Дата Клас
Тема: Лінійні бази даних. Створення баз засобом введення даних в таблицю та з використанням форм
Мета: навчити учнів створювати лінійні бази даних в програмі Excel.
Методичне забезпечення: ПК із програмою, роздатковий матеріал.
Тип уроку: комбінований.
СТРУКТУРА УРОКУ
1. Організаційний момент
- перевірка присутності учнів
- підготовка до уроку
2. Актуалізація опорних знань
- Яке призначення зведеної таблиці?
- Як створити зведену таблицю?
- Які звіти зведеної таблиці існують?
- Яким чином можна змінити звіт зведеної таблиці?
3. Пояснення нового матеріалу
План
1. Поняття бази даних в Excel.
2. Створення структури бази даних.
3. Робота з записами в базі даних.
4. Пошук записів за допомогою форми.
1. Поняття бази даних в Excel
Бази даних в ЕТ Excel – це набір (список) деяких даних, які зв’язані між собою в певні категорії. В ролі ЕТ Excel використовують списки – набір стрічок, що містить зв’язані дані. Стрічки в таких списках є окремими записами, стовпці – полями, а окремі комірки – окремими елементами бази даних. Перша стрічка списку при цьому Excel сприймається як заголовки стовпців.
2. Створення структури бази даних
При плануванні списку, а саме Призначення імен полів потрібно притримуватись декількох правил:
· Верхня стрічка списку завжди використовується в якості заголовка стовпців;
· Хоча ширина стовпця може доходити до 256 символів, потрібно намагатись призначити короткі імена, інакше поля будуть занадто широкі.
· Імена полів повинні бути унікальними, вони повинні бути текстового типу, або текстовою формулою.
· Для заголовків стовпців слід використовувати відмінний стиль форматування від самих даних, наприклад інший шрифт, жирний та ін.
Заключний етап створення списку:
· Розміщувати по можливості один список на робочому листі, якщо є декілька зв’язаних списків потрібно розміщати їх на різних листах.
· Якщо на листі є дані, які не відносяться до списку, то між цими даними і списком потрібно залишити хоча б 1 стрічку чи стовпець вільними, щоб Excel автоматично міг розпізнати список.
· Перед даними в комірках не потрібно вводити лишні пробіли та розділові знаки, так як це впливає на сортування даних в списку.
· Не потрібно поміщати пусту стрічку між заголовками і першою стрічкою даних.
3. Робота з записами в базі даних
Форми даних – це вікно діалогу, призначені для керування списком. З їх допомогою можна додавати, редагувати, видаляти записи, а також здійснювати пошук у списку.
Створення форми
1. Виберіть клітинку в діапазоні або таблиці, до якої потрібно додати форму.
2. Щоб додати кнопку Форма до панелі швидкого доступу, виконайте дії:
Ø Клацніть стрілку поруч із панеллю швидкого доступу та виберіть пункт Інші команди.
Ø У вікні Вибрати команду і виберіть пункт Усі команди на клацніть кнопку Форма у списку.
Ø Послідовно натисніть кнопки Додати й ОК.
Ø На панелі швидкого доступу натисніть кнопку Форма .
Добавлення та видалення записів
1. Відкрити вікно форми.
2. Натиснути кнопку Добавить або комбінацію клавіш Ctrl+PageDown. Excel створить новий пустий запис (очистить поля редагування і вивести на місце індикатора номер запису (Новая запись))
3. Заповнити поля нового запису.
4. Повторити кроки 2 і 3 для створення інших записів.
5. По закінченню натиснути кнопку (Закрити).
Редагування записів у формі
1. Відкрити вікно форми.
2. Найти запис для редагування.
3. Внести поправки в потрібні поля.
4. Повторити кроки 2 і 3 для інших записів.
5. При закінченні закрити форму.
4. Пошук записів за допомогою форми
1. Відкрити вікно форми.
2. Натиснути кнопку Критерии. Excel виводить пусті поля запису і заміняє індикатор номера запису на слово Критерии.
3. Зайти в поле по якому буде виконуватись пошук, та ввести критерії.
4. Якщо потрібно здійснити більш складний пошук – ввести критерії в інші поля.
5. Кнопки Далее і Назад використовуються для переміщення по записам.
4. Закріплення вивченого матеріалу
1. Що таке база даних?
2. Як створити базу даних?
3. Які етапи розробки бази даних?
5. Як можна відсортувати базу даних?
6. Які операції над записами можна виконувати в базі даних Excel ?
5. Підсумок уроку
6. Домашнє завдання
О.Ю.Гаєвський. Самоучитель работы в Microsoft Office.
|