18. Прикладне програмне забезпечення спеціального призначення


Скачати 63.95 Kb.
Назва 18. Прикладне програмне забезпечення спеціального призначення
Дата 21.03.2013
Розмір 63.95 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
18. Прикладне програмне забезпечення спеціального призначення. Інструментальні програмні засоби для розв’язування прикладних задач з предметних галузей.

Прикладне програмне забезпечення спеціального призначення.

ППЗ(прикладне програмне забезпечення)-прог-рамний засіб, у якому відбивається деяка пред-метна галузь, тією чи іншою мірою реалізується технологія її вивчення, забезпечуються умови для здійснення і компютерної підтримки різних видів навчальної діяльності.

ППЗ:ПЗ загального призначення: -антівірусні програми; - текстові процесори; -графічні ре-дактори; -системи управління базами даних; -системи опрацювання таблиць; - системи за-безпечення телекомунікацій; - інтегровані систе-ми; - мультімедійні системи.

  • ПЗ спеціального призначення: -педагогічні програмні засоби;-автоматизація діловодства; -автоматизація інформаційних служб; -автома-тизація проектування, виробництва, наукових досліджень.

  • Інструментальні програмні засоби-GRAN апаратного забезпечення для підєднання до ме-режі Int.;

  • необх. певних стандартів комунікаційного середовища:адресація ПК, правила передавання повідомлень(протоколи);

  • наявність деяких каналів звязку між ПК, що розташовуються один від одного на певних відстанях;

  • існування в мережі 2-х типів ПК: серверів і робочих станцій(клієнтськіх машин);

  • використ. сервісних програм 2-х типів: програм-серверів і програм-клієнтів.

Ознайомлення з можлив. Int. доц. проводити в 2 етапи:

I - виникнення компют.мережі та стрімкі темпи розвитку як самої глоб.мережі, так і її ресурсів та послуг;розробки та фун-ії маршрутизаторів; існу-вання системи і правил передавання інф-них і програмних ресурсів;ресурси Int.

II-дати учням необхідні знання та сформувати навички щодо користування основними послугами Int. та правилами роботи зі спец. програмними забезпеченнями.

Сист. Int. бела задумана наприкінці60-х років ХХ ст. америк. Військовими як мережа для забезпеч. надійного звязку на випадок війни.

У 1972 до мережі з 4-х компютерів підєдналися 50 університетів, у 1980 поч. викор. суперкомпютери, в 1991 мережа Int. сформува-

лася як ПК-орієнтоване середовище комунік. середовище, що обєднувало лок. і регіон.мережі різних частин світу, зараз к-ть ПК підключених до Int. понад 35 млн.

Багато сучасних ІКТ грунт. на використ. ком-пютерних мереж.Учні повинні засвоїти,що першочергова причина створення комп.мереж стало прагнення до економії ресурсів.Шляхи досягнення економії: -швидкий доступ до різних джерел інф-ції; -зменшує надмірність ресурсів.

Доц. дати описове означ. цього поняття:

Комп-на мережа-сукупність ПК, що зєднані лініями звязку і оснащені комунікаційним обладнанням і комунікаційним програмним забезпеченням.

Типи мереж:

-за призначенням: інф-ні;обчислюв-ні;ф.-обчисл

-за розміщенням даних:з централіз-ним банком даних;з розподіленим банком даних;локальні.

-за територіальним розподілом: корпоративні, глобальні; локальні.

-за складом ЕОМ: однорідні; неоднорідні.

Компютерна мережа забезпечує:

-колективне опрацювання даних користувачами, ПК яких підєднані до мережі, та обмін даними між цими користувачами;

-спільне використання програм;

-спільне використання принтерів,модемів та ін. периферійних пристроїв.

Складові мережі: -комунікаційне обладнання (модем-при викор.телефонних ліній звязку; мережевий адаптер -при викор. інших ліній звязку; лінія звязку-дротові-викор. кабель і бездротові- супутниковий звязок); - програмне забезпечення(програми управл-ня мережевим обладнанням, мережеві ОС, програми роз-пізнавання та опрацювання повідомлень залежно від їх хар-ру та способу орг-ції);

- інформаційна-док-ти, що зберіг. на ПК, підєд-наних до Int.,залежно від власності можуть бути відкриті або закриті(для доступу потрібен логін і пароль).

Комунік.обладнання-периферійні пристрої, що здійснюють перетвор.сигналів,використовуваних у ПК, на сигнали,що передаються через лінії звязку,і навпаки.

Лінія звязку-обладнання,за допомогою якого здійснюється обєднання компютерів у мережу.

Мережевий адаптер-спец.апаратний засіб для ефективної взаємодії ПК у мережі.

Модем-пристрій, що зєднує компютер з телефонною мережею через звичайну телефонну розетку,він здійснює перетворення цифрових сигналів,з якими працює компютер, на сигнали аналогові,при їх передаванні через телефонні лінії,і навпаки.

Програмне забезпечення-набір програм, що забезпечують роботу мережевого обладнання і обмін інф-цією між ПК у мережі.

Локальна мережа-обєднує ПК,розташов. На невеликій відстані один від одного,і є замкнутою сист.,тут використовуються звич. дротові лінії.

Глобальна мережа-зєднання локальних мереж і окремих ПК,розташованих далеко один від 1-ого, здійсн. через виділені лінії або через спец. канали звязку.Щоб користуватися глоб.мережею ,у ПК необх. мати модем і спец.прогр. забезпеч.

Найбільшою глоб.мережею є мережа Інтернет.

Ресурс мережі-пристрої,що входять до апаратної частини деяких із ПК мережі,доступні і можуть використ-тися будь-яким користувачем мережі.

Сервер-ПК,ресурси якого призначені для спіль-ного використання, його призначення доставляти програми з мережі до робочих станцій.

Робочі станції-ПК,що викор-ють ресурси мережі, їх призначення викон. програми одерж.з мережі.

Інструментальні програмні засоби для розв’язування прикладних задач з предметних галузей.

Інструментальні програмні засоби – це допоміжні засоби для розв’язування задач.

На сьогодні розроблено значну кількість програмних засобів, що дозволяють розв’язувати за допомогою комп’ютера досить широке коло математичних задач різних рівнів складності. Це такі програмні засоби як DERIVE, EUREKA, GRAN1, GRAN2D, GRAN3D, Maple, MathCad, Mathematica, MathLab, Maxima, Numeri, Reduce, Statgraph тощо. Причому одні з цих програм розраховані на фахівців досить високої кваліфікації в галузі математики, інші – на учнів середніх навчальних закладів чи студентів вузів, які лише почали вивчати шкільний курс математики чи основи вищої математики.

Найбільш придатними для підтримки вивчення курсу математики в середніх навчальних закладах видаються програми DERIVE, EUREKA, GRAN1, GRAN2D, GRAN3D. Для їх використання не вимагаються надто потужні комп’ютери з великою швидкодією, значними обсягами оперативних запам’ятовуючих пристроїв, високими вимогами до можливостей графічних побудов. Названі програми прості у користуванні, оснащені досить зручним інтерфей-сом, максимально наближеним до інтерфейсу найбільш поширених програм загального призначення, контекстно-чутливою допомогою. Від користувача не вимагається значного обсягу спеціальних знань з інформатики, основ обчис-лювальної техніки, програмування тощо, за винят-ком найпростіших понять, які цілком доступні для учнів.

Використання подібних програм дає можли-вість учневі розв’язувати окремі задачі, не знаючи відповідного аналітичного апарату, методів і формул, правил перетворення виразів тощо. Наприклад, учень може розв’язувати рівняння і нерівності та їх системи, не знаючи формул для знаходження коренів, методу виключення змінних, методу інтервалів тощо; обчислювати похідні та інтеграли, не пам’ятаючи їхніх таблиць; досліджувати функції, не знаючи алгоритмів їх дослідження тощо. Разом з тим, завдяки можливостям графічного супроводу комп’ютерного розв’язування задачі, учені чітко і легко розв’язуватиме досить складні задачі, впевнено володітиме відповідною системою понять і правил. З іншого боку, такий підхід до вивчення математики дає наочні уявлення про поняття, що вивчаються, розвиває образне мислення, просторову уяву, дозволяє досить глибоко проникнути в сутність досліджуваного явища, неформально розв’язувати задачу. При цьому на передній план виступає з’ясування проблеми, постановка задачі, розробка відповідної математичної моделі, мате-ріальна інтерпретація отриманих за допомогою комп’ютера результатів. Усі технічні операції щодо опрацювання побудованої математичної моделі, реалізації методу відшукання розв’язку, оформлення та подання результатів опрацювання вхідної інформації покладаються на комп’ютер.

Комп’ютерна підтримка вивчення математики з використанням програмних засобів зазначеного типу дає значний педагогічний ефект, полегшуючи, розширюючи і поглиблюючи вив-чення і розуміння методів математики на відповідних рівнях в середніх навчальних закладах з най-різноманітнішими ухилами навчання. Звичайно, і програми курсів математики, і глибина вивчення відповідних понять, законів, методів, аналітичного апарату можуть суттєво різнитися між собою.

Комп’ютерні програми згаданого типу можуть бути використані практично на всіх уроках мате-матики, починаючи вже з п’ятих-шостих класів, зокрема під час вивчення системи на прямій і на площині, поняття функції, елементарних функцій та їхніх властивостей, методів розв’язування рів-нянь і нерівностей та їхніх систем, елементів теорії границь числових послідовностей, диферен-ціального та інтегрального числень та їх засто-суванні, при вивченні курсу стереометрії.

Схожі:

Прикладне програмне забезпечення загального призначення (34 год.)
Техніка безпеки під час роботи на комп'ютері. Призначення презентації та її елементи. Структура слайду л
Уроку: Анімація в презентаціях
Обладнання: ПК, прикладне програмне забезпечення Microsoft Power Point, картки із завданнями, опорний конспект, папка з малюнками...
Тема. Програмне забезпечення комп’ютерних систем Мета
Обладнання й матеріали: Комп’ютерний клас обладнаний в мережу, програмне забезпечення
13. Інструментальні програмні засоби для розвязування прикладних математичних задач
ППЗ(прикладне програмне забезпечення)-прог-рамний засіб, у якому відбивається деяка пред-метна галузь, тією чи іншою мірою реалізується...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАКАЗ
З метою упорядкування переліку засобів навчання та обладнання навчального і спеціального призначення в системі матеріально-технічного...
Лекція №4 Тема: Програмне забезпечення персональних комп’ютерів
Системне програмне забезпечення призначене для керування роботою складових комп’ютера та обміном даними між ними, діагностування...
ЛІЦЕНЗІЙНИЙ ДОГОВІР НА ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
БУДЬ ЛАСКА, УВАЖНО ПРОЧИТАЙТЕ ЦЕЙ ДОКУМЕНТ ПЕРЕД ВСТАНОВЛЕННЯМ АБО ВИКОРИСТАННЯМ ЦЬОГО ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Тема Кількість годин
ПК з пудключенням до мережі,необхідне програмне забезпечення, роздатковий матеріал
І НФОРМАЦ І ЙНИЙБЮЛЕТЕН Ь
НАЙБІЛЬШ РОЗПОВСЮДЖЕНІ ВІЛЬНІ ЛІЦЕНЗІЇ НА ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТА ВАРІАНТИ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ
МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
Методичні вказівки до дипломного проектування спеціаліста за спеціальністю 05010301 – „Програмне забезпечення систем”, 05010302 –...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка