|
Скачати 48.83 Kb.
|
Конспект Уроку з трудового навчання Урок проводиться у 8 класі Дата: Тема. Поняття про розрізи та перерізи як складові проектної документації. Правила виконання перерізів та розрізів. Графічне зображення матеріалів на перерізах. Відмінність між розрізом та перерізом. Мета: засвоїти учнями понять про розрізи та перерізи, їх види та значення; формувати уміння розпізнавати зображення розрізу і перерізу; вдосконалити уміння виконувати ескізи деталей із застосуванням необхідних розрізів; розвивати просторову уяву, творче мислення; формувати уміння та навички роботи з креслярськими інструментами; відпрацьовувати чіткість та охайність при виконанні практичної роботи. Обладнання: креслярські інструменти, комп'ютер. Інструменти та матеріали: лінійка, олівець, косинець, циркуль, аркуш паперу А4. Основні поняття: перерізи, розрізи, штриховка. Міжпредметні зв'язки: креслення, трудове навчання, геометрія, образотворче мистецтво. Тип уроку: урок формування умінь та навичок. Хід уроку.
Для кращого виявлення складної форми предмета (форму отворів, заглиблень тощо) або його частини на кресленні будують різні зображення: перерізи та розрізи. Деталь подумки розсікаємо умовною площиною. Цю уявну площину називають січною площиною.
![]() Якщо умовно відкинути частину предмета, яка розташована перед січною площиною, отримаємо переріз. Таким чином, переріз – це зображення фігури, яке отримали під час уявного розсічення деталі січною площиною. На перерізі показують тільки те, що виявляється безпосередньо в січній площині. Залежно від його розміщення відносно вигляду зображеного на кресленні предмета ![]() ![]() ВИНЕСЕНІ НАКЛАДЕНІ розміщують поза контуром вигляду розміщують усередині контуру на вільному місці поля креслення предмета, його використовують при або в розриві вигляд; зображені інструментів тощо; не обтяжують креслення зайвими лініями та зручніші для нанесення розмірів. Під час виконання перерізів положення січної площини вказують на кресленні лінією перерізу. Напрямок, у якому слід дивитися на січну площину, вказують стрілками. Винесений переріз розміщують як найближче. Фігуру перерізу виділяють штриховими лініями під кутом 45° і позначають тими ж буквами (А – А), що й лінію перерізу. Штрихуванням позначають матеріал, з якого зроблений предмет.
![]() ![]()
Розріз робиться так само, як і переріз, - під час уявного розсічення деталі площиною. Таким чином, зображення розрізу містять не тільки фігуру, що вийшла в січній площині, але й ті контури деталі, що залишилися за нею. На кресленнях предметів складної форми обриси внутрішніх порожнин показують штриховими лініями. ![]() Якщо кількість таких ліній є значною або деякі з них збігаються між собою чи з лініями контуру, креслення не дає повного уявлення про форму предмета. Для чіткого виявлення внутрішньої будови предметів застосовують розрізи. Розріз – це зображення деталі, умовно розсіченої площиною (або декількома площинами). ![]() ![]() Робота з картками. Проблемне питання:
Висновки:
РОЗРІЗ ВМІЩУЄ ПЕРЕРІЗ ![]() РОЗРІЗИ ![]() ![]() ![]() ПРОСТІ УТВОРЕНІ УНАСЛІДОК ПЕРЕТИНУ ПРЕДМЕТА ОДНІЄЮ СІЧНОЮ ПЛОЩИНОЮ СКЛАДНІ УТВОРЕНІ ДВОМА І БІЛЬШЕ СІЧНИМИ ПЛОЩИНАМИ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ГОРИЗОНТАЛЬНІ ВЕРТИКАЛЬНІ ![]() ![]() ![]() ![]() ФРОНТАЛЬНІ ПРОФІЛЬНІ Робота в групах. Читання креслення деталей, що мають розрізи та порізи. (ЗРАЗОК КАРТКИ) ![]()
Виконання ескізів деталей із розрізами. (ЗРАЗОК КАРТКИ) ![]()
Проводиться колективне обговорення теми:
Аналіз помилок, виставлення стимулюючих оцінок.
Повторити поняття: масштаб; підготуватися до зняття мірок; підготувати креслярські інструменти для побудови креслення швейного виробу. |