Прилепська В. В. Заступник директора Запорізької суспільно-гуманітарної гімназії №27 Методична робота як компонент ОСВІТНЬОГО менеджменту


Скачати 188.44 Kb.
Назва Прилепська В. В. Заступник директора Запорізької суспільно-гуманітарної гімназії №27 Методична робота як компонент ОСВІТНЬОГО менеджменту
Дата 15.12.2013
Розмір 188.44 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Прилепська В.В.

Заступник директора

Запорізької

суспільно-гуманітарної

гімназії №27
Методична робота як компонент ОСВІТНЬОГО

менеджменту
Освіченість – це уміння

правильно діяти в будь-яких

життєвих ситуаціях.
Д. Хіббен
Зміст методичної роботи
Методична робота в ЗСГГ№27 спрямована на:

  • вдосконалення рівня оволодіння понятійним апаратом та сутністю компетентності як педагогічного явища, аналіз вітчизняного та зарубіжного педагогічного досвіду означеної проблеми;

  • посилення практичної спрямованості методичної роботи;

  • інформаційно-методичне забезпечення вчителів з питань педагогіки, психології, фахових дисциплін з метою безперервного підвищення їхньої кваліфікації і вдосконалення педагогічної майстерності;

  • активізація творчого пошуку, інноваційної діяльності кожного вчителя зорієнтованих на формування професійної компетентності у впровадженні компетентнісно орієнтованого підходу до навчання;

  • виявлення та вивчення перспективного досвіду з проблеми компітентнісно орієнтованого підходу до навчання;

  • вдосконалення науково-методичного забезпечення педагогічного процесу спрямованого на компетентно-орієнтоване навчання у відповідності до вимог Державного стандарту;

  • застосування моніторингу професійної діяльності вчителя для подальшого розвитку професійної кваліфікації та мотивації діяльності вчителів гімназії;

  • вивчення перспективного досвіду з проблеми компетентнісно орієнтованого підходу до навчання;

  • впровадження комп’ютерно-інформаційних технологій навчання, нових та альтернативних освітніх методик викладання для модернізації освітнього процесу;

  • подальше впровадження та розвиток профільного навчання учнів старшої школи та допрофільного навчання учнів основної школи;

  • роботу з обдарованими учнями згідно із гімназичною програмою “Технологія успіху”;

  • удосконалення психологічного супроводу навчально-виховного процесу;

  • реалізація заходів щодо сумісної діяльності методичної та психологічної служби в вирішенні завдань організаційно-методичної роботи;

  • подальше удосконалення системи громадської освіти учнів.

Центром організації методичної роботи з педагогічними працівниками гімназії є методична рада, до складу якої входять керівники предметних МО, вчителі-методисти, діяльність якої визначається змістом внутрішньошкільної методичної роботи і методичних об’єднань. Методична рада гімназії створює умови для методичної роботи вчителів у гімназії, планує, організовує і координує методичну роботу; стимулює педагогічну творчість вчителів, вивчає, узагальнює педагогічний досвід вчителів, надає методичні консультації працівникам гімназії з питань самоосвіти з метою підвищення їх педагогічної майстерності, удосконалення фахової підготовки вчителів.

Традиційними формами методичної роботи в гімназії є:


Колективні:

  • психолого-педагогічні семінари;

  • конференції;

  • щорічний практичний семінар педагогічної майстерності “Ярмарок педагогічних ідей”;

  • єдині методичні дні;

  • інструктивно-методичні наради;

  • методичні оперативки;

  • методичні виставки, конкурси на кращі авторські програми, посібники, методичні та дидактичні розробки, розробки уроків, позакласних заходів;

  • методичні фестивалі.




Групові:

  • засідання предметних МО;

  • школа молодого вчителя;

  • школа педагогічної майстерності;

  • працюють творчі групи під час проведення педрад, семінарів, консиліумів, тренінгів, практикумів тощо.




Індивідуальні:


  • самоосвіта;

  • консультації;

  • наставництво;

  • курси підвищення кваліфікації;

  • участь у конкурсі “Учитель року”;

  • публікації у фахових журналах.




Форми демонстрації результатів педагогічної творчості

  • взаємовідвідування уроків;

  • створення авторських продуктів (авторських програм, посібників, методичних та дидактичних розробок);

  • випуск методичних бюлетнів;

  • постійно діючий інформаційно-методичний куточок, що має розділи:

  • радимо, рекомендуємо, пропонуємо;

  • альманах педагогічних ідей;

  • на допомогу молодому вчителю;

  • новинки методичної літератури;

  • творчість та науковий пошук (для учнів та вчителів).

Пріоритетні напрямки організації методичної роботи

  • вивчення основних нормативних документів про школу, сучасних досягнень науки, методики;

  • робота над навчальними планами, програмами, підручниками, посібниками, інструктивними матеріалами щодо планування та викладання навчальних предметів, курсів за вибором;

  • статистичний контроль і моніторингові операції;

  • розгляд навантаження вчителів з урахуванням їх індивідуальних і професійних якостей;

  • вивчення перспективного педагогічного досвіду;

  • збір аналітичних даних щодо діяльності вчителів;

  • організація наставництва і стажування;

  • зміцнення матеріальної бази кабінетів;

  • вивчення стану викладання,

  • організація методичної допомоги вчителям з питань організації самоосвіти;

  • вивчення результатів навчальної діяльності учнів;

  • проведення учнівських конкурсів, олімпіад, змагань.

Через всі форми методичної роботи проходять питання реалізації методичної проблемної теми гімназії за структурною схемою.
Система роботи над проблемною темою
Система методичної роботи в гімназії – це процес інтерактивної взаємодії всіх методичних підрозділів, творчої співпраці адміністрації та вчителів. Реалізація концепції особистісно орієнтованого навчання, що обрана гімназією, вимагає створення, відповідно, особистісно орієнтованої цілісної програми з методичної роботи, метою якої є створення умов для оптимального розвитку педагогічної творчості. Програма передбачає розвиток усіх форм методичної роботи, містить чітко структурований план роботи з педагогічними кадрами, використовує нові підходи щодо організації методичної роботи.

Вся система методичної роботи орієнтована передусім на реалізацію проблемної теми: “Забезпечення умов переходу до профільної школи через організацію діагностико-прогностичної діяльності”, обраної на п'ять років:
Етапи роботи над проблемною темою

1 етап. Діагностичний етап

Аналіз:


  • затруднення вчителів;

  • стан НВП;

  • виявлення протиріч, що потребують ліквідації.


Актуальність проблеми


2 етап. Теоретичне вивчення проблеми

Вивчення колективом

проблеми на:

  • педрадах;

  • засіданні науково-методичної ради;

  • засіданнях МО;

  • семінарах;

  • методичних оперативках;

  • в індивідуальній та груповій роботі;

  • в роботі з самоосвіти.


Накопичення теоретичного матеріалу

3 етап. Практичне дослідження проблеми

З метою практичної спрямованості цієї роботи проводяться:

  • тематичні педради;

  • семінари-практикуми;

  • відкриті уроки, позакласні заходи, взаємовідвідування уроків.




Вдосконалення навчально-виховного процесу,
формування ППД в рамках гімназії

4 етап. Поширення ППД

Науково-технологічна конференція:

  • проблемно-орієнтовний самоаналіз досвіду роботи;

  • творчі звіти;

  • педагогічні виставки.




Систематизація накопиченого матеріалу. Видання педагогічного

альманаху.

5 етап (аналітичний)

Підбиття підсумків роботи над проблемною темою.


  • вивчення реалізації проблемної теми в практичній діяльності;

  • аналіз результативності управлінської та педагогічної діяльності з реалізації проблемної теми.

Визначення нової проблемної теми





Шляхи впровадження інноваційного педагогічного досвіду




Індивідуально-творчий підхід до організації методичної роботи – домінанта організації науково-методичної роботи в цілому, адже творчість – це, насамперед, здатність до глибокого осмислення власного досвіду, вміння добре орієнтуватися в інноваційному просторі, знаходячи оптимальні рішення в нестандартних ситуаціях.

Передовий педагогічний досвід є результатом творчих пошуків педагогів нашої гімназії, в ньому поєднуються в одне ціле творче, новаторське і в той же час традиційне.

Головною умовою гармонійного і раціонального вивчення та втілення передового педагогічного досвіду, що сприяє реалізації програми розвитку гімназії є якісне науково-методичне забезпечення. Здебільшого вчителі зацікавлені проведенням нетрадиційних інтерактивних форм науково-методичної роботи. Адміністрація гімназії під час відвідування навчальних занять у вчителів звертає увагу на впровадження елементів перспективного досвіду, який сприяє повній реалізації навчальних здібностей учнів, вивчається досвід кожного члена колективу, за результатами моніторингу приймається рішення про вивчення їх досвіду, з певної навчальної проблеми.

Схематично етапи та методи поширення і впровадження передового педагогічного досвіду, які розроблені та втілюються Запорізькою суспільно-гуманітарною гімназією №27, показані на схемі.

Етапи поширення і впровадження перспективного педагогічного досвіду

Система роботи предметних методичних об’єднань
Методичні об’єднання гімназії є структурними одиницями управлінської моделі гімназії і в своїй діяльності мають права на прийняття самостійних рішень у межах своєї компетенції. Цей підрозділ координує науково-методичну та організаційну роботу вчителів.

Структура роботи МО


Аналізується виконання плану роботи МО за минулий рік, його вплив на підвищення результативності навчально-виховного процесу. Визначаються позитивні наслідки роботи й недоліки, їх причини та шляхи корекції.

Плануються основні напрямки роботи МО на наступний н.р., визначаються шляхи реалізації проблемної теми.



Проблемно-орієнтовний аналіз







Планування роботи на поточний

навчальний рік




  1. Тематика засідань МО.

  2. Зміст роботи МО в межах загальної методичної роботи закладу.

  3. План заходів щодо підвищення професійної майстерності.







1. Аналіз якісного складу.

2. Впровадження перспективного досвіду.

3. Організація роботи в межах наставництва.

4. Самоосвіта.

5. Атестація кадрів.
7. Рік останньої атестації




Робота з кадрами





1. Нормативно-правове забезпечення викладання предметів.

2. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів.

3. Моніторинг навчальних досягнень учнів.

4. Методичні рекомендації щодо викладання предметів.






Науково-методичне забезпечення

навчально-виховного процесу





Організація позакласної роботи


1. Робота з обдарованими учнями (предметні олімпіади, творчі конкурси, МАН).

2. Предметні тижні.




Кожен з вищезазначених структурних напрямків організації роботи МО передбачає свій власний, адаптований під конкретний навчальний заклад, підхід. І кожен з цих напрямків має свій власний інструментарій. Як, наприклад, в гімназії №27 методичною радою розроблено критерії діяльності МО з питань реалізації методичної проблеми.

Критерії оцінки роботи методичних об’єднань гімназії




Критерії оцінки роботи МО

Члени МО

Адміністрація



Рівень кадрового складу (динаміка росту)









Системність у підвищені кваліфікації (курси)









Рівень навчальної діяльності: якість знань учнів









Робота з обдарованими учнями: результативність участі в олімпіадах, МАН, творчих конкурсах









Організація виховної роботи з предмету: рівень проведення предметних тижнів









Результативність діяльності методичного об’єднання з розвитку і використання кабінетів









Результативність роботи з самоосвіти









Участь членів МО у колективних формах методичної роботи (педрадах, семінарах, конференціях, педагогічних читаннях)









Участь членів МО у виставках, конкурсах









Знання нормативних документів









Робота по вивченню та впровадженню передового педагогічного досвіду









Наявність науково-методичних розробок, авторських програм, підручників, монографій, публікацій






На підставі оцінювання результативності роботи МО за вищевказаними критеріями будується проблемно-орієнтовний аналіз роботи МО, що в свою чергу є провідним шляхом подолання гальмівних процесів в їх діяльності.


МО


Успіх

Недоліки

Причини


недоліків

Завдання на

наступний рік



А також ми наводимо Вам можливі шляхи відстеження результативності методичної діяльності вчителя (методичний моніторинг роботи вчителя) та карту педагогічних утруднень, яка є одним з діагностично-корекційних механізмів професійної компетентності.

М Е Т О Д И Ч Н И Й М О Н І Т О Р И Н Г Р О Б О Т И В Ч И Т Е Л Я

Зміст діяльності вчителя

2008-2009 н.р.

2009-2010 н.р.

2011-2012н.р.

2012-2013

Проблемна тема, над якою працює вчитель (етап)














Участь у роботі методичного об'єднання, творчих групах












Участь у методичних, педагогічних місячниках, декадах, тижнях, семінарах, конференціях














Участь у професійних виставках, конкурсах












Виступи на педрадах, нарадах














Відкриті уроки, виховні заходи з обміну досвідом














Робота з обдарованими учнями (олімпіади, МАН, творчі конкурси та інше)














Публікації в пресі














Розробка авторських індивідуальних програм















Карта педагогічних утруднень вчителів Запорізької суспільно-гуманітарної гімназії № 27

Удосконалення сучасного уроку в аспекті «К- навчання»


п/року

Шляхи корекції

к/року

1.

Володіння понятійним апаратом: компетенція, компетентність, види та компоненти компетентностей










2.

Впровадження К-підходу в процес навчання










3.

Володіння нормативно-правовою базою викладання предметом: Державний стандарт, критерії оцінювання навчальних досягнень учнів, програмне забезпечення, календарне планування, поурочне планування, методичні рекомендації щодо викладання предмету та інше










4.

Комплексне планування цілей та задач уроку










5.

Вибір раціональної структури уроку










6.

Оптимальність вибору методів навчання










7.

Оптимальність вибору методик та технологій навчання










8.

Використання ТСО та інших засобів навчання на уроках










9.

Раціональне розподілення часу, визначення головного










10.

Диференційний та індивідуальний підхід до навчання учнів










11.

Використання даних моніторингових досліджень якості навчальних досягнень учнів у плануванні роботи як з обдарованими учнями так і з учнями з початковим рівнем навчання









Психологічний супровід навчально-виховного процесу











1.

Врахування індивідуальних особливостей дитини (темперамент, характер сприйняття навчального матеріалу)










2.

Підтримка сприятливого морально-психологічного клімату










3.

Мотивація навчальної діяльності учнів.









Загальнопрофесійні компетентності вчителя











1.

Організаційні вміння та навички










2.

Загальномовленнєві вміння та навички










3.

Контрольно-оцінювальні вміння










СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ЗСГГ № 27












Схожі:

Попова Оксана Львівна, заступник директора з навчально-виховної роботи...
Попова Оксана Львівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Люботинської гімназії №1 Люботинської міської ради Харківської...
Корсунь Світлана Віталіївна, заступник директора з навчально-виховної...

Методичні рекомендації
...
Освітянська виставка
Білан Людмила Валентинівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради
ПОЛОЖЕННЯ ПРО БАТЬКІВСЬКИЙ КОМІТЕТ ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ
Батьківський комітет гімназії керується у своїй роботі Положенням про батьківський комітет гімназії, планом роботи гімназії, рішеннями...
Звіт директора Лозівської гімназії Лозівської міської ради Харківської області
Закінчився черговий навчальний рік. Сьогодні ми зібралися, щоб підбити деякі підсумки роботи колективу гімназії, оцінити діяльність...
ІІІ. Організація навчально-виховного процесу
Кочубей І. М., директор школи), піклувальна рада (Майстренко І. В.), методична рада (Павликова Н. В., заступник директора), учнівське...
Особистісне зростання вчителя – золотий ключик успіху освітнього округу
Методична робота в Городнявському освітньому окрузі спрямована не тільки на підвищення професійної майстерності кожного вчителя,...
Кредитно модульний курс з освітнього менеджменту Навчальний посібник Переяслав Хмельницький 2008
Білобровко Т. І. Кредитно – модульний курс з освітнього менеджменту: навч посібник / Тетяна Іванівна Білобровко. Переяслав – Хмельницький,...
УКРАЇНА ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ ТА ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ...
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМАНДНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ПЕДАГОГІЧНОМУ КОЛЕКТИВІ
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка