Інструкційна карта до проведення
лабораторного заняття № 1
з дисципліни “Системи управління базами даних” на тему:
“Створення БД в середовищі СУБД MS Access.
Основні сервісні функції обробки БД. Зберігання та конвертування БД”.
Підготовчий етап заняття. Актуалізація знань.
-
Завантажте Access п’ятьма способами
За допомогою ярлика на робочому столі (за наявності)
При допомозі відповідного підпункту головного меню Все программы\Microsoft Office
З вікна обробки результатів пошуку після відшукання файлу Msaccess.exe
З вікна Выполнить чи Запуск программы (шлях до програми слід виписати з області результатів вікна пошуку після виконання попереднього підпункту)
З вікна програми Проводник при перегляді вмісту папки, що містить файл Msaccess.exe (шлях до папки слід виписати з області результатів вікна пошуку після виконання підпункту 1.3).
-
Завершіть роботу Access п’ятьма способами
Комбінацією клавіш Alt-F4
Натисненням кнопки вікна
Вибором пункту меню Файл Выход
Вибором пункту Закрыть контекстного меню вікна Access;
Вибором пункту Закрыть окно чи Закрыть контекстного меню піктограми Access на панелі завдань.
Створення БД за допомогою майстра.
-
Створіть БД для обліку виконання завдань за допомогою майстра. Для цього
Після завантаження Access оберіть на вкладці Файл - Создать посилання Образцы шаблонов
На сторінці вибору шаблонів оберіть серед запропонованих шаблон Задачи, біля рядка вводу імені файла за допомогою кнопки перейдіть у власну папку (назва цієї папки має містити шифр групи та ваше прізвище, якщо така папка відсутня, то створіть її за допомогою контекстного меню), у рядку вводу імені файла введіть Proba1 та натисніть кнопку Создать
Дочекайтеся завершення створення БД за допомогою майстра.
Перейдіть у форму Список контактов за допомогою відповідної кнопки справа. Де відкрилася ця додаткова форма? Перейдіть до попередньої форми та поверніться до нової.
Внесіть у список контактів дані 5 ваших друзів-співробітників. Для переходу між записами використовуйте кнопки переходу у нижній частині форми.
Внесіть додаткові відомості про співробітників (не менше одного поля на вибір), відкривши відповідну форму за допомогою посилання-ідентифікаційного коду. Звідки у цій формі взялися дані?
Перейдіть до форми списку контактів та поверніться до форми списку завдань. Внесіть не менше 7 завдань з різним рівнем важливості та ступенем виконання для різних співробітників. Як обирається співробітник, якому призначено завдання? Куди і для чого виконується перехід при подвійному натиснення лівою кнопкою мишки на цьому полі?
Ознайомтесь зі звітами системи за допомогою списку у верхній частині форми. Продемонструйте викладачу створену БД.
Закрийте відкриті форми та впорядкуйте області навігації зліва за типом об’єктів. З’ясуйте призначення кожного типу об’єктів, переглянувши кожен об’єкт як в режимі використання, так і в режимі конструктора за допомогою контекстного меню. Закрийте всі відкриті об’єкти.
Перегляньте схему зв’язків між таблицями БД, натиснувши на закладці Работа с базами данных кнопку Схема данных. Обгрунтуйте логічно окремі зв’язки між таблицями.
Закрийте Access, віднайдіть створену БД у вікні програми Проводник та визначте її розмір.
Знову завантажте Access та відкрийте створену БД (пункт меню Файл Открыть).
Для оптимізації структури та зменшення розміру БД виконайте її стиснення (кнопка стрічки Файл Сведения – Сжать и восстановить базу данных).
Повторно виконайте пункт 11. Чи зменшився розмір БД?
Створіть за допомогою майстра подібну БД Proba2.mdb, не вносячи дані.
Повторно виконайте пункт 11. Чому розмір БД Proba2 менший розміру БД Proba1?
Завантажте Access, відкрийте БД Proba2 та конвертуйте її до версії Access-2002, створивши БД Proba3.mdb (для цього використайте можливості закладки Файл Сохранить и опубликовать).
Відкрийте та перегляньте БД Proba3. Чому БД відкривається в режимі Лише для читання?
Закрийте БД Proba3 та самостійно конвертуйте її до версії Access 2010, створивши файл Proba4.mdb. Порівняйте розміри файлів Proba2 та Proba4.
Завантажте Access та створіть нову БД Proba5.mdb, обравши на закладці Файл - Создать тип Новая база данных. Чому в цій БД відсутні таблиці, форми та звіти?;
Самостійно порівняйте розміри файла Proba5.mdb та інших створених БД. Зробіть висновки.
Завершальний етап заняття. Повторення вивченого матеріалу.
Завантажте БД Proba1 та збережіть її резервну копію на власний флеш носій за допомогою пункту меню Файл – Сохранить базу данных как.
Створіть архіви Proba1.rar, Proba2.rar, Proba3.rar, Proba4.rar та Proba5.rar з відповідних БД у власній папці.
Створіть архів Proba.rar з чотирьох створених БД.
Порівняйте розмір архіву Proba.rar з загальним розміром архівів Proba1.rar, Proba2.rar, Proba3.rar, Proba4.rar та Proba5.rar. Зробіть висновки.
Збережіть бази даних створені архіви на власний флеш-носій у новій папці.
Після захисту роботи знищіть створені БД та архіви у власній папці на комп’ютері в аудиторії.
Розархівуйте архів Proba1.rar з флеш-носія відразу у власну папку на комп’ютер в аудиторії. Знищіть цю БД. Знищіть створені архіви та папку на флеш-носії.
Контрольні запитання.
Які основні режими створення БД в середовищі СУБД MS Access?
Коли слід створювати БД за допомогою майстра?
Коли слід створювати нову БД?
Як здійснити стиснення БД?
Що таке конвертування БД? Як здійснити конвертування БД в Access?
Як скопіювати БД в іншу папку?
Як слід зберігати БД на власних носіях?
|