|
Скачати 43.54 Kb.
|
Урок №3. Тема: Основні етапи розвитку комп’ютерної техніки. Характеристика різних поколінь комп’ютерів. Мета: ознайомити з історією появи і розвитку обчислювальної техніки; ознайомлення з основними характерними рисами поколінь ЕОМ. Хід уроку. І. Організаційний момент. ІІ. Перевірка домашнього завдання. Самостійна робота. І варіант.
а) у двійковій системі числення; б) у вісімковій системі числення; в) у шістнадцятковій системі числення. 2. Перевести у десяткову систему числення: а) 10100011[2]; б) 7502[8]; в) 410F[16]. 3. Виконати дії: а) 10001011 + 1001; б) 101 *10. 4. Перевести число 11100010100 а) у вісімкову систему числення; б) у шістнадцяткову систему числення. ІІ варіант.
а) у двійковій системі числення; б) у вісімковій системі числення; в) у шістнадцятковій системі числення. 2. Перевести у десяткову систему числення: а) 10011000[2]; б) 4072[8]; в) 592Е[16]. 3. Виконати дії: а) 1110011 + 110; б) 111 *11. 4. Перевести число 10101000111 а) у вісімкову систему числення; б) у шістнадцяткову систему числення. ІІІ варіант.
а) у двійковій системі числення; б) у вісімковій системі числення; в) у шістнадцятковій системі числення. 2. Перевести у десяткову систему числення: а) 11110011[2]; б) 6152[8]; в) 901D[16]. 3. Виконати дії: а) 11010001 + 1100; б) 1010 *11. 4. Перевести число 10001110010 а) у вісімкову систему числення; б) у шістнадцяткову систему числення. IV варіант. 1. Представити число 403: а) у двійковій системі числення; б) у вісімковій системі числення; в) у шістнадцятковій системі числення. 2. Перевести у десяткову систему числення: а) 10100011[2]; б) 3602[8]; в) 329A[16]. 3. Виконати дії: а) 111010011 + 10110; б) 1100 *11. 4. Перевести число 11000101100 а) у вісімкову систему числення; б) у шістнадцяткову систему числення. ІІІ. Пояснення нового матеріалу. Повідомлення теми і мети уроку. Доісторичний етап розвитку обчислювальної техніки. Механічний етап розвитку обчислювальної техніки. Ще 17-річним юнаком Паскаль задумав виготовити обчислювальну машину. Його батько інтендант і вповноважений Його Величності у Верхній Нормандії для оподаткування і збирання податків, довгі часи витрачав на фінансові розрахунки, і син мріяв побудувати машину, яка б спростила б цю роботу. У 1649 році Паскаль одержав королівський привілей, яка встановлювала його приорітет як винахідника машини і надавала право на виготовлення машин для продажу. За роки життя Паскаль створив близько 50 моделей машини, які розійшлися по всьому світу і дали поштовх для інших винаходів. Вісім паскалін збереглися до наших днів, одна з них займає почесне місце у французькому музеї мистецтві ремесел у місті Парижі. Машина Шиккарда спроможна була виконувати додавання, віднімання, множення і ділення шести розрядних чисел. Шик кард назвав її «годинником для лічби». Для складання і віднімання в машині використовувалися шестерні, а для множення і ділення – палички Непера згорнуті в циліндр. На жаль, винахід Шиккарда прийшовся на часи, коли в центрі Європи панувала Тридцятирічна війна і епідемії страшних хвороб. Шиккард і вся його сім’я померли від холери, і протягом майже 300 років його машина залишалася у невіданні. За знайденими відомостями вчені Тюбінгенського університету на початку 60-х років ХХ століття виготовили діючу модель машини Шиккарда. Про винахід Леонардо да Вінчі дізналися лише в 1967 році, коли в бібліотеці міста Мадрида було знайдено доти невідомі щоденники Леонардо да Вінчі, які датуються кінцем 15-го століття. В рукописах зберігся ескіз пристрою для арифметичних обчислень. Його основу складали тринадцять десятизубих кілець, поєднаних таким чином, що поворот одного кільця на 10 оборотів приводив до повороту наступного кільця на один оборот. За даним ескізом комп’ютерна компанія ІВМ в 1969 році виготовила в рекламних цілях виготовила машину. Вона виявилася дієздатною. Основні кроки переходу від механічних машин до електронних. Перший крок. Другий крок. Третій крок. Четвертий крок. Комп’ютерна техніка в процесі свого розвитку пройшла декілька етапів. Які ознаменувалися зміною її елементної бази. Це дозволяє виділяти покоління комп’ютерів саме за цією ознакою. Проте від покоління до покоління вдосконалювалися і принципи організації комп’ютерних систем, розширювалися галузі їх застосування. Неможливо точно зазначити, коли відбувається зміна поколінь. У межах «життя» одного покоління комп’ютерів ще експлуатуються машини попереднього покоління і вже з’являються провісники наступного покоління. Роки «життя» покоління – це лише орієнтовний період його процвітання й домінування в історії комп’ютерного світу. IV. Домашнє завдання. V. Підсумок уроку. |
3. Засоби обчислювальної техніки та історія їх розвитку ... |
Study COMPUTER for the sake of the FUTURE Використання комп’ютерів та комп’ютеної техніки під час навчання, роботи, в різних сферах життя |
Пам’ятка по перевірці дотримання санітарно-гігієнічний вимог до організації... Наявність завіреного санепідемстанцією акту-дозволу на експлуатацію кабінету комп’ютерної техніки |
Глобальна мережа Інтернет. Ідентифікація комп’ютерів у мережі. Протоколи... Сторії розвитку Інтернет, принципи ідентифікації комп’ютерів в мережі та основні протоколи мережі, розглянути основні послуги глобальної... |
Глобальна мережа Інтернет. Ідентифікація комп’ютерів у мережі. Протоколи... Сторії розвитку Інтернет, принципи ідентифікації комп’ютерів в мережі та основні протоколи мережі, розглянути основні послуги глобальної... |
Поняття комп’ютерної публікації Розвивальна: Розвивати вміння, навички роботи у програмі MS Publisher, пізнавальний інтерес до предмету інформатики, комп’ютерної... |
1. Організація та технологія будови комп'ютерних мереж Мною обрана ця тема тому, що на сам перед зараз все робиться за допомогою обчислювальної техніки, тобто за допомогою Персональних... |
Тема уроку Розвивати практичні навички користувача комп’ютера. Виховувати бережне ставлення до комп’ютерної техніки |
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА для студентів спеціальності 060100) “Правознавство” Київ 2009 Класифікація комп’ютерів. Характеристика апаратних засобів ПК. Основні поняття програмного забезпечення ПК. Представлення інформації... |
8. Шкільний кабінет інформатики. Комплект навчальної комп’ютерної... Шкільний кабінет інформатики. Комплект навчальної комп’ютерної техніки і вимоги до нього. Санітарно-гігієнічні норми роботи на комп’ютері.... |