|
Скачати 76.67 Kb.
|
ПРО КРАСУ, ПРО МОДУ І ХОРОШИЙ СМАК (усний журнал для учнів 8-го класу) Г.ДУДАР, старший вчитель ЗОШ № 19, м. Тернопіль Мета. Формувати уявлення про справжню красу людини; розвивати естетичний смак, почуття міри у моді. Вчитель. Сьогодні наша розмова про моду. Якщо ми заглянемо у великий тлумачний словник сучасної української мови, то зможемо прочитати наступне: "Мода – це недовготривале панування в суспільстві певних смаків, що виявляються у зовнішніх формах побуту, особливо в одязі". Або ще "загальне визнання , популярність у певний час". Отже, сьогодні вашій увазі пропонується усний журнал "Про красу, про моду і хороший смак". І перша сторінка "Про хороше в моді і моду на хороше". Мода. (Виходить дівчинка у простому, але елегантному одязі.) Будемо знайомі. Я – Мода. Сподіваюсь, всі добре знають мене. Адже про мене постійно говорять, постійно сперечаються. Мене критикують і хвалять. Вчитель. Звичайно, моду і критикують, і хвалять. І є за що. Адже мода – це не лише колір блузки, довжина спідниці чи ширина брюк. Мода буває на все. Мода буває і на поетів, і на співаків, на "здоров’я", коли захоплюються то бігом, то аеробікою, то фітнесом і шейпінгом. Мода є на жаргон, на професії, на форми проведення дозвілля. Мода не викликала б стільки суперечок, якби не торкалась моральної сторони людини, її поведінки, характеру, ставлення до людей, речей. А як ви думаєте, з чим пов’язана мода? Учень 1. Георг Ліхтенберг, німецький письменник і вчений XVIII ст., висловився так : "Люди помиляються, коли вважають, що все нове пояснюється модою. Ні, у цьому приховується щось більш суттєве. Прогрес людства не можна заперечувати". У людей завжди є прагнення до нового, до оновлення речей, які їх оточують. Учень 2. Один із стимулів моди – запозичення ззовні, у сусідніх народів. Якщо заглянути в глибину історії , то можна навести приклади цього. Наприклад, взимку 1739р. у французів увійшли в моду перейняті в англійців довгі, до п’ят, сюртуки і гетри. А у 80-ті роки ХХ ст. модними групами були "АВВА" та "Boney M", а в наш час стало модним мати мобільні телефони, робити пірсинг, вживати слова, яких немає у словниках. У ІІ-й половині ХХ ст. за кордоном з’явилися групи "хіпі", які кинули виклик пануванню речей. Їх одяг був наочною демонстрацією цього виклику. Вчитель. А на вашу думку, що зараз, на початку ХХІ ст., є модним? Яка музика? Які розваги? Одяг? Які професії в моді? Чи завжди , на вашу думку, те, що є модним є гарним? Чи завжди воно відповідає хорошому смаку? (Вислуховуються думки учнів.) Тут доречними будуть такі рядки Бориса Олександрова. Учень 3. Я б зняв і дав йому свої штани, Але ж, барбос, не схоче одягнути. Нашив собі іззаду галуни, А спереду – шаманські атрибути. Воно, звичайно, справа не в штанах, Не в бороді також, звичайно, справа, Якби ж він був філософ, чи монах, А то ніщо – така собі роззява. ("Бородатому студентові в подертих штанах") Мода. Відверто кажучи, в більшості випадків не так уже й важливо, у що саме вдягнена людина. Як то кажуть, "За одежею стрічають, за розумом проводжають". Людина може бути у джинсах, бейсболці та кросівках – а справлятиме чудове враження. А нахаба, навіть у фраку, так і залишиться нахабою. У фраку. Але – нахабою. Учень 4. І все ж є випадки, коли етикет вимагає від вихованої людини певних обмежень в одязі. Так до театру не личить ходити в джинсах, а до деяких ресторанів без краватки просто не пускають. До речі, як писав Оноре де Бальзак, "краватка – то єдина чоловіча деталь туалету, єдина, де є індивідуальність. Вдалий вузол на краватці – одна з тих іскор генія, які не залишаються непоміченими, викликають захоплення". То ж варто не пошкодувати часу аби навчитися зав’язувати краватку індивідуальним і притаманним лише тобі вузлом. Мода. Дуже слушне зауваження. От зараз ми цим і займемось. Отже, запрошуються 4 хлопці. Ви повинні зав’язати собі краватку. Хто швидше і гарніше. А це оцінять дівчата. (Триває конкурс. Звучить весела музика.) Вчитель. Один час у моді були лосіни. Послухайте жартівливу пісню про те, що робить з людиною бажання будь-що мати ту чи іншу річ. (Звучить пародія на пісню „Верба” ) Біля млину калина, біля ставу – верба, Нині в моді лосіни, а у мене нема. Ті лосіни чарівні в сни приходять щодня. Без лосін не прожити, не прожить ані дня. Ще й кросівки „Адідас Ви купіть, прошу я вас. Заздрить хай мені щодня Жовторота дітлашня. І щаслива усмішка на обличчі цвіте – У новеньких лосинах дівча юне іде. Ті лосіни чарівні, що так снились мені, Стали дійсністю нині у моєму житті. Мода, мода, ти чаруєш, Ти нам спати не даєш. Мода, мода, ти чаклуєш, Мене з розуму зведеш. Вчитель. Сподіваюсь, що з вами такого не трапляється і у полон моди ви не потрапляєте. (Звучить запис пісні гурту "На-На" "Шляпа". Ви, звичайно, помітили, що модним у цьому сезоні є капелюх. Що ж то за штука така – капелюх? Ця деталь туалету несправедливо призабута чоловіками, але від того ніскілечки не втратила своєї чарівності, тим паче, що саме капелюх нині став модною деталлю жіночого туалету. Але трохи історії. Слово історикам. Історик 1. Ще в часи Середньовіччя і Ренесансу капелюх став символом заможності, влади і свободи. За головним убором визначали високе чи низьке місце посідає людина в суспільстві. Чоловічий капелюх був і цілком конкретним символом. Аж до ХVIII ст. існував звичай, згідно з яким наречена мала дарувати женихові капелюх, який символізував шлюбну владу і чоловічу перевагу. Якщо ж вона забирала у чоловіка капелюх, це означало, що вона бере владу в свої руки. О, яка то була ганьба для чоловіка – залишитися без капелюха! Історик 2. Капелюх міг свідчити про політичні переконання людини. Приміром, циліндр більше ста років тому вигадали англійські квакери. З Англії він помандрував до Америки, де його під час громадянської війни 1861-1865 р. почали носити люди ліберальних поглядів. Але повернувшись до Європи, циліндр перетворився на неодмінний головний убір людей з вищого світу, став ознакою багатства і шляхетності. А сьогодні? Це – частина робочого одягу сажотрусів у Європі. Мода на капелюхи повернулась. Особливо їх полюбляють носити жінки. Бо як не крути, а головні убори завжди подобались їм. Вчитель. Що ж таки символізує капелюх сьогодні? Може, нахил до пригод? Чи просто бажання подобатись? Або – "я не такий, як усі, я не хочу бути жебраком на святі волі без волі"? Хтозна. Адже ще в 60-ті роки з’явилася думка, ніби вільна людина нічого не носить на голові. Та, як з’ясувалося згодом, "воля" на голові не завжди відповідає волі в голові. І голова стала якимсь предметом культу. Першими на цей шлях стали панки із своїми яскраво-отруйними "півнями" на голові – то вже була не зачіска, а саме капелюх із власного волосся. Але…"следуя за модой, себя не уродуй!" Мода. А зараз вашій увазі пропонується нова колекція моделей одягу ХХІ століття під девізом "Багато шуму з нічого". (Показ моделей одягу з підручного матеріалу.) Вчитель. Звичайно, наші моделі показали вам жартівливу колекцію. Але уявіть собі, що у цьому одязі вони вийшли на вулицю. Звичайно, вас не зрозуміють. Подумають, що ви вибрались на новорічний бал-маскарад. На превеликий жаль, часто і дівчата, і хлопці одягаються як на костюмований бал-маскарад, одягаючи на себе речі, які не відповідають ні заняттю, ні місцю, ні віку, ні фігурі. Звичайно, треба вчитись правильно одягатись. Від того, як людина одягнена, залежить навіть її поведінка, розмова, жестикуляція, хода. Де цьому можна навчитись? Звичайно, з книг, журналів, телепередач. Про це друга сторінка нашого журналу: "Якщо хочеться бути красивою у школі…" Як на вашу думку, в чому повинні ходити учні до школи? Як ви вважаєте, чи варто наносити макіяж ученицям, носити прикраси? А зараз я пропоную вам записати "+" і "—" введення шкільної форми. ( На дошці.) "Я вважаю, що єдина шкільна форма потрібна, бо не потрібна, бо Вам напевно відомо, що кожна престижна школа за кордоном має свою форму. А зараз слово надається нашим модельєрам. Вони підготували своє бачення шкільної форми для учнів нашої школи. (Учні демонструють ескізи шкільної форми, виготовлені власноруч.) Вчитель. З давніх-давен людина почала одягатись і прикрашатись, творити тисячоликий світ костюма. Частково це виражено у фольклорі, багато численних приказках і прислів’ях. Вони народжувались у різні епохи, в різних куточках земної кулі і іноді суперечливі. Слово нашим фольклористам. Фольклорист 1. "Одяг робить людину" – так гласить старовинне французьке прислів’я. "Якщо краса – десять частин, то дев’ять з них – одяг," – вважають азербайджанці. "Житло прикрашають речі, а людину – одяг," – запевняли узбеки. У Башкирії можна почути, що "дерево красне плодами, а людина – одягом"… Фольклорист 2. Напевно, не без іронії, в’єтнамці кажуть: "Не були б красиві ноги, якби не туфлі, а вуха – якби не сережки". "У хорошому платті і мавпа красива", – усміхаються японці. А у Азербайджані, де 90% в характеристиці людини начебто відводилось її зовнішності, одночасно панувало прислів’я : "Людину не за одягом зустрічають". Справедлива і бенгальська мудрість : "Одягни осла у святкову збрую – конем стане…" І як не згадати, що наші пращури стверджували : "За одягом зустрічають, за розумом проводжають". Вчитель. Про моду можна говорити довго і багато. Багато хто вважає моду синонімом краси, а наслідування її – підтвердженням того, що він не відстав від життя. Але навіть найкраща мода може зло пожартувати над людиною, якщо вона ставиться до неї бездумно. Тому, щоб цього не сталось необхідно оволодіти мистецтвом вдягатись зі смаком, усвідомити, що модний одяг, модні захоплення, манера поведінки є лише зовнішніми атрибутами показної сучасності. А наостанок хотілося б. щоб ви послухали вірш Л.Забашти "Люди". Учень 5. Є люди на зачіски, На гострі носки в черевиках, На декольте на сукні І на короткі штанці, На плечі – вузькі і широкі, На вуха – малі і великі І навіть на форму браслета На ніжній жіночій руці. І ми, незалежні, зайняті завжди ділом, Хоч пізно, а все ж плентаємось у люди тієї в хвості. Та тільки, правду кажучи, б дуже хотіла, Щоб стали навік панівними люди в житті: Люди на світлі душі, На прямоту, на сердечність, На людяність, на гуманність, На серце, повне щедрот… Або ще, скажімо, мода На щиру людську бентежність, На вічний дух непокори До скритих лакуз і підлоти. Учитель. От і підійшла до кінця наша розмова про моду. І хочеться побажати вам, молодим, щоб завжди ви виглядали гарно і елегантно. Але все ж пам’ятали про те. що головне бути красивим душею і вчинками. Література
|
Бесіда «Здоровий спосіб життя» Мета: Розширювати уявлення учнів про здоровий спосіб життя, про хороші і погані звички. Розвивати вміння і навички підтримувати хороший... |
За допомогою віршів розкрити красу природи та красу осінніх місяців Ведуча: Доброго дня,діти,батьки,гості!Сьогодні у нас свято. А яке свято,зараз ми |
Тема: Моя сім’я – школа добра Мета Мета: поглибити знання дітей про сім’ю, про основні обов’язки членів сім’ї – кожен член великої родини повинен дбати про красу, чесність... |
Кожен край, його земля і небеса, сонце і води, ліси і трави, що ній... И хочемо показати саме для того, аби відкрити Вам красу і багатство одного із куточків України. На мальовничій землі, про яку велика... |
Урок позакласного читання в 11 класі Мета: розкрити красу високого почуття через зразки світової поезії про кохання |
Вічна тема кохання… за повістю Квітки-Основ`яненка «Маруся» Мета: Розкрити красу мови твору, ліризм і драматизм зображених подій; розвивати спостережливість і мовну культуру учнів; уміння сприймати... |
УРОК 10 Тема. Контрольна робота Знайти моду, медіану і середнє значення вибірки: 13, 18, 12, 14, 15, 16, 16, 17, 14, 14 |
"Збережемо красу природи, бо ми її частина" Збережемо красу природи, бо ми її частина до Всесвітнього дня охорони навколишнього середовища |
Проект на тему: «Джміль та бджілка» Мета: Дослідити рідну природу, її красу, здобути реалістичні знання про представників класу Комах ряду Перетинчастокрилих |
«Вітаміни наші друзі» Формувати бажання вести активний спосіб життя та зміцнювати своє здоров’я через фізичні вправи, режим харчування. Закріпити знання... |