УРОКУ. Лабораторно-практична робота №8. Антивірусний захист


Скачати 70.05 Kb.
НазваУРОКУ. Лабораторно-практична робота №8. Антивірусний захист
Дата21.04.2013
Розмір70.05 Kb.
ТипУрок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Розробка уроку з предмету «Основи роботи на персональному комп’ютері»
Гетало Є.В. – викладач
Іванівського професійного аграрного ліцею


ПРОФЕСІЯ: 4112 Оператор-комп’ютерного набору /2 категорія/

Предмет: Основи роботи на персональному комп’ютері

РОЗДІЛ ПРОГРАМИ. Керування процесами у операційній системі

ТЕМА УРОКУ. Лабораторно-практична робота №8. Антивірусний захист.
МЕТА УРОКУ:

  • Перевірити практичні навички учнів роботи з антивірусними програмами;

  • Виховувати сучасну людину, яка володіє інформаційною компетентністю

ТИП УРОКУ: лабораторно-практична робота

ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: практична робота за ПК

ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: Інструкційно-технологічна картка, опорний конспект

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ:

№ п/п

Назва

Кількість

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Персональний комп’ютер

Сканер

Принтер

Модем

Програмне забезпечення NetOp Scool

Антивірусна програма (на вибір викладача)

14

1

1

1

14

14

МІЖПРЕДМЕТНІ ЗВ’ЯЗКИ: інформатика

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ: «Базовий курс інформатики» В.Д.Руденко, «Інформатика» І.Т.Зарецька, «Інформатика» А.Ф.Верлань, «Персональный компьютер» С.В.Глушаков, «Інформатика та інформаційні технології» А.М.Гуржій, «Самоучитель работы на персональном компьютере» Ю.Д.Заботин.

ХІД УРОКУ

І. ОРГЧАСТИНА (10 хв.)

  • Взаємне вітання

  • Перевірка наявності учнів у групі

  • Організація готовності уваги учнів до уроку

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ (5 хв.)


  1. Вкажіть, як можна заразити вірусом комп’ютер:

    1. включити ПК;

    2. попрацювати з чужою неперевіреною дискетою чи флешкою;

    3. завантажити з вінчестера гру;

    4. кашлянути на ПК.

  1. Визначте, чи бувають нешкідливі віруси:

  1. так;

  2. ні;

  3. вони всі шкідливі;

  4. не знаю, не бачив.

  1. Вкажіть, якої групи вірусів немає:

  1. файлово-завантажувальних;

  2. не резидентних;

  3. стелс-вірусів;

  4. формат-вірусів.

  1. Якщо є підозра на вірус, що треба робити відразу:

  1. запустити антивірусну програму;

  2. вимкнути ПК;

  3. перезавантажити ПК;

  4. відформатувати вінчестер.

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, ЗАВДАНЬ УРОКУ (15 хв.)

  1. Оголошую тему уроку.

  2. За допомогою програми NetOp Scool проводжу відео інструктаж по роботі з антивірусною програмою.



Для цього в програмі NetOp Scool вибираю меню «Обучение» → «Весь экран» (или «Выбранная область экрана»), після чого на екранах ПК учнів починається трансляція відео, що відбувається на екрані Викладача, таким чином, учні чітко і розбірливо бачать всі операції, які виконує Викладач на своєму ПК.

У цьому режимі комп’ютери студентів не приймають команд від клавіатури та мишки, тому це зводить до мінімуму відволікання студентів від уроку.

За для проведення уроку була вибрана антивірусна програма Norton Internet Security 2010.
Викладач починає показувати наступні операції з антивірусною програмою:

  • Запуск Norton Internet Security 2010







  • Перевіряємо, чи не виявила антивірусна програма якихось проблем


Програма починає виправляти виявлені проблеми.



На даний момент програма виявила, що оновлення захисту виконувалося давно і його слід оновити. Для цього на ПК повинен бути доступ до Інтернету.



  • Запускаємо на перевірку вірусів та інших шкідливих програм.

  • Перевірка всієї системи (перевіряються всі локальні жорсткі диски, мережні диски, FDD, CD-DVD диски а також флеш-накопичувачі)



Почнеться процес перевірки Вашого ПК на віруси та інші шкідливі файли та програми



В кінці перевірки програма видасть повідомлення про завершення. Якщо віруси будуть знайдені, програма запропонує дії, які можна виконати із знайденими вірусами, наприклад, видалити або помістити на карантин.

  • Перевіряємо окремий диск, папку чи якийсь зовнішній носій інформації на віруси та інші шкідливі програми та файли. Наприклад, перевіримо папку «Мої документи» (для перевірки інших об’єктів виконується аналогічні дії)



  • Дочекаймося завершення перевірки. Якщо програма виявить віруси, ми їх видаляємо.

  • Завершуємо роботу з програмою Norton Internet Security



  • Вчитель виходить в програмі NetOp Scool з режиму «Обучение» та переходить в режим «Эскизы», де спостерігає за кожним екраном студента

V. РОБОТА НАД НАВЧАЛЬНОЮ ТЕМОЮ (40 хв.)

  1. Видаються інструкційно-технологічні картки.

  2. Учні виконують завдання практично та записують до зошитів звіт.

  3. Під час виконання учнями роботи Викладач спостерігає за учнями і в будь-який момент може підключитися до будь-якого комп’ютера, щоб допомогти учню у вирішенні проблеми.

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ (10 хв.)

Щоб закріпити навички учнів, викладач у програмі NetOp Scool переходить в режим «Обучение» → «Весь экран», учні на своїх екранах спостерігають за змістом екрану Викладача.

Викладач в свою чергу по черзі задає по одному завданню учню та передає йому керування мишкою. Учень, знаходячись за своїм комп’ютером віддалено, виконує роботу за комп’ютером викладача, а інші учні та Викладач, дивлячись на свої екрани, слідкують за виконанням операцій студента.

Виконавши завдання, Викладач передає керування мишкою наступному учню та ставить перед ним нову задачу, яку він повинен виконати, а інші знову за ним слідкують.

Завдання для виконання:

      1. Запустити антивірусну програму

      2. Запустити оновлення програми

      3. Зробити перевірку на віруси дискети

      4. Зробити перевірку на віруси Диска С:

      5. Зробити перевірку на віруси Диска D:

      6. Зробити перевірку на віруси Змінного носія (Флеш-карти)

      7. Зробити перевірку на віруси CD-DVD-диска

      8. Зробити перевірку на віруси Мережного диска

      9. Зробити перевірку на віруси папки «Мої документи»

      10. Зробити перевірку на віруси папки «Windows»

      11. Зробити перевірку на віруси папки «Program Files»

      12. Зробити перевірку на віруси папки D:\Games

      13. Зробити перевірку на віруси папки C:\Windows\Temp


Відповіді на запитання, які виникли в учнів.
VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Викладач на дошці пише домашнє завдання:

Пропрацювати матеріал для подальшого вивчення

В.Д.Руденко «Базовий курс інформатики» Книга 1. §8, п.8.1., ст.170-176.

VІІІ. ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ І ПІДСУМОК УРОКУ

Підводяться підсумки, робиться аналіз практичної роботи та виставляються оцінки до журналу.

ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА

ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА №8.

Професія: 4112 Оператор-комп’ютерного набору /2 категорія/

Предмет: Основи роботи на персональному комп’ютері

Розділ програми. Керування процесами у операційній системі

Тема уроку. Лабораторно-практична робота №8. Антивірусний захист.

Хід роботи

  1. Запустіть антивірусну програму яка встановлена на Вашому комп’ютері. Яким способом Ви це зробили? Запишіть до зошита.

  2. Перевірте, чи програма не виявила якісь проблеми. Зробіть оновлення програми. Що для цього потрібно? Результати оновлення запишіть.

  3. Для чого потрібно оновлювати програму? Запишіть до зошита.

  4. Як часто потрібно оновлювати сигнатури загроз? Запишіть до зошита.

  5. Виконайте перевірку «Мій комп’ютер». Як це зробити та вміст чого при цьому перевіряється? Результати перевірки запишіть до зошиту.

  6. Як часто рекомендується робити перевірку на віруси та шкідливі програми «Мій комп’ютер»?

  7. Зробіть перевірку «FDD». Як це ви зробили? Результати записати.

  8. Перевірте на віруси CD або DVD-диск. Результати записати.

  9. Перевірте на віруси Флеш-накопичувач. Результати записати.

  10. Перевірте на віруси папку «Мої документи». Результати записати.

  11. По яким ознакам можна дізнатись, що Ваш комп’ютер «захворів»? Запишіть до зошита.

  12. Які операції потрібно виконати при знаходженні вірусу у Вашому комп’ютері? Запишіть до зошита.

ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ

Тема: Антивірусний захист

Як перевірити за допомогою антивірусної програми Norton Internet Security 2010 флешку на віруси?

  1. Запустіть антивірусну програму Пуск → Всі програми → Norton Internet Security → Norton Internet Security

Далі виконуємо як на малюнку:






Схожі:

Тема: Поняття про комп’ютерні віруси. Практична робота № Захист комп’ютера від вірусів Мета
Тема: Поняття про комп’ютерні віруси. Практична робота № Захист комп’ютера від вірусів
Тема: «Антивірусний захист»
...
Антивірусний захист
Мета роботи: Навчитися перевіряти окремі об’єкти на наявність у них вірусів, аналізувати звіти антивірусної програми і настроювати...
Тема уроку
Практична робота №8. Розміщення посівів сільськогосподарських культур ( робота на контурній карті). Аналіз статистичних даних виробництва...
Уроку: Урок
Тема уроку: Історія відкриття та освоєння материка. Практична робота №8 (продовження)
ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА Тема: 
У перехресному запиті відображаються результати статистичних розрахунків (суми, кількість записів і середні значення), виконаних...
Урок 4-5 Тема: Практична робота №2 «Робота з таблицями і зображеннями...
Тема: Практична робота №2 «Робота з таблицями і зображеннями в текстовому документі» Практична робота №3 «Використання стилів та...
Уроку правознавства на тему: Розробила викладач суспільних предметів
Методи роботи на уроці: словесні, наочні, робота у парах за технологією «навчаючи вчуся», практична робота з документами та розв’язування...
Уроку: Урок: Тема : Розмноження та розвиток рослин. Типи розмноження...
Тема: Розмноження та розвиток рослин. Типи розмноження рослин. Практична робота № Вегетативне розмноження рослин
Тема уроку
Методи та прийоми лекція, бесіда, спостереження за мовою, практична робота (написання заяви та автобіографії), метод дослідження
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка