Урок з інформатики для учнів 11 класу


Скачати 64.84 Kb.
Назва Урок з інформатики для учнів 11 класу
Дата 18.11.2013
Розмір 64.84 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Управління освіти Полтавського міськвиконкому

Міський методкабінет

Полтавська гімназія № 33

Урок з інформатики

для учнів 11 класу

Урок підготувала та розробила

вчитель інформатики

Кривко Наталія Валеріївна


Полтава

2012

Тема: Призначення й використання основних математичних та статистичних функцій табличного процесора.

Клас: 11

Мета:

  • навчальна: дослідити можливості основних математичних та статистичних функцій в Excel; повторити правила техніки безпеки в комп’ютерному класі; перевірити навички учнів роботи з електронними таблицями; навчити учнів розв’язувати прикладні задачі, використовуючи функції в Excel;

  • розвивальна: розвивати алгоритмічну культуру учнів як здатність діяти за заданим алгоритмом а також уміння самостійно конструювати нові алгоритми на основі аналізу й узагальнення послідовності виконуваних операцій і дій, що ведуть до шуканого результату; розвивати ініціативу, творчість, обґрунтованість суджень; розвивати вміння працювати самостійно а також самостійно здобувати знання;

  • виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики, потяг до наукової творчості, виховувати дисципліну, звичку до систематичної розумової праці.

Обладнання: програма Microsoft Excel, картки із завданнями, роздаткові матеріали, мотузка, прищіпки, кольоровий папір, маркери.

Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учитель: Давайте повторимо, що ми вже знаємо про Excel.

На екрані відображуються питання тестового характеру. Перед кожним учнем кольорова картка з літерою А, Б, В відповідно. Учень піднімає картку з тією літерою, відповідь навпроти якої вважає вірною.

1. Який оператор не входить до групи арифметичних операторів?

А. – Б. + В. ^ Г. &

2. Що з переліченого не є характеристикою комірки?

А. ім’я Б. адреса В. розмір Г. значення

3. Яку адресу буде мати комірка В12, якщо змінити вид адресації з А1 на R1C1?

А. RBC12 Б. R2C12 В. 12В Г. R12C2

4. Вказування адреси комірки у формулі називається…

А. посилання Б. функція В. оператор Г. ім’я комірки

5. З якого символу розпочинається формула в Excel?

А. = Б. + В. пробіл Г. все одно з якого

6. В якому варіанті правильно вказана послідовність виконання операторів у формулі?

А. + та – потім * та /

Б. оператори порівняння, потім оператори посилань

В. оператори посилань, потім оператори порівняння

Г. * та /, а потім %

Вчитель разом з учнями аналізує кожне питання, вказує правильну відповідь. Одразу бачить, хто з учнів гірше підготувався до уроку.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

«Карусель»

  1. Стільці розставлені для учнів у два кола.

  2. Учні сидять у внутрішньому колі, розташовані спиною до центру, а в зовнішньому – обличчям. Таким чином, кожен сидить навпроти іншого. Внутрішнє коло нерухоме, а зовнішнє – рухоме: за сигналом вчителя всі його учасники пересуваються на один стілець вправо і опиняються перед новим партнером. Мета – пройти все коло, виконуючи поставлене завдання.

Кожен учень у якості домашнього завдання мав підготувати листок із конкретними запитаннями, які стосуються математичних та статистичних функцій в Excel (їх перелік був наданий вчителем). Учні, які гірше підготувалися, або просто не змогли знайти інформацію про якусь функцію, мають можливість під час переміщення зібрати максимум інформації, аспектів, поглядів із зазначеної проблеми.

Перелік функцій, обов’язкових для вивчення:

Математичні: СУММ, КОРЕНЬ, ОКРУГЛ

Статистичні: МАКС, МИН, СРЗНАЧ, СЧЕТЕСЛИ, РАНГ

Учні (якщо необхідно, то за допомогою вчителя) визначають можливості кожної з перелічених функцій.

IV. Виконання практичних завдань.

Кожний класний керівник подає статистичний звіт свого класу. Сьогодні ми навчимося допомагати своїм вчителям в оформленні такого звіту.

Створіть таблицю за зразком:


перелік предметів



 

 

Українська мова

Українська література



Рейтинг

Місце

1

Бундур Ростислав

6

7

7







2

Воробйов Тимур

6

6

6



























 

На «12»
















 

На «11»
















 


















 

На «1»
















 

% успішності
















 

% якості


















список учнів класу


кількість учнів, які навчають на відповідну оцінку

Список учнів, а також перелік оцінок учні отримують, але в іншому структурному вигляді. Рейтинг обраховується як середнє арифметичне оцінок із всіх предметів, округлене до десятих. Місце обчислюється за допомогою функції РАНГ. Кількість учнів, які навчаються на відповідну оцінку обчислюється за допомогою функції СЧЁТЕСЛИ, % якості – це відсоток учнів які мають високий та середній рівень навчальних досягнень, % успішності – це відсоток учнів, які мають високий, середній та достатній рівень навчальних досягнень.

Якщо учні не можуть самостійно визначити, яку функцію використати, або як правильно записати формулу, то їм допомагає вчитель, але оцінка потім знижується.

V. Підведення підсумків.

Учитель: Сьогодні ви побачили, наскільки Excel може полегшити нашу роботу. Достатньо тільки правильно побудувати алгоритм розв’язування відповідної задачі та грамотно реалізувати його за допомогою комп’ютера.

Учитель відзначає тих учнів, які найкраще впоралися із завданням. Учні зберігають виконані практичні роботи у свої папки, отримують оцінки.

VІ. Повідомлення домашнього завдання.

п. 2.6., завд. 2, 3, с. 93 (підручник Й.Я. Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А. Чернікова, В.В. Шакотько, Інформатика. Рівень стандарту, 11 клас)

Схожі:

Навчальна програма для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів
Програма розрахована на вивчення інформатики 9 класі основної школи в обсязі 1 година на тиждень. Автори виходили з припущення, що...
Навчальна програма для учнів 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів
Програма розрахована на вивчення інформатики 9 класі основної школи в обсязі 1 година на тиждень. Автори виходили з припущення, що...
Урок з інформатики для учнів 11 класу
Тема: Використання найпростіших формул. Посилання на клітинки і діапазони клітинок. Практична робота №3. Використання формул в електронних...
Урок з інформатики для учнів 11 класу
Тема: Введення, редагування та форматування даних. Практична робота №2. Введення даних і форматування таблиць у середовищі табличного...
Орієнтовний календарний план на І семестр Інформатика 9 клас
Програма з інформатики для учнів 9 класу рекомендована Міністерством освіти і науки України (автори – І. О. Завадський, Ю. О. Дорошенко,...
Урок гра для учнів 5 класу: «Бути здоровим престижно»

Урок енергозбереження в Українському національному музеї “Чорнобиль”для...
На екскурсії до музею «Чорнобиль» учні дізналися про найбільшу техногенну катастрофу в історії людства
У Міжнародному конкурсі з інформатики „Бобер-2011”
ДЗОШ №101 пройшов Міжнародний конкурс з інформатики “БОБЕР-2011”. Сертифікат з відмінним результатом отримав 1 учень 7-А класу Ільєнко...
Урок №53 Тема. Підсумкове повторення за курс 7 класу
Мета: повторити та узагальнити знання учнів про найголовніші теоре­тичні відомості курсу геометрії 7 класу; повторити та узагальнити...
15. Позакласна робот з інформатики. Позакласні форми навчання інформатики....
Позакласна робот з інформатики. Позакласні форми навчання інформатики. Олімпіада з інформатики. Технологія підготовки учнів до участі...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка