|
Скачати 138.74 Kb.
|
Уроку № 2 Тема уроку: Джерела й параметри растрових зображень. Поняття про роздільну здатність, глибину кольору та їх зв'язок з якістю растрових зображень. Ціль уроку: розглянути джерела растрових зображень, властивості растрових зображень та можливості хмарних редакторів растрової графіки, відмінність між роздільною здатністю монітора та роздільною здатністю зображення; Завдання уроку: Навчальна:
Розвивальна:
Виховна:
Обладнання та програмне забезпечення:, презентація для супроводу пояснення нового матеріалу (додаток 2_1), текст комп’ютерного тестування (додаток 2_2); фільм «Кодирование графической информации 2» (додаток 2_3), презентація для проведення фізкультхвилинки, електронний міні підручник (додаток 2_5), матеріали, що можуть бути використані, якщо не вистачить завдання для практичного виконання (додаток 2_6); рефлексаційна карта (додаток 2_7). Учительський комп’ютер або ноутбук з встановленими операційною системою WINDOWS, пакетом MS Office, браузером та програмою MyTestXProSetup та підключеним мультимедійним проектором, учнівські комп’ютери з встановленими: операційною системою WINDOWS, браузером та програмою MyTestXProSetup, підключення до Інтернету, Інтернет сховище SkyDrive, програмний засіб для роботи з графічними зображеннями OFFICE PICTURE MANAGER. Тил уроку: урок засвоєння нових знань. Базові поняття та терміни: роздільна здатність, глибина кольору, об’єм зображення. ПЛАН УРОКУ
ХІД УРОКУ
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Троє учнів проходять комп’ютерне тестування за матеріалами попереднього уроку.(додаток 2). Інші працюють у групах. Для цього на дошці зображено таблицю, яку учні об’єднані у дві команди відповідно за місцем розміщення у класі, заповнюють по черзі. Перемагає та команда, учасник якої запише останню назву редактора.
Команда переможців отримує +3 бали. Які учні можуть витратити за своїм побажанням, додавши їх до оцінок за урок. ІІІ. Всебічна перевірка рівня засвоєння матеріалу попереднього уроку Давайте пригадаємо які ми знаємо формати графічних файлів і відразу ж пригадаємо до яких типів комп’ютерної графіки вони відносяться:
ІV. Мотивація (підготовка учнів до активного сприйняття нового матеріалу) Як ви вважаєте чому для збереження растрових файлів використовують 6 різних форматів, а для векторних – лише два? Ну і тепер спробуйте визначити які зображення використовуються частіше? Як ви вже зрозуміли на сьогоднішньому уроці ми починаємо більш детально розглядати один з видів комп’ютерної графіки – растрову. Отже, тема сьогоднішнього уроку: «Джерела й параметри растрових зображень. Поняття про роздільну здатність, глибину кольору та їх зв'язок з якістю растрових зображень». V. Засвоєння нових знань. 5.1 Розповідь учителя (супроводжується презентацією додаток 1) Растрові зображення можна отримати, скануючи малюнки, фотографії і фотоплівки за допомогою сканера, фотографуючи об’єкти цифровим фотоапаратом або цифровою відеокамерою, малюючи рисунки на графічному планшеті. Їх також можна створювати за допомогою спеціальних програм опрацювання графічних даних – графічних редакторів. Використовується растрова графіка в поліграфічних і електронних виданнях, в Інтернеті в тих випадках, коли потрібно якісно передати повну гаму відтінків кольорів зображення. Основні поняття растрової графіки Будь-яке графічне зображення як єдиний графічний об'єкт має певні властивості. Розглянемо деякі з них: фізичний розмір, роздільна здатність зображення, глибина кольору, кольорова модель. Важливою властивістю графічного зображення є його фізичний розмір, який визначає розміри малюнка по вертикалі і горизонталі. Значення цієї властивості малюнка задається при його створенні і може бути вказана в одиницях довжини (сантиметрах, дюймах) або точках (пікселях). При створенні зображення для демонстрації на екрані, його розміри доцільно задати в пікселях, щоб знати, яку частину екрана воно займе. Якщо зображення готують для друку, то його розміри задають в сантиметрах або дюймах, щоб визначити, яку частину аркушу воно займе. Другою властивістю зображення є його роздільна здатність яка вимірюється в кількості пікселів на дюйм (dpi). Так, для екранної зображення достатньо, щоб воно мало роздільну здатність 72 dpi, а для друку на кольоровому принтері – не менше 300 dpi. Значення цього параметра задається при створенні зображення і може бути змінено при редагуванні, що автоматично призведе до зміни розміру файлу зображення. Роздільною здатністю називають здатність пристрою розмістити певну кількість елементів зображення на одиницю довжини. Вимірюють роздільну здатність в dpi (dot per inch - точках на дюйм) або ppi (pixel per inch - пікселах на дюйм). Для кодування кольору пікселя зображення може бути відведена різна кількість бітів. В залежності від цього може бути відтворена різна кількість кольорів. Чим більше довжина двійкового коду кольору пікселя, тим більше кольорів можна використати в малюнку. Число бітів, що використовуються для кодування кольору пікселя, називається глибиною кольору. Від глибини кольору залежить розмір файлу, в якому збережене дане зображення. В таблиці наведено значення деяких параметрів зображення при різній глибині кольору. Глибина кольору - кількість біт, що припадають на один піксель (bpp). Найбільш популярними дозволами є: 8bpp (256 кольорів), 16bpp (65536 кольорів), 24bpp. 5.2 Самостійне сприйняття і аналіз нового навчального матеріалу. Кодування графічної інформації Уважно перегляньте фільм «Кодирование графической информации 2», що розміщений у нашій групі «По дороге с облаками. Облачная информатика» що знаходиться за адресою https://groups.live.com/P.mvc#!/cloud-physics/, або на відеохостингу YouTube http://www.youtube.com/watch?v=kd_coNmHqbk (додаток 3). За результатами перегляду заповніть таблицю.
Залежність розміру файлу від глибини кольору. Робота з підручником. Сторінка _____ _____. Уважно прочитайте запропонований матеріал та законспектуйте його. Підручник наведений у додатку 2_5. Розпочинаючи створення растрових зображень на комп'ютері, бажано знати, яким приблизно буде розмір майбутнього графічного файлу. Це допоможе вам раціональніше використовувати місце на диску і точніше підходити до задання параметрів зображення (для екрану достатньо роздільної здатності 96 dpi). Оцінити розмір файлу з зображенням можна за кількістю графічної інформації, що міститься у ньому. Найпростіша оцінка має такий вигляд: V=d*W*H, де d – глибина кольору (у бітах), W і Н – відповідно ширина і висота зображення, виражені (в пікселях). Якщо зображення потрібно вивести не на екран, а на лазерний принтер або поліграфічну машину (для друкування обкладинки книжки), доводиться збільшувати роздільну здатність зображення до 300 dpi і вище. Обсяг графічної інформації при цьому істотно зростає. Так, для зображення розміром 28x21 см, що має роздільну здатність 300 dpi, кількість інформації становить приблизно 24 Мб. VІ. Фізкультхвилинка Завантажте презентацію «Фізкультхвилинки 9_5», виконуйте вимоги автора. VІІ. Закріплення нових знань. Робота учнів над вправами по застосуванню знань.
Використовуючи програми для перегляду графічних зображень, дайте відповіді на питання.
Нагадування! Для цього за допомогою команди Властивості із меню Файл вікна папки, вибравши вкладку Зведення, перегляньте розміри файлів наведених у папці додаток 2_6.
Результати роботи запишіть у файлі з іменем «Рішення задачі. docx» на аркуші що відповідає № робочого комп’ютера. Файл розташований в групі «По дороге с облаками. Облачная информатика» що знаходиться за адресою https://groups.live.com/P.mvc#!/cloud-physics/. (одночасна робота кількох користувачів з одним файлом). По закінченню роботі перевірити зміст аркуша перед вашим і виділити помилки зеленим коліром, а після вашого синім.VІІІ Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку 1) Підбиття підсумків уроку: а) Як працював клас? б) Хто з учнів працював особливо старанно? в) Релаксація:
2) Ознайомлення учнів з домашнім завданням
(нагадування конспекти занять та презентації розташовані в групі «По дороге с облаками. Облачная информатика» що знаходиться за адресою https://groups.live.com/P.mvc#!/cloud-physics/.)
ІX. Завершення уроку. |
Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу... |
Тема уроку: Застосування похідної до розв’язування прикладних задач Навчальна мета уроку Навчальна мета уроку: Формувати в учнів вміння знаходити найбільше і найменше значення функції при розв’язуванні різних типів прикладних... |
Розробка уроку з теми «Різноманітність круглих червів» Мета: Навчальна ... |
Уроку: засвоєння нових знань Хід уроку Навчальна: ознайомити учнів з поняттям «глобальна проблема», з’ясувати необхідність природоохоронних заходів з метою охорони середовища... |
Уроку: комбінований. Хід уроку Навчальна: ознайомити учнів з сучасними технологіями переробки відходів, з’ясувати необхідність спостереження та аналізу стану природи... |
Уроку спецтехнології на тему: «Режими газового зварювання» Мета уроку: навчальна – навчити учнів самостійно працювати над новим матеріалом,вміти виділяти головне,ознайомити учнів з режимом... |
Уроку: Навчальна Тема уроку: Поняття про стиснення даних. Архівація файлів. Програми для роботи з архівами. Створення архіву. Додавання файлів до... |
ТЕМА УРОКУ Навчальна: Навчити учнів здійснювати обробку монтаж, та додавання титрів у відеозаписи |
Уроку : Навчальна Тема. Створення та демонстрація презентацій засобами MS PowerPoint на тему «Подорож в країну знань» |
ТЕМА УРОКУ Навчальна: Навчитись працювати з текстом, створювати стилі CSS для оформлення тексту |