Для чого це потрібно?


Скачати 144.16 Kb.
Назва Для чого це потрібно?
Дата 30.10.2013
Розмір 144.16 Kb.
Тип Вопрос
bibl.com.ua > Інформатика > Вопрос
Проект для учнів 4 класу

Тема. Опис дуба.

Завдання проекту

Наш задум

Для чого це потрібно?

Дізнатися якомога більше про дерева-дуби.

Визначити роль дубів у природі і житті людини.

Дидактична характеристика проекту:

  • тип проекту:

за предметною галуззю – між предметний;

за тривалістю – середньої тривалості;

за характером контактів – вчитель, учні 4-го класу, їх родини;

за основною діяльністю – інформаційний;

за характером координації – з безпосередньою координацією;

за формою проведення – самостійна пошукова робота дітей з наступною презентацією матеріалів проекту;

за кількістю учасників – груповий;

  • об’єкт пізнання: дуби, їх роль у житті людини;

  • навчальні цілі та очікувані результати: поглибити знання та сформувати власне ставлення до дубів; вчити працювати з додатковою літературою та іншими джерелами інформації; розвивати вміння виконувати певну роботу в співпраці з однолітками, співпереживати за спільну справу, поважати думку інших; виховувати любов та бережне ставлення до природи;

  • спосіб вирішення проблеми: робота з додатковою та художньою літературою, використання інших засобів інформації, самостійна пошукова та аналітична робота дітей з учителем, власна творчість учнів;

  • освітній продукт: презентація, власні книжки, альбоми.

План виконання проекту

  1. Мотивація значущості проектної діяльності з даної теми.

  2. Обговорення ідей, щодо вирішення проблеми та її представлення.

  3. Формулювання завдань, які вирішуватимуться.

  4. Визначення джерел потрібної інформації.

  5. Об’єднання у творчі групи, розподіл обов’язків між учасниками.

  6. Вивчення ти аналіз зібраної інформації.

  7. Визначення деталей, які можливо проілюструвати у колективній роботі.

  8. Оформлення колективної роботи.

  9. Аналіз та оцінювання роботи учасників проекту.

  10. Презентація матеріалів проекту.

Правила взаємодії під час проекту

  • Працювати дружно, злагоджено, разом.

  • Усе, що пропонує товариш, сприймати і обговорювати спокійно.

  • Викладати свої ідеї, думки по черзі, всіх вислуховувати до кінця, не перебивати.

  • Радитися з товаришами, дорослими, приймати рішення спільно.

  • Запозичати ідеї з інших груп з їхнього дозволу.

  • Бути доброзичливими, старанними, відповідальними.

  • Доводити свою справу до кінця.



Етапи роботи над проектом



  1. Опрацювання додаткової і художньої літератури про дуб.

  2. Перегляд мультфільмів про дуб.



Пізнайки

  1. Значення слова дуб.

  2. Науковий опис дерева.

  3. Місця проростання.

  4. Використання дуба.






Маленькі історики

  1. Ставлення до дуба в античному світі,наших предків слов’ян.

  2. Найстаріший дуб України.

  3. Легендарний дуб Черкащини.

  4. Дуби- знаки української історії.

Співрозмовники

  1. Інсценізація фрагменту казки.

  2. Інтерв’ю юних кореспондентів.




Казкарі

  1. Виставка народних і літературних казок про дуб.

  2. Конкурс «Чи знаємо ми казку».

  3. Прислів’я, приказки, крилаті вирази про дуб.






Умілі руки

  1. Дуб в дитячій творчості. Виставка поробок та малюнків.

  2. Презентація матеріалів.

Урок розвитку зв’язного мовлення у 4 класі

Тема. Опис дуба.

Тип уроку. Інформаційно-творчий проект.

Мета. Учити дітей складати тексти-описи та на їх основі загадки;

удосконалювати знання про види текстів;

ознайомити з казками, прислів’ями, приказками про дуб;

розширити природознавчі знання учнів, словниковий запас.

Формувати у молодших школярів навички проектної діяльності: самостійно вибирати, накопичувати матеріал, аналізувати і зіставляти дані, приймати рішення;

вміння висловлювати, аргументувати та захищати свої думки, навички самоорганізації;

спрямувати діяльність учнів на пошук відповідної інформації для виконання проектних завдань, застосування знань під час написання творів-описів, загадок;

стимулювати учнів до самооцінки і самоконтролю освітньої діяльності.

Розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності особистості, вміння добирати найвлучніші слова під час опису, мислення, творчу уяву, вміння працювати в групах, презентувати результати своєї роботи.

Виховувати почуття відповідальності, самодисципліни і самоорганізації; любов до природи, рідного слова, художньої літератури.

Обладнання: символи очікуваних результатів; картки із завданнями для груп; індивідуальні картки оцінювання та аналізу творчих робіт; опорні картки з планом, образними словами, римами для опису дуба; виставка художньої літератури, малюнків, поробок; індивідуальні папки, альбоми з проектами; таблиця «Типи текстів»; ілюстрації до теми; електронна версія презентації до уроку; комп’ютерні диски з мультфільмами «Сказка старого дуба», «У лукоморья».

Хід уроку

І Організація класу.

  • Ось дзвінок нам дав сигнал. –

Працювати час настав.

То ж і ми часу не гаймо,

Урок мови починаймо.

  1. Привітання з гостями.

  2. Ознайомлення з картками оцінювання.

Вільна тема – 1 б.

Гра «З’єднайте» - 1б.

Інтерв’ю кореспондента – 1б.

Проекти – 4б.

Асоціативний кущ – 1б.

Письмова робота – 3б.

Конкурс «Чи знаємо ми казку» - 1б.

Усього – 12 балів

  1. Загадка-добавлянка

В них багато є роботи,

Хоч стоять вони весь час.

Від дощу і від спекоти

Захистять, врятують нас.

Не лягають спать ніколи,

На ногах вони одвік.

Не бояться плину рік,

Ні завій, ні вітру реву.

Хто вони такі… (Дерева.)

  • Назвіть слова , які допомогли відгадати загадку.

ІІ Вільна тема.

Учні висловлюють свої думки з питання: «Чи потрібні нам дерева?»

  • Я вважаю, що …, тому що …

ІІІ Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні на уроці ми будемо вчитися описувати дуба та за допомогою опису складати загадки.

ІV Очікувані результати.

Дізнатись нове

Описувати дерева Працювати в групах


Очікування
Висловлювати Відгадувати

думки та складати

загадки

Дізнатись цікаве Гра

Збагатити словниковий запас

V Робота над темою.

  1. Гра «З’єднайте». Повторення типів тексту. Робота в групах.

  • З’єднати лініями тип тексту з характерними для нього ознаками.



Розповідь

Текст, в якому описується предмет, подія.

Який? Яка? Яке? Які?

Опис

Текст, в якому розмірковується, доводиться. Чому?

Міркування

Текст, в якому про щось розповідається.

Що відбулося?



  1. Презентація творчих проектів.

А) Група «Пізнайки».

- Працюючи над проектом, ми знаходили в енциклопедіях, словниках, Інтернеті матеріал про дуба. З тлумачного словника я дізнався про значення слова. Дуб – велике листяне дерево сімейства букових з міцною деревиною і плодами-жолудями. В перекладі з латинської мови – «гарне дерево».

- Налічується 20 видів дубів. Найбільш поширений дуб звичайний або черешковий. Це листопадне дерево, висотою до 50 метрів, стовбуром до 7 метрів, з міцним і розгалуженим коренем до 5 метрів. Дуб досягає віку до 1000 років, а іноді і більше. Гілки молодих дубів оливково-бурі, а зрілих – срібно-сірі. Кора спочатку гладенька, блискуча, а з віком груба, потріскана. Листя – перисто-лопасте, коротко черешкове. Цвітіння розпочинається в квітні. Квіти дрібні, зібрані в пониклі сережки. Плоди - жолуді, дозрівають в кінці вересня, на початку жовтня. Про це я дізнався в енциклопедії, Інтернеті.

- Я прочитав про умови та місця проростання дерева. Дуб – тепло і світлолюбна рослина. Надає перевагу вологим ґрунтам і мішаним лісам. Широко поширений у лісовій і лісостеповій зонах. Скельний дуб любить горбисті і гірські місцевості.

- Я підготував повідомлення про використання дуба. Найцінніше в цій рослині – деревина. Будівельники, корабели цінували дуб як чудовий матеріал для будівництва мостів, будинків, храмів. Цілі міста будувалися з дуба. В наш час дуб використовують в судно -, вагоно -, машинобудуванні, з нього роблять паркет, меблі, діжки, опори мостів, будинки.

Дубову кору використовують в шкіряному виробництві. З жолудів роблять борошно і «каву».

Кора і листя дуба мають в’яжучі, протизапальні і кровозупинні властивості. З них готують настої, відвари, ванни, мазі. Застосовують їх при хворобах горла, шлунка, нирок, легенів, для зміцнення ясен, маззю змащують опіки і обмороження.

Жолудями годуються багато звірів (дикі кабани, білки), птахів (сойки, удоди, ворони, дятли, сови) і домашніх тварин.

Б) Група «Співрозмовники»

* Інсценізація казки « Дуб».

Дійові особи: автор, Дятел, Горобець.

Автор. – Весна. На кущах і деревах з’явились маленькі листочки. Тільки дуб стоїть без зеленого одягу.

Горобець. – Він що, до цих пір ще спить?

Дятел.-Дуб любить тепло. Пізньої весни в лісі все давно уже прокинулось, а для дуба це лиш початок пробудження.

Автор.-Пройшов час і знову Горобець з Дятлом зустрілись на тому дубі. На ньому вже з’явились листочки. Горобець подивився в різні сторони і помітив дерево, на якому не було листя.

Горобець.-Невже це дуб за зиму засох? ( бідкається) Як прикро, шкода…

Дятел.-Не хвилюйся , нічого з ним не трапилось. Наш дуб-літній, а той без листя зимовий. Він не поспішає: на весні розпускається пізніше за всіх. А восени скидає свій одяг, коли літні дуби уже скинули. Іноді на його гілках всю зиму залишається засохле листя.

Горобець.-Яке дивовижне дерево. А чому восени під дубом розсипані не тільки жолуді, а й дрібні гілочки ?

Дятел.-Дуб любить сонце. Гілочки ростуть так, щоб не закривати один одному сонячне світло. Тому зайві опадають.

* Інтерв’ю юних кореспондентів.

- Чому листя на дубі розпускається пізно ?

- Які бувають дуби?

- Чим вони відрізняються?

- Що , крім жолудів, дуб з себе скидає восени?

- Чому він це робить?

В) Фізкультхвилинка. (Звучить музика).

- Закрийте очі. Уявіть собі маленького жолудя, уявіть, як він виростає, росте, його крона тягнеться вгору, а коріння в глиб землі, - яке коріння, така і крона. Змінюються покоління людей, а дуб все стоїть-стоїть 100років, 500, 1000. Для людини життя дуба здається дивовижно довгим, а саме дерево стає об’єктом поклоніння, адже воно пам’ятає стародавні часи… Скільки мудрості заключає в собі дерево, що живе так довго…

Г) Група « Маленькі історики».

- Античний світ вважав, що саме це дерево Боги створили першим. В дереві дуба – центр світу, а вік дуба дорівнює вікові Всесвіту.

За міфами Стародавньої Греції дуб вважали священним і пов’язували з Богом блискавки і неба – Зевсом. Дуб був небесними воротами, через які Бог може з’явитися перед людьми, деревом, в якому живуть боги.

Наші предки слов’яни теж вважали дуб священним деревом . Ніхто не мав права його зрубати, зламати гілку. Розплатою за неповагу до дуба була смерть. За царя Петра І людина , що зрубає дуб, піддавалась страті.

Дуб - символ сили і могутності. Дуби садили на ознаменування великих подій історії, на честь особливо поважних людей. У давнину у тіні дубів вирішували важливі справи, вибирали ватажка війська, влаштовували свята. Дубовий вінок у Стародавньому Римі був найвищою нагородою для переможця. Зображення дубових листків можна зустріти на військовій формі, гербах, щитах.

  • Багато цікавого пов’язано з довголіттям дуба. У Латвії є дуб, якому 2000 років. Вважалось , що дуб дарує часточку свого довголіття, заряджаючи людей енергією і силою. Дуби садили біля будинків, монастирів, лікарень. Один дуб 50- річного віку очищає повітря наскільки, як 1000 молодих дерев.

Найстаріший дуб України, який має понад 1350 років, росте на півночі Рівненщини. За поважний вік його назвали деревом князя Ігоря. Він має висоту 20 м, у обхваті -8,5 м. Стовбур ледве охоплює 5 людей. Дуб занесено до книги рекордів України, це пам’ятка загальнодержавного значення – одна з 7 чудес України.

  • В Черкаській області в Холодному яру с. Буда росте легендарний дуб Максима Залізняка, якому 1100років. Він має 9 м в обхваті, 26 м висоти. Саме під цим дубом давали клятву гайдамаки боротися з польським засиллям.

  • Дуби - це знаки української історії. Є дуб Хмельницького, дуб Шевченка, дуб Сковороди.

Гітлер під час Великої Вітчизняної війни наказав вивезти з Хортиці найстаріший дуб ( 700 р.), який вистояв перед кількома танками-тиграми. Для Гітлера дуб був символом перемоги арійського духу над слов’янським.

  1. Добір мовного матеріалу.

А) Асоціативний кущ.

Священне дерево

Красень Символ сили і могутності

Богатир Символ достатку

Велетень Дуб Символ довголіття

Символ міцності духу

Мудрець Символ здоров’я і енергії

Цар дерев

Б) Письмова робота за вибором учнів.

* Скласти опис дуба за планом і опорними словами.

** Скласти опис, користуючись малюнком і опорними словами.

*** Скласти вірш – загадку, користуючись римами, опорними словами.

Опорні слова

Прикметники: віковічний, величний, міцний, крислатий, осінній.

Дієслова: красується, стоїть, росте, сягає, охороняє, пишається.

Стовбур – товстий, темно-сірий.

Кора – груба, потріскана, сіра, в глибоких зморшках.

Гілля – міцне,крислате, розлоге, шатроподібне , оливково-буре ,сіре.

Листя – зубчасте, довгасте, темно-жовте, руде, буро-жовте, брунатне.

Квіти – дрібні, зібрані у пониклі сережки.

Жолуді – блискучі, відполіровані рукою невідомого майстра.

Дуб, ніби вартовий.

Жолудь, наче діжечка.

План

  1. Як називається дерево?

  2. Де росте?

  3. Скільки йому років ?

  4. Який в нього стовбур, кора ?

  5. Гілля.

  6. Листя.

  7. Квіти.

  8. Плоди.

  9. Що цікавого дізнався про дерево?

  10. Чим воно тобі подобається?

Рими: народився, з’явився, перетворився, не скорився;

вартує, годує;

літ, плід.

В) Зачитування письмових робіт, їх аналіз за картками.

- Чи розкрито зміст?

- Вживання прикметників, порівнянь, слів в переносному значенні.

- Недоліки: повтори, русизми.

4. Рухлива фізкультхвилинка під музику із мультфільму « У лукомор’я».

5. Група « Казкарі».

- Готуючи цей проект, ми в шкільній та міській бібліотеці знаходили та читали книги, в яких головним героєм є дуб. Багато письменників звертались до образу дуба в своїх творах: О.С. Пушкін , Г.Х. Андерсен, В.О.Сухомлинський, І.Крилов, П.Тичина та ін..

* Конкурс « Чи знаємо ми казки» ( використовуються сигнальні віяла з цифрами 1,2,3,4).

І В чому знаходилась смерть Кощія на заповідному дубі ?

  1. У жолуді.

  2. У дуплі.

  3. У скриньці.

  4. У чоботі.

ІІ Що шукав Вінні-Пух на дубові ?

  1. Кульку.

  2. Мед.

  3. Сову.

  4. Хмарку.

ІІІ Хто сидів на гілках зеленого дуба у Лукомор’я в казці О.С.Пушкіна ?

1.Русалка.

2. Змій Горинич.

3. Баба Яга.

4.Сова.

ІV Злякавшись величезного дуба , Їжачок в тумані загубив…

1.Яблуко.

2. Друга-ведмедика.

3. Голки.

4. Вузлик з малиновим варенням.

- Ми приготували прислів’я і при приказки про дуб.

* Який дуб, такий клин, який батько , такий син.

* Криком дуба не зрубаєш.

* Олень з дубом бився, та й роги.

*Старий дуб не швидко зламається.

* Кого словом не проймеш, того дубом не проб’єш .

* З одного удару дуба не звалиш.

6. Перегляд уривка з мультфільму « Казка старого дуба», визначення головної думки.

VI Підсумок уроку.

  1. Гра « Мікрофон».

  • Підсумуйте нашу роботу на уроці, користуючись фразами:

Мої очікування справдились, тому що…

На сьогоднішньому уроці найбільшим відкриттям для мене було…

Я змінив свої погляди на однокласників…, тому що…

Я обов’язково прочитаю…

  1. Оцінювання учнями своєї роботи за картками.

  2. Загальна оцінка роботи учнів на уроці вчителем ( активність, глибина розкриття проблеми, використання мовних засобів під час презезентації та написання творів , загадок, спілкування у групах).

VII Домашнє завдання ( за вибором учнів).

  • Дібрати вірші, оповідання ,звичаї про дуб.

  • Намалювати та усно описати будь-яке дерево.

  • Намалювати і скласти загадку про будь-яке дерево.


Література

  1. Базарницька І. Проектний день у початковій школі // Поч.школа.- 2008.-№2.-с.7-10

  2. Башинська Т. Проектуальна діяльність –основа взаємодії вчителя та учнів// Поч.школа.-2003.-№6,7

  3. Григорчук А. Проектна діяльність на уроках читання//Поч.школа.-2007.-№1.-с.14-17

  4. Інноваційні технології в початковій школі/ Упоряд .:О.Кондратюк.-К.-Шк.світ.-2008.-с.4-16

  5. Коваль Н. Методика розробки проектів у процесі вивчення курсу « Я і Україна» в 2 класі//Поч.школа.-2005.-№10

  6. Котелянець Н.Проектний метод навчання молодших школярів//Рідна шк.-2001.-№10.-с.47-48

  7. Крикун М. Роль слова в розвитку зв’язного мовлення молодших школярів// Поч.школа.-2003.-№11.-с.27-35

  8. Метод проектів//Поч.освіта.-2006.-№16

  9. Метод проектів//Поч.освіта.-2008.-№4

  10. Метод проектів у початковій школі/Упоряд.:О. Онопрієнко, О.Кондратюк. -К.-:Шк.світ.-2007.-128с.

  11. Овчинникова А.Проектная деятельность в учебном процессе//Лицейное и гимназическое образование.-1999.-№2.-с.17-19

  12. Освітні технології//За ред. О.М.Пєхоти .-К. -«А.С.К.».-2001.-с.148-162

  13. Проекти в початковій школі// Шк.світ.-2008.\

  14. Прокопенко В. Метод проектів як засіб креативно-пізнавальної діяльності молодших школярів// Поч.школа.-2007.-№5

  15. Урок-проект з громадянської освіти в 3 класі// Поч.школа.-2006.-№12

  16. Цимбал О.Проектна технологія,критичне мислення і громадянська освіта в процесі вивчення англійської мови// Поч.школа.-Харьків «Основа».-2008.-с.7-30

  17. Чечель И.Метод проектов, или попутка збавить учителя от обязанности всезнающего оракула//Директор.-2002.-№3.-с.11

  18. Як створити навчальний проект//Поч.освіта.-2006.-№40

Картка оцінювання

Вільна тема – 1 б.

Гра «З’єднайте» - 1б.

Інтерв’ю «кореспондента» – 1б.

Проекти – 4б.

Асоціативний кущ – 1б.

Письмова робота – 3б.

Конкурс «Чи знаємо ми казку» - 1б.

Усього – 12 балів

Гра «З’єднайте»

  • З’єднати лініями тип тексту з характерними для нього ознаками.



Розповідь

Текст, в якому описується предмет, подія.

Який? Яка? Яке? Які?

Опис

Текст, в якому розмірковується, доводиться. Чому?

Міркування

Текст, в якому про щось розповідається.

Що відбулося?


Письмова робота за вибором учнів

* Скласти опис дуба за планом і опорними словами.

** Скласти опис, користуючись малюнком і опорними словами.

*** Скласти вірш – загадку, користуючись римами, опорними словами.

Опорні слова

Прикметники: віковічний, величний, міцний, крислатий, осінній.

Дієслова: красується, стоїть, росте, сягає, охороняє, пишається.

Стовбур – товстий, темно-сірий.

Кора – груба, потріскана, сіра, в глибоких зморшках.

Гілля – міцне,крислате, розлоге, шатроподібне , оливково-буре ,сіре.

Листя – зубчасте, довгасте, темно-жовте, руде, буро-жовте, брунатне.

Квіти – дрібні, зібрані у пониклі сережки.

Жолуді – блискучі, відполіровані рукою невідомого майстра.

Дуб, ніби вартовий.

Жолудь, наче діжечка.

План

  1. Як називається дерево?

  2. Де росте?

  3. Скільки йому років ?

  4. Який в нього стовбур, кора ?

  5. Гілля.

  6. Листя.

  7. Квіти.

  8. Плоди.

  9. Що цікавого дізнався про дерево?

  10. Чим воно тобі подобається?

Рими: народився, з’явився, перетворився, не скорився;

вартує, годує; літ,плід.

Схожі:

Коли, де і для чого з'явилась ком'ютерна мережа Internet?
Якщо потрібно знайти певну інформацію, якою службою Internet потрібно скористатися?
Для чого потрібні гроші?
Розробка заняття нового економічного курсу «Фінансова грамотність», для учнів 10-их класів «Для чого потрібні гроші ?», Куриш Н....
Поміркуйте, для чого на вулицях установлюють світлофори?
Поміркуйте, для чого на вулицях установлюють світлофори? Подивіться на картинку. Це теж світлофор, тільки особливий. Він допоможе...
2. Здібності, задатки та індивідуальні відмінності людей
Це ж поняття використовується нами тоді, коли потрібно зрозуміти в силу чого одні люди швидше і краще за інших засвоюють знання,...
Навчання і викладання другої іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах
У багатьох школах, крім англійської мови, діти вивчають другу мову. Для чого це потрібно, якщо англійська давно вже визнана міжнародною...
З чого потрібно починати, аби підключити РРО, що створюють контрольну...
Перший — придбання РРО нового покоління, що створюють контрольну стрічку в електронній формі та містять вбудовані модеми
Методичний посібник Розроблено: Л. В. Петриченко
Завдання: з’ясувати, від чого залежить чого залежить величина зовнішнього кута трикутника
ДОВІДНИК для користувача реєстраційними послугами
Що таке державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і для чого вона потрібна?
Контрольний тест по темі
Для чого призначені форми:  для зберігання даних бази;   для відбору і обробки даних бази;  для введення даних бази і їх перегляду; ...
ВПРАВИ ТА ЗАВДАННЯ
Вивчати, пізнавати, приховувати, сприймати різницю// тотожність чого-небудь. Різниця в поглядах, у ставленні до кого-небудь. //Тотожність...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка