|
Скачати 87.18 Kb.
|
Відділ освіти Прилуцької райдержадміністрації Районний методичний кабінет Робота на конкурс «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі» Урок математики у 4 класі на тему: «Швидкість руху» Робота вчителя початкових класів Нуйкіної Любові Миколаївни Дідівської ЗОШ І – ІІІ ступенів Прилуцького району 2012 – 2013 н.р. 4 клас Математика Тема . Швидкість руху. Задачі на знаходження швидкості руху. Мета. Познайомити учнів з поняттям «швидкість руху». Формувати навички розв’язування простих і складених задач на знаходження швидкості. Розвивати математичну мову, логічне мислення, пізнавальний інтерес. Виховувати колективізм, охайність. Тип уроку: комбінований. Обладнання: мультимедійна дошка, роздатковий матеріал. Хід уроку І. Організація класу до уроку. - Давайте привітаємо один до одного посмішкою. Постарайтеся подарувати її щиро, від чистого серця. Працюйте – творчо! Думайте – логічно! Пам'ять – тренуйте! Волю – гартуйте! Мислення – розвивайте! Успіх - здобувайте! ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань. Слайд1
а) Зачитати відповідь до задачі №380. У академії навчаються 3902 студенти, у коледжі – 1185 студентів, у ліцеї – 3571 студент. б) Відповіді прикладів №379 зачитати у порядку зростання. ( 83, 154, 189, 333) 2. Картки для опитування І варіант 1. Обчисли усно. Відповіді запиши. 5899+1 64000-1 35804+2000 642920-20000 100000-80000 60000+500+3 700000+20000+900 ( Відповіді: 5900, 64999, 37804, 622920, 20000, 60503, 720900 2.Периметр трикутника 12 см 4 мм. Довжина однієї сторони 4см 9мм, другої – 3см 7 мм. Знайти довжину третьої сторони. 3. Встав необхідні найменування. 2000………..=2 кг 100 год=6000…………. ІІ варіант 1. Обчисли усно. Відповіді запиши. 4399+1 53000-1 24603+6-3000 569790-30000 100000-60000 40000+600+2 300000+70000+800 ( Відповіді: 4400, 52999, 27603, 539790, 40000, 40602, 370800)
3см 9 мм. Знайти довжину третьої сторони. 3.Встав необхідні найменування. 8000………….=8 т 1800……..=30 хв 3.Усна лічба. Слайд 2 (гіперпосилання 1) 1)Якими числами треба піти назустріч один одному. ( Закони додавання) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 10 10 10 45 Слайд 2 (гіперпосилання 2) 4. Гра «Мовчанка». Вибери правильну відповідь. 7м = … дм (70) 3 год = … хв (180)
3км 006 м = …м (3006) 26000 м = … км (26) 2 доби = … год (48) 10 км 80 м = … м (10080) 3 хв 12 с = … с (192) 5.Каліграфічна хвилинка. «Асоціативний кущ»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. З усіма завданнями вдома ми справилися і тепер можемо вирушати у дорогу.
На машині приїдемо раніше. А чому? Тому що швидкість автомобіля більша, ніж автобуса. А що таке швидкість ви дізнаєтесь на уроці. Слайд 3 Тема. Швидкість руху ІV. Вивчення нового матеріалу. Для того щоб зрозуміти, що таке швидкість розв’яжемо задачу. Слайд 4 За 2 години автобус проїхав 120 м. скільки кілометрів він проїде за 1 годину, коли щогодини проїжджатиме однакову кількість кілометрів. Усне розв’язання задачі. Слайд 5 Щоб дізнатися , скільки кілометрів проїде автобус за 1 годину, потрібно 120 : 2 = 60 (км) Відповідь: за 1 годину автобус проїде 60 км. Якщо за одну годину автобус проїжджає 60 км, то говорять, що він рухався зі швидкістю 60 км за годину. Це записують так: Швидкість 60 км /год. Розв’язавши задачу, ми знайшли швидкість автобуса. Слайд 6 Повернімося до нашої задачі. Які величини були відомі? Була відома відстань, яку проїжджав автобус - 120 км і час, за який він це робив – 2 год. Виконали дію 120 : 2, тобто відстань поділили на час. Ось ми вивели правило знаходження швидкості. Слайд 7 Щоб знайти швидкість, потрібно відстань поділити на час. У математиці відстань позначають латинською буквою S(латинська), швидкість V, а час – t. V = S : t (записують у зошити) Щоб запам’ятати легше, відгадаємо ось ці загадки. 1)Йде з села до села, з міста до міста, а з місця і кроку не ступить. (Шлях) 2)Що не повернеш назад? (Час) 3) Долає шлях вона за певний час, То змагаючись з будь-ким із нас, То вітер обганяючи, то хмарку здоганяючи. Є вона і в кожного із нас, І в машини, літака чи черв'яка, У ракети, пароплава, А також і в жука. (Швидкість)
. Слайд 8 Швидкість вимірюється у різних одиницях Наприклад: 3 м/с; 10 м/хв; 120 км/год Ці одиниці можна перетворювати. Так 5 м/с – це те саме, що 5 х 60 м/хв, тобто 300м/хв 5 м/с = 5 х 60 м/хв = 300 м/хв Первинне закріплення.
Слайд 9 Турист проїхав 150 км. Швидкість автомобіля 120 км/год. Равлик проповз за хвилину 20 см. Бігун пробіг 100 м за 10 секунд.
Розгляньте таблицю і запишіть відповідні вирази. Слайд 10
Слайд 11 3)Гра «З’єднай стрілочками» Метелик 800 км/год Вертоліт 96 км/год Літак 12 м/с Ракета 310км/год Лебідь 1 м/с Фізкультхвилинка (гіперпосилання) Хмарка сонечко закрила, Слізки срібнії зронила. Ми ті слізки позбирали, У травичці пошукали. Пострибаєм, як зайчата, Політаєм, чк пташата, Потанцюємо ще трішки, Щоб спочили ручки й ніжки. Всі веселі! От чудово! А тепер до праці знову! V. Закріплення вивченого 1) Розв’язування задачі № 383 за поданим планом. ( записи в зошитах) Слайд 12 1) 72 : 6 = 12 ( км/год) 2) 100 : 2 = 50 (км/год) 3) 50 – 12 = 38 (км/год) 2) Задача № 384 Перед роботою звертаю увагу учнів на значення словосполучення: туди й назад.
Учні самостійно складають вираз і записують. Слайд 13 400 х 2 : 4 = 200 (м/хв) або 400 : 4 х 2 = 200 (м/хв) VІ. Розвиток математичних знань.
Взаємоперевірка Слайд 14 19грн.49к. ; 4грн.63к. 3 грн.20к.
а) Лисичка та вовк разом вловили 14 окунів. Вовк каже: «А я наловив більше за тебе , кумасю, на 5 окунів». Доведи, що вовк сказав неправду. Неправда. Коли від 14-5 9, а це число не ділиться навпіл. Вовк може зловити або 4, або 6. Залишок повинен бути тільки парне число. б) « Чи дожене вовк зайця» Кожний крок зайця у 2 рази коротший за вовчий. Але робить він у 3 рази більше кроків, ніж вовк. Чи наздожене вовк зайця? Вовк не наздожене зайця. Нехай крок зайця – деяка одиниця довжини. Тоді крок вовка становитиме 2 такі одиниці ( у 2 рази більше). Якщо вовк зробить 1 крок і пробіжить 2 одиниці відстані, то заєць за цей час зробить 3 кроки і пробіжить 3 такі самі відстані. VІІ. Підсумок уроку Тест від героїв мультфільму 1.У чому вимірюється швидкість? а) км, м, см; б) год, хв., с; в) км/год, м/хв, м/с. 2. Яке слово пропущене? Щоб знайти швидкість, потрібно відстань … на час. а) помножити; б) розділити; в) збільшити. 3. З якою швидкістю можуть летіти бджоли? а) 10 км/год; б) 75 км/год; в) 2500 км/год. 4. Турист пройшов 20км за 5год. Яка його швидкість? а) 15 км/год; б) 4 км/год; в) 25 км/год. 5. вибери правильне твердження. Швидкість – це… а) відстань між двома пунктами; б) це відстань, яка подолана за одиницю часу; в) швидка їзда. 6. Пара коней пробігла 20 км.. скільки кілометрів пробіг кожен кінь? а) 20 км; б) 10 км; в) 40 км. Перевірка тесту. Слайд 15 Гра «Побажання» (гіперпосилання) Я бажаю тобі … Під спокійну мелодію вчитель передає дитині подушечку-сердечко зі словами побажання, а дитина наступній і т.д. VІІІ. Домашнє завдання. Правило с. 59, вправи № 387, № 388. |
Тема: «Відносність руху. Додавання рухів. Середня швидкість» Середня швидкість руху тіла при нерівномірному прямолінійному русі визначається за формулою |
Задачі обласної олімпіади з фізики ( 8 клас) Швидкість катера в стоячій воді υк = 3 м/с. Визначите швидкість течії річки υр, якщо відомо, що середня швидкість руху катера дорівнює... |
Лабораторні роботи 8 клас нові програми Одна з основних величин, яка описує рух це швидкість. Швидкістю рівномірного прямолінійного руху називається відношення шляху до... |
Урок математики в 1 класі. Урок-тренінг «Вправи на Застосування таблиць... Сєргєєва Валентина Олександрівна, вчитель вищої категорії,старший вчитель КНТМЛ №81. Збірка «Цікаво в 1 класі.» |
Лекція ДЕЯКІ ПОПЕРЕДНІ ВІДОМОСТІ З МЕТРОЛОГІЇ, МАТЕМАТИКИ І ФІЗИКИ У побуті і виробничій діяльності швидкість обертального руху, наприклад, колінчастих валів двигунів, прийнято визначати у обертах... |
ПЛАН КОНСПЕКТ на проведення дня водія з водійським складом СДПЧ-1 Тема: Попереджувальні сигнали, початок руху та зміна напрямку. Розташування транспортних засобів на дорозі, швидкість руху |
ПЛАН КОНСПЕКТ на проведення занять зі спеціальної підготовки з водійським складом СДПЧ-3 Тема Попереджувальні сигнали, початок руху та зміна напрямку. Розташування транспортних засобів на дорозі, швидкість руху |
УРОК-ПРОЕКТ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В 11 КЛАСІ «ОЛІМПІЙСЬКИЙ УРОК» Мета і завдання проекту: Розширити й узагальнити знання учнів що до вивчення історії розвитку олімпійського руху, його ідеалів та... |
РОЗКЛАД ЗАНЯТЬ Заняття Швидкість руху, дистанція та інтервал, зустрічній роз'їзд та обгін. Швидкість руху. Дистанція. інтервал. Зустрічній роз'їзд,... |
РОЗКЛАД ЗАНЯТЬ Заняття Швидкість руху, дистанція та інтервал, зустрічній роз'їзд та обгін. Швидкість руху. Дистанція. інтервал. Зустрічній роз'їзд,... |