|
Скачати 188.44 Kb.
|
Прилепська В.В. Заступник директора Запорізької суспільно-гуманітарної гімназії №27 Методична робота як компонент ОСВІТНЬОГО менеджменту Освіченість – це уміння правильно діяти в будь-яких життєвих ситуаціях. Д. Хіббен Зміст методичної роботи Методична робота в ЗСГГ№27 спрямована на:
Центром організації методичної роботи з педагогічними працівниками гімназії є методична рада, до складу якої входять керівники предметних МО, вчителі-методисти, діяльність якої визначається змістом внутрішньошкільної методичної роботи і методичних об’єднань. Методична рада гімназії створює умови для методичної роботи вчителів у гімназії, планує, організовує і координує методичну роботу; стимулює педагогічну творчість вчителів, вивчає, узагальнює педагогічний досвід вчителів, надає методичні консультації працівникам гімназії з питань самоосвіти з метою підвищення їх педагогічної майстерності, удосконалення фахової підготовки вчителів. Традиційними формами методичної роботи в гімназії є:
Форми демонстрації результатів педагогічної творчості
Пріоритетні напрямки організації методичної роботи
Через всі форми методичної роботи проходять питання реалізації методичної проблемної теми гімназії за структурною схемою. Система роботи над проблемною темою Система методичної роботи в гімназії – це процес інтерактивної взаємодії всіх методичних підрозділів, творчої співпраці адміністрації та вчителів. Реалізація концепції особистісно орієнтованого навчання, що обрана гімназією, вимагає створення, відповідно, особистісно орієнтованої цілісної програми з методичної роботи, метою якої є створення умов для оптимального розвитку педагогічної творчості. Програма передбачає розвиток усіх форм методичної роботи, містить чітко структурований план роботи з педагогічними кадрами, використовує нові підходи щодо організації методичної роботи. Вся система методичної роботи орієнтована передусім на реалізацію проблемної теми: “Забезпечення умов переходу до профільної школи через організацію діагностико-прогностичної діяльності”, обраної на п'ять років: Етапи роботи над проблемною темою
5 етап (аналітичний) Підбиття підсумків роботи над проблемною темою.
Визначення нової проблемної теми Шляхи впровадження інноваційного педагогічного досвіду Індивідуально-творчий підхід до організації методичної роботи – домінанта організації науково-методичної роботи в цілому, адже творчість – це, насамперед, здатність до глибокого осмислення власного досвіду, вміння добре орієнтуватися в інноваційному просторі, знаходячи оптимальні рішення в нестандартних ситуаціях. Передовий педагогічний досвід є результатом творчих пошуків педагогів нашої гімназії, в ньому поєднуються в одне ціле творче, новаторське і в той же час традиційне. Головною умовою гармонійного і раціонального вивчення та втілення передового педагогічного досвіду, що сприяє реалізації програми розвитку гімназії є якісне науково-методичне забезпечення. Здебільшого вчителі зацікавлені проведенням нетрадиційних інтерактивних форм науково-методичної роботи. Адміністрація гімназії під час відвідування навчальних занять у вчителів звертає увагу на впровадження елементів перспективного досвіду, який сприяє повній реалізації навчальних здібностей учнів, вивчається досвід кожного члена колективу, за результатами моніторингу приймається рішення про вивчення їх досвіду, з певної навчальної проблеми. Схематично етапи та методи поширення і впровадження передового педагогічного досвіду, які розроблені та втілюються Запорізькою суспільно-гуманітарною гімназією №27, показані на схемі. Етапи поширення і впровадження перспективного педагогічного досвіду Система роботи предметних методичних об’єднань Методичні об’єднання гімназії є структурними одиницями управлінської моделі гімназії і в своїй діяльності мають права на прийняття самостійних рішень у межах своєї компетенції. Цей підрозділ координує науково-методичну та організаційну роботу вчителів. Структура роботи МО Аналізується виконання плану роботи МО за минулий рік, його вплив на підвищення результативності навчально-виховного процесу. Визначаються позитивні наслідки роботи й недоліки, їх причини та шляхи корекції. Плануються основні напрямки роботи МО на наступний н.р., визначаються шляхи реалізації проблемної теми. Проблемно-орієнтовний аналіз Планування роботи на поточний навчальний рік
1. Аналіз якісного складу. 2. Впровадження перспективного досвіду. 3. Організація роботи в межах наставництва. 4. Самоосвіта. 5. Атестація кадрів. 7. Рік останньої атестації Робота з кадрами 1. Нормативно-правове забезпечення викладання предметів. 2. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів. 3. Моніторинг навчальних досягнень учнів. 4. Методичні рекомендації щодо викладання предметів. Науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу Організація позакласної роботи 1. Робота з обдарованими учнями (предметні олімпіади, творчі конкурси, МАН). 2. Предметні тижні. Кожен з вищезазначених структурних напрямків організації роботи МО передбачає свій власний, адаптований під конкретний навчальний заклад, підхід. І кожен з цих напрямків має свій власний інструментарій. Як, наприклад, в гімназії №27 методичною радою розроблено критерії діяльності МО з питань реалізації методичної проблеми. Критерії оцінки роботи методичних об’єднань гімназії
На підставі оцінювання результативності роботи МО за вищевказаними критеріями будується проблемно-орієнтовний аналіз роботи МО, що в свою чергу є провідним шляхом подолання гальмівних процесів в їх діяльності.
А також ми наводимо Вам можливі шляхи відстеження результативності методичної діяльності вчителя (методичний моніторинг роботи вчителя) та карту педагогічних утруднень, яка є одним з діагностично-корекційних механізмів професійної компетентності. М Е Т О Д И Ч Н И Й М О Н І Т О Р И Н Г Р О Б О Т И В Ч И Т Е Л Я
Карта педагогічних утруднень вчителів Запорізької суспільно-гуманітарної гімназії № 27
СТРУКТУРА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ЗСГГ № 27 |
Попова Оксана Львівна, заступник директора з навчально-виховної роботи... Попова Оксана Львівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Люботинської гімназії №1 Люботинської міської ради Харківської... |
Корсунь Світлана Віталіївна, заступник директора з навчально-виховної... |
Методичні рекомендації ... |
Освітянська виставка Білан Людмила Валентинівна, заступник директора з навчально-виховної роботи Черкаської гімназії №31 Черкаської міської ради |
ПОЛОЖЕННЯ ПРО БАТЬКІВСЬКИЙ КОМІТЕТ ПЕРЕЯСЛАВ-ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ Батьківський комітет гімназії керується у своїй роботі Положенням про батьківський комітет гімназії, планом роботи гімназії, рішеннями... |
Звіт директора Лозівської гімназії Лозівської міської ради Харківської області Закінчився черговий навчальний рік. Сьогодні ми зібралися, щоб підбити деякі підсумки роботи колективу гімназії, оцінити діяльність... |
ІІІ. Організація навчально-виховного процесу Кочубей І. М., директор школи), піклувальна рада (Майстренко І. В.), методична рада (Павликова Н. В., заступник директора), учнівське... |
Особистісне зростання вчителя – золотий ключик успіху освітнього округу Методична робота в Городнявському освітньому окрузі спрямована не тільки на підвищення професійної майстерності кожного вчителя,... |
Кредитно модульний курс з освітнього менеджменту Навчальний посібник Переяслав Хмельницький 2008 Білобровко Т. І. Кредитно – модульний курс з освітнього менеджменту: навч посібник / Тетяна Іванівна Білобровко. Переяслав – Хмельницький,... |
УКРАЇНА ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ ТА ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ... ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМАНДНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ПЕДАГОГІЧНОМУ КОЛЕКТИВІ |