ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішенням Вільшанської
районної ради
від “14” травня” № 366
РАЙОННА КОМПЛЕКСНА ПРОГРАМА
“Молодь Вільшанщини»
на 2010-2015 роки
1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Районна комплексна програма “Молодь Вільшанщини” на 2010-2015 роки розроблена відповідно до Закону України від 5 лютого 1993 року №2998-XІІ “Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні” та Постанови Кабінету Міністрів України від 28 січня 2009 року № 41 «Про затвердження Державної цільової соціальної програми «Молодь України» на 2009-2015 роки».
Молодь є важливою складовою сучасного українського суспільства, носієм інтелектуального потенціалу визначальним фактором соціально-економічного прогресу. Від здатності молоді бути активною творчою силою значною мірою залежить процес державотворення. Як специфічна соціально-демографічна група суспільства молодь характеризується не лише віковими ознаками, але й місцем, яке вона посідає у соціальній структурі суспільства, особливостями соціального становлення, своїм суспільним призначенням. Саме молоді люди виступають провідником демографічного, соціально-економічного, політичного та духовного поступу, визначальним чинником перетворень, адекватних назрілим потребам і вимогам часу.
Надзвичайно важливим є питання щодо формування духовних
потреб молоді, заінтересованості в дослідженні загальнолюдських
цінностей та історичної спадщини народу, залучення її до культурного життя.
Соціальне становище молоді як однієї з найбільш уразливих
категорій населення, що характеризується наявністю амбіцій,
завищених очікувань, пошуком власного шляху і прагненням до
самореалізації, є показником успішності суспільства, можливості реалізації його потенціалу.
Молодь перебуває у складній ситуації, коли в умовах стрімкого
розвитку інформаційних технологій, збільшення кількості життєвих
проблем у представників молодого покоління формується так званий
комплекс незадоволеності. Отже, держава повинна забезпечити право
на перше робоче місце навіть за відсутності практичного досвіду у випускників навчальних закладів.
Молодь відіграє важливу роль у соціальних процесах розбудови
демократичної держави. Проте, незважаючи на певні позитивні зміни,
які відбуваються в молодіжному середовищі, все ще існують
проблеми, зокрема погіршуються показники здоров'я молодих
громадян, не подолана демографічна криза, спостерігається
тенденція щодо поширення в молодіжному середовищі наркоманії та
епідемії ВІЛ/СНІДу. Освітній потенціал молоді значною мірою не реалізується
через невідповідність між попитом та пропонуванням на ринку праці.
За роки незалежності в районі в межах реалізації державної молодіжної політики в інтересах молодих громадян здійснено ряд правових та організаційних заходів: створено центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. У школах і позашкільних закладах активізувався процес втілення нових форм виховання дітей та підлітків у дусі національних традицій та патріотизму, профілактика негативних явищ в молодіжному середовищі, виховання нового високоінтелектуального покоління.
Проте, для значної частини молоді все ще гострими залишаються проблеми бідності, бездуховності, безробіття, відсутності доступних молодіжних закладів, безпритульності та інші.
Ці та інші проблеми обумовлюють необхідність переосмислення та переоцінки застарілих уявлень, зламу віджилих стереотипів в розробці механізмів реалізації державної молодіжної політики. Нові молодіжні заходи мають бути спрямовані на:
створення матеріально-технічної бази з метою гармонійного розвитку молоді, шляхом створення комплексів дозвілля молоді;
інформування молодих людей з питань працевлаштування , створення додаткових стимулів до трудової активності молоді, розвитку її творчої діяльності в різних сферах суспільного життя;
створення оптимальних умов для залучення молоді до розвитку української нації, її традицій і культури, а також розвитку етнічної, культурної, мовної та релігійної самобутності корінних національностей та етнічних груп України;
активнішу участь самої молоді у протидії поширенню в молодіжному середовищі різних форм девіантної (з відхиленням) поведінки, профілактиці та попередження правопорушень, злочинності, захворювань на ВІЛ/СНІД та захворювань, що передаються статевим шляхом, проституції, наркоманії тощо;
розвиток та удосконалення мережі спеціалізованих служб для молоді – системи надання соціальних послуг й допомоги тим, хто перебуває у скрутному матеріальному чи соціальному становищі, активізацію внутрішніх ресурсів молодих людей та самореалізацію і самоутвердження у житті;
підтримку програм і проектів молодіжних громадських організацій, що сприяють вирішенню соціальних проблем молоді, молодіжного руху, інтеграції в міжнародні молодіжні структури.
Це обумовлює необхідність затвердження Вільшанською районною радою комплексної програми “Молодь Вільшанщини” на 2010-2015 роки.
ІІ. МЕТА І ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ.
Головною метою програми є створення сприятливих умов соціальних, економічних, фінансових та організаційних передумов для життєвого самовизначення та самореалізації молоді.
Основними завданнями програми є:
- сприяння ініціативі та активності молоді в усіх сферах життєдіяльності суспільства, розширення її участі у формуванні та реалізації державної політики щодо розв’язання соціальних проблем молоді;
- створення умов для інтелектуального самовдосконалення молоді, творчого розвитку особистості;
- утвердження патріотизму, духовності, моральності, та формування загальнолюдських цінностей;
- пропаганда та формування здорового способу життя
- поліпшення координації зусиль місцевих органів виконавчої влади та громадських організацій у сфері реалізації державної молодіжної політики;
- зміцнення матеріально-технічного та фінансового забезпечення установ, закладів, громадських організацій, що працюють з дітьми та молоддю;
- підтримка молодіжних і дитячих громадських організацій та їх спілок у реалізації програм, спрямованих на вирішення проблем молоді.
ІІІ. ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Створення умов для доступності якісної освіти, сприяння творчому та інтелектуальному розвитку молоді;
забезпечення зайнятості та розвиток підприємницької діяльності молоді;
формування здорового способу життя молоді;
підготовка молоді до сімейного життя та підтримка молодих сімей;
сприяння виховання патріотизму, розвитку духовності, моральних цінностей дітей та молоді, організації їх змістовного дозвілля;
запобігання негативним явищам у молодіжному середовищі;
розвиток громадської активності молоді, забезпечення постійної співпраці місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування з молодіжними та дитячими громадськими організаціями?
залучення молоді до роботи в місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування;
сприяння інтеграції молоді до європейської та світової молодіжної спільноти;
формування інформаційного простору для реалізації державної молодіжної політики;
забезпечення реалізації прав молоді з особливими потребами.
V. МЕХАНІЗМ ВИКОНАННЯ ТА
КОНТРОЛЬ ЗА ЗДІЙСНЕННЯМ ПРОГРАМИ
Структурні підрозділи районної державної адміністрації, залучені до реалізації програми, спільно з громадськими молодіжними та дитячими організаціями щороку розробляють заходи щодо реалізації програм, які затверджуються районною державної адміністрацією.
Структурні підрозділи райдержадміністрації щороку до 10 грудня інформують обласну державну адміністрацію через відділ у справах сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації про хід її реалізації.
Координацію діяльності структурних підрозділів райдержадміністрації та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, пов’язані з виконанням цієї програми, здійснює відділ у справах сім’ї, молоді та спорту райдержадміністрації та надає управлінню у справах сім’ї, та молоді облдержадміністрації узагальнений звіт про стан виконання до 10 січня щороку до 2015 року.
VІ. ФІНАНСУВАННЯ ПРОГРАМИ
Фінансування виконання заходів Програми буде здійснюватися у межах видатків, затверджених у районному бюджеті по головних розпорядниках коштів на виконання програм і заходів з питань реалізації молодіжної політики, а також із залученням інших джерел фінансування, не заборонених чинним законодавством України.
Обсяги бюджетних асигнувань визначатимуться, виходячи з необхідності забезпечення виконання у відповідних роках конкретних заходів Програми, а також з урахуванням можливостей доходної частини районного бюджету та спрямування на вказані цілі інших коштів, не заборонених чинним законодавством України.
Структурні підрозділи районної державної адміністрації, селищна та сільські ради можуть делегувати молодіжними та дитячими громадськими організаціями повноваження щодо реалізації заходів, спрямованих на виконання програм. У цьому випадку вони надають молодіжним та дитячим організаціям, їх фінансову та організаційну допомогу, здійснюють контроль за реалізацією даних повноважень.
VII. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
У результаті виконання програми очікується:
створення сприятливих умов для соціального становлення та розвитку молоді, розвитку молодіжного руху;
формування високого рівня позитивного світогляду молоді на основі розвинутого почуття патріотизму, національної свідомості, духовно-моральних, культурних, загальнолюдських цінностей;
забезпечення нового рівня інформованості та обізнаності молоді з життєво значущих питань;
позитивні зрушення у вирішенні проблеми зайнятості молоді;
поліпшення становища молодих сімей та їх гармонійний розвиток;
зниження рівня антигромадських, негативних проявів у молодіжному середовищі;
|