План-конспект уроку
Тема : Рекламна фотографія. Торгівельна, побутова і промислова рекламна фотографія.
Мета:
Навчальна: засвоєння учнями техніки рекламної фотографії ; торгівельна, побутова і промислова рекламна фоторгафії; принцип роботи та види рекламної фотографії ; налаштування параметрів фотоапарату;
Розвиваюча: оволодіння учнями технічних навиків користування фотографічною технікою;охайність та бережливість в ставленні до матеріалів та техніки; розвивання естетичного смаку ,відчуття кольору та композиційного планування,розуміння властивостей матеріалів.
Виховна: Розвиток уважності, терпіння, витривалості, художнього смаку, композиційного мислення, уяви, розуміння властивостей матеріалів.
Міжпредметні зв’язки: геометрія(положення фігур в просторі, перспектива ), фізика (кольоровий спектр),хімія(властивості матеріалів)
Основні поняття: кадр, композиція, реклама, фотографія: політична ,каталожна ,інтер’єрна, іміджева, предметна, ділова .
Матеріали та обладнання: фотоапарат, штатив, комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка, фотопапір.
Тип уроку: комбінований.
95% інфоормаціі ми отримуємо візуально, тобто за допомогою наших очей. Звідси випливає розуміти, що важливою складовою рекламної компанії є її візуальна складова. Велика частина візуальної реклами - це друкована (зовнішня і журнальна). Найбільш привабливо, але не обов'язково ефективніше, виглядає реклама з фотозображенням.
Рекламна фотографія (рекламна фотозйомка) - це пік володіння фотомистецтвом. Рекламна фотографія («Комерційна фотографія») включає в себе практично всі жанри фотографії як мистецтва:
каталожна фотографія
іміджева фотографія
Предметна фотографія
інтер'єрна фотографія
Діловий портрет
політичний портрет
Окремо можна виділити портретну рекламну фотографію одягу, ювелірних виробів і аксесуарів, отлічающеся від каталожної тим, що несе в собі сюжет, історію і має художню цінність. Такі фоторафии використовуються не в каталогах, а в зовнішній і журнальної реклами. Вони не тільки показують товар, але і створюють його імідж.
Одним із правил такої фотографії є спрямованість людського погляду не в камеру, а на товар. Очі - це дзеркало душі людини і першоджерело інформації про нього. Таким чином погляд буде перетягувати увагу потенційного клієнта з товару на модель. Нерідко в даному піджанрі фоторафии людина взагалі овернулся або показана тільки його частину.
Каталожна фотографія.
Основна функція каталожної та предметної фотографії - це найбільш ефективна реклама товару для сайтів виробників, дистриб'юторів товарів або послуг, різного роду інтернет магазинів.
Фотозйомка канцелярських товарів, сувенірної продукції, ювелірних виробів, продуктів харчування, електронної техніки, предметів інтер'єру, одягу, антикваріату, фотозйомка виробів зі шкіри тощо. Д., На професійній мові звана каталожкой не несе в собі сенсу, а лише показує товар. В цьому її відмінність від предметної рекламної фоторафии товару і іміджевої рекламної фотографії одягу.
image
Іміджева фотографія увазі формування і підтримку корпоративного іміджу компанії образотворчими засобами фотографії.
В іміджевої фотографії, крім портретних і групових зйомок застосовуються прийоми фоторепортажу (зйомку подій, урочистостей, переговорів, виробничих процесів).
Репортаж не має строгих регламентів, його головним завданням є документальне відображення того, що відбувається. На репортажних фотознімках, як правило, зображено процес, діючі особи не позують перед камерою. Публікація таких фотографій викликає довіру споживачів. Тому такі фотографії часто застосовуються для цілей піару.
Такі знімки поміщаються в прес-релізи, що розсилаються в засоби масової комунікації, а також в новинні розділи на сайтах компаній, в звіти про проведення будь-яких заходів або про хід виконання завдань.
Ще однією з особливостей іміджевої реклами є портретний знімок особи компані (зведи, робітника, рідше - директора). Іміджевої рекламою часто користуються банки.
Предметна фотографія.
image
Це жанр фотографії використовується в рекламі для демонстрації зовнішніх характеристик рекламованого продукту його дизайну, конструкції і значущих елементів. Виходячи з завдання, проводиться фотозйомка товару, предметів або асортиментних груп, об'єднаних в кадрі загальної композицією. Досягаються максимальні виграшні ракурси, переконливо «говорять» про важливі функціональні властивості товару і його відмінностях від конкурентної продукції.
Фото рекламованих об'єктів потрібні для буклетів, сайтів інтернет-магазинів, для періодичних видань, а також для каталогів і художніх альбомів, листівок, постерів і плакатів тощо. Д. У багатьох випадках фотографія в буклеті, каталозі, на плакаті є для клієнта або покупця єдиною можливістю оцінити всі достоїнства зображуваного предмета. Саме на підставі фотографії він робить для себе певні висновки, які в подальшому впливають на його рішення про покупку.
При необхідності використовується додаткове обладнання та спеціальні пристосування - предметний стіл, макрооб'єктив, поляризаційні фільтри, безтіньовий куб, різні джерела світла і кольорові фони. При зйомці фотограф обов'язково повинен прибрати відблиски і зайві відображення, підкреслити об'єм, глибину і фактуру предметів.
Як правило предметної в цьому піджанрі рекламують автомобілі та побутову техніку з ефектним дизайном.
Специфічним напрямком в предметної фотозйомці є фудстайлінг. Фудстілісти - фахівці в області рекламної фотографії, здатні піднести продукти харчування в найвигіднішому світлі. При цьому найчастіше малопривабливі натуральні продукти замінюються на пластикові та воскові муляжі, обробляються спеціальними складами для додання соковитості і блиску, рідини замінюються на схожі зовні, але більш підходящі фотографу за своїми якостями.
Інтер'єрна фотографія.
Застосовується організаціями, провідними діяльність в сфері дизайну інтер'єрів, виробництва меблів та аксесуарів, а також підприємствами сфери послуг для донесення інформації про фізичну оточенні. Основна технічна проблема в інтер'єрної фотографії - надзвичайно широкий діапазон яскравості об'єктів, від яскраво освітлених віконних прорізів і джерел світла в кадрі, до глибоких тіней. У зв'язку з цим інтер'єрна фотозйомка має дві основні методології - з підсвічуванням додатковими джерелами світла (звичайно поєднується з заміною штатних джерел світла слабшими), або із застосуванням технологій HDRI. І та і інша методика дозволяють проявити деталі в тінях, що дуже важливо для інтер'єрів з високою контрастністю.
Для інтер'єрної фотозйомки використовуються ширококутні об'єктиви, а також об'єктиви «риб'яче око», з кутом зору 180 градусів. Такі об'єктиви спотворюють простір, тому зображенню потрібна додаткова комп'ютерна обробка.
Архітектурна зйомка застосовується організаціями, що здійснюють будівництво будівель, ремонт та оформлення фасадів, а також іншими організаціями для формування чи підтримки іміджу. Слід пам'ятати, що в архітектурній фотографії важливо присутність людини як еталона розміру.
Діловий портрет.
Кожна компанія, фірма, підприємство має свого представника, своє «обличчя».
Саме ця особа хочуть бачити потенційні партнери та клієнти компанії.
Портрет «перших осіб» - це імідж компанії, її важлива візуальна складова. Портрети президентів компанії, топ-менеджерів та інших співробітників розміщують в буклетах, каталогах, презентаціях, на сайті компанії, використовують в рекламі.
Найчастіше, в силу зайнятості співробітників компаній, професійний фотограф працює на території замовника. Для цього фотограф привозить з собою все необхідне студійне обладнання. Місце фотозйомки може бути різним, залежно від того, які цілі ставить перед собою замовник. Офісні фотозйомка являє робочу атмосферу, розповідає про нюанси роботи фірми. Приміром, портретна фотозйомка в ресторані служить для корпоративного запечатления колективу, з метою показати його згуртованість, відносини всередині фірми. Однак найбільш поширеним фоном для фотозйомки виступає рівний фон (світла стіна або тканину), вона не відволікає глядача на деталі і підкреслює вираз обличчя, емоції портретованого.
Високопосадовець знімають, як правило, поодиноко.
Одним з помилок щодо бізнес-портрета є те, що його не рідко ставлять в один ряд з фотографією на документи. Однак ці жанри ніяк не перетинаються, і навіть загальний однотонний фон не робить ці фотографії схожими. Навпаки, в ділових портретах нерідко має місце сюжет і варіативність композиції. За бажанням співробітників, професійний фотограф може запропонувати фотозйомку різних жанрових сценок. Наприклад, це може бути нарада, або ранкова розминка, або будь-яка інша, навіть ігрова сцена. Характер сцен, в свою чергу, залежить від завдань, які стоять перед фотографією.
Політичний портрет.
Найбільш поширеною формою фотографії, супроводжуючої портретний матеріал в газетах або журналах, є знімок середнім планом. Він дозволяє відобразити в свідомості аудиторії індивідуальні особливості невербальної мови політика.
Різні фотоматеріали допомагають створенню цілком закінченого образу політика на сторінках періодичної преси. Добре виконані фотографії представляють не тільки зовнішній і внутрішній вигляд людини, але також можуть проілюструвати його стосунки з родиною, прихильниками, найбільш вигідні факти біографії, результати діяльності.
Таким образів з даному піджанрі можна виділити постановочний і репортажний.
постановчий політичний портрет
репортажний політичний портрет
VІ.Підведення підсумків уроку:
Аналіз роботи на уроці виставлення оцінок
Оголошення домашнього завдання
|