| 
           | 
        
           
            Скачати 174 Kb.
           
          
  | 
      
| 
          ПРАКТИЧНІ РОБОТИ З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ УЧНІВ 5 КЛАСУ Підготувала вчитель математики Смілянської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 4 Сьомченко Н.І. Анотація Посібник містить практичні роботи для учнів 5 класу. Відомо, що особливо ефективним є навчання, яке забезпечує активізацію мислення учнів і свідоме засвоєння ними системи наукових знань, спонукає у них бажання та потребу в цих знаннях і викликає інтерес до предмета, допомагає розвитку здібностей кожного учня, розвиває вміння та навички застосовувати отримані знання на практиці, а також самостійно здобувати ці знання. Практичні роботи учні можуть виконувати як у класі, так і деякі з них вдома. Важливим етапом під час виконання цих завдань є аналіз спостережень та отриманих результатів, під час якого учні вчаться аналізувати, мислити, співставляти, робити висновки. Призначено для колективної та індивідуальної роботи в класі та вдома. Зміст Анотація……………………………………………………………..1 Практична робота № 1. Вимірювання довжини відрізків............3 Практична робота № 2. Вимірювання ціни поділки шкали вимірювального приладу………………………………………...…4 Практична робота № 3. Виготовлення лінійки із заданою ціною поділки шкали……………………………………………………….6 Практична робота № 4. Вивчення властивостей бісектриси кута…………………………………………………………………...7 Практична робота № 5. Обчислення площ фігур……………….9 Практична робота № 6. Виготовлення моделі прямокутного паралелепіпеда……………………………………………………..11 Практична робота № 7. Креслення плану шкільного подвір’я.13 Практична робота № 8. Обчислення витрат матеріалів……….14 Використана література…………………………………………...16 Практична робота № 1 Тема. Вимірювання довжини відрізків Мета: навчитися користуватися вимірювальними приладами: лінійкою, вимірювальною стрічкою, рулеткою та вимірювати за їх допомогою довжини відрізків. Прилади і матеріали: лінійка, сантиметрова вимірю-вальна стрічка, рулетка. Хід роботи 
 Аналіз експериментів та їх результатів Проаналізуйте результати своєї роботи, усно відповівши на такі запитання: 
 час виконання роботи? Після того, як ви проаналізували результати експерименту, зробіть висновок. Практична робота № 2 Тема. Визначення ціни поділки шкали вимірювального приладу. Мета: визначити ціну поділки та межі вимірювання шкал різних вимірювальних приладів. Прилади і матеріали: лінійка, годинник, транспортир, термометр. Хід роботи 
 ![]() ![]() ![]() 
 позначеними цифрами. 
 ціну поділки та межі вимірювання транспортира і термометра. 
 Аналіз експерименту та його результатів Проаналізуйте результати своєї роботи, усно дайте відповіді на такі запитання: 
 Проаналізувавши результати спостережень і обчислень, зробіть висновок. Практична робота № 3 Тема. Виготовлення лінійки із заданою ціною поділки шкали Мета: виготовити лінійку із ціною поділки 2 мм. Прилади і матеріали: учнівська лінійка, аркуш картону або цупкого паперу, ножиці. Хід роботи 
 3 см. 
 ширину підручника з математики. Аналіз експерименту та його результатів Проаналізуйте результати своєї роботи. Усно дайте відповіді на такі запитання: 
 Сформулюйте висновок. Практична робота № 4 Тема. Вивчення властивостей бісектриси кута Мета: дослідити властивості бісектриси кута Прилади і матеріали: лінійка, олівець, кольоровий папір, ножиці, транспортир, клей. Хід роботи 
 Аналіз спостережень і результатів Проаналізуйте результати, отримані в ході практичної роботи. Дайте відповіді на такі запитання: 
 Проаналізувавши результати спостережень і вимірювань, зробіть висновок. Практична робота № 5 Тема. Обчислення площ фігур Мета: навчитися визначати площі фігур методом прямих і непрямих вимірювань. Прилади і матеріали: поліетиленова плівка товщиною 80 – 100 мкм, лінійка, кулькова ручка з чорною пастою, листя лаврове чи з іншого дерева, або плоска фігура неправильної форми. Хід роботи І. Визначення площі прямокутника методом непрямих вимірювань. 
 При необхідності довжину і ширину прямокутника запишіть у міліметрах. ІІ. Виготовлення палетки. 1. Візьміть поліетиленову плівку. Виріжте з неї квадрат, розміри якого 10 х 10 см. 2. Розкресліть квадрат на маленькі квадратики розміром 1 х 1 см. Палетка готова. ІІІ. Визначення площі фігури неправильної геометричної форми методом прямих вимірювань (за допомогою палетки). 
 де S۪ = 1см² (площа одного квадратика палетки). Аналіз експерименту та його результатів Проаналізуйте результати і дайте відповіді на такі запитання: 
 За допомогою палетки можна визначити площі інших плоских фігур, наприклад, відбитка лапи вашого собаки або свого сліду, основи мишки комп’ютера тощо. Сформулюйте висновок. Практична робота № 6 Тема. Виготовлення моделі прямокутного паралелепіпеда Мета: навчитися виготовляти моделі прямокутних паралелепіпедів. Прилади і матеріали: аркуш тонкого картону або цупкого паперу, лінійка, олівець, ножиці, клей. Хід роботи 
 його на три прямокутники. (рис. 1) 
 
 
 Рис.2 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Рис.3 Аналіз результатів. Проаналізуйте результати роботи та дайте усно відповіді на такі запитання: 
 Сформулюйте висновок. Практична робота № 7 Тема. Креслення плану шкільного подвір’я Мета: навчитися креслити план місцевості відповідно до вибраного масштабу. Прилади і матеріали: лінійка, рулетка Хід роботи 
 споруди, розміщені на території школи (сарай, теплиця тощо). 
 На плані показати розміщення квіткових клумб, рабаток тощо. Аналіз результатів Проаналізуйте результати роботи. Дайте усно відповіді на такі запитання: 
 Після того, як ви дали відповіді на запитання, зробіть висновок. Примітка. Для проведення цієї роботи доцільно розділити учнів на групи і кожній групі визначити окреме завдання. Після цього колективно креслення, використовуючи виміри кожної з груп. Практична робота № 8 Тема. Обчислення витрати матеріалів Мета: розрахувати кількість фарби, потрібної для виконання ремонтних робіт у класній кімнаті. Прилади і матеріали: рулетка Хід роботи 
 Аналіз результатів Аналізуючи результати своєї роботи, дайте відповіді на такі запитання: 
 Проаналізувавши результати, зробіть висновок. Використана література: 
  | 
      |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| 
          Урок формування навичок і вмінь Тема. Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел і обчислень виду 54 + 30, 54 + Вимірювання довжини відрізків  | 
        
          Величини та їх вимірювання. Довжина. Одиниці вимірювання довжини. Сантиметр Мета. Познайомити учнів з поняттями: величина, вимірювання величин, одиниця вимірювання (мірка); встановити з учнями загальний  | 
      
| 
          УРОК 38 Тема: Промінь. Відрізок. Вимірювання довжини відрізка. Одиниці вимірювання довжини ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ  | 
        
          УРОК №3 Тема. Відрізок. Вимірювання відрізків Правильність виконання домашнього завдання вчитель перевіряє, зібравши зошити учнів на перевірку  | 
      
| 
          7-й клас. ГЕОМЕТРІЯ Геометричні фігури. Точка, пряма, відрізок, промінь, кут та їх властивості. Вимірювання відрізків і кутів. Бісектриса кута. Відстань...  | 
        
          КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ МАТЕМАТИКИ Тема. Позначення чисел другого десятка цифрами. Вимірювання довжин відрізків. Задачі на знаходження суми та збільшення числа на кілька...  | 
      
| 
          УРОК №9 Тема. Відрізок. Довжина відрізка Мета: закріпити і поглибити знання учнів про властивості довжини відрізка і назви нових понять; відпрацювати навички розв'язання...  | 
        
          Пояснювальна записка Дані. Різновиди обсягу даних. Поняття про інформаційну надлишковість повідомлень. Способи подання і кодування повідомлень, двійкове...  | 
      
| 
          УРОК 37. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета Мета. Ознайомити учнів з одиницею вимірювання кутів, з будовою транспортира та правилами користування ним; зі змістом властивостей...  | 
        
          ПРОГРАМА З ГЕОМЕТРИ ДЛЯ 7 КЛАСУ (54 год. І семестр 16 год, 1 год... Геометричні фігури. Точка, пряма, відрізок, промінь, кут та їх властивості. Вимірювання відрізків і кутів. Бісектриса кута. Відстань...  |