Уроку Тема: Створення бази даних в ЕТ


Скачати 76.88 Kb.
Назва Уроку Тема: Створення бази даних в ЕТ
Дата 05.05.2013
Розмір 76.88 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Інформатика > Урок
План уроку
Тема: Створення бази даних в ЕТ.

Мета: Навчитися створювати структуру бази даних в ЕТ, створювати форми даних і працювати з ними.

Тип уроку: Лабораторна робота.

Забезпечення: роздатковий матеріал, ПК зі встановленим MS Office
СТРУКТУРА УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

Перевірка присутності учнів


Короткий інструктаж з правил безпечної роботи у комп’ютерних лабораторіях

  1. Актуалізація опорних знань

  1. Що таке база даних?

  2. Яких правил потрібно дотримуватись при призначенні імен полів?

  3. Що таке форма?

  4. Як добавити запис у форму?




  1. Вступний Інструктаж до виконання самостійного завдання

Створити базу даних працівників деякого закладу відповідно таблиці. Для цього потрібно:

  1. Створити заголовок таблиці БД.

  2. Відкрити вікно форми і заповнити БД (список) даними в такому порядку як записано в таблиці.

  3. Відсортувати дані в таблиці за Прізвищем, Ім’ям та По-батькові.

Виконати такі операції з створеною БД.

  1. Створити пошук за допомогою форми за такими умовами: Марченко, Василь, Петрівна, Київ.

  2. Створити пошук за допомогою форми за такими умовами: Марченко Антоніна, Василь Вінниця, Василь Київ.

  3. Використовуючи функцію автофільтру створити такі відбори: всіх Маркових, Всіх хто живе в м. Вінниця, всіх хто проживає в м. Вінниця на вул.. Келецька.

  4. Використовуючи функцію автофільтру створити такі відбори: Всіх Андрущенків та Марченків, Всіх Ігорів або Василів, Усіх хто проживає в Вінниці або Києві.

  5. Використовуючи функцію автофільтру створити такі відбори: усіх працівників для яких в БД не внесено повної адреси.




  1. САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ

  2. ПОТОЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ

Звернення уваги на допустимі помилки кожного учня

  1. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ (підведення підсумків практичної частини)

  1. Перевірка виконання практичного завдання.

  2. Виставлення оцінок.



ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №11

Тема: Створення бази даних в ЕТ.

Мета: Навчитися створювати структуру бази даних в ЕТ, створювати форми даних і працювати з ними.

ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ

База даних (БД) це набір (список) деяких даних які зв’язані між собою в певні категорії. В ролі БД в ЕТ Excel використовують списки – набір стрічок, що містить зв’язані дані. Стрічки в таких списках є окремими записами, стовпці – полями, а окремі комірки – окремими елементами бази даних. Перша стрічка списку при цьому Excel сприймається як заголовки стовпців.

Створення структури БД


При плануванні списку, а саме Призначенні імен полів потрібно притримуватись декількох правил:

  • Верхня стрічка списку завжди використовується в якості заголовка стовпців;

  • Хоча ширина стовпця може доходити до 256 символів, потрібно намагатись призначати короткі імена, інакше поля будуть занадто широкі.

  • Імена полів повинні бути унікальними, вони повинні бути текстового типу, або текстовою формулою;

  • Для заголовків стовпців слід використовувати відмінний стиль форматування від самих даних, наприклад інший шрифт, жирний та ін.

Заключний етап створення списку:

  • Розміщати по можливості один список на робочому листі, якщо є декілька зв’язаних списків потрібно розміщати їх на різних листах;

  • Якщо на листі є дані які не відносяться до списку то між цими даними і списком потрібно залишати хоча б 1 стрічку чи стовпець вільними, щоб Excel автоматично міг розпізнати список.

  • Перед даними в комірках не потрібно вводити лишні пробіли та розділові знаки, так як це впливає на сортування даних в списку.

  • Не потрібно поміщати пусту стрічку між заголовком і першою стрічкою даних.

Щоб відсортувати базу даних, виконайте наступні дії:

  1. Щоб відсортувати тільки частину записів у базі даних, виділіть їх. Якщо ж необхідно відсортувати всю базу даних, виділіть будь-яку комірку.

  2. Виконайте команду Дані – Сортування, щоб вивести на екран діалогове вікно Сортування діапазону.

  3. У списку Сортувати та виберіть поле, по якому буде виконуватися сортування, і виберіть перемикач по зростанню чи по убуванню, визначивши тим самим порядок сортування.

  4. Щоб сортування виконувалося по декількох полях, виберіть їхні назви в списках Потім по й в останню чергу. Спочатку сортування виконується по полю, зазначеному в списку сортувати по, потім – по полю, зазначеному в Потім по, і, нарешті, - по полю, зазначеному в списку в останню чергу, по.

  5. Якщо ви не виділили діапазон рядків, які варто відсортувати, переконайтеся, що в групі Ідентифікувати поля по обраному перемикачу підписам (перший рядок діапазону), розташований у нижній частині діалогового вікна. У результаті рядок, у яку занесені назви полів, не буде брати участь у сортуванні.

  6. Клацніть на кнопці ОК, щоб виконати сортування.

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ


Створити базу даних працівників деякого закладу відповідно таблиці. Для цього:

п/п

Прізвище

Ім"я

По-батькові

Місто

Вулиця

Будинок

Квартира

Телефон

1

Марков

Василь

Іванович

Вінниця

Л. Українки

123

12

12-98-35

2

Васильєв

Максим

Борисович

Київ

Набережна

23

108

123-45-68

3

Поплавська

Вікторія

Петрівна

Одеса

Набережна







25-98-65

4

Марченко

Антоніна

Василівна

Вінниця

Келецька

145

13

35-00-25

5

Андрущенко

Віталій

Андрійович

Вінниця

Київська







35-25-21

6

Поплавська

Наталія

Петрівна

Вінниця

Фрунзе

90

98

24-16-78

7

Марков

Василь

Степанович

Київ

Т. Шевченко

1

45

256-98-65

8

Степанов

Петро

Іванович

Київ

Л. Українки

23

28

213-54-78

9

Марченко

Ігор

Васильович

Вінниця

Келецька







35-65-02

10

Андріїшен

Василь

Петрович

Одеса

Набережна

67

1

25-00-00

11

Карпенко

Валентин

Олександрович

Одеса

Героїв Сталінграду

243

34

05-05-05

12

Янковий

Олександр

Ігорович

Одеса

40-ряччя премоги

8

5

21-21-30

  1. Створити заголовок таблиці БД.

  2. Відкрити вікно форми і заповнити БД (список) даними в такому порядку як записано в таблиці.

  3. Відсортувати дані в таблиці за Прізвищем, Ім’ям та По-батькові.

Виконати такі операції з створеною БД.

  1. Створити пошук за допомогою форми за такими умовами: Марченко, Василь, Петрівна, Київ.

  2. Створити пошук за допомогою форми за такими умовами: Марченко Антоніна, Василь Вінниця, Василь Київ.

  3. Використовуючи функцію автофільтру створити такі відбори: всіх Маркових, Всіх хто живе в м. Вінниця, всіх хто проживає в м. Вінниця на вул.. Келецька.

  4. Використовуючи функцію автофільтру створити такі відбори: Всіх Андрущенків та Марченків, Всіх Ігорів або Василів, Усіх хто проживає в Вінниці або Києві.

  5. Використовуючи функцію автофільтру створити такі відбори: усіх працівників для яких в БД не внесено повної адреси.

КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

  1. Що таке база даних?

  2. Яких правил потрібно дотримуватись при призначенні імен полів?

  3. Що таке форма?

  4. Як добавити запис у форму?

  5. Що таке список даних?

  6. Яких правил слід дотримуватись при створення бази даних?

  7. Як створити форму?

Схожі:

Тема : Створення нової бази даних. Створення таблиць
Таблиця бази даних місце збереження інформації про об’єкти бази даних, призначена для збереження первинних даних
Тема : Створення нової бази даних. Створення звітів
Звіт – об’єкт бази даних, призначений для оформлення потрібних даних з БД згідно з вимогами стандартів. Звіти створюються на основі...
План-конспект уроку №2 Тема
Навчальна мета: ознайомити з поняттям «база даних», проектування бази даних, ознайомити із системою управління базами даних Microsoft...
Тема по програмі
...
УРОКУ Тема: Лінійні бази даних. Створення баз засобом введення даних...
Тема: Лінійні бази даних. Створення баз засобом введення даних в таблицю та з використанням форм
Створення та редагування звітів
Звіт — це об’єкт бази даних, призначений для перегляду та підготовки інформації з бази даних до виведення на друк
Контрольний тест по темі
Для чого призначені запити:  для зберігання даних бази;  для відбору і обробки даних бази;  для введення даних бази і їх перегляду; ...
Тема: Лінійні бази даних. Створення баз засобом введення даних в таблицю та з використанням форм

Контрольний тест по темі
Для чого призначені форми:  для зберігання даних бази;   для відбору і обробки даних бази;  для введення даних бази і їх перегляду; ...
Концепція баз даних. Визначення бази даних як автоматизованої системи
Система управління базами даних це пакет прикладних програм і сукупність мовних засобів, що призначені для створення, супроводження...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка