|
Скачати 174 Kb.
|
ПРАКТИЧНІ РОБОТИ З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ УЧНІВ 5 КЛАСУ Підготувала вчитель математики Смілянської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 4 Сьомченко Н.І. Анотація Посібник містить практичні роботи для учнів 5 класу. Відомо, що особливо ефективним є навчання, яке забезпечує активізацію мислення учнів і свідоме засвоєння ними системи наукових знань, спонукає у них бажання та потребу в цих знаннях і викликає інтерес до предмета, допомагає розвитку здібностей кожного учня, розвиває вміння та навички застосовувати отримані знання на практиці, а також самостійно здобувати ці знання. Практичні роботи учні можуть виконувати як у класі, так і деякі з них вдома. Важливим етапом під час виконання цих завдань є аналіз спостережень та отриманих результатів, під час якого учні вчаться аналізувати, мислити, співставляти, робити висновки. Призначено для колективної та індивідуальної роботи в класі та вдома. Зміст Анотація……………………………………………………………..1 Практична робота № 1. Вимірювання довжини відрізків............3 Практична робота № 2. Вимірювання ціни поділки шкали вимірювального приладу………………………………………...…4 Практична робота № 3. Виготовлення лінійки із заданою ціною поділки шкали……………………………………………………….6 Практична робота № 4. Вивчення властивостей бісектриси кута…………………………………………………………………...7 Практична робота № 5. Обчислення площ фігур……………….9 Практична робота № 6. Виготовлення моделі прямокутного паралелепіпеда……………………………………………………..11 Практична робота № 7. Креслення плану шкільного подвір’я.13 Практична робота № 8. Обчислення витрат матеріалів……….14 Використана література…………………………………………...16 Практична робота № 1 Тема. Вимірювання довжини відрізків Мета: навчитися користуватися вимірювальними приладами: лінійкою, вимірювальною стрічкою, рулеткою та вимірювати за їх допомогою довжини відрізків. Прилади і матеріали: лінійка, сантиметрова вимірю-вальна стрічка, рулетка. Хід роботи
Аналіз експериментів та їх результатів Проаналізуйте результати своєї роботи, усно відповівши на такі запитання:
час виконання роботи? Після того, як ви проаналізували результати експерименту, зробіть висновок. Практична робота № 2 Тема. Визначення ціни поділки шкали вимірювального приладу. Мета: визначити ціну поділки та межі вимірювання шкал різних вимірювальних приладів. Прилади і матеріали: лінійка, годинник, транспортир, термометр. Хід роботи
позначеними цифрами.
ціну поділки та межі вимірювання транспортира і термометра.
Аналіз експерименту та його результатів Проаналізуйте результати своєї роботи, усно дайте відповіді на такі запитання:
Проаналізувавши результати спостережень і обчислень, зробіть висновок. Практична робота № 3 Тема. Виготовлення лінійки із заданою ціною поділки шкали Мета: виготовити лінійку із ціною поділки 2 мм. Прилади і матеріали: учнівська лінійка, аркуш картону або цупкого паперу, ножиці. Хід роботи
3 см.
ширину підручника з математики. Аналіз експерименту та його результатів Проаналізуйте результати своєї роботи. Усно дайте відповіді на такі запитання:
Сформулюйте висновок. Практична робота № 4 Тема. Вивчення властивостей бісектриси кута Мета: дослідити властивості бісектриси кута Прилади і матеріали: лінійка, олівець, кольоровий папір, ножиці, транспортир, клей. Хід роботи
Аналіз спостережень і результатів Проаналізуйте результати, отримані в ході практичної роботи. Дайте відповіді на такі запитання:
Проаналізувавши результати спостережень і вимірювань, зробіть висновок. Практична робота № 5 Тема. Обчислення площ фігур Мета: навчитися визначати площі фігур методом прямих і непрямих вимірювань. Прилади і матеріали: поліетиленова плівка товщиною 80 – 100 мкм, лінійка, кулькова ручка з чорною пастою, листя лаврове чи з іншого дерева, або плоска фігура неправильної форми. Хід роботи І. Визначення площі прямокутника методом непрямих вимірювань.
При необхідності довжину і ширину прямокутника запишіть у міліметрах. ІІ. Виготовлення палетки. 1. Візьміть поліетиленову плівку. Виріжте з неї квадрат, розміри якого 10 х 10 см. 2. Розкресліть квадрат на маленькі квадратики розміром 1 х 1 см. Палетка готова. ІІІ. Визначення площі фігури неправильної геометричної форми методом прямих вимірювань (за допомогою палетки).
де S۪ = 1см² (площа одного квадратика палетки). Аналіз експерименту та його результатів Проаналізуйте результати і дайте відповіді на такі запитання:
За допомогою палетки можна визначити площі інших плоских фігур, наприклад, відбитка лапи вашого собаки або свого сліду, основи мишки комп’ютера тощо. Сформулюйте висновок. Практична робота № 6 Тема. Виготовлення моделі прямокутного паралелепіпеда Мета: навчитися виготовляти моделі прямокутних паралелепіпедів. Прилади і матеріали: аркуш тонкого картону або цупкого паперу, лінійка, олівець, ножиці, клей. Хід роботи
його на три прямокутники. (рис. 1)
Рис.2 Рис.3 Аналіз результатів. Проаналізуйте результати роботи та дайте усно відповіді на такі запитання:
Сформулюйте висновок. Практична робота № 7 Тема. Креслення плану шкільного подвір’я Мета: навчитися креслити план місцевості відповідно до вибраного масштабу. Прилади і матеріали: лінійка, рулетка Хід роботи
споруди, розміщені на території школи (сарай, теплиця тощо).
На плані показати розміщення квіткових клумб, рабаток тощо. Аналіз результатів Проаналізуйте результати роботи. Дайте усно відповіді на такі запитання:
Після того, як ви дали відповіді на запитання, зробіть висновок. Примітка. Для проведення цієї роботи доцільно розділити учнів на групи і кожній групі визначити окреме завдання. Після цього колективно креслення, використовуючи виміри кожної з груп. Практична робота № 8 Тема. Обчислення витрати матеріалів Мета: розрахувати кількість фарби, потрібної для виконання ремонтних робіт у класній кімнаті. Прилади і матеріали: рулетка Хід роботи
Аналіз результатів Аналізуючи результати своєї роботи, дайте відповіді на такі запитання:
Проаналізувавши результати, зробіть висновок. Використана література:
|
Урок формування навичок і вмінь Тема. Застосування загального правила додавання двоцифрових чисел і обчислень виду 54 + 30, 54 + Вимірювання довжини відрізків |
Величини та їх вимірювання. Довжина. Одиниці вимірювання довжини. Сантиметр Мета. Познайомити учнів з поняттями: величина, вимірювання величин, одиниця вимірювання (мірка); встановити з учнями загальний |
УРОК 38 Тема: Промінь. Відрізок. Вимірювання довжини відрізка. Одиниці вимірювання довжини ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК №3 Тема. Відрізок. Вимірювання відрізків Правильність виконання домашнього завдання вчитель перевіряє, зібравши зошити учнів на перевірку |
7-й клас. ГЕОМЕТРІЯ Геометричні фігури. Точка, пряма, відрізок, промінь, кут та їх властивості. Вимірювання відрізків і кутів. Бісектриса кута. Відстань... |
КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ МАТЕМАТИКИ Тема. Позначення чисел другого десятка цифрами. Вимірювання довжин відрізків. Задачі на знаходження суми та збільшення числа на кілька... |
УРОК №9 Тема. Відрізок. Довжина відрізка Мета: закріпити і поглибити знання учнів про властивості довжини відрізка і назви нових понять; відпрацювати навички розв'язання... |
Пояснювальна записка Дані. Різновиди обсягу даних. Поняття про інформаційну надлишковість повідомлень. Способи подання і кодування повідомлень, двійкове... |
УРОК 37. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета Мета. Ознайомити учнів з одиницею вимірювання кутів, з будовою транспортира та правилами користування ним; зі змістом властивостей... |
ПРОГРАМА З ГЕОМЕТРИ ДЛЯ 7 КЛАСУ (54 год. І семестр 16 год, 1 год... Геометричні фігури. Точка, пряма, відрізок, промінь, кут та їх властивості. Вимірювання відрізків і кутів. Бісектриса кута. Відстань... |