|
Скачати 156.63 Kb.
|
Урок № 45-46 Тема. Системи опрацювання текстів. Мета: Розвивати якості мислення: критичність до оцінки повноти відповідей своїх товаришів, прагнення до пошуку різних способів вирішення завдань. Формувати теоретичні компетентності про «системи опрацювання текстів», «текстовий редактор», «текстовий процесор», їх призначення, можливості; забезпечити розуміння понять «об’єкт текстового документу, його властивості», «формат файлів»; формувати практичні компетентності, а саме: запускати програму і налаштовувати вигляд вікна текстового процесора MS Word 2010, виконувати операції над текстовими документами і використовувати довідкову систему програми; продовжити формувати навчальні компетентності: вміння працювати з підручником (виділяти головне в тексті, шукати інформацію, виконувати запропоновані в тексті завдання, використовувати таблиці); вміння виявляти аналогії і відмінності серед систем опрацювання текстів та форматів файлів текстових документів, самостійно робити висновки. Виховувати якості особистості: організованість, наполегливість, ініціативність; формувати поведінкові компетентності: робота в групах, співпраця, взаємоперевірка. Тип уроку: урок засвоєння нових знань Ключові поняття: текст, системи опрацювання текстів, об’єкт текстового документа, текстовий редактор, текстовий процесор, формати файлів, форматування тексту. Обладнання: проектор, персональні комп’ютери, текстовий процесор Word 2010, бланки з заготовками таблиць, аркуші паперу для інтерактивних вправ, зразки текстових документів. Література: Інформатика: 9 клас: підр. для загальноосвіт. навч. закл. / Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько . – К.: Ґенеза, 2009. – 296 с. : іл. Хід уроку
Організація роботи класу: Привітання, перевірка готовності учнів до уроку, перевірка присутніх.
Відгадайте кросворд і отримуйте ключове слово.
Гра „Мікрофон”. Учні продовжують речення: „Найчастіше я використовую комп’ютер для того, щоб…”, „Комп’ютер допомагає мені …”. В кінці обговорення робиться висновок, що комп’ютер є незамінним помічником у роботі, навчанні, спілкуванні, зокрема у роботі з текстовими документами.
У ході заняття ви дізнаєтесь про:
Навчитесь:
План:
На партах лежить аркуш паперу з намальованим прямокутником у центрі і зразок текстового документа, що містить абзаци відформатованого тексту, зображення і таблицю. Гра «Мережа» (варіант «Мозкового штурму»).
(Кожна пара учнів в прямокутник записує об’єкти текстового документу). Під час колективного обговорення визначаються основні об’єкти текстового документа, зайві – викреслюються. (Основні: символ
Закріплення. Бесіда за питаннями:
(введення тексту або відкриття раніше створено документа, редагування і форматування тексту, вставка і підготовка ілюстрацій, таблиць, розробка дизайну всього видання, структурування документа, збереження, друкування).
Бесіда за питаннями з опорою на досвід учнів:
Пояснення з демонстрацією
2) Учитель демонструє основні елементи вікна програми і пояснює на прикладах їх призначення. Вікно програми MS Word 2010. Елементи інтерфейсу головного вікна Word 2010 Режими перегляду документа На початку роботи з документом слід встановити зручний для користувача режим перегляду документа. При створенні нового документа зручніше використовувати Звичайний режим або режим Розмітки сторінок. Для зручності роботи з документом можна встановити необхідний масштаб його відображення. Для цього потрібно в Рядку стану перемістити повзунок у потрібне місце або збільшити чи зменшити вибором відповідних кнопок із знаком + чи -. Рекомендовано при введенні тексту користуватися масштабом за шириною сторінки (Вигляд МасштабЗа шириною сторінки).
Проблемна ситуація.
Пошуково-дослідницька діяльність учнів. Дослідити можливості програм Блокнот, WordPad і MS Word 2010. Заповнити таблицю. Повторюємо. Запуск програм Блокнот, WordPad ПускУсі програмиСтандартніБлокнот (WordPad) Вивчаємо ( з опорою на попередній досвід учнів). Самостійна робота учнів (5 хв). Робота з підручником (с. 207) Таблиця 6.2 Знайомство з характеристиками найбільш поширених форматів файлів текстових документів.
Перевірка самостійної роботи. Фронтальне опитування.
Закріплення. Технологія «Незакінчене речення». Текстовий редактор – це …. (програми, які створюють текстові файли без елементів форматування). Функції текстового редактора …. (введення і редагування текстів, виведення документів на друк, просте форматування текстового документа). Основне призначення текстових процесорів – це …. (професійне створення, редагування, форматування та макетування текстових документів). Можливості текстових процесорів …. (включають компоновку і форматування тексту, широкі можливості роботи зі змістом і сторінками, розширений набір доступних символів, перевірку орфографії, повідомлення про граматичні помилки, збір статистики про редагований документ, впровадження в документ гіперпосилань, графіки, формул, таблиць й об'єктів).
1) Пояснення і демонстрація учителя. Команди для виконання операцій відкриття, збереження і закриття документа знаходяться на вкладці Файл. Знайомство з командами вкладки Файл. 2) Індивідуальна робота за комп’ютером для формування вмінь і навичок по виконанню операцій відкриття і збереження файлів текстових документів. Відкриття файлу (відкрити вказаний вчителем файл). Алгоритм відкриття раніше створеного текстового документа (див. підручник с. 211):
Збереження файлу (зберегти файл у місці, вказаний вчителем). Алгоритм першого збереження текстового документа (див. підручник с. 211):
Завдання для учнів з високим рівнем навчальних досягнень. Запишіть у зошитах алгоритм збереження текстового документа у випадках:
Фронтальне опитування, взаємоперевірка і виправлення помилок.
Обговорення результатів. Бесіда за питаннями:
Для одержання довідки або допомоги по роботі з програмою Word потрібно відкрити вікно Довідка Word: Довідка Довідка: Microsoft Office Word; натисненням клавіші F1 або вибором кнопки Довідка на Стандартній панелі інструментів. Після цього в Області завдань з’являється вікно Довідка Word. Знайти потрібні дані у довідковій системі можна двома способами:
Алгоритми використання довідкової системи текстового процесора :
Після ознайомлення з наданими відомостями вікно Довідка можна закрити.Тренувальна вправа (3 хв) 1. Знайти у Довідці, чи можна виконати збереження файлу з використання клавіш? 2. Знайти у Довідці (двома способами по варіантам), як приховати лінійки у вікні програми. Виконайте на практиці.
Самостійна робота учнів за комп’ютером. 1) Виконати завдання № 1, 3. (див. підручник с. 213-214) У ході виконання завдань учитель перевіряє роботи, в разі необхідності допомагає учням. 2) Обговорення. Запитання класу:
Рефлексія Бесіда за запитаннями:
Незавершене речення (може бути усним, письмовим):
Вивчити п. 6.1 (підручник «Інформатика 9» авторів Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько). Самостійно опрацювати питання роботи з довідковою системою і вивчити алгоритм роботи з довідкою. За допомогою довідкової системи визначити способи виділення тексту. Письмово. Скласти схему класифікації СОТ за призначенням. Виконати завдання № 2, 4, 6 (с. 214-215) |
Технологія опрацювання текстових даних Технологія опрацювання текстових даних. Системи опрацювання текстів. Засоби редагування та форматування текстів. Підготовка тексту... |
Урок №7 Тема: Використання формул і вбудованих функцій у середовищі... Розвивати практичні вміння та навички щодо опрацювання табличної інформації за допомогою формул та вбудованих функцій ЕТ |
Урок №4. Тема: Структура інформаційної системи. Апаратна та програмна... Мета: ознайомити учнів із структурою інформаційної системи, основними пристроями апаратної складової інформаційної системи, їх функціями... |
Тема. Складання та реалізація програм опрацювання рядкових величин Мета. Навчитись складати та виконувати програми з використанням процедур та функцій опрацювання рядкових величин |
Тема: Складання та реалізація програм опрацювання Мета: Навчитись складати та реалізовувати програми з використанням операцій та функцій опрацювання рядкових величин, розвивати культуру... |
Паспорт документа Стислий опис документа: встановлює ціни на платні послуги з науково технічного опрацювання документів; підготовки і надання довідок... |
Тема. У золото вбралася земля Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
Тема. У золото вбралася земля Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
Завадський І. О. та ін. Інформатика: 9 кл.: Підруч для загальноосвіт... Тема. Призначення, можливості і класифікація систем обробки текстів. Огляд середовища текстового процесора. Формати файлів документів.... |
Урок письма. Тема. Закріплення написання вивчених букв Мета: закріплювати вміння писати раніше вивчені букви, склади і слова з ними; вчити списувати з друкованого і рукописного текстів;... |