Уроку: Навчальна


Скачати 138.74 Kb.
Назва Уроку: Навчальна
Дата 17.12.2013
Розмір 138.74 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Уроку № 2

Тема уроку: Джерела й параметри растрових зображень. Поняття про роздільну здатність, глибину кольору та їх зв'язок з якістю растрових зображень.

Ціль уроку: розглянути джерела растрових зображень, властивості растрових зображень та можливості хмарних редакторів растрової графіки, відмінність між роздільною здатністю монітора та роздільною здатністю зображення;

Завдання уроку:

Навчальна:

  • ввести поняття «роздільна здатність», «глибина кольору»;

  • сформувати вміння визначати об’єм графічних зображень;

Розвивальна:

  • розвивати знання в області інформаційних технологій, інтерес до навчання; самоствердженні, шляхом освоєння нового програмного забезпечення;

Виховна:

  • показати важливість знань і умінь у сфері інформаційних комп'ютерних технологій, а саме технологій обробки графічної інформації;

  • виховувати інтерес до творчості

  • виховання інформаційної культури, уважності, вміння слухати та висловлювати свою думку.

Обладнання та програмне забезпечення:, презентація для супроводу пояснення нового матеріалу (додаток 2_1), текст комп’ютерного тестування (додаток 2_2); фільм «Кодирование графической информации 2» (додаток 2_3), презентація для проведення фізкультхвилинки, електронний міні підручник (додаток 2_5), матеріали, що можуть бути використані, якщо не вистачить завдання для практичного виконання (додаток 2_6); рефлексаційна карта (додаток 2_7).

Учительський комп’ютер або ноутбук з встановленими операційною системою WINDOWS, пакетом MS Office, браузером та програмою MyTestXProSetup та підключеним мультимедійним проектором, учнівські комп’ютери з встановленими: операційною системою WINDOWS, браузером та програмою MyTestXProSetup, підключення до Інтернету, Інтернет сховище SkyDrive, програмний засіб для роботи з графічними зображеннями OFFICE PICTURE MANAGER.

Тил уроку: урок засвоєння нових знань.

Базові поняття та терміни: роздільна здатність, глибина кольору, об’єм зображення.
ПЛАН УРОКУ



Этап урока

тривалість

І.

Організаційний етап.

2 хв.

ІІ.

Перевірка домашнього завдання.

5 хв.

ІІІ.

Всебічна перевірка рівня засвоєння матеріалу попереднього уроку.

5 хв.

IV.

Мотивація (підготовка учнів до активного сприйняття нового матеріалу).

1 хв.

V.

Засвоєння нових знань.




5.1

Розповідь учителя

5 хв.

5.2

Самостійне сприйняття і аналіз нового навчального матеріалу.

10 хв.

V.

Фізкультхвилинка

3 хв.

VI.

Закріплення нових знань. Робота учнів над вправами по застосуванню знань.




6.1

Інструктаж з техніки безпеки.

1 хв.

6.2

Групова робота за комп’ютером.

8 хв.

VII.

Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку




7.1

Підбиття підсумків уроку. Релаксація

2 хв.

7.2

Ознайомлення учнів з домашнім завданням

2 хв.

VIII.

Завершення уроку

1 хв

ХІД УРОКУ




  1. Організаційний етап.

  • Привітання.

  • Фіксація відсутніх учнів.

  • Перевірка готовності учнів до уроку.

  • Виявлення факту виконання та невиконання домашнього завдання учнями.

  • Перевірка готовності до уроку кабінету.

  • Перевірка наявності обладнання до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Троє учнів проходять комп’ютерне тестування за матеріалами попереднього уроку.(додаток 2).

Інші працюють у групах. Для цього на дошці зображено таблицю, яку учні об’єднані у дві команди відповідно за місцем розміщення у класі, заповнюють по черзі. Перемагає та команда, учасник якої запише останню назву редактора.


Растрові графічні редактори

Векторні графічні редактори

Тривимірні графічні редактори

Фрактальні графічні редактори

  • Adobe – Photoshop;

  • Corel – PhotoPaint;

  • Macromedia – FireWorks;

  • Fractal Design – Painter;

  • стандартний додаток у Windows – Paint.

  • Corel – CorelDraw;

  • Adobe – Illustrator;

  • Macromedia – FreeHand;

  • стандартний додаток у MS Office – Word Editor.

  • 3D Studio Max;

  • LightWave 3D;

  • Maya.

  • Surfer – створення тривимірних поверхонь;

  • Grapher – створення двовимірних графіків;

  • Map Viewer – побудова кольорових карт.


Команда переможців отримує +3 бали. Які учні можуть витратити за своїм побажанням, додавши їх до оцінок за урок.

ІІІ. Всебічна перевірка рівня засвоєння матеріалу попереднього уроку

Давайте пригадаємо які ми знаємо формати графічних файлів і відразу ж пригадаємо до яких типів комп’ютерної графіки вони відносяться:


Формат

Характеристика

РАСТРОВІ ФОРМАТИ

*.BMP

Це стандартний формат опису растрової графіки, що використовується у середовищі Windows.

*.PCX

Був розроблений ZSOFT для програми PC Paintbrush. У даний час він використовується графічними додатками, що виконуються на PC, та підтримується більшістю програм сканування, передачі факсів та настільними видавничими системами

*.TIFF

TIFF-файли часто використовуються у настільних видавничих системах, при передачі факсів, у прикладних програмах, що обробляють тривимірні зображення, та в додатках, орієнтованих на застосування у медицині.

*.GIF

Формат обміну графічними даними. Застосовується для запису та збереження растрових графічних зображень. Цей формат підтримується у Web

*.JPG

Об’єднана група експертів по обробці фотознимків. Формат JPEG був створений для того, щоб позбавитися від обмежень, існуючих в GIF.

*.PNG

Пересувні мережеві графічні дані. Формат, призначений для зберігання графічних зображень у файлі та використовуючий стиснення даних.

ВЕКТОРНІ ФОРМАТИ

*.SVG

Формат векторної графіки, в якому дані записуються на мові XML. Для відображення SVG-даних броузерои необхідний додатковий модуль, тому SVG зараз використовується рідко.

*.EPS

Дані представлені на мові PostScript, та дуже часто використовується для опису інформації, призначеної для друку.

МЕТАФАЙЛОВІ ФОРМАТИ

*.WMF

Формат, що використовується для обміну графічними даними між додатками Microsoft Windows. У WMF-файлах можуть зберігатися як векторні, так і растрові зображення.




ІV. Мотивація (підготовка учнів до активного сприйняття нового матеріалу)

Як ви вважаєте чому для збереження растрових файлів використовують 6 різних форматів, а для векторних – лише два?

Ну і тепер спробуйте визначити які зображення використовуються частіше?

Як ви вже зрозуміли на сьогоднішньому уроці ми починаємо більш детально розглядати один з видів комп’ютерної графіки – растрову.

Отже, тема сьогоднішнього уроку: «Джерела й параметри растрових зображень. Поняття про роздільну здатність, глибину кольору та їх зв'язок з якістю растрових зображень».

V. Засвоєння нових знань.

5.1 Розповідь учителя (супроводжується презентацією додаток 1)

Растрові зображення можна отримати, скануючи малюнки, фотографії і фотоплівки за допомогою сканера, фотографуючи об’єкти цифровим фотоапаратом або цифровою відеокамерою, малюючи рисунки на графічному планшеті. Їх також можна створювати за допомогою спеціальних програм опрацювання графічних даних – графічних редакторів.


Використовується растрова графіка в поліграфічних і електронних виданнях, в Інтернеті в тих випадках, коли потрібно якісно передати повну гаму відтінків кольорів зображення.

Основні поняття растрової графіки

Будь-яке графічне зображення як єдиний графічний об'єкт має певні властивості. Розглянемо деякі з них: фізичний розмір, роздільна здатність зображення, глибина кольору, кольорова модель.

Важливою властивістю графічного зображення є його фізичний розмір, який визначає розміри малюнка по вертикалі і горизонталі. Значення цієї властивості малюнка задається при його створенні і може бути вказана в одиницях довжини (сантиметрах, дюймах) або точках (пікселях). При створенні зображення для демонстрації на екрані, його розміри доцільно задати в пікселях, щоб знати, яку частину екрана воно займе. Якщо зображення готують для друку, то його розміри задають в сантиметрах або дюймах, щоб визначити, яку частину аркушу воно займе.

Другою властивістю зображення є його роздільна здатність яка вимірюється в кількості пікселів на дюйм (dpi). Так, для екранної зображення достатньо, щоб воно мало роздільну здатність 72 dpi, а для друку на кольоровому принтері – не менше 300 dpi. Значення цього параметра задається при створенні зображення і може бути змінено при редагуванні, що автоматично призведе до зміни розміру файлу зображення.

Роздільною здатністю називають здатність пристрою розмістити певну кількість елементів зображення на одиницю довжини. Вимірюють роздільну здатність в dpi (dot per inch - точках на дюйм) або ppi (pixel per inch - пікселах на дюйм).
Для кодування кольору пікселя зображення може бути відведена різна кількість бітів. В залежності від цього може бути відтворена різна кількість кольорів. Чим більше довжина двійкового коду кольору пікселя, тим більше кольорів можна використати в малюнку.

Число бітів, що використовуються для кодування кольору пікселя, називається глибиною кольору. Від глибини кольору залежить розмір файлу, в якому збережене дане зображення. В таблиці наведено значення деяких параметрів зображення при різній глибині кольору.

Глибина кольору - кількість біт, що припадають на один піксель (bpp). Найбільш популярними дозволами є: 8bpp (256 кольорів), 16bpp (65536 кольорів), 24bpp.

5.2 Самостійне сприйняття і аналіз нового навчального матеріалу.

Кодування графічної інформації

Уважно перегляньте фільм «Кодирование графической информации 2», що розміщений у нашій групі «По дороге с облаками. Облачная информатика» що знаходиться за адресою https://groups.live.com/P.mvc#!/cloud-physics/, або на відеохостингу YouTube http://www.youtube.com/watch?v=kd_coNmHqbk (додаток 3). За результатами перегляду заповніть таблицю.


Глибина кольору (біт)

Кількість відтворюваних кольорів

Розмір файлу зображення 640х480 пікселів

1

2

37,5 Кбайт

4

24 = 16

150 Кбайт

8

28 = 256

300 Кбайт

16

216 = 65 536

600 Кбайт

24

224 = 16 777 216

900 Кбайт

32

232 = 4 294 967 296

1,17 Мбайт



Залежність розміру файлу від глибини кольору.

Робота з підручником. Сторінка _____ _____. Уважно прочитайте запропонований матеріал та законспектуйте його. Підручник наведений у додатку 2_5.

Розпочинаючи створення растрових зображень на комп'ютері, бажано знати, яким приблизно буде розмір майбутнього графічного файлу. Це допоможе вам раціональніше використовувати місце на диску і точніше підходити до задання параметрів зображення (для екрану достатньо роздільної здатності 96 dpi).

Оцінити розмір файлу з зображенням можна за кількістю графічної інформації, що міститься у ньому. Найпростіша оцінка має такий вигляд:

V=d*W*H, де d – глибина кольору (у бітах),

W і Н – відповідно ширина і висота зображення,
виражені (в пікселях).


Якщо зображення потрібно вивести не на екран, а на лазерний принтер або поліграфічну машину (для друкування обкладинки книжки), доводиться збільшувати роздільну здатність зображення до 300 dpi і вище. Обсяг графічної інформації при цьому істотно зростає. Так, для зображення розміром 28x21 см, що має роздільну здатність 300 dpi, кількість інформації становить приблизно 24 Мб.

VІ. Фізкультхвилинка

Завантажте презентацію «Фізкультхвилинки 9_5», виконуйте вимоги автора.

VІІ. Закріплення нових знань. Робота учнів над вправами по застосуванню знань.

  • Інструктаж з техніки безпеки.

  • Групова робота за комп’ютерами.

Використовуючи програми для перегляду графічних зображень, дайте відповіді на питання.

  1. Чому дорівнює обсяг графічних даних у зображенні 300x400 пікселів, якщо інформація про колір описується 4 байтами?

  2. Знайдіть кількість графічної інформації в ярлику розміром 30x20 пікселів, який виконаний в палітрі з 256 кольорів.

  3. Нехай установлена роздільна здатність монітора становить 1024*768 пікселів, а крок сітки растра дорівнює 1/96 дюйма. Який розмір екрана монітора (у см)?

  4. Перегляньте властивості вказаних вчителем графічних зображень і занесіть результати своєї роботи у таблицю.

Нагадування! Для цього за допомогою команди Властивості із меню Файл вікна папки, вибравши вкладку Зведення, перегляньте розміри файлів наведених у папці додаток 2_6.

Ім’я файлу

Розмір зображення (точок)

Роздільна здатність (dpi)

Глибина кольору (біт)

Розмір файлу (Кбайт)

Результати роботи запишіть у файлі з іменем «Рішення задачі. docx» на аркуші що відповідає № робочого комп’ютера. Файл розташований в групі «По дороге с облаками. Облачная информатика» що знаходиться за адресою https://groups.live.com/P.mvc#!/cloud-physics/. (одночасна робота кількох користувачів з одним файлом). По закінченню роботі перевірити зміст аркуша перед вашим і виділити помилки зеленим коліром, а після вашого синім.


VІІІ Підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку

1) Підбиття підсумків уроку:

а) Як працював клас?

б) Хто з учнів працював особливо старанно?

в) Релаксація:
  • Що нового ми дізнались на уроці?

  • Що таке глибина кольору?

  • Чи можемо мі обрати один з видів комп’ютерної графіки?

  • Поділіться з нами своїм настроєм! Для цього залиште на дошці хмаринку, що відповідає вашому настрою.


2) Ознайомлення учнів з домашнім завданням

  • Вивчити конспект за темою ««Джерела й параметри растрових зображень. Поняття про роздільну здатність, глибину кольору та їх зв'язок з якістю растрових зображень».».

(нагадування конспекти занять та презентації розташовані в групі «По дороге с облаками. Облачная информатика» що знаходиться за адресою https://groups.live.com/P.mvc#!/cloud-physics/.)


  • Підібрати мінімально та максимально можливі малюнки фізичний розмір яких складає 3×4 см, та завантажити ії у Знайти інформацію про різні графічні редактори та оформити її у папку Домашні завдання в групу «По дороге с облаками. Облачная информатика», що знаходиться за адресою https://groups.live.com/P.mvc#!/cloud-physics/

  • Вибіркове завдання на випередження. Розібратися з online-сервіс редагування фотографій та зображень Pixlr. Підготувати доповіді на тему «Інструменти online-сервіс Pixlr» та « Параметри інструментів online-сервіс Pixlr».

ІX. Завершення уроку.

Схожі:

Уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна
Тема: Гідросфера Тема уроку: «Вода знайома і загадкова» Мета уроку: Навчальна: Продовжити формування системи знань про гідросферу...
Тема уроку: Застосування похідної до розв’язування прикладних задач Навчальна мета уроку
Навчальна мета уроку: Формувати в учнів вміння знаходити найбільше і найменше значення функції при розв’язуванні різних типів прикладних...
Розробка уроку з теми «Різноманітність круглих червів» Мета: Навчальна
...
Уроку: засвоєння нових знань Хід уроку
Навчальна: ознайомити учнів з поняттям «глобальна проблема», з’ясувати необхідність природоохоронних заходів з метою охорони середовища...
Уроку: комбінований. Хід уроку
Навчальна: ознайомити учнів з сучасними технологіями переробки відходів, з’ясувати необхідність спостереження та аналізу стану природи...
Уроку спецтехнології на тему: «Режими газового зварювання»
Мета уроку: навчальна – навчити учнів самостійно працювати над новим матеріалом,вміти виділяти головне,ознайомити учнів з режимом...
Уроку: Навчальна
Тема уроку: Поняття про стиснення даних. Архівація файлів. Програми для роботи з архівами. Створення архіву. Додавання файлів до...
ТЕМА УРОКУ
Навчальна: Навчити учнів здійснювати обробку монтаж, та додавання титрів у відеозаписи
Уроку : Навчальна
Тема. Створення та демонстрація презентацій засобами MS PowerPoint на тему «Подорож в країну знань»
ТЕМА УРОКУ
Навчальна: Навчитись працювати з текстом, створювати стилі CSS для оформлення тексту
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка