|
Скачати 199.09 Kb.
|
Жити. Творити. В майбутнє іти. Вчити дитину Світ берегти. Виховна система „Шляхами відродження духовності - у ХХІ століття” Великоканівецького навчально-виховного комплексу „Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів” Чорнобаївського району, Черкаської області Матеріали підготували: Кононенко С.І. – заступник директора з виховної роботи; Филь О.М. – педагог-організатор. Рецензенти: Литвиненко Т.Г. – директор Великоканівецького НВК; Бондар М.С. – методист відділу освіти і науки Чорнобаївської райдержадміністрації. Наша адреса: 19930 Черкаська область Чорнобаївський район село Великі Канівці телефон 8 (04739) 5-16-40 Наші плани і перспективи
18 Наша візитка Загальноосвітня школа функціонує як середній навчально-виховний заклад з 1953 р. У 1961 році збудоване приміщення школи, в 1990 році – дитсадка, яке відповідає всім вимогам сьогодення. У серпні 2003 року загальноосвітню школу реорганізовано у навчально-виховний комплекс, який забезпечує реалізацію права громадян на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти. Навчально-виховний комплекс складається з двох підрозділів: дошкільного та шкільного. У комплексі працює три групи дитячого садка, в яких виховується 72 дітей, і 11 класів за трьома ступенями навчання, в яких опановують знання 155 учнів. У навчально-виховному комплексі працює: 5 вихователів дитсадка, 23 – вчителів, з них: 4 спеціалісти вищої категорії, 3 – І категорії, 6 – ІІ категорії, 10 – спеціалістів. Педколектив очолює директор Литвиненко Тетяна Григорівна. З 1997 по 2004 рік школа орендувала 4,5 га землі. Організація продуктивної праці учнів сприяла загартуванню волі учнів, виховувала в них відповідальність, працьовитість, доброзичливість, забезпечувала матеріальну базу школи. З 1997 по 2004 рік учнями школи зароблено 55500 грн. За ці кошти придбано і обладнано комп’ютерний клас, сучасну звукову апаратуру, магнітофон, музичний центр, здійснювались екскурсії у міста України, відремонтовано та обладнано приміщення під актову залу, кабінет виховної роботи, шкільну їдальню, коридор І поверху та фойє. У 2000 році школу підключено до ІНТЕРНЕТУ. У 2005році обладнано і відкрито музейну кімнату етнографії та історії села. В цьому ж році навчальний заклад включений до районної мережі шкіл сприяння здоров’ю. З 1955 – 2004 рік зі стін школи вийшло 1474 випускники. Серед них: екс-віце-прем’єр, директор інституту політології Микола Томенко, вчені-інженери, офіцери, педагоги, лікарі, працівники сільського господарства. 3 Загальні положення В умовах величезних змін у соціальному, економічному і політичному житті України розкриваються широкі можливості для розвитку освіти. Основні програмні орієнтири підростаючого покоління визначені у Законі України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", Державній національній доктрині розвитку освіти, концепціях національного, громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності та інших документах. Домінантною основою розвитку українського суспільства є набуття молоддю соціального досвіду, високої культури міжнаціональних взаємовідносин, формування у підростаючого покоління потреби та уміння жити у громадянському суспільстві. Справжнє виховання є глибоко національним за сутністю, змістом, характером та історичним покликанням. Адже, "нація - це, насамперед, система різноманітних природних, психологічних, історично зумовлених ознак тіла, душі і розуму"(К.Д. Ушинський). Тому завдання української національної школи: виховати людину - патріота, якій притаманні почуття власної гідності, внутрішньої свободи, гордості за свою країну. Педагогічний колектив навчально - виховного комплексу "Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів” Чорнобаївського району Черкаської області працює над реалізацією проблеми: "Шляхи реалізації національного виховання в сім'ї і школі" . В реалізації цієї проблеми допомагає створена у школі виховна система "Шляхами відродження духовності у - XXI століття", у центрі якої формування духовності, як провідної якості особистості. Під духовністю розуміємо внутрішній світ людини, її самосвідомість і діяльність цієї самосвідомості, що може бути спрямована на різні сторони, об'єкти, на будь – які феномени зовнішнього і внутрішнього світу людини. Виховна система будується на самостійності, ініціативі, вільному виборі видів діяльності, творчому підході до виконання різних справ учнями, учителями і батьками, враховує вікові особливості школярів, матеріали рідного краю та можливості сільської школи. 4 Імідж школи створюємо самі 1998 р. Рідка Л.В. – учасник Міжнародного, Лауреат обласного конкурсу „Таланти твої, Україно” в номінації „Вокал”. 1999-2000 р. Рідка Л.Г. – призер обласних змагань з легкої атлетики, учасник Всеукраїнських спортивних змагань. 2001 р. І місце в обласних туристичних змаганнях. Орлов Г.С. – Лауреат конкурсу „Тарасовими шляхами” серед поетів-початківців. 2002 р. І місце у районних туристичних змаганнях „Козацька фортеця”. І місце у районних „Стартах надій”. ІІ місце у районних зустрічах команд КВК. Яковенко Л.О. – Лауреат IV туру Міжнародного конкурсу знавців укр. мови ім. П.Яцика. Рідка Н.В. – ІІ місце у ІІІ етапі Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури. 2003 р. – Собко Л.В. – „Кращий лідер району”, Лауреат IVетапу конкурсу „Вірю в майбутнє твоє Україно”. Юрченко А.М. – Лауреат ІІ та ІІІ туру Всеукраїнського конкурсу поетів-початківців „Тарасовими шляхами”. 2004 р. – Ткач Г.А. – ІІІ місце у ІІІ турі Всеукраїнської олімпіади з географії. Жуган Юлія – Лауреат ІІ туру конкурсу поетів-початківців „Дорогами війни”. І місце в районних, ІІ місце в обласних змаганнях з настільного тенісу. Футбольна команда виборола „Кубок Придніпров’я”. 2005 р. – Ткач Г.А. – ІІ місце у ІІІ турі Всеукраїнської олімпіади з біології. Буза Аліна – ІІІ місце у ІІ турі Всеукраїнської олімпіади з історії. Сутула Любов - ІІ місце у ІІ турі Міжнародного конкурсу знавців укр..мови ім. П.Яцика ІІ місце – команда ДЮП у півфінальних районних зустрічах. ІІ місце у районному змаганні „Старти надій”. ІІІ місце – „Кубок Придніпров’я”. Таранушенко Віталій здобув перемогу у районному конкурсі в номінації „Література”. ІІІ місце – агітбригада юних краєзнавців у районних змаганнях, присвячених 60-річниці Великої Перемоги. Сутула Любов та Лобатенко Ліна – лауреати ІІІ туру Всеукраїнського конкурсу „Скарбничка майбуття”. 17 навчально-виховного комплексу с. Великі Канівці Чорнобаївського району Черкаської області Клуб заснував свою роботу на традиціях добровільного об'єднання молоді, який носить пізнавально-розважальний характер, пропонує загальну ерудицію школяра, збагачує всебічний розвиток учня, підвищує почуття гумору, збагачує артистичні здібності школяра та вчить правильно планувати свій вільний час. Програма „Лідер” - це: правильний вибір форм дозвілля; профілактика правопорушень; розвиток духовної, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної культури. Основні напрямки програми:
Членство клубу, права і обов’язки:
Керівництво клубу:
16 Мета та завдання виховного процесу Розвиток творчої, всебічно розвиненої особистості, виховання в ній духовно-моральної чистоти, фізично-психічного здоров'я і трудової культури, формування громадянських якостей: патріотизму, громадянської свідомості, гідності, мужності - мета виховної системи "Шляхами відродження духовності - у XXIстоліття". Вирішальною умовою формування духовного світу дитини є цілеспрямована багато аспектна і всебічна діяльність у контексті ціннісного самоусвідомлення особистості. Мета конкретизується через систему завдань, а саме:
5 Науково - педагогічні ідеї, покладені в основу виховної системи В основу роботи педагогічного колективу навчально - виховного закладу покладено гуманістичну сутність дидактики В.О. Сухомлинського та психологію і педагогіку життєтворчості особистості І.Г. Єрмакова. Адже, педагогічна система адекватна реальній дійсності, і такі поняття, як "людяність", "гуманізм", "духовність" є одним з основних засобів формування особистості. На сьогоднішній день шкільні реалії вимагають від учителів переосмислення багатьох освітніх канонів. Педагоги визначають нові підходи до виховання особистості на основі досвіду відомих педагогів К.Д. Ушинського, С.Ф. Русової, А.С. Макаренка, В.О. Сухомлинського, впроваджують у практику педагогіку життєтворчості, завдяки якій допомагають учням стати творчими особистостями, сприяють зміцненню фізичного і морального здоров'я, відтворюють духовну культуру. Поєднання досвіду відомих педагогів минулого та сучасних психолого -педагогічних підходів до виховання дає можливість учням стати творчими, конкурентноздатними особистостями. Етапи формування духовної культури дітей
6 Проект „Як стати лідером” Мета: Створення ефективної системи навчання лідерів учнівського самоврядування НВК Колективно-творчі справи
„Лідер в тобі” (лютий) „Лідер – підліткам”(квітень)
Координатор: Лобатенко Ліна – президент школи Проект „ Скарбничка дозвілля” Мета: організація дозвілля, спілкування з однолітками у різних формах ігрової та дозвільно-розважальної діяльності, залучення учнів до духовної культури, до скарбів укр..народу та кращих зразків світової культури, сприяння розвитку організаторських умінь і навичок учнів, ставлення іміджу, залучення їх до громадської роботи. Колективно-творчі справи
Координатор: Кулик Ірина – голова центру „Дозвілля” Проект „Шкільний телетайп” Мета: розвиток мережі шкільної преси, пошук нових форм діяльності класних прес-центрів. Колективно-творчі справи
Координатор: Таранушенко Віталій – голова центру „Новини”. 15 Проект „Підліток підліткові про здоровий спосіб життя” Мета: залучення школярів до активної діяльності, яка б сприяла збереженню та зміцненню здоров’я. Колективно-творчі справи
„Ветеран живе поруч” (постійно), „Вчитель не повинен бути самотнім”(постійно), „Турбота” – збір одягу і продуктів харчування для тих, хто потребує (жовтень), „16 днів – без насильства” (листопад), „День – без самотності”(до Міжнародного дня інвалідів), „Новий рік – у колі друзів”(грудень).
Координатори: Шпортко Олександр – голова волонтерського загону, Ірлик Світлана – голова центру „Милосердя”. Проект „Хочу все уміти” Мета: здійснення аналізу, оцінки і прогнозу виховання та навчання учнів, розвиток творчих можливостей, залучення учнів до творчо-дослідницької роботи. Колективно-творчі справи
Координатори: Довгань Тамара – голова секції „Навчання”, Кощавка Аліна – голова секції „Дисципліна і порядок”. Проект „Трудові справи для школи і рідного села” Мета: залучення учнів до трудової діяльності, вироблення практичних навичок і умінь. Колективно-творчі справи
Координатор: Савченко Володимир – голова центру „Господар” 14 Діагностико - прогностична діяльність у виховній системі, її результативність: Виховання має бути ефективним, а ефективність виховання - це відношення досягнутих результатів до передбаченої мети в процесі формування духовного обли -ччя суспільно значимих якостей особистості, соціальних груп, суспільства в цілому. Щоб оцінити результати виховання, встановити, як вплинуло воно на розвиток особистості, у навчально - виховному закладі проводиться така діагностика -прогностична діяльність: діагностика від особистісного розвитку молодших школярів (опитування для дітей 9-10 років, автор О.М. Коберник). .Результативність цього методу: питання стосувались різних сторін особистості учня, 60 % учнів були відкритими, розповіли про себе, поділилися своїми знаннями з дорослими, 30 % - довше задумувались над відповіддю, були замкнутими, відповідали нечесно. — Методика вивчення соціальних ролей особистості школяра( автор О.М. Коберник) Результативність: більшість учнів на першому місці відзначають свою суб'єктивність, на другому - свою основну соціальну роль - бути учнем. — Мій вихідний день ( автор О.М. Коберник ). Результативність: майже всі діти уміють аналізувати своє минуле, теперішнє та майбутнє, але не всі застосовують це вміння на практиці. — Опитувальник " Я і школа " ( автор О.М. Коберник). Результативність: 90 % учнів вважають, що їх школа найкраща, настрій у школі хороший, непогані стосунки з однокласниками, їм подобається виконувати громадські доручення, більшість учителів - люди, з якими можна обговорити на різні питання; 10 % учнів - потребують допомоги психолога. В процесі спілкування, а також конкретних дій і вчинків визначаються такі рівні моральної вихованості школярів: 80% - середнього рівня: учні знають, виконують, сприймають норми моральності, але в їх пропаганді, в боротьбі з аморальністю, антигромадськими вчинками беруть участь ситуативно, рідко; 20% - низького рівня: учні інколи порушують загальноприйняті правила поведінки, можуть піддаватись різному впливу в залежності від ситуації, але не протирічать нормам моралі. Створено програму вивчення особистості учня, орієнтовні програми спостережень за учнями під час перерви, на уроках, з метою вивчення культури взаємин в процесі їхньої навчальної діяльності. 7 Види діяльності: новації, ритуали у виховній системі Традиційні справи: Свята Першого і Останнього дзвінка, День Визволення села, День Учителя, День Захисника Вітчизни, День Святого Валентина, День Розумника, День Перемоги; тижні: "Живий подвиг історії", культури спілкування "В країну Ввічливості", дитячої творчості "У кожній дитині є сонце", дитячої та юнацької книги. Колективно — творчі справи:
Новації:
8 ІІІ етап (8-9кл.) – розширення уявлень про різні способи соціального устрою людського життя і залучення до участі у громадському житті. Я – житель села Патріотичне виховання Екологічне виховання Родинне виховання
„Милосердя”. ІV етап(10кл.) – формування індивідуального стилю життя і здатності корегувати власну життєдіяльність. Я – громадянин України Я – частина колективу Я – частина своєї родини Я – частина суспільства
V етап (11кл.) – формування індивідуальної позиції і розвиток здатності зробити життєвий вибір. Я – житель планети Земля Я – людина Я – житель села Я – громадянин України
„Милосердя” ;
Футбольній команді. – правовий всеобуч. 13 Поетапна творчо-цільова програма І етап (1-4кл.) – пізнання права дитини, правила життя у шкільній родині (розширення уявлення про норми культурного життя і залучення до цих норм). Я – учень школи Я – у школі Я – у родині
ІІ етап(5-7кл.) – розширення уявлень про людину як суб’єкт життя Я – людина Історія мого народу Вивчення родоводу Людина і природа в обличчях видатних людей
Розвиток здатності до саморегуляції Усунення поганих звичок Набуття навичок управління емоціями
- самонаказ. 12 Нас об’єднує:
Формуємо духовність 9 Фактори позашкільного впливу Суб’єкти виховного впливу Адміністрація НВК Педколектив Особистість Батьки Дитячий колектив Громадськість
батьківський комітет - учні - ФАП
комітети - КМСН
спілкування „Авторитет” 10 Структура роботи органів учнівського співуправління Дитячий колектив Дошкільнята Учні Дошкільний підрозділ Об’єднання Організація „Відродження” „Теремок” „Казковий Дивоцвіт” (5-11кл.) (1-4кл.)
2кл. – „Первоцвіт” - шкільний парламент 3кл – „Калинка” 4кл. – „Соняшник” Ц Е Н Т Р И „Ерудит” „Дозвілля” „Милосердя” „Господар” „Новини” „Здоров’я” П Р О Е К Т И „Як стати „Скарбничка „ Ми – волонтери” „Трудові „ Шкільний „Підліток лідером” дозвілля” справи телетайп” підліткові для школи про і рідного села” здоровий спосіб життя” Творчо-тематичні періоди шкільного життя „Колесо історії” „Сійся, родися, звичай народний” (вересень-листопад) (грудень-лютий) Навчальний рік „В здоровому тілі – здоровий дух” „Земля моя – земля моїх батьків” (червень-серпень) (березень-травень)11 |
Natalia Sadovs’ka, b. August 18, 1916, in Penizhkove,a village of... Від.: Село Піньожкове, Христинівського району, область була тоді Київська, а зараз е вона Черкаська, то я не знаю, чи по тому як... |
Evdokiia Shkvarchenko (Skvar), b. 1908, Budenivka, a village of about... Від.: От район —Бурочанський. Значить, село Будень, Вільшанськой області, Харківської губернії, Вільшанськрї області, район Дергачі.... |
Village council), Amvrosiivka district, Donets'k region, into a relatively... Він був і також Кривдишевського район і Чистяківський був район і Голодаївського був район, а потім вже по кінці вже став там російського... |
Anonymous male narrator, b. 1918 in a village of about 100 families... Пит.: Чи Ви можете сказати село, район, і область де Ви народилися? Якщо Ви не хочете, то не мусите |
Semen Ovechko, b. September 25, 1925, Volodymyrivka, a village of... Від: Запорізька область, Мелітопільський район, село Володимирівка. Пит: А чим займалися Ваші батьки |
Маєток графа М. П. Ігнатьєва, с. Круподеренці Село Круподеринці (Погребищенський... Рось. У “Сказаніяхъ о населенныхъ местностяхъ Кієвской губерніи”, надрукованих в типографії Києво-Печерської лаври і виданих у 1864... |
Halyna Bilovus (nee Sivak), b. 1927, Brahynivka, Petropavlivka district,... Від.: Село моє є Брагинівка, район Петропавловський, Дніпропетровської області |
Досвіду Адреса: 70433, Запорізька область, Запорізький район, с. Новоолександрівка, вул. Радянська, 14 |
Case History LH09 Від.: В селі Шишлівка. А тепер село Броварків. Як затопили наші села понад Дніпром, моє село було 10 кілометрів від Дніпра, і село... |
Життя і творчість Нечуй тощо) народився 25 листопада 1838р в м. Стеблеві Київської губ. Канівського повіту (нині — Черкаська обл., Корсунь-Шевченківський... |