|
Скачати 1.4 Mb.
|
КАБІНЕТИ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ КАБІНЕТ ІНФОРМАТИКИ Міністерство освіти і науки України НАКАЗ 20.05.04 №407 Про затвердження Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів На виконання постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Програми інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп'ютеризації сільських шкіл на 2001 2003 роки» від 06.05.2001 № 436 та Закону України «Про загальну середню освіту» з метою підвищення рівня організації навчальпо-виховпого процесу і оснащення навчального середовища загальноосвітніх навчальних закладів НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комупікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів (додасться). 2. Міністру освіти Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій довести наказ до відома керівників місцевих органів управління освітою та керівників загальноосвітніх навчальних закладів. 3. Надрукувати Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів в «Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України». 4. Контроль за виконанням наказу покласти па заступника міністра Огнев'юка В. О. Міністр В. Г. Кремінь Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.06.04 № 730/9329 Затверджено Наказом Міносвіти і науки України від 20.05.04 №407 ПОЛОЖЕННЯ ПРО КАБІНЕТ ІНФОРМАТИКИ ТА ІИФОРМАЦІЙНО-КОМУИІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ 1. Загальні положення Кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій (далі — КІІКТ, кабінет) призначений дня формування інформаційно-освітнього і культурного середовища, яке створюється з використанням апаратно-програмних засобів інформаційно-комунікаційних технологій та інших сучасних засобів навчання. Положення визначає: 1) призначення та основні напрями роботи КІІКТ загальноосвітніх навчальних закладів; 2) порядок створення кабінету; 3) матеріально-технічне оснащення кабінету; 4) навчально-методичне забезпечення кабінету; 5) засади керування роботою. 2. Призначення та основні напрями роботи КІІКТ 2.1. Основною метою створення КІІКТ є забезпечення належних умов для проведення навчально-виховного процесу та розв'язання загальноосвітнім навчальним закладом завдань, визначених цілями та змістом освіти у відповідності до Державного стандарту базової і повної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 січня 2004 року № 24. 2.2. КІІКТ загальноосвітніх навчальних закладів створюються на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 5 травня 2001 року № 436 «Про затвердження Програми інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп'ютеризації сільських шкіл на 2001-2003 роки» та у відповідності до Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1/1 червня 2000 року № 964. 2.3. Завданнями створення кабінету (.забезпечення технічних і методичних передумов для формування інформаційної культури учнів, навчальної діяльності учнів засобами новітніх технологій, наступності між ступенями освіти, єдності між теоретичними і практичними складовими змісту освіти, профільного навчання у старшій школі. 2.4. Навчально-виховне середовище, створене в КІІКТ, використовується для навчання інформатики (базового і профільного курсів), інших навчальних дисциплін навчальної галузі «технології», об'єктами вивчення яких є складові інформаційно-комунікаційних технологій. Засоби навчання, якими обладнано КІІКТ, використовуються для навчання інших навчальних предметів у позаурочній роботі. 2.5. Заняття у КІІКТ забезпечують: • формування в учнів сучасної інформаційної картини світу; • формування умінь і навичок використання інформаційних технологій як важливої складової продуктивної діяльності громадянина в сучасному інформаційному суспільстві; • формування творчої особистості, розвиток в учнів теоретичного мислення, пам'яті, уяви; • виховання підростаючого покоління, спрямоване на формування в учнів високих громадянських моральних якостей. 2.6. Створення та реконструкція КІНІК передбачають попереднє визначення особливостей його майбутнього функціонування у відповідності до профілю навчання у конкретному загальноосвітньому навчальному закладі, передбачуваної наповненості класів (навчальних груп). Кабінет повинен розміщуватися в окремому приміщенні і мати допоміжне приміщення (лаборантську). Лаборантська повинна мати два входи — з кабінету та з коридору. 2.7. Введення в експлуатацію КІІКТ під час його приймання до нового навчального року проводить комісія, створена відповідно до Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти, затвердженого наказом МОІІ України від 01.08.2001 № 563 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції 20.11.2001 за № 969/6160 (далі — Положення про організацію роботи з охорони праці), за наказом органу виконавчої влади (держадміністрації), до якої входять представники обласного, районного (міського) відділів освіти (залежно від підпорядкування), профспілки галузі, керівник навчального закладу, а під час введення в дію новоутвореного або переобладнаного кабінету також і представники відповідних органів державного нагляду (охорони праці, пожежної безпеки, санітарно-епідеміологічної служби). 2.8. Облаштування, обладнання, реконструкція КПКТ здійснюється відповідно до вимог Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63 (далі — ДСан-ПІН 5.5.2.008-01) та Державних санітарних норм і правил улаштування обладнання кабінетів комп'ютерної техніки в навчальних закладах та режиму праці учнів на персональних комп'ютерах, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 30.12.98 № 9 (далі — ДСанПіН 5.5.6.009-98). На кожний КПКТ у відповідності до додатка № 1 ДСанПіН 5.5.6.009-98 створюється паспорт кабінету. 2.9. На КПКТ поширюються вимоги Правил безпеки під час навчання в кабінетах інформатики навчальних закладів системи загальної середньої освіти, затверджених наказом Держнагляд охорони праці України від 16.03.2004 № 81, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.05.2004 за № 620/9219 (далі — Правила безпеки під час навчання в кабінетах інформатики). 2.10. Вимоги пожежної безпеки для всіх приміщень КПКТ визначаються Правилами пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України, затвердженими спільним наказом Міносвіти України і Головного управління Державної пожежної охорони МВС України від 30.09.98 № 348/70, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.12.98 за № 800/3240 (далі Правила пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України). 3. Основні форми організації навчально-виховного процесу в КПКТ 3.1. Організація навчально-виховного процесу в КПКТ (тривалість та періодичність навчальних занять, чисельність навчальних груп) регламентується ДСанПіН 5.5.6.009-98, наказом Міністерства освіти і науки від 20.02.2002 № 128 «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.03.2002 за № 229/6517. 3.2. У КПКТ проводяться: • навчання інформатики (вивчення базового курсу і профільних курсів навчальної дисципліни «інформатика»); • вивчення інших навчальних предметів з використанням засобів інформаційно-комунікаційних технологій; • експериментальні уроки і практичні заняття; • позаурочні (гурткові й факультативні) заняття. 4. Матеріально-технічне оснащення кабінету 4.1. Обладнання навчальних кабінетів сукупністю матеріальних об'єктів, які створюють навчальне середовище і використовуються для проведення навчально-виховного процесу, передбачає дотримання санітарно-гігієнічних правил та норм, психолого-педагогічних, ергономічних, естетичних вимог і вимог безпеки життєдіяльності. 4.2. Комплектація обладнання кабінетів здійснюється відповідно до нормативних документів МОІІ України, які регламентують склад, кількість та основні технічні характеристики відповідних засобів навчання. .3. Електротехнічне обладнання КПКТ повинно відповідати вимогам електробезпеки, передбаченим Правилами безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затвердженими наказом Комітету з нагляду за охороною праці України Міністерства праці та соціальної політики України від 09.01.°<8 № 4, зареєстрованими у Міністерстві юстиції України 10.02.98 за № 93/2533, Правилами безпеки під час навчання в кабінетах інформатики, іншими чинними нормативними документами. Обов'язковою с наявність засобів аварійного відключення живлення, які спрацьовують не тільки в разі перевищення струму споживання, а також і в разі витоку струму через захисне заземлення (занулення). КПКТ повинен бути обладнаний окремою трипровідною системою електроживлення 220 В, 50 Гц (фазний провідник, нульовий робочий провідник, нульовий захисний провідник). Основна система електроживлення повинна використовуватися тільки для підключення навчального комп'ютерного комплексу. Для додаткового електротехнічного обладнання (у тому числі призначеного для освітлення і кондиціювання повітря) створюється окрема система живлення. Нульовий захисний провідник використовується тільки для захисного занулення. Використання нульового робочого провідника як нульового захисного провідника забороняється. 4.4. Склад комп'ютерного обладнання для комплектування кабінету, його параметри і характеристики повинні відповідати чинним українським і міжнародним стандартам та законодавству. 4.5. Системне програмне забезпечення, яке встановлюється на апаратних засобах КПКТ, складають: • операційна система, яка повинна забезпечувати багатозадачність, роботу в мережах ЕОМ, у тому числі підтримку роботи локальної обчислювальної мережі (далі — ЛОМ), стійкість до помилкових дій некваліфікованих користувачів; • сукупність системних утиліт, які повинні забезпечувати адміністрування ЛОМ, функції обмеження доступу до ресурсів та їх розподілу, ведення протоколу роботи кожного користувача, спостереження за роботою і керування комп'ютерами учнів з комп'ютера вчителя; • програмне забезпечення доступу до глобальної інформаційної мережі з одночасним протоколюванням і фільтруванням такого доступу та забезпечення роботи сервера ЛОМ. До складу програмного забезпечення базових інформаційних технологій, яке встановлюється на апаратних засобах КПКТ, входять: • текстові редактори загального призначення для використання у навчально-виховному процесі з мстою створення і тиражування дидактичних матеріалів; • програмні, призначені для створення і опрацювання електронних таблиць, для використання у навчально-виховному процесі та для створення і тиражування дидактичних матеріалів; • системи управління базами даних для використання у навчально-виховному процесі та забезпечення управління навчально-виховним процесом; • системи для створення електронних презентацій, призначені для використання у навчально-виховному процесі та створення дидактичних матеріалів; • системи для оптичного розпізнавання друкованого тексту та введення його в комп'ютер для підготовки документів (тиражування); • системи для підготовки основних телекомунікаційних технологій: електронної пошти, роботи з факсимільними повідомленнями (документами). До обладнання кабінету як необхідна складова повинні входити апаратно-програмні засоби для виконання обслуговування і ремонту апаратних складових обладнання кабінету, перевірки і відновлення функціонування програмних складових (спеціалізовані тестери, антивірусні програмні засоби, програми для обслуговування накопичувачів на жорстких магнітних дисках). 4.6. Відповідність функціональних і технічних характеристик складових частин обладнання кабінету вимогам, викладеним у цьому Положенні, інших документах та в сертифікаті відповідності, перевіряється на етапі приймання до експлуатації стороною-замовником, яку представляє у відповідності до чинного законодавства директор навчального закладу. 4.7. Для зберігання навчально-наочних посібників, технічних засобів навчання і навчального обладнання кабінет оснащується спеціальними меблями (секційними шафами, шафами-стелажами) та пристроями до них (шафи-ящики для таблиць, полиці з напрямними для зберігання тек, коробок, змінних носіїв даних у вертикальному положенні, пристосуванням для зберігання і демонстрування плакатів тощо). 4.8. Комплектність, тини та розташування шкільних меблів у кабінеті та лаборантській мають відповідати санітарно-гігієнічним правилам та нормам (п. 8.2. ДСапПіН 552.008-01). Розташування робочих місць у кабінеті здійснюється відповідно до ДСанПіН 5.5.2.008-01. 4.9. При обладнанні робочого місця вчителя меблями необхідно забезпечити відповідність конструкцій його складових частин та їх взаємного розташування вимогам чинних нормативних документів з урахуванням комплектності робочого місця, характеру діяльності та форм організації праці. Склад комплекту обладнання робочого місця вчителя визначається специфікацією навчального комп'ютеризованого комплексу. Обов'язковими складовими комплексу є: персональний комп'ютер учителя, принтер, сканер, модем. Допускається розміщення принтера, сканера і модема окремо від робочого місця учителя, наприклад, у підсобному приміщенні, якщо у ньому встановлено додатковий комп'ютер, який може використовуватись як сервер ЛОМ і сервер друкування. Робочий стіл учителя повинен забезпечувати розміщення на ньому комплекту робочого місця учителя з урахуванням ергономічних вимог. Робоче місце вчителя обладнується системою управління електроживленням навчального комп'ютеризованого комплексу, яка забезпечує його включення (відключення). Робоче місце, вчителя бажано розташувати на підвищенні висотою 130 -200 мм. 4.10.Робоче місце учня, призначене для роботи з комп'ютером, комплектується одномісним столом і стільцем, які виконані з дотриманням вимог пп. 8.5, 8.6 ДСанПіН 5.5.6.009-98, та комплектом обладнання робочого місця учня, склад та технічні характеристики якого визначаються відповідними нормативними документами МОН України. 4.1.1.Кабінет може комплектуватись додатково двомісними учнівськими столами і стільцями для проведення занять без використання комп'ютера. 4.12.Мультимедійний проектор, призначений для використання як пристрій колективного спостереження, мас забезпечувати світловий потік не менше 1000 люменів, роздільну здатність не гіршу за 800x600 (бажано 1024x768). Обов'язковою для мультимедійного проектора є наявність додаткового розняття для одночасного використання проектора і звичайного дисплея. Допускається використання як пристроїв колективного спостереження телевізійних приймачів з розміром екрана, що забезпечує умови видимості зображення. Умови видимості зображення, яке відображається пристроями колективного спостереження, регламентуються для учнів, розташованих на робочих місцях, призначених для відповідних видів роботи. 4.13.Класна (аудиторна) дошка розміщується у кабінеті на передній стіні. Допускається використання різних видів класних (аудиторних) дощок: на одну, три та п'ять робочих площ (щитів) у розгорнутому або складеному вигляді. Слід передбачити мінімум одну магнітну основу з пристосуваннями (магнітними кріпленнями) для демонстрації навчально-наочних посібників (таблиць, моделей-аплікацій тощо). У КИКТ бажане встановлення класної (аудиторної) дошки, призначеної для використання маркерів (фломастерів). 4.14. КИКТ обладнується системою автоматичної пожежної сигналізації та переносними вогнегасниками, придатними для використання в умовах кабінету у відповідності до Правил пожежної безпеки для закладів, установ і організацій системи освіти України та наказу Держнаглядохоронпраці України від 10.02.99 р. № 21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17.06.99 р. за № 382/3675. Установлювати вогнегасники слід з використанням передбаченої конструкцією встановлювальної арматури. 4.15.До КИКТ підводиться окрема телефонна лінія для встановлення зв'язку з установою (провайдером), яка надає послуги доступу до мережі Інтернет, або виділена лінія зв'язку з відповідною установою. 4.16.Кабінст для забезпечення оперативного нагляду за дотриманням основних санітарно-гігієнічних вимог обладнується настінним психрометром (або термометром і гігрометром). 4.17.Усі матеріальні цінності кабінету обліковуються в інвентарній книзі встановленого зразка. 4. 18.Списання матеріальних цінностей проводиться у відповідності до чинного законодавства. </8> |
РОЗКЛАДЗАНЯТ Ь Наказ ГУ МНС №200 від 14. 06. 06р. „ Про затвердження Положення про мобільну оперативну групу ГУ МНС України в Миколаївській області... |
РОЗКЛАДЗАНЯТ Ь Наказ ГУ МНС №200 від 14. 06. 06р. „ Про затвердження Положення про мобільну оперативну групу ГУ МНС України в Миколаївській області... |
С.І. Черніков майор вн служби ЛІТЕРАТУРА: “БСПО”, “Довідник керівника гасіння пожежі” 1987р. П. П. Клюс, “Пожежна тактика” К. Ф. Кімстач, наказ МВС України №657... |
Гасіння пожеж у навчальних закладах ЛІТЕРАТУРА: “Тимчасовий статут дій у НС”, “Довідник керівника гасіння пожежі” 1987р. П. П. Клюс, “Пожежна тактика” К. Ф. Кімстач,... |
Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» Наказ МОЗ України від 11. 07. 2012 р. №515''Наказ МОЗ України від 28. 02. 2012 р. №134'' ' |
НАКАЗ |
Наказ Міністерства фінансів України |
Наказ Міністерства фінансів України |
Наказ Міністерства аграрної політики України |
ФОРМА №9 мед ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ МНС |