows. Для встановлення програми слід запустити на виконання файл Setup з диску дистрибутива та відповісти на всі стандартні запитання інсталяторів (вказати шлях встановлення тощо). Після успішного встановлення надалі при натисненні кнопки Пуск назва програми з'являтиметься як пункт меню Програми, при зверненні до якого відбуватиметься запуск ППЗ.

1.2. Позначення, що використовуються в тексті.

Обумовимо позначення, що використовуються. В тексті курсивом виділяються написи та послуги, що належать до інтерфейсу програми.

Надалі вказати на деякий об'єкт чи послугу означатиме підвести вказівник мишки до відповідної назви чи зображення та натиснути ліву клавішу мишки. «Звернутися до послуги» означатиме встановити вказівник на назву потрібної послуги головного меню програми (за допомогою використання клавіш управління курсором або вказівника мишки) та натиснути клавішу «Enter» або ліву клавішу мишки.



Зображення 1.

Наприклад, показано на малюнку звернення до пункту меню «Графики», «Наборы свойств».

1.3. Основні елементи інтерфейсу. Звернення до послуг програми.

Після активізації ППЗ «Advansed Grapher» на екрані з'явиться головне вікно програми. Розглянемо основні елементи інтерфейсу програми.
Зверху під заголовком головного вікна знаходиться головне меню – перелік послуг, до яких можна звернутися в процесі роботи з програмою. При зверненні до певного пункту головного меню з'являється перелік пунктів (послуг) відповідного підменю (Зображення 1.)

Пункти підменю в свою чергу можуть розгалужуватися на підпункти, перелік яких з'являється при зверненні до відповідного пункту підменю.

Під час роботи з програмою у деяких ситуаціях використання певних послуг меню не є коректним. Такі пункти виділятимуться блідішим кольором, а звернення до них не призведе до яких небудь дій.



В даному випадку не є доступними команди меню Правка «Отмена» і «Повтор», так як не було виконано дію, доступну для коригування.

Звернення до окремих послуг програми (без перебирання пунктів головного меню і підпунктів відповідних підменю) при необхідності можна здійснити за допомогою функціональних клавіш або комбінацій клавіш, вказаних справа біля назв пункті вголовного меню, а також за допомогою кнопок швидкого виклику послуг, розміщених на панелі інструментів.

1.3.1. Панель інструментів.

Для активізації деяких послуг можна скористатись «кнопками» швидкого виклику послуг на панелі інструментів, що розміщена під головним меню програми. Для цього треба «натиснути» відповідну «кнопку» (тобто встановити вказівник мишки на позначення «кнопки» і натиснути ліву клавішу мишки). «Кнопки» оснащені системою оперативної підказки, тому під час знаходження вказівника мишки над певною «кнопкою» на екрані з'являються короткі відомості про призначення даної «кнопки».

1.3.2. Поле зображення

Поле зображення – область головного вікна програми, де зображаються створені об'єкти та осі координат.


1.3.3. Список графіків.

«Список графиков» - поле, що містить перелік назв усіх об'єктів, що були створені або завантажені в процесі роботи з програмою.



На початку роботи з програмою вказане поле не містить жодної назви. Об'єкт, назва якого виділена - є активним в даний момент часу. Натиснувши двічі ліву кнопку мишки, ви звернетеся до вікна «Свойства графика», у якому ви зможете змінити параметри зображення вибраного вами графіка. Так, можна змінити товщину лінії, стиль лінії, колір і т.д.



Біля кожного графіка можна ставити і знімати відмітки в спеціальному місці (квадратику ліворуч від графіка). Якщо відмітка стоїть – графік відображається у системі координат, якщо ж відмітку зняти – графік не буде відображатися.

1.3.4. Поле інформування.

Поле Інформування – поле внизу екрану, де виводяться координати точки, що відповідає поточному положенню вказівника мишки у полі зображення.

  1. Координатна площина.

Після завантаження програми, у полі зображення з'являється зображення осей координат, на яких вказано значення поділок, що визначають довжини одиничних відрізків вздовж цих осей. Центр системи координат співпадатиме з центром поля зображення.



Для встановлення або вилучення зображення координатних осей або координатної сітки (у полі зображення) слід звернутися до послуги «Свойства документа», у вікні що з'явиться – вказати необхідні діапазони для осей.



Натиснувши кнопку панелі інструментів «Свойства документа» слід вибрати «Основной стиль» «Оси» і задати всі необхідні для роботи параметри. Зокрема, важливим моментом для розв'язування задач і побудови графіків з теми «Попит і пропозиція. Ринкова рівновага» є відокремлення від'ємної частини координатної площини, яка фактично не буде використовуватись, та дуже важливо перейменувати осі. Так, осі Х слід назначити ім'я Q, а осі У – Р.



Таке перейменування допоможе дітям легше сприймати побудовані графіки, а, відповідно, і їх аналізувати.

Тут можна змінити діапазон побудови для майбутніх графіків.

В результаті ваших дій отримана площина матиме приблизно наступний вигляд:




  1. Визначення координат точок.

При переміщенні у полі зображення вказівника мишки, у полі інформування автоматично виводяться координати точки, що відповідає поточному положенню вказівника мишки відносно центра координат.

  1. Використання калькулятора.

Інколи під час роботи з програмою виникає потреба порахувати якісь моменти. Для зручності користування програмою передбачено вікно калькулятор, робота з яким є простою, зручною.


Для проведення найпростіших обрахунків достатньо ввести з клавіатури необхідні значення і дії в порядку, звичному для запису дій. Натиснувши клавішу «Ввод» ви одразу ж отримаєте результат. Приємно користуватися корисними дрібничками!

В тому випадку, якщо ви вважатимете його непотрібним, достатньо натиснути кнопку «калькулятор» і вікно автоматично згорнеться. Щоб повернути його у разі потреби, знову ж натисніть кнопку «калькулятор» на панелі інструментів.

4. Побудова графіків функцій.

Після проведення підготовчої роботи можна приступати безпосередньо до побудови графіків. Існує декілька способів їх побудови. Всі вони представлені спеціальними кнопками на основній панелі інструментів.

  1. Побудова за точками.

Такий спосіб дуже зручно використовувати у випадку перевірки якості засвоєння учнями законів попиту і пропозиції. Вибираємо «Добавить график таблицы». Перед вами випаде віконце, що містить таблицю для заповнення.


Заповнивши таблицю відповідними значеннями і натиснувши «ОК» ви повернетеся в основне вікно, графік буде автоматично побудовано. Повторивши дії, перераховані вище, можна заповнити таблицю і відповідно побудувати ще графіки.

Наприклад, задано значення для функції попиту:

Р, грн..

1

2

3

4

5

6

7

Q, шт.

19

16

13

10

8

4

1


Ввівши відповідні дані у запропоновану таблицю, вибравши як им ви хочете бачити побудований графік (колір, товщина лінії,…) і натиснувши кнопку «ОК»,


ви автоматично повернетесь до основного вікна програми і побачите вже готовий графік


Повторюючи всі вищевказані дії, ви можете побудувати інші графіки, які задаються таблично.

Слід зазначити, що ви маєте можливість не тільки будувати нові графіки, а й вносити корективи до тих, що вже є побудованими. Для цього вам достатньо активізувати потрібний вам графік у вікні «Графіки» і натиснути двічі лівою кнопкою мишки. Ви отримаєте вікно «Свойства графика» , де маєте можливість змінити щось.

Основна мета, яка переслідується при розв'язуванні задач на побудову графіків попиту і пропозиції – не сама побудова, а відповідний аналіз їх. Нагадаємо, що навівши вказівник мишки на будь-яку точку площини можна одразу ж отримати точні координати цієї точки ( вони з'являються автоматично в лівому нижньому кутку під площиною графіка). Відповідь на питання про координати точки ринкової рівноваги відповідно можна отримати, навівши курсор мишки на точку перетину графіків.

  1. Побудова, графіків заданих рівняннями.

Зустрічається велика кількість задач, які передбачають побудову графіків, що задані рівнянням, або ж їх зручніше звести до такого вигляду. Наприклад, якщо питання стосується встановлення ціни «стелі» або «підлоги», то значно зручніше будувати такий графік за формулою. Така можливість також передбачена. Вибравши кнопку «Добавити графік» це можна легко зробити, лише задавши рівняння потрібної лінії.



Аналогічно можна будувати графіки функцій попиту і пропозиції в тому випадку, якщо вони задані рівнянням.
Для прикладу розглянемо план розв'язку наступної задачі.

Величина попиту на товар задана функцією QD=400-5Р, де QD – величина попиту (штук), а Р – ціна за одиницю товару (гривень). Функція пропозиції описана наступним рівнянням : Qs=10 + 8Р, де Qs – величина пропозиції товару (штук).

  1. Визначте рівноважну ціну і рівноважну кількість.

  2. Яка кількість товару буде продана за ціною 50 грн. за одиницю товару?

  3. Яка ситуація встановиться на ринку даного товару, якщо буде встановлено ціну на рівні 20 грн. за одиницю товару?

  4. Проілюструвати ситуацію графічно.

Для розв'язання задачі необхідно зробити наступне:

  1. Побудувати функціональну залежність попиту на товар.

  2. Побудувати функціональну залежність пропозиції товару.

  3. Побудувати лінію Р=50.

  4. Побудувати лінію Р=20.

  5. Провести відповідний аналіз отриманих графіків.




Передбачена можливість відтворити побудовані графіки, віддрукувавши їх. Таку можливість можна використовувати при підготовці до уроку економіки, заготовивши графіки і приділити більше увагу їх подальшому аналізу на уроці.

Можливість зображати графіки яскраво, змінюючи колір, розмір та стиль ліній графіків, простота у використанні, практичність цієї програми викликає неабиякий інтерес в учнів, а тому повинна використовуватися вчителями в роботі.

Крім вищеназваного типу задач, цю програму можна використовувати для дуже широкого кола задач і завдань. Розглянемо деякі приклади такого використання.

Задача. Побудуйте криву виробничих можливостей умовної країни за наступними даними:

Вид продукції

А

Б

В

Г

Д

Е

Інвестиційні товари, млн..шт.

0

1

2

3

4

5

Споживчі товари, млн..шт.

15

14

12

9

5

0

Виконавши всі необхідні операції, ви отримаєте:



Задача. Молокозавод у невеличкому місті виробляє тільки молоко та кефір. Мешканці міста оцінюють корисність від споживання різних на­борів цих продуктів (в пакетах) у межах кожного з трьох варі­антів, як однакову. Див. таблицю.

Варіант 1


Варіант II


Варіант 111


Молоко


Кефір


Молоко


Кефір


Молоко


Кефір


10


0,5


9


3


10


13


6


1


6


4


4


14


4


2


3


6


2


15


2


4


1


9


1


16


1


6


0,5


12


0,5


20


1) Побудуйте криві байдужості.

2) Який варіант споживання приносить мешканцям найбільше задоволення?

3) Припустимо, що дохід мешканців дорівнює 90 гривень, а ціни на молоко -10 грошових одиниць, на кефір - 10 грошових одиниць за пакет. Побудуйте на тому ж графіку бюджетну лінію мешканців мі ста.

4) Яку кількість молока і кефіру куплять мешканці міста, щоб мак-симізувати корисність?

5) Якщо в цих умовах мешканці захотять придбати 4 пакети мо­лока і 14 пакетів кефіру, чи можливо це?

6) Якщо в цих умовах мешканці захотять придбати 4 пакети мо­лока і 2 пакети кефіру, чи можливо це?


7) Якщо доходи мешканців збільшаться у 2 рази, а ціна на один пакет молока зросте до 15 грошових одиниць за один пакет, то скільки мешканці міста зможуть придбати молока І кефіру, щоб максимізувати корисність?



Література.

Г Е. Гронтковська, А.Ф.Косік Мікроекономіка. Практикум.: Київ, центр навчальної літератури. 2004

Г.О.Горленко Збірник задач з економіки. Кам'янець-Подільський, «Абетка-нова», 2003.

М.І.Жалдак Комп'ютер на уроках математики. Київ «Техніка» 1997

М.І.Жалдак, О.В.Вітюк Комп'ютер на уроках геометрії. НПУ ім.. Драгоманова, 2000.

Схожі:

Тема: Настройка інтерфейсу програми
Мета: розглянути основні елементи вікна програми та вікна документа, налаштувати вікно програми для ефективної роботи в текстовому...
6. Основи програмування (28 год.)
Поняття програми як автоматизованої системи. Складові програми: дані, логіка, інтерфейс. Поняття об’єкта у програмуванні. Атрибути...
5. Базові поняття програмування (5 год.)
Поняття програми як автоматизованої системи. Складові програми: дані, логіка, інтерфейс. Поняття об’єкта у програмуванні. Атрибути...
Створення консольних програм
Консольна програма не має інтерфейсу користувача. Такі програми використовуються для розробки системних програм, автоматизованих...
Лекція: Інтерфейс Microsoft Word 2007: версія для друку і PDA Лекція...
Описані способи роботи з елементами управління : кнопками, списками та ін. Показані можливості налаштування панелі швидкого доступу....
Тема : Програма для відеомонтажу. Інтерфейс програми. Робота з відеозаписами. Мета
Мета: ознайомити із основними елементами інтерфейсу та головними функціями програми для роботи з відео
Тема: «Налагодження інтерфейсу ОС»
Навчальна: навчити виконувати загальне адміністрування Windows, інсталювати та деінсталювати програми
Лабораторна робота №10
Мета: ознайомити із основними елементами інтерфейсу та головними функціями програми для роботи з відео
Лабораторна робота №9
Мета: ознайомити із основними елементами інтерфейсу та головними функціями програми для роботи з відео
Тема: Робота з відеозаписами
Мета: ознайомитись із основними елементами інтерфейсу та головними функціями програми Sony Vegas для роботи з відео
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка