|
Скачати 44.35 Kb.
|
Конспект уроку з трудового навчання урок проводиться у 5 класі Дата: Тема. Поняття про технічний рисунок, креслення. Основні правила їх оформлення. Креслярський інструмент. Мета: сформувати уміння та навички виконувати технічний рисунок, креслення у масштабі; ознайомити учнів з типами ліній і умовних позначок на кресленні, дати визначення понять:технічний рисунок, креслення, масштаб; навчити користуватися креслярським інструментом; виховувати акуратність, культуру праці. Обладнання: креслярські інструменти, комп'ютер. Інструменти та матеріали: аркуш паперу формату А4, олівець, лінійка, косинець. Основні поняття: технічний рисунок, креслення, типи ліній, масштаб. Міжпредметні зв'язки: математика, образотворче мистецтво. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Хід уроку.
Перевірка готовності учнів до уроку.
Майже кожна сім'я має фотоапарат, відеокамеру, сканер, ксерокс. Техніка швидко входить у наше життя. Але для того, щоб виготовити будь – який виріб, необхідно знати точні розміри, форму, будову та із якого матеріалу він виготовлений. Відкрийте журнали і подивіться. Поруч з фото моделі, рисунка, присутнє креслення виробу та його викрійка Відгадайте загадки: Всяк школяр його шанує, Бо він пише і малює. Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно…(олівець) Невеличка деревина, Із графіту середина. Всім потрібна, щоб писати, Щоб картинки малювати. (олівець) Рівно риску проведи І квадратик спробуй, Та візьми спочатку ти Цю пряму особу. Натиск витримає стійко Впевнена, струнка…….(лінійка) Олівці Петрусь узяв, Швидко щось намалював. Хоч крути, а хоч верти, Має тільки три кути. (трикутник) На уроках, в книжці, в школі Почерпнеш ти їх доволі. І назавжди у житті. Стануть друзями тобі. (знання)
. Без технічного рисунка та креслення неможливе сучасне виробництво. За кресленням виготовляють від окремих деталей приладів до великих машин. Технічний рисунок – це зображення предмета з дотриманням пропорцій, виконане за допомогою креслярських інструментів. Креслення – графічне зображення виробу або складової частини із зазначенням розмірів, масштабу та інших даних, необхідних для його виготовлення і контролю. Креслярські інструменти: готовальня, циркуль розмірний та креслярський, лінійка, косинець, транспортир необхідні під час виконання креслення. Креслення – це документ, тому існують вимоги до його оформлення та виконання на аркуші паперу певного формату, або формату. Креслення має рамку, що обмежує на форматі поле креслення (місце для побудови зображення). У правому нижньому куті поля креслення розміщують основний напис розміром 22 х 145 мм. В основному напису позначають назву зображеної деталі, масштаб креслення, виконав, перевірив та дату виконання. Але не всі креслення та зображення можна вмістити на аркуші паперу. Для цього використовують масштаб. Масштаб – це число, яке показує, у скільки разів зображення на кресленні більше або менше від дійсних розмірів деталі. Для того, щоб виконати креслення великих деталей, використовують масштаб зменшення: М 1:2, М1:4, М:100 тощо. Масштаб збільшення – М2:1, М4:1, М100:1.Для виконання креслень використовують лінії різної товщини. Кожна лінія має своє призначення. Для визначення величини деталі або її елементів на кресленні вказують розміри. Лінійні:
Кутові: величину кута Медійна презентація. По її закінченні учні отримують практичне завдання.
Одна група учнів відповідають на запитання, друга отримують картки – лото, третя працює біля дошки. Бесіда:
Завдання за картками учні виконують біля дошки (зразок) - напишіть умовні позначки (радіус, кут, товщина, висота тощо) - напишіть назви креслярських інструментів
Підводячи підсумки відповідей учнів, учитель робить висновки. Креслення – це графічне зображення технічної думки, виконане за правилами міжнародних стандартів. За допомогою креслень можна чітко і ясно висловлювати думки і за їхніми знаками та цифрами уявляти свій виріб.
Підготувати інструменти для побудови креслення швейного виробу. Творче завдання: за допомогою 12 карток, використовуючи 1 елемент з кожної, зробити «своє» креслення (М 2:1) |
Тема. Поняття про розрізи та перерізи як складові проектної документації.... Міжпредметні зв'язки: креслення, трудове навчання, геометрія, образотворче мистецтво |
Календарне планування з креслення для 11 класу на 2011-2012 н р Предмет креслення, його зміст, мета та завдання вивчення в школі. Застосування графічних документів у практичній діяльності людей.... |
Навчальна програма КРЕСЛЕННЯ для учнів 12 класів загальноосвітніх навчальних закладів Креслення це один з ключів до успішного оперування сучасними видами інформаційних систем |
Креслення і зафарбування Навчальна. Відпрацювати елементи створення власного пензля для малювання та розфарбовування об’єктів, креслення об’єктів |
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів КРЕСЛЕННЯ 8-9 класи Курс креслення має загальноосвітній характер і сприяє політехнічній освіті учнів, розвиткові у них технічних здібностей та формуванню... |
Історія виникнення креслення Для того щоб зрозуміти, який шлях пройшло сучасне креслення з моменту його виникнення до наших днів, коротко розглянемо основні етапи... |
ТЕХНІЧНИЙ РЕГЛАМЕНТ Цей Технічний регламент розроблений з урахуванням вимог Директиви Ради Європи від 29 травня 1997 р. №97/23/ЄС про обладнання, що... |
МІЖНАРОДНИЙ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ Поняття кримінально-процесуального доказування та його значення. Предмет доказування |
Уроку Тема уроку Поняття про глобальну та локальну комп’ютерні мережі. Поняття про сервер та клієнтський комп’ютер. Мережні протоколи |
Урок №42 Тема. Ламана і многокутник Формувати вміння відтворювати означення вивчених понять; на готовому рисунку знаходити зображення вивчених понять, і навпаки, виконувати... |