Історичний брейн-ринг для учнів 7-9 класів Мета


Скачати 126.38 Kb.
Назва Історичний брейн-ринг для учнів 7-9 класів Мета
Дата 26.10.2013
Розмір 126.38 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Історія > Документи


Історичний брейн-ринг для учнів 7-9 класів

Мета: повторити, систематизувати, розширити та поглибити знання учнів з курсу всесвітньої історії та історії України; розширити їхній кругозір; сформувати навички самостійної роботи з додатковою літературою; розвивати в учнів уміння застосовувати свої знання та навички, яких вони набули на уроках з історії України та всесвітньої історії в процесі здійснення самопідготовки; сприяти розвитку в них логічного та абстрактного мислення, ерудиції, навичок розмірковування, а також уміння працювати в складі невеликої групи; виховати в учнів інтерес до історії України та потяг до поглиблення своїх знань, сприяти вихованню свідомого ставлення до здобуття нових знань; виховувати повагу до історії українського народу, до його культури та звичаїв.

Підготовчий етап

Для підготовки до брейн-рингу відводиться 7-10 днів. Саме стільки часу надається учасникам команд для повторення та поглиблення знань з теми. Брейн-ринг проводиться між двома командами по шість осіб у кожній: 2 учні з 7 класу, 2 учні з 8 класу, 2 учні з 9 класу.

На підготовчому етапі створюється активна група учнів, так звана Рада справи, яку очолює викладач. До складу Ради за бажанням входять представники обох команд. За допомогою членів цієї Ради вирішуються основні організаційні проблеми та питання, пов’язані із забезпеченням брейн-рингу необхідним обладнанням, підготовкою сцени до гри.

Обладнання

Для проведення гри необхідне таке обладнання:

  • завдання до шести турів;

  • стіл і стільці для членів журі;

  • два столи та дванадцять стільців для команд;

  • почесні грамоти;

  • спеціальний приз для команди-переможниць;

  • секундомір.

Хід гри

І. Вступна частина: оголошення теми гри; представлення учасників змагання; презентація команд.

ІІ. Організаційний момент: вітання ведучого з командами та глядачами; ознайомлення учасників гри, журі та уболівальників з правилами проведення змагання, представлення членів журі.

ІІІ. Перший-третій тури змагання.

ІV. Підбиття підсумків. Виконання по одному номеру художньої самодіяльності групами підтримки обох команд.

V. Четвертий-шостий тури змагання.

VІ. Оголошення журі загального підсумку змагання, нагородження учасників обох команд почесними грамотами та вручення команді-переможниці спеціального призу.

Вступна частина

Доброго дня всім!

Сьогодні ми зібралися, щоб побачити цікаву боротьбу між двома командами і разом з ними поринути в захоплюючий світ минулого. Це не лише цікаво, але й корисно. Люди в сиву давнину знали про нерозривний зв'язок минулого, сьогодення й майбутнього. Все, що ми маємо зараз – наслідки минулих подій, а те що відбувається зараз неодмінно вплине на майбутнє. Незнання власної історії дуже дорого коштувало Україні, доказом є її трагічна історія ХХ століття. У поетичній формі це чудово передав Губерман.

Где лгут и себе, и друг другу,

И память не служит уму,

История ходит по кругу

Из крови и грязи – во тьму

Але ми будемо оптимістично дивитися у майбутнє, бо на відміну від поколінь українців, що пішли в небуття, маємо можливість її знати. І зараз кращі із кращих, 7-9 кл. продемонструють нам це.
Отже, представляю наших знавців-інтелектуалів.

Нагадаю всім присутнім, що представники 7-х класів є спеціалістами з княжої доби (IX-XIV). Учні 8-хкласів є знавцями княжої і козацької доби ( IX-XVIII). Дев’яті класи – історія ХІХ ст.

Привітаємо оплесками наших учасників: команду «А» - (7А, 8А, 9А) і команду «Б» (7Б, 8Б, 9Б).

Організаційний момент

Шановні учасники команд, я вітаю вас на цій сцені і бажаю перемоги. Однак хочу зазначити, що перемогу здобуде та з команд, яка проявить не лише інтелект, а й витримку, організованість, спритність. А тепер перш ніж почнемо гру я зупинюся на основних правилах нашого брейн-рингу.

Правило 1. Брейн-ринг буде складатися з 6 турів. Перший тур – «Бліц-турнір», другий тур – «За роком рік», третій тур – «Щасливий випадок», четвертий тур – «Терміни», п’ятий тур – «Історичне джерело», шостий тур «Відеопитання».

Правило 2. Перед кожним туром буде оголошено кількість балів і час виконання.

Правило 3. Капітани команд мають вчасно сигналізувати про готовність дати відповідь. Викрики караються зняттям балів.

Забезпечувати об’єктивність і справедливість сьогоднішньої гри буде компетентне журі (3-5 осіб із числа викладачів).

Отже, почнемо гру.

І тур. «Бліц-турнір»

Правила:

1) Відповідати по черзі;

2) У кожної команди є 10 секундна на обговорення і відповідь;

3) Якщо команда не може відповісти хід переходить суперникам;

4) За кожну правильну відповідь – 1 бал.


І Команда «А»

ІІ Команда «Б»

1. Яке місто називають «матір’ю міст руських»? (Київ)

1. Назва держави східних слов’ян, що існувала у ІХ-ХІІ ст. (Київська Русь)

2. Держава утворена внаслідок укладання Люблінської унії .

(Річ Посполита)

2. Внаслідок якої події виникла греко-католицька церква.

(Берестейська унія)

3. До яких двох держав потрапили українські землі у кінці XVIII ст.?

(Російська і Австрійська імперія)

3. Як називався перший український журнал виданий «Руською Трійцею» в Будапешті? («Русалка Дністрова»)

4. Ім’я князя, який загинув під час збору данини. (Святослав)

4. Ім’я князя, який прибив свій щит на воротах Царгорода. (Олег)

5. Людина, що здійснила першу навколосвітню подорож. (Магеллан)

5. Початок Реформації в Німеччині пов'язаний з ім’ям… (М. Лютера)

6. Зруйнуванням якої фортеці-тюрми почалась Велика французька революція?

(Бастилія)

6. Ім’я французького короля, який був публічно гільйотований у ході Великої французької революції.

(Людовік ХVІ)

7. Кого називають «тестем Європи»?

(Ярослава Мудрого)

7. Перший кодекс законів в Київській Русі називався… («Руська Правда»)

8. Засновник Запорізької Січі.

( Д. Байда Вишневецький)

8. Кого називають козацьким адміралом? (П. Сагайдачний)

9. Членом якої таємної організації був П.Пестель?

Південне Товариство»)

9. Членом якої таємної організації був Т.Г. Шевченко?

(Кирило-Мефодіївське тов.)

10. Ім’я дочки Ярослава Мудрого, яка була французькою королевою.

(Анна)



10. Засновником Галицько-Волинської держави вважається князь… (Роман)

11. Нова гілка християнства, що виникла внаслідок Реформації…

(Протестантизм)

11. Який різновид протестантизму був поширений в Швейцарії, Франції, Нідерландах? (Кальвінізм)

12. Проти якої держави була спрямована континентальна блокада Наполеона Бонапарта? (Англія)

12. У Трафальгарській битві у берегів Іспанії перемогу здобули?

(англійці)

13. Перші гроші у Київській Русі називалися… (златники і срібники)

13. Держава Золота Орда була створена… (Чингізханом)

14. Морські і лісові гези, це партизани. які діяли у...(Нідерландах)

14. Кульмінацією релігійних війн у Франції була…(Варфоломієвська ніч)

15. Козацькі кораблі називалися…

(чайки)

15. Кого козаки називали «бусурманами»? (мусульман)

16. Перша християнська церква в Київській Русі називалась?

(десятинна)

16. Який храм побудовано Ярославом Мудрим на честь перемоги над печенігами… (храм св.. Софії)

17. Спеціальні палиці, які у ХІХ ст. в Росії здійснювали тілесні покарання...

(шпіцрутени)

17.Феодальна повинність, яка полягала у роботі селянина-кріпака на полі пана. (панщина)

18. Хто є автором «Повчання дітям»?

(Володимир Мономах)

18. Найдавніший літопис, який є джерелом вивчення історії княжої доби… («Повість минулих літ»)

19. Назва війни в якій запорізькі козаки врятували Річ Посполиту від завоювання турками?

(Хотинська війна)

19. Найбільша битва часів Визвольної війни на чолі з Б. Хмельницьким.

(під Берестечком)

20. Кого називали «Женевським папою»? (Ж. Кальвіна)

20. Кого називали українським Мойсеєм? (Б. Хмельницького)

21. Скільки куренів було на Запорізькій Січі?

(38)

21. Яка кількість військ була передбачена Зборівським мирним договором? (40 000)

ІІ тур «За роком рік»

Правила: команди отримують 7 карток, на яких надруковані історичні події без дат. Необхідно розставити їх в хронологічній послідовності. Максимальна оцінка – 7 балів.

1) Розгром Хазарського каганату (968)

2) Введення християнства у Київській Русі (988)

3) Відкриття Америки (1492)

4) Початок Визвольної війни (1648)

5) Зруйнування Запорозької Січі (1775)

6) Повстання декабристів (1825)

7) Скасування кріпацтва на Західній Україні (1848)

ІІІ тур «Щасливий випадок»

Зараз у нас наступний конкурс на вміння орієнтуватися у світі дат, а також на швидкість реакції.

Правила: ведучий буде зачитувати подію, ви маєте швидко відповісти в якому році вона сталася. Відповідь будете давати не хором, а за допомогою карток. Зверніть увагу, що кожна дата має свій порядковий номер. Та команда, яка першою піднімає картку з правильною відповіддю отримує бал.

Пояснення: на дошці розміщене табло з датами. Кожна дата має свій порядковий номер. Після озвучення ведучим питання, команда має підняти картку з номером необхідної дати.
ТАБЛО №1 «Княжа доба»

1

2

3

4

5

6

882

1087

988

1068

1240

1072


Історія України, княжа доба.

1) Рік введення християнства.

2) Поразка русичів в битві з монголо-татарами на р. Калці.

3) Рік утворення Київської Русі.

4) Битва між половцями і русичами на річці р. Альта.

5) «Правда Ярославичів».

6) Перша згадка назви Україна у Київському літописі.
ТАБЛО №2 «Козацька доба»

1

2

3

4

5

6

1556

1489

1569

1616

1635

1621


Історія України, козацька доба.

1) Зруйнування фортеці Кодак.

2) Хотинська війна.

3) Перша згадка про козаків.

4) Зруйнування Кафи.

5) Рік появи Речі Посполитої.

6) Заснування Запорозької Січі на острові Мала Хортиця.
ТАБЛО №3 «Всесвітня історія. Нова доба»

1

2

3

4

5

6

1572

1519

1517

1555

1572

1609


Всесвітня історія, нова доба.

1) Рік появи 95 тез Мартіна Лютера.

2) Початок першої навколосвітньої подорожі.

3) Рік, у якому Іспанія змушена була визнати незалежність Нідерландів.

4)Утворення урядом Речі Посполитої реєстрового козацького війська.

5) Припинення релігійних війн у Німеччині, утвердження принципу «Чия влада того і віра».

6) Варфоломіївська ніч у Франції.

ТАБЛО №4 «ХІХ століття»

1

2

3

4

5

6

1805

1848

1825

1812

1789

1837


1) Рік утворення Харківського університету.

2) Повстання декабристів у Петербурзі.

3) Початок Великої Французької Революції.

4) Розгром Наполеона в Росії.

5) Вихід у світ першого українського альманаху – «Русалка Дністрова».

6) Утворення Головної Руської ради.

ІV. Терміни.

Командам необхідно дати пояснення з термінами, які витягнуть капітани. За кожну правильну відповідь 2 бали.

Перелік термінів

  1. Полюддя.

  2. Реєстровці.

  3. Індульгенції.

  4. Віче.

  5. Губернії.

  6. Фільварки.

V. «Історичне джерело»

Капітани шляхом жеребкування витягають 4 історичних джерела. Завдання команди якомога швидше написати кому належать ці слова, або про кого сказані. За кожну правильну відповідь 2 бали.


1) «Не знищивши рою, не їстимеш меду».

5) «Чужої землі шукаючи свою голову згубив».

2) «Як унадиться вовк в кошару, то всіх овець по одній винесе».

6) «А хто не скориться мені буде назавжди ворогом моїм».

3) «Він не може підписатись під своїм відкриттям».

7) «Я хочу, щоб в горщику кожного селянина в моєму королівстві кожної неділі варилась курка».

4) «Краще взагалі не мати підданих, ніж мати підданих єретиків»

8) « Я мала і незначна людина і спочатку воював за шкоду і правду свою, але Бог дав мені те, що я є одновладцем і самодержавцем Руським».




  1. Князь Роман Мстиславич.

  2. Деревляни про Ігоря.

  3. Христофор Колумб.

  4. Філіп ІІ.

  5. Князь Святослав.

  6. Князь Володимир Великий.

  7. Генріх ІV.

  8. Богдан Хмельницький.

VІ. Відеопитання.

Зараз ви подивитесь фрагменти з п’яти фільмів. Ваша мета:

1) Написати, які історичні персонажі показані у фрагменті .

2) Про які історичні події йдеться?

Максимальна оцінка – 10 балів.

Учням демонструються відеофрагменти з таких фільмів:

1) «Легенда про княгиню Ольгу».

2) «Вогнем і мечем».

3) «Єлизавета».

4) «Лютер»

5) «1812»

Схожі:

Брейн – ринг для учнів 10 – 11 класів Мета
Мета: створити для учнів проблемну ситуацію, у якій дати їм можливість перевірити міцність знань з хімії, а також розширити науковий...
Урок брейн-ринг з української мови: Лексика і фразеологія в 10 класі”...
Вище звання командирського складу військово-морських сил. (Адмірал) Винагорода, яку вручають переможцеві в конкурсі. (Приз)
БРЕЙН-РИНГ. 6 клас «З картою до зірок»
Мета: формування інтересу учнів до географії та інших природничих наук; спонукати учнів до самостійного вивчення природних явищ і...
Тема. Географічно-біологічний «Брейн-ринг» Мета
Мета:- узагальнити знання і вміння учнів з попередньо вивчених тем з географії курсу «Загальна географія» та «Географія материків...
Навчально-виховний захід брейн-ринг “ Підліток і право ” Мета
Мета: узагальнити та поглибити знання учнів з правознавства, розвивати навички роботи в групах; застосовувати набуті знання в конкретних...
Уроків УРОК-ГРА «МАТЕМАТИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ»
Мета: розвивати логічне мислення, спритність, кмітливість учнів, уміння не втрачати контролю в нестандартних ситуаціях; розвивати...
Тема: Урок Брейн-ринг
Мета: Узагальнити знання учнів з лексикології, фразеології, орографії та знання українських казок, прислів’їв, загадок; виявити рівень...
Вчитель біології КЗОСШ №6 Усенко Ірина Сергіївна Брейн-ринг «Ми – проти паління»
Мета: на основі даних про хімічний склад тютюнового диму, патологічних реакцій організму на нікотин розширити знання учнів про руйнівні...
ПАРЛАМЕН Т
Організовує та проводить ігри типу „Що? Де? Коли?”, „Брейн-ринг”, диспути на хвилюючі теми
Бінарний англо-німецький брейн-ринг
По-перше, чи корисна для нашого організму їжа швидкого приготування. По-друге, які переваги та недоліки має вона. Щоб більш детально...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка