|
Скачати 302.51 Kb.
|
Машинна графікаВалерій ЛИСЕНКО Фабрика думок подібна до ткацького верстата, де одним поштовхом приводяться в рух тисячі ниток, човник снує туди й сюди, кожним помахом створюючи тисячі зв’язків, і незримо струменить полотно. Гете, Фауст, частина І, сцена IV. Графіка – одне з найдавніших мистецтв спілкування, предтеча писемності [12]. Споконвіку духовні цінності передавались від однієї майстерності до іншої, саме так, як Господь надав людині свої образ, подобу та дух. Здавна соціальна інформація втілювалась у візуальні образи: конструкції та оздоблення одягу, побутових речей, зброї, приватних та громадських споруд. Мозаїка, вишивка, художній килим з візерунками – наочні приклади зображень, сформованих з дрібних різноколірних елементів. Відтак, найпершими технічними засобами машинної графіки можна вважати ткацькі верстати, винайдені за тисячі років до Нової ери, ще наприкінці неоліту. Приблизно за 900 років до Нової ери було створено Ветхий завіт, вперше написаний з допомогою алфавіту. І другою з десяти священних заповідей була заборона відтворювати світ у зображеннях. З виникненням східних монотеїстичних релігій – іудаїзму, християнства, ісламу – дар слова став воістину божественним, а їх прибічники гідні ймення людей Книги. Пріоритет сприйняття і трактування світу перейшов до лівої півкулі мозку, відповідальної за логічне мислення, краще розвинене у чоловіків. Лише з винайденням кінематографа почався реванш не-текстової, не-книжкової культури. З минулого в майбутнєЗа обставин, коли єдино можливою виражальною формою був текст з фіксованим шрифтоносієм, як на механічній друкарській машинці, декоративні елементи майстрували з літер чи інших символів. Давно винайдені “смайлики” – умовні зображення емоцій, знайомі користувачам електронної пошти. Нарешті, масове виробництво загальнодоступних ПК призвело до створення кольорового графічного інтерфейсу, високоякісних дисплеїв та найширшого спектру різноманітних друкарських пристроїв. Проте, до найпростіших декоративних прийомів доводиться знову й знову вдаватися з появою нових поколінь техніки. Так, у спілкуванні з допомогою популярних нині SMS спостерігаються елементи і “телеграфного стилю” ХІХ століття, і примітивного графічного інтерфейсу перших електронних іграшок. Споконвіку існує також потреба в надійному зберіганні й тиражуванні зображень. Адже безліч скарбів культури знаходяться під постійною загрозою загибелі, ще більше їх безвісно втрачено. Ніхто не вів облік мистецьких зібрань в епоху, коли гинули десятки мільйонів людей. Переосмислення минулого та зміни ідейних орієнтирів періодично спричиняють хижацьку чистку архівів. І навіть за мирних часів у бібліотеках трапляються пожежі. Та й не лише з книжками біда: протягом ХХ століття Україна втратила близько півмільйона ікон, не кажучи вже про сотні тисяч унікальних споруд. Їх образи доносять до нас лише випадкові фотографії. Широке впровадження сучасних засобів машинної графіки дозволяє масово увічнювати й повертати до життя твори, як писані, так і фотографії, кінофільми, тканини, скульптури, архітектурні споруди тощо. Слід згадати діяльність Тараса Шевченка щодо освоєння та популяризації новітніх друкарських технологій. Фотографія, кінематограф [1], телебачення сприяли формуванню зображального стилю, який називають машинною графікою. Загальновідомі ряд галузей і жанрів масової комунікації, де перевага візуального враження над словом доведена суспільною практикою [2, 3, 13]. Візуальні мистецтва викликають співзвуччя як у свідомості, так і у підсвідомості адресатів, і без перекладу сприймаються представниками різних культур. Можна пригадати епоху німого кіно. Більш живий і наочний приклад – візуальний код “помаранчової революції”, на який весь світ відгукнувся стрічками солідарності. У 1980-ті роки оснащення цифрової інформаційної техніки нарешті дозволило маніпулювати зображеннями; для сучасних комп’ютерних програм це є підґрунтям навіть найпростішої роботи з текстами. Вивчення досвіду розв’язання складних задач, накопиченого щодо графіки, може підказати підходи до наболілих проблем, зокрема у машинній лінгвістиці. Щоб підтвердити велике значення заявленої тематики, почнемо з окреслення деяких фінансових досягнень [6]. Сукупний прибуток ринку програмного забезпечення комп'ютерної графіки за 2003 рік перевищив 100 млрд.$. З них компаніям, що працюють у сегменті мультимедіа та “настільного відео” дісталось порядку 37%, галузі автоматизації проектування та інженерії – 20%, індустрії художнього мистецтва та анімації – близько 10%. Передбачається, що прибутковість цього ринку до кінця 2008 року зросте ще більш ніж у півтора рази. Відтак, ця галузь приваблює митців не лише перспективами творчого самовиразу, але й достойними заробітками. За результатами опиту фахівців США та Канади, у 2004-му році студія Pixar – визнаний основоположник жанру комп’ютерної анімації – увійшла до першої п’ятірки найвпливовіших компаній Північної Америки, на рівних конкуруючи з виробниками техніки, харчових продуктів, одягу та меблів. |
Урок засвоєння нових знань Навчальна. ознайомити учнів зі сферою застосування комп’ютерної графіки; з поняттями цифрова графіка, векторна графіка, растрова... |
Урок засвоєння нових знань Навчальна. ознайомити учнів зі сферою застосування комп’ютерної графіки; з поняттями цифрова графіка, векторна графіка, растрова... |
Зразок екзаменаційної вступної роботи з математики до 8 класу Не виконуючи побудови графіка функції, знайдіть точку цього графіка, у якої абсциса на 3 більша за ординату |
Комп'ютерна графіка. Векторна та фрактальна графіка. Векторна графіка... Лінія є елементарним об'єктом, якому притаманні певні особливості: форма, товщина, колір, тощо. Любий об'єкт (прямокутник, еліпс,... |
Застосування методів математичного аналізу ВІВТОРОК ДОТИЧНА ДО ГРАФІКА... Приклад. Скласти рівняння прямої, перпендикулярної до дотичної до графіка функції у = 2х2 – 6х + 3, що проходить через точку М(1;... |
Календарно-тематичне планування Українська вишивка – традиційний вид оздоблення виробів. Матеріали, інструменти та пристосування для вишивання. Машинна вишивка |
Урок №33 Тема. Функція у = х Мета: домогтися засвоєння учнями властивостей функції у = х2 та виду і властивостей її графіка та способу застосування графіка функції... |
З навчальної дисципліни «Основи нарисної геометрії та інженерна графіка» Програмою навчальної дисципліни "Основи нарисної геометрії та інженерна графіка" передбачено засвоєння основних положень стандартів... |
20. Методика навчання технології опрацювання графічних даних. Комп'ютерна... Комп'ютерна графіка — це створення і обробка зображень (малюнків, креслень і т д.) за допомогою комп'ютера. Розрізняють два способи... |
Лекція з курсу «Комп’ ютерна графіка» Автор: доцент кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті Бойчук В. М |