Урок №2. Тема: Кодування повідомлень


Скачати 31.29 Kb.
Назва Урок №2. Тема: Кодування повідомлень
Дата 15.05.2013
Розмір 31.29 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
Урок №2.

Тема:

Кодування повідомлень.

Мета: ознайомити учнів з кодуванням інформації; набути вмінь і навичок переведення чисел у двійкову, вісімкову, шістнадцяткову системи кодування.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Фронтальне опитування.

  1. Дати характеристику І-го покоління комп’ютерів.

  2. Дати характеристику ІІ-го покоління комп’ютерів.

  3. Дати характеристику ІІІ-го покоління комп’ютерів.

  4. Дати характеристику ІV-го покоління комп’ютерів.

  5. Дати характеристику V-го покоління комп’ютерів.

  6. На які основні періоди ділиться розвиток обчислювальної техніки.

ІІІ. Пояснення нового матеріалу.

Повідомлення теми і мети уроку.

Процес перетворення повідомлення з одного способу його подання на інший, який здійснюється на основі наперед заданої системи правил, називається кодуванням, а результат такого перетворення – кодом.

Комп’ютер є електронним пристроєм, фізичною основою роботи якого є впевнене розпізнавання двох суттєво різних рівнів – високого і низького – електричної напруги, намагніченості, сили електричного струму і т. д. якщо одному рівню умовно надати значення «0», а другому – «1», то можна сказати, що комп’ютер працює з двома знаками. Іншими словами, комп’ютерна мова має двійковий алфавіт.

Знаки 0 та 1 двійкового алфавіту на відміну від звичайних десяткових цифр називають двійковими знаками або бітами.

Будь-яке повідомлення в комп’ютері подається лише за допомогою двійкових знаків. Двійкове кодування дозволяє звести опрацювання повідомлень до виконання простих операцій над послідовностями із 0 і 1.

Кодування тексту означає заміну кожного його символу відповідним двійковим поданням – двійковим кодом.

Для перекладання тексту на мову двійкових кодів необхідно утворити достатню кількість різних між собою кодів. Адже кожний символ повинен мати свій унікальний код, а кодувати потрібно всі літери, цифри, розділові знаки й інші символи, які зустрічаються в текстах, усі, які ми можемо ввести з клавіатури комп’ютера.

Сьогодні в комп’ютерних системах для подання текстової інформації застосовуються коди довжиною 8 бітів. Вісімка бітів одержала спеціальну назву: байт. Отже, 1 байт = 8 бітів.

Довжина у 8 бітів дозволяє призначити індивідуальні коди літерам латинського і українського алфавіту – великим і маленьким, розділовим знакам і цифрам, знакам математичних операцій і операцій порівняння, лапкам і дужкам і т. д.

Спосіб кодування числа і довжина його двійкового коду залежить від типу числового значення – чи є воно додатним або від’ємним, цілим або дробовим. Довжина коду числа може змінюватися від одного до 8-х байтів. Це дозволяє відтворювати в комп’ютері цілі числа в діапазоні до 1020 і працювати з багатозначними дробовими числами в діапазоні від 10-308 до 10+308.

Якщо вам запропонувати записати будь-яке число, ви не замислюючись, зображаєте його за допомогою арабських цифр. Ці цифри утворюють десяткову систему числення. Основою даної системи є число 10. З нею пов’язана і назва системи.

Давні шумери застосовували систему, алфавіт якої складався з шістдесяти цифр. Така система називається шістдесятковою.

Двійкове числення було запропоноване у ХVІІ ст. Готфрідом Лейбніцем. Алфавіт двійкової системи складається лише з двох цифр – 0 і 1. але вона призводить до довгого запису чисел, який важко сприймається під час читання з паперу або екрана монітора. Тому в інформатиці часто використовують ще дві системи для компактнішого запису чисел. Це вісімкова і шістнадцяткова системи числення, які зрніші від двійкової для запису чисел на папері або введення з клавіатури. Ці системи є допоміжними, тому що комп’ютер «знає» лише двійкову систему.

Вісімкові числа записують за допомогою алфавіту 0,1,2,3,4,5,6,7, тоді як алфавіт шістнадцяткової системи числення складається: 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9, A, B, C, D, E, F.



(На дошці колективно розв’язуються приклади).


(На дошці колективно розв’язуються приклади).



(На дошці колективно розв’язуються приклади).


IV. Домашнє завдання.

Довільне число десяткової системи числення перевести у двійкову і шістнадцяткову системи числення.
V. Підсумок уроку.

Схожі:

2. Інформаційні процеси
Поняття про інформаційні процеси. Носії повідомлень. Форми та засоби передавання повідомлень. Опрацювання повідомлень. Кодування...
Пояснювальна записка
Дані. Різновиди обсягу даних. Поняття про інформаційну надлишковість повідомлень. Способи подання і кодування повідомлень, двійкове...
2. Апаратне забезпечення інформаційних систем (3 год.)
Способи подання й кодування інформаційних повідомлень. Інструктаж з безпеки життєдіяльності під час роботи на комп’ютері та в кабінеті...
«Кодування інформації. Коректувальні коди. Основні параметри та принципи...
Перетворення дискретного повідомлення в сигнал складається з двох операцій: кодування і модуляції
1 Подання (кодування) даних в пам’яті комп’ютера
Структура внутрішньої пам’яті комп’ютера. Біт, байт, машинне слово. Кодування символьних даних в пам’яті комп’ютера. Подання числових...
ТЕМА. Поняття блогу, різновиди блогів публікація повідомлень та налаштування...
ТЕМА. Поняття блогу, різновиди блогів публікація повідомлень та налаштування його параметрів
Тема: Основні принципи кодування та програмування ЕККА
Державною комісією з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом
Інформація і повідомлення. Поняття інформації. Властивості інформації....
Поняття інформації. Властивості інформації. Поняття шуму. Способи подання повідомлень. Види повідомлень. Неперервні і дискретні повідомлення....
Тема: Робота з дисками. Антивірусні програми
Мета: засвоїти прийоми роботи з дисками: форматування, сканування, дефрагментацію, запис повідомлень та ознайомити учнів з антивірусними...
Тема: отримання повідомлень
Електронна пошта ( Electronic Mail, e mail ) — мережева служба; що дозволяє користувачам обмінюватися повідомленнями або документами...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка