УРОК №3 Тема. Комп’ютери бувають різні


Скачати 97.17 Kb.
Назва УРОК №3 Тема. Комп’ютери бувають різні
Дата 15.12.2013
Розмір 97.17 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Змістова лінія. «Компютери та їх застосування» (3 г.)

УРОК № 3

Тема. Комп’ютери бувають різні

Мета:

сформувати:

  • уявлення про види комп’ютерів;

розглянути:

  • види комп’ютерів та сфери їх застосування;

повторити:

  • правила безпечної роботи та поведінки в комп’ютерному класі;

  • правила вибору , переміщення об’єктів;

розвивати: пам'ять, увагу, спостережливість, логічне мислення.

виховувати: уважність, охайність при роботі з комп’ютером.

Формування компетентностей:

Інформаційна, самоосвітня, здоров’язберігаюча, комунікативна.

Базові поняття й терміни: персональні комп’ютери, стаціонарні комп’ютери, портативні персональні комп’ютери (ноутбук, нетбук), кишеньковий персональний комп’ютер, мікрокомп’ютер.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: мультимедійне обладнання: проектор, екран або мультимедійна дошка; програмний комплекс, підручник, робочі зошити.

Програмне забезпечення: Windows XP.

Структура уроку (40хв)

1.Організаційний момент (1хв.)

2.Актуалізація набутих раніше знань(3 хв.)

3.Оголошення теми уроку (1 хв.)

4.Вивчення нового матеріалу (15 хв.)

5.Закріплення знань і навичок (14 хв.)

6. Виконання вправи для зняття стомлення очей і м’язів (2 хв.)

7. Домашнє завдання (2 хв.)

8.Підсумки уроку (рефлексія) (2 хв.)

Перебіг уроку

  1. Організаційний момент.

Вправа «Усмішка»

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь:

«Добрий, день!» (Слайд 1)

  1. Актуалізація раніше набутих знань.

  • Отже, із гарним настроєм, ми розпочинаємо наш урок. Але подивіться, чомусь наша Ганнуся сьогодні сумна. І я знаю, чому. Бо вона отримала завдання, яке не може виконати. (Слайд 2). Їй треба назвати комп’ютери у порядку збільшення їх розмірів – від найменшого до найбільшого. Хто із вас може допомогти Ганнусі?

(Відповіді дітей).

  • Діти, скажіть, де ми можемо отримати інформацію, щоб допомогти Ганнусі? (Бібліотека, Інтернет, книги та ін.)

  1. Оголошення теми та завдань уроку.

  • Отже, для того, щоб допомогти Ганнусі, ми сьогодні вирушимо до музею комп’ютерів і дізнаємося, які бувають комп’ютери. (Слайд 3)

А тему нашого уроку ви дізнаєтесь, розгадавши ребус. (Слайд 4)

Прочитаємо разом «Комп’ютери бувають різні» (Слайд 5)

  1. Вивчення нового матеріалу.

  • Отже, вирушаємо у подорож.

Фізкультхвилинка. ( Слайд 6 під музику діти крокують)

  • Нарешті ми прийшли до музею комп’ютерів. (Слайд 7)

  • Запрошую вас до першої зали. (Слайд 8 - перші комп’ютери).

  • Діти, подивіться уважно на експонати (Слайд 9). Як ви думаєте, чи можна їх назвати комп’ютерами? (Відповіді учнів) Так, діти, звичайно, це найперші сучасні комп’ютери. Але, щоб їх створити, люди пройшли довгий шлях.

  • (Слайд 10) Дійсно, у всі часи людям потрібно було рахувати. У доісторичному минулому вони рахували на пальцях або робили насічки на кістках, зав’язували вузлики. Потім люди для розрахунків винайшли абак – це дощечка для арифметичних розрахунків, розділена на колонки, по яким рухали камінці і таким чином робили найпростіші розрахунки. Приблизно 4000 років назад вже придумали числа і правила обчислення, які дозволяли рахувати гроші під час торгівлі, обчислювати час сходу і заходу сонця, проводити інші обчислення. Першими сучасними пристроями для рахування були рахівниці та калькулятори. У наші дні складні обчислювальні задачі та багато інших задач, не пов’язаних з числами, розв’язують за допомогою «електронного мозку», який називається комп’ютером.

  • Швидко розвивалася наука і техніка. І виникла необхідність створювати машини і пристрої, які б допомагали людям у житті. І тому я запрошую вас завітати до другої зали.

Фізкультхвилинка. ( Слайд 11 під музику діти крокують).

  • Перед нами широко відчиняються двері другої зали нашого музею.(Слайд 12)

- Що за експонати ви бачите на цій виставці? Так, звичайно, це сучасні комп’ютери, які ми звикли бачити у себе вдома, у школі. (Слайд 13 «Сучасні комп’ютери»)

Вправа «Бліц-опитування»

  • А про те де ще можна побачити та де використовують комп’ютери, ми говорили з вами на минулому уроці. Давайте пригадаємо. (Слайд 14)

  • Такі комп’ютери називають стаціонарними персональними комп’ютерами. Тому що їх установлюють у певному місці на тривалий час. (Діти повторюють хором «Стаціонарні персональні комп’ютери»).

  • Що ви можете сказати про наступний експонат? (Слайд 15)

  • А такий комп’ютер називають персональним, бо він призначений для роботи однієї людини – персони.

  • Чи відомі вам такі комп’ютери? (Слайд 16 – ноутбук і нетбук)

  • Це портативні персональні комп’ютери. Що ви можете про них розповісти?

(Відповіді дітей)

  • Так, діти, вони невеликі за розміром, їх можна переносити, брати із собою в подорожі, на екскурсії, на канікули до бабусі. А де ще застосовують нетбуки, ви дізнаєтесь на сторінці 17 вашого підручника.

Вправа «Читання з позначками» (діти читають, ставлять позначки: «+» - я це знаю; «?» - це нове; «!» - мені цікаво)

  • Подивіться, діти, на цей експонат. (Слайд 17 – кишеньковий комп’ютер). Це – кишеньковий комп’ютер. Чим відрізняється він від персонального?

(Відповіді дітей)

  • Він маленький, не має клавіатури. Інформація вводиться за допомогою сенсорного екрана, тобто дотиком до екрана або пальцем, або спеціальною паличкою, яка називається стілус. У кишеньковий персональний комп’ютер можна, як у щоденник, записувати домашні завдання, цікаві шкільні заходи, мамині доручення, проводити обчислення. Його також можна використовувати для читання електронних підручників, слухання музики, перегляду кінофільмів.

  • І останній експонат (Слайд18 - мікрокомп’ютери)

  • Діти, що це за предмети? Можливо, вони випадково потрапили до цього музею? Ні, діти, це пристрої, у яких всередину вмонтовані мікрокомп’ютери. Їх вбудовують у годинники, мобільні телефони і навіть одяг. Мікрокомп’ютери широко використовуються у медицині під час дослідження здоров’я людей.

  • Екскурсія наша закінчується і нам пора повертатися додому. На порозі нас зустрічають репортери, яким необхідно написати статтю до газети про експонати Музею комп’ютерів. Допоможемо їм?


5. Закріплення знань і навичок.

Вправа «Закінчи речення» (Слайди 19,20)

  1. Комп’ютер, призначений для роботи на ньому однією людиною, називається… (персональним)

  2. Портативні персональні комп’ютери – це… (ноутбук і нетбук)

  3. Спеціальна паличка, за допомогою якої вводиться інформація у кишеньковий комп’ютер, називається… (стілус)

  4. Комп’ютери, які вбудовують у годинники, мобільні телефони, називають… (мікрокомп’ютерами)

  • Молодці, діти, я бачу, що ви були уважними, допомогли репортерам, і сподіваюсь, що ми зможемо допомогти і нашій Ганнусі.

Фізкультхвилинка. (Слайд 21 під музику діти крокують)

  • От ми і дома. Але, щоб виконати завдання, нам необхідно працювати на комп’ютері. Та за комп’ютером можуть працювати лише ті учні, які добре знають правила безпечної роботи та поведінки в комп’ютерному класі.


Гра «Правила безпеки» (вправа «Правильно-неправильно»)

Із запропонованих картинок необхідно вибрати, де діти правильно користуються комп’ютером, а де – неправильно. (Слайди 22,23,24,25)

  • І знову перед нами завдання для Ганнусі. Подивіться уважно, чи тепер ми зможемо їй допомогти? (Слайд 26). Назвіть комп’ютери у порядку збільшення їх розмірів, тобто від найменшого – до найбільшого.

  • Молодці , діти, але ж Ганнуся повинна і сама вміти виконувати такі завдання, тому давайте їй розкажемо, що ми бачили в Музеї комп’ютерів. Необхідно з’єднати зображення комп’ютерів з їх назвами. (Слайд 27)

6.Гімнастика для очей

А тепер – нове завдання,

Оченятам тренування (Слайд 28)

Уважно слідкуйте, діти, за зірочками на екрані. (Слайд 29)

- Діти, я хочу відкрити вам таємницю – незабаром у Ганнусі день народження і вона мріє про подарунок. Дізнаємось, який? (Слайд 30).

7. Домашнє завдання.

- Ми сьогодні з вами, діти, побачили, які комп’ютери були у минулому, ознайомилися із сучасними комп’ютерами. Але життя не стоїть на місці. І, можливо, хтось із вас створить новий вид комп’ютерів. Тому я вам пропоную вдома намалювати, якими ви уявляєте комп’ютери майбутнього.

- Опрацювати текст підручника на ст. 17-21, розв’язати задачі №1,2 на сторінці 22.

8.Підсумок уроку (рефлексія)

Всі ви добре працювали,

На уроці не дрімали,

Гарно всі відповідали,

Знання нові здобували.

Урок я пропоную завершити такими висловлюваннями …

Сьогодні на уроці я дізнався …

Сьогодні на уроці я повторив

Сьогодні на уроці я навчився

Мені сподобалося

Я не зрозумів

Схожі:

Лекція №2 (1 година) Тема: «Функціонування і ресурси мережі Internet»
Вузлові комп’ютери цієї мережі, на яких зберігається в різних формах інформація, називаються серверами. Комп’ютери в мережі одержують...
Види мереж Н а ось цьому малюнку показано різні види мереж. Локальні мережі
Комп’ютерні мережі відкрили зовсім нові і значно ширші можливості використання комп’ютерів. Тепер комп’ютери – це не тільки засоби...
1. Організація та технологія будови комп'ютерних мереж
Мною обрана ця тема тому, що на сам перед зараз все робиться за допомогою обчислювальної техніки, тобто за допомогою Персональних...
Конспект уроку для 5 класу Тема. Види сучасних персональних комп’ютерів
Обладнання: комп’ютери, проектор, дошка, невеличкі картки з видами сучасних персональних комп’ютерів
Тема «Налагодження протоколів TCP/IP»
Протокол TCP/IP — промисловий стандарт, що дозволяє організувати комп'ютерну локальну мережу підприємства і зв'язувати комп'ютери,...
Правила техніки безпеки та охорони праці при роботі з комп'ютерною технікою
Навчальна дисципліна "Комп'ютери і комп'ютерні технології" дозволяє успішно використовувати комп'ютерну техніку та сучасне програмне...
Урок узагальнення набутих компетентностей. Форма уроку: урок із використанням...
Засоби навчання: підручник О. П. Глазової «Рідна мова. 7 клас» (К. «Зодіак-Еко», 2007) комп’ютери, електронне видання «Словники України»,...
Тема програми
Обладнання: комп'ютери; мультимедійний проектор, мультимедійна дошка або екран, картки-завдання, презентація викладача
Для підключення до мережі комп’ютери повинні мати
Локальні комп’ютерні мережі Комп’ютерні мережі. Однорангові мережі та мережі з виділеним сервером. Принципи роботи в локальних комп’ютерних...
Тема по програмі
Матеріально технічне забезпечення уроку: персональні комп'ютери з операційною системою Windows, підключені до мережі, роздатковий...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка