Corel Draw та його меню. Панелі інструментів та їх призначення Мета: Навчити учнів працювати у програмі Corel Draw


Скачати 156.38 Kb.
НазваCorel Draw та його меню. Панелі інструментів та їх призначення Мета: Навчити учнів працювати у програмі Corel Draw
Дата04.01.2014
Розмір156.38 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Тема: Corel Draw та його меню. Панелі інструментів та їх призначення

Мета: Навчити учнів працювати у програмі Corel Draw.

Тип уроку: комбінований.

Форма проведення уроку: лекція

Методичне забезпечення: ПК з програмою Corel Draw, мультимедійна презентація створена у Paver Point 2010 , мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, роздатковий дидактичний матеріал.

План заняття

  1. Основні характеристики програми CorelDraw.

  2. Елементи вікна програми CorelDraw

  3. Використання палітри Властивостей

  4. Використання Свитків.

  5. Режими представлення зображення


СТРУКТУРА УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

  • перевірка присутності учнів

  • перевірка готовності до уроку


II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

1.      Які види графіки Вам відомі?

2.      Які графічні редактори Вам відомі?

3.      Назвіть типи графічних редакторів.

4.      Будова типового вікна Windows.
III. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ


  1. ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРОГРАМИ CORELDRAW.


Програма була заснована Майклом Ковпландом в 1985 році, що планував її як дослідницьку лабораторію «Corel» є скороченням «COwpland REsearch Laboratory»). Компанія мала великий успіх протягом високотехнологічного бума в 90-их роках і стала на деякий час найбільшою програмовою компанією Канади. Багато ранніх інвесторів Корел стали дуже багатими.

CorelDRAW Graphics Suite 12

CorelDRAW Graphics 12 є потужним програмним засобом для графічного дизайну, макетування сторінок, редагування фотозображень і створення векторних анімацій.

Графічний редактор Corel Draw – призначений для малювання різних фігур та об’єктів. За допомогою нього можна створити від простих ескізів до технічних креслень.

В його склад входить нове покоління інструментів, які задовольняють усі дизайнерські вимоги і в той же час не важкі у використанні. Цей універсальний графічний пакет дозволяє здійснювати масштабні дизайнерські проекти в рекордні терміни.
В пакет CorelDRAW Graphics 12 входять:

1. Редактор векторної графіки і ілюстрацій CorelDRAW 12,

2. Додаток для роботи з растровими зображеннями Corel PHOTO-PAINT 12

3. Програма Corel R.A.V.E. 3, яка дозволяю створювати анімацію.

В додатку Corel R.A.V.E. є велика кількість інструментів малювання і створення ефектів, а також підтримка імпорту зображення з інших графічних додатків. Створена анімація може включати звук і містити інтерактивні елементи. Результуючий файл можно експортувати в файли наступних форматів, які підтримують відтворення анімацію

  • GIF - анімація для Web-сторінок і слайдів PowerPoint;

  • Video for Windows (AVI) - анімація для відеододатків із збереженням звуку;

  • QuickTime (MOV) — анімація для відео в форматі QuickTime 4 із збереженням звука;

  • Macromedia Flash (SWF) — анімація для Web-сторінок із збереженням звука і інтерактивності.

4. Програма Corel Trace призначена для конвертування растрових форматів у векторні.

Також, в Graphics Suite 12 включені додаткові інструменти, спеціальні утиліти, а також підручник по роботі з різними компонентами і велика бібліотека готових елементів оформлення, шрифтів, фотокарток і інших графічних об’єктів.
Нові функції, які підвищують працездатність::

  • "Розумні" інструменти малювання - Вбудовані механізми автоматично розпізнають форми, згладжують криві і інтерпретують малюнки від руки так, щоб було легко створювати закінчені форми і об’єкти одразу ж.

  • Експорт в Office - Проектувальник тепер може створити гарну графіку і легко експортувати її в документи Microsoft Office. Ідеально підходящий до офісних додатків, CorelDRAW 12 дозволяє користувачам легко перейти до попереднього перегляду і імпортувати графічні файли в текстові документи, презентації і таблиці.

  • Динамічні направляючі - за їх допомогою користувачі можуть створювати форми, креслити лінії, або переміщувати об’єкти в потрібне місце.

  • Прив’язка до Об’єктів - Користувачі тепер можуть суттєво зекономити час на розмітці проектів, швидко і точно розташовуючи або змінюючи об’єкти відносно один одного.

  • Текстові функції - Користувачі можуть побачити деталізоване керування шрифтом, незалежно від зміни масштабу зображення. Вони можуть легко переглядати і керувати текстом на екрані, отримуючи такий же контроль над текстом, як і над графікою.

  • Підтримка Unicode - Користувачі можуть працювати над одним проектом сумісно з колегами по всьому світу, і без проблем включати в документи багато мов.

  • Пензель ретушера - Користувачі можуть видаляти дефекти (пил, подряпини, і т.д.) з цифрових зображень і переглядати результат в режимі реального часу.

Запуск програми здійснюється так:

  1. ПУСК/ Всі програми/Corel Draw 12.

  2. клацнути по піктограмі Corel Draw на робочому столі.



2. Інтерфейс програми Corel Drаw 12
При запуску програми з’явиться стартове вікно програми, поверх якого розташоване інше вікно Добро пожаловать в Corel Draw 12. Це вікно пропонує меню з 6 пунктів, які подані кнопками:

    • Новое – налагоджує програму на створення нового документу з поточними параметрами;

    • Недавно используемые – забезпечує відкриття останнього графічного файлу, з яким працював користувач;

    • Открыть – дає можливість відкрити будь-який документ, створений у програмі для роботи з ним;

    • Новый из шаблона – дозволяє створювати документ на основі готового шаблону (сторінки, книги, журнала);

    • Учебник Corel TUTOR – інтерактивний підручник.

    • Что нового? – знайомство з новими можливостями.

Вибравши потрібне це вікно закривається і з’являється робоче вікно.
Для створення нового документа вибрати у цьому вікні Новое (якщо вже у програмі, то команда Файл/Новый).
Робоче вікно складається з:

        1. Рядок заголовку.

        2. Головне меню

          1. Файл – створення, збереження, загрузка, імпорт, експорт даних, друк.

          2. Правка – копіювання, видалення, відміна, повтор дії.

          3. Вид – відповідає за зовнішній вигляд вікна.,

          4. Размещение – додавання, видалення, перейменування сторінки, переміщення між сторінками. Настройка сторінок.

          5. Компоновка – групування, розгрупування об’єктів, зміна порядку накладання об’єктів. Фіксація, трансформація, перетворення об’єктів.

          6. Ефекты – різні ефекти для обробки об’єктів (яскравість, контрастність, ретуш).

          7. Растровые рисунки – інструменти і ефекти для роботи з растровими малюнками.

          8. Текст – для роботи з різними видами тексту.

          9. Инструменты - настройка програми, запуск різних менеджерів (менеджер об’єктів, кольору, зв’язку).

          10. Окно – виводить кольорі палітри, докери. Докер – це вікно діалогу, яке одразу ж виконує дію з об’єктом, не зникаючи до тих пір, поки користувач його не закриє.

          11. Справка – довідкова система програми.

        3. Панель інструментів стандартна:




            • Створити, відкрити, зберегти, друк, копіювання, вирізання, вставлення, відмінити, повторити, імпорт, експорт, запуск інших додатків пакету, коре он-лайн, масштаб.




        1. Панель властивостей (атрибутів) - кнопки тут динамічні і змінюються в залежності від дій користувача і від типу виділеного об’єкту.

        2. Панель інструментів – в ній розташовані 15 інструментів для малювання, але всього їх 50, просто інші сховані під розкриваючи ми меню.

Про них ми будемо говорити тоді, коли будемо вивчати різні аспекти роботи програми.


        1. Робоча область з листом для малювання.

          1. Смуги прокрутки.

          2. Лінійки (якщо їх немає – команда Вид/Линейки).

          3. Направляючі – додаткові лінії, які використовуються для задавання розташування об’єктів відносно один одного (якщо їх немає – команда Вид/Направляющие).

          4. Сітка - для побудови точних креслень (якщо її немає – команда Вид/Сетка).

        2. Екранна палітра – набір базових кольорів і відтінків програми

        3. Елементи керування сторінками – додавання, переключення між сторінками.

        4. Рядок стану - координати курсору, властивості обраного об’єкту або інструменту, додаткові комбінації клавіш, колір заливки, контуру).


3. Ключові терміни програми

Терміни, які використовуються в програмі:

              1. Контур – зовнішня межа об’єкту. Бувають відкритими і замкненими.

              2. Заливка – заповнення кольором замкненого контуру.

              3. Маска – частина об’єкту з напівпрозорою заливкою.

              4. Вузол - крапки, через які проходить контур об’єкту.

              5. Сегмент – ділянка контуру між 2 вузлами. Буває прямим і кривим.

              6. Маркер - маніпулятор кривизни.

              7. Шар – псевдо поверхня, на якій розміщуються об’єкти малюнка.



Для керування процесом відображення панелей на екрані монітора використовується діалогове вікно Панели инструментов, яке відкривається при виборі рядка Панели инструментовменю Вид.  Встановлення або зняття прапорців у вікні Панели инструментов: діалогового вікна, можна включити чи відключити відповідні панелі. Використовуючи кнопки цього вікна, можна створювати, набудовувати і видаляти панелі, змінювати розміри кнопок і бордюрів панелей.

Панелі можуть переміщатися у будь-яке місце екрану, однак при влученні на границі головного вікна вони там фіксуються, а заголовки зникають. Вивести панель з такого стану можна буксируванням, однак при цьому курсор варто фіксувати в проміжок між кнопками панелі. Звичайно використовуються наступні панелі інструментів:

Панель свойств — контекстна панель інструментів, особливості якої були розглянуті вище;

Стандартная панель — забезпечує швидкий доступ до найбільш часто використовуваних директив меню: Создать документ, Открыть документ, Сохранить, Печать, Вырезать, Копировать, Вставить, Отменить, Вернуть, Импорт, Экспорт, список Качество просмотра та ін.;

Текст — використовується при роботі з текстовою інформацією і дозволяє вибрати тип, розмір і накреслення шрифту, стиль і спосіб форматування тексту;

Масштаб — полегшує доступ до елементів керування параметрами перегляду зображень. За допомогою цієї панелі можна установити масштаб перегляду 1:1, зменшити чи збільшити зображення, розгорнути його на весь екран та ін. Масштаб перегляду можна також змінити, використовуючи елементи керування інших панелей, наприклад Стандартной панели чи панелі Набор инструментов (Графика);

Свитки — дублює команди меню Вид/Свитки і дозволяє відкрити будь-який свиток, який має кнопку на панелі. Деякі свитки відкриваються автоматично при роботі з панеллю Набор инструментов чи при виконанні деяких команд меню.

Библиотека — для перегляду бібліотеки заготівки, а також для роботи з заготівками малюнків, фотографіями, векторними графічними символами і контурами зображень, що містяться в бібліотеках, які поставляються в комплект пакету CorelDRAW чи на окремих оптичних дисках.

Объекты Интернета — панель використовується при створенні ілюстрацій, що є об'єктами Интернет і містять посилання на документи Web.

Рабочая область — використовується для включення чи відключення всіх інших панелей інструментів, вимірювальних лінійок, сітки і напрямних вікон ілюстрацій, палітри, рядка стану, інтерактивних курсорів. При відкритті свитків на цій панелі з'являються кнопки Скрыть свитки і Показать свитки, які дозволяють оперативно керувати процесом відображення відкритих свитків. Вікно містить рядок заголовку, рядок головного меню, панель Рабочая область, вікно документа і рядок стану. Всі інші панелі, а також інші елементи можуть включатися чи відключатися за допомогою відповідних кнопок панелі Рабочая область. Таким чином, використання цієї панелі дозволяє забрати з екрана все зайве, а потрібні елементи підключати в міру необхідності. З огляду на складність і важливість панелі Набор инструментов зупинимося на ній більш докладно.

Деякі інструменти мають розкриваючеся меню. Для того щоб ним скористатися потрібно натиснути  лівою кнопкою мишки на інструмен, який має маленький трикутник в правому нижньому куті. після цього з’являється список додаткових інструментів.

Палітра інструментів містить основні інструменти CorelDRAW, що дозволяють виконувати створення та редагування об’єктів (мал. 1).

Деякі інструменти не видно на палітрі. Для того, щоб їх вибрати необхідно навести вказівник миші н6а піктограму інструмента тієї групи, в якій знаходиться потрібний інструмент та натиснути ліву кнопку миші. Через певний час з’явиться вкладка, на якій будуть показані всі інструменти даної групи.

 

Інструмент

Назва

Характеристика



Pick

(вибір)

Дає можливість вибирати, переміщувати, масштабу вати та обертати об’єкти.



Shape

(форма)

зміна форми, за рахунок маніпуляції вузлами об’єкта.



Knife

(Ніж)

дає можливість відрізати частини графічних об’єктів.



Eraser

(Ластик)

стирати частини об’єкта. При роботі з ластиком об’єкт повинен бути виділеним і тільки один.



Free Transform (Вільна трансформація)

Застосовується для вільної трансформації об’єктів – обертання та масштабування.



Zoom

(Масштаб)

Дозволяє змінити масштаб документа.



Hand

(Рука)

Дозволяє прокручувати зображення за допомогою миші.



Freehand

(Вільне перо)

Дозволяє намалювати лінію довільної форми за допомогою миші.



Bezier

(Крива Безьє)

Використовується для побудови контурів по вузловим точкам.



Artistic Media

(Артистическое перо)

Застосовується для малювання ліній змінної товщини, що імітують каліграфічне письмо.



Dimension

(Розмірні лінії)

Призначені для додавання розмірних ліній.



Interactive Connector

(З'єднувальна лінія)

Дозволяє малювати з'єднувальні лінії, що автоматично прив'язуються до об'єктів.



Rectangle

(Прямокутник)

Малює прямокутник



Ellipse

(Еліпс)

Малює еліпс



Polygon

(Многокутник)

Малює многокутник, кількість вершин якого можна задати на палітрі Властивостей.



Spiral

(Спіраль)

Малює спіраль. Число витків та тип спіралі задається на палітрі Властивостей.



Graph Paper

(Решітка)

Малює прямокутну решітку, яка являє собою групу прямокутників.



Basic Shapes

(Базові фігури)

Дозволяє малювати базові фігури. Вибір фігур здійснюється за допомогою кнопки  на палітрі Властивостей.



Arrow Shapes

(Фігурні стрілки)

Дозволяє малювати фігурні стрілки. Вибір фігури здійснюється за допомогою кнопки  на палітрі Властивостей.



Flowchart

(Блок - схема)

Призначена для малювання фігур, що використовуються при побудові блок – схем. Вибір фігури здійснюється за допомогою кнопки  на палітрі Властивостей.

 



Star Shapes

(Зірки)

Використовується для малювання зірок різної форми. Вибір фігури здійснюється за допомогою кнопки  на палітрі Властивостей.



Callout Shapes

(Виноски)

Використовується для малювання виносок. Вибір фігури здійснюється за допомогою кнопки  на палітрі Властивостей.



Text

(Текст)

Використовується для введення та редагування тексту.



Interactive Blend

(Перетікання)

Дозволяє здійснювати ефект перетікання.



Interactive Contour

(Контур)

Здійснює ефект контура.



Interactive Distortion

(Искажение)

Застосовується для ефекту искажения об'єкта



Interactive Envelope

(Огинаюча)

Використовується для створення ефекта огинання, по якій змінюється форма об'єкта.



Interactive

Extrude

(Витискання)

Використовується для створення ефекту об’єму, параметри якого задаються на палітрі Властивостей.



Interactive

Drop

Shadow

(Тінь)

Застосовується для створення ефекту тіні, параметри якого задаються на палітрі Властивостей.



Interactive Transparency

(Прозорість)

Використовується для створення ефекту прозорості. Параметри прозорості можна задавати на палітрі Властивостей.



Eyedropper

(Піпетка)

Використовується для того, щоб можна було взяти зразок кольору з зображення.



Paintbucket

(Ковш)

Використовується для заповнення кольором замкнених об’єктів.



Outline

(Контур)

Використовується для виклику палітри Outline (Контур).



Fill

(Заливка)

Використовується для виклику палітри Fill

(Заливка)



Interactive

Fill

(Інтерактивна градієнтна заливка)

Використовується для створення інтерактивної градієнтної заливки.



Interactive

Mesh Fill

(Заливка по сітці)

Використовується для виконання складної градієнтної заливки по сітці.

 

5. Зображення в CorelDraw може бути представлено в одному з п'яти режимів:

1.    Simple Wireframe (Спрощений каркас) – виводить на екран тільки спрощені абриси об’єктів –  заливки, товщина контурів та колір не видно. З растрових зображень видно лише монохромні.

2.    Wireframe (Каркас) – відображує точні абриси (з усіма вузловими точками), але заливка, товщина контурів та колір не використовуються. Даний режим зручний при редагуванні абрисів об’єктів, а також підвищує швидкість роботи.

3.    Draft (Чорновик) – призначений для прискорення роботи за рахунок спрощеного відображення кольорів – градієнтні та текстурні заливки, а також растрові зображення відображуються у вигляді суцільних кольорів. Ефекти лінзи не використовуються.

4.    Normal (Нормальний) – відображує всі заливки, контури, ефекти та растрові зображення. Являється основним робочим режимом.

5.    Enchanced View (Покращений вид) – дає найкращу якість зображення на екрані.

Параметри зображення в кожному з режимів показані на мал. 2.

1

2

3

4

5











мал. 3.

Для того, щоб переключати режими відображення використовуються команди меню View (Вид) мал.4.



мал. 4

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.               Для чого призначений інструмент “Багатокутник”.

2.               Яким чином можна змінити число кутів?

3.               Які функції виконує інструмент “Крива Безьє”?

4.               Перш ніж скористатися інструментом “Ластік” потрібно…?

5.               Як збільшити масштаб документа?

6.               За допомогою якого інструмента можна малювати лінії різної товщини?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати конспект.

 

Схожі:

1. Інтерфейс програми CorelDRAW. Огляд панелі інструментів. Знайомство з меню Вступ
Тема Інтерфейс програми CorelDRAW. Огляд панелі інструментів. Знайомство з меню
Тема: Вивчення оболонки програми «1С-Підприємство 2»
За допомогою меню ознайомитись з основними можливостями програми „1С-Підприємство 2”. Навчитись працювати в „1С-Підприємство 2” використовуючи...
Макрос – це набір команд (введення з клавіатури, меню та панелі інструментів),...
Файл-Параметры-Настройка ленти встановити прапорець біля команди Вкладка «Разработчик» група інструментів «Код» інструмент «Запись...
Тема по програмі
Тема заняття: Робота з головним меню програми Page Maker, вікном та панелями інструментів, палітрою інструментів
Тема: Вікно програми. Меню та панелі інструментів Мета
Електронна таблиця це програма, яку використовують для виконання будь-яких обчислень (математичних, статистичних, фінансових, iн.)...
Форматування тексту в текстовому процесорі
Мета: Навчитись використовувати команди меню та кнопки панелі Інструментів текстового процесора Word для форматування тексту
Тема уроку
Навчити учнів використовувати інструменти та команди головного меню для створення, форматування та розміщення графічних примітивів...
Тема по програмі
Мета уроку: навчити працювати з графічними об’єктами в Page Maker, оволодіти прийомами роботи
Тема по програмі
Мета уроку: навчити учнів основних навичок роботи інструментами Page Maker, навчити прийомам роботи з вікном публікації
Уроку: Сонячна система. Рух планет навколо Сонця
Мета: Навчальна: Поглибити знання учнів про Сонце та Сонячну систему;навчити учнів розрізняти планети, розвивати вміння працювати...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка