|
Скачати 48.83 Kb.
|
Конспект Уроку з трудового навчання Урок проводиться у 8 класі Дата: Тема. Поняття про розрізи та перерізи як складові проектної документації. Правила виконання перерізів та розрізів. Графічне зображення матеріалів на перерізах. Відмінність між розрізом та перерізом. Мета: засвоїти учнями понять про розрізи та перерізи, їх види та значення; формувати уміння розпізнавати зображення розрізу і перерізу; вдосконалити уміння виконувати ескізи деталей із застосуванням необхідних розрізів; розвивати просторову уяву, творче мислення; формувати уміння та навички роботи з креслярськими інструментами; відпрацьовувати чіткість та охайність при виконанні практичної роботи. Обладнання: креслярські інструменти, комп'ютер. Інструменти та матеріали: лінійка, олівець, косинець, циркуль, аркуш паперу А4. Основні поняття: перерізи, розрізи, штриховка. Міжпредметні зв'язки: креслення, трудове навчання, геометрія, образотворче мистецтво. Тип уроку: урок формування умінь та навичок. Хід уроку.
Для кращого виявлення складної форми предмета (форму отворів, заглиблень тощо) або його частини на кресленні будують різні зображення: перерізи та розрізи. Деталь подумки розсікаємо умовною площиною. Цю уявну площину називають січною площиною.
Якщо умовно відкинути частину предмета, яка розташована перед січною площиною, отримаємо переріз. Таким чином, переріз – це зображення фігури, яке отримали під час уявного розсічення деталі січною площиною. На перерізі показують тільки те, що виявляється безпосередньо в січній площині. Залежно від його розміщення відносно вигляду зображеного на кресленні предмета ПЕРЕРІЗИ ВИНЕСЕНІ НАКЛАДЕНІ розміщують поза контуром вигляду розміщують усередині контуру на вільному місці поля креслення предмета, його використовують при або в розриві вигляд; зображені інструментів тощо; не обтяжують креслення зайвими лініями та зручніші для нанесення розмірів. Під час виконання перерізів положення січної площини вказують на кресленні лінією перерізу. Напрямок, у якому слід дивитися на січну площину, вказують стрілками. Винесений переріз розміщують як найближче. Фігуру перерізу виділяють штриховими лініями під кутом 45° і позначають тими ж буквами (А – А), що й лінію перерізу. Штрихуванням позначають матеріал, з якого зроблений предмет.
Розріз робиться так само, як і переріз, - під час уявного розсічення деталі площиною. Таким чином, зображення розрізу містять не тільки фігуру, що вийшла в січній площині, але й ті контури деталі, що залишилися за нею. На кресленнях предметів складної форми обриси внутрішніх порожнин показують штриховими лініями. Якщо кількість таких ліній є значною або деякі з них збігаються між собою чи з лініями контуру, креслення не дає повного уявлення про форму предмета. Для чіткого виявлення внутрішньої будови предметів застосовують розрізи. Розріз – це зображення деталі, умовно розсіченої площиною (або декількома площинами). Робота з картками. Проблемне питання:
Висновки:
РОЗРІЗ ВМІЩУЄ ПЕРЕРІЗ РОЗРІЗИ ПРОСТІ УТВОРЕНІ УНАСЛІДОК ПЕРЕТИНУ ПРЕДМЕТА ОДНІЄЮ СІЧНОЮ ПЛОЩИНОЮ СКЛАДНІ УТВОРЕНІ ДВОМА І БІЛЬШЕ СІЧНИМИ ПЛОЩИНАМИ ГОРИЗОНТАЛЬНІ ВЕРТИКАЛЬНІ ФРОНТАЛЬНІ ПРОФІЛЬНІ Робота в групах. Читання креслення деталей, що мають розрізи та порізи. (ЗРАЗОК КАРТКИ)
Виконання ескізів деталей із розрізами. (ЗРАЗОК КАРТКИ)
Проводиться колективне обговорення теми:
Аналіз помилок, виставлення стимулюючих оцінок.
Повторити поняття: масштаб; підготуватися до зняття мірок; підготувати креслярські інструменти для побудови креслення швейного виробу. |