Тема: Поняття та класифікація середовища передачі даних


Скачати 44.34 Kb.
Назва Тема: Поняття та класифікація середовища передачі даних
Дата 17.04.2013
Розмір 44.34 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Тема: Поняття та класифікація середовища передачі даних.

Мета: познайомити учнів із поняттям та характеристиками середовища передачі даних, розглянути класифікацію каналів зв’язку.

Тип уроку: комбінований.

Матеріальне забезпечення: роздатковий матеріал.

Структура уроку:

І. Організаційний момент.

1. Перевірка присутності учнів на уроці.

2. Повідомлення теми і мети уроку.

  ІІ. Актуалізація розумової діяльності учнів.

  1. Що таке комп’ютерна мережа?

  2. Що входить до складу КМ?

  3. Яким чином відбувається передача повідомлень в мережах?

  4. Які середовища передачі даних вам відомі?

ІІІ. Викладення нового матеріалу.

План:

  1. Поняття та характеристики середовища передачі даних.

  2. Класифікація середовища передачі даних.

  3. Параметри кабелів.




  1. Поняття та характеристики середовища передачі даних.

У першу чергу для зв’язку комп’ютерів між собою необхідне середовище, через яке передається інформація.
Середовищем передачі інформації називаються лінії зв'язку (або канали зв'язку), по яких відбувається обмін інформацією між комп'ютерами. У переважній більшості комп'ютерних мереж (особливо локальних) використовуються провідні або кабельні канали зв'язку, хоча існують і бездротові мережі, які зараз знаходять все більше ширше застосування, особливо в портативних комп'ютерах.
Велика увага приділяється вибору потрібного типу кабелю, що в результаті впливає на вартість монтажу всієї мережі в цілому. Також враховують тип передачі повідомлень: послідовний (один кабель) та паралельний (декілька кабелів).

Крім того, передача на великі відстані при будь-якому типі кабелю вимагає складної передавальної й прийомної апаратури, тому що при цьому необхідно формувати потужний сигнал на передавальному кінці й детектувати слабкий сигнал на прийомному кінці. При послідовній передачі для цього потрібно всього один передавач і один приймач. При паралельній же кількість необхідних передавачів і приймачів зростає пропорційно розрядності використовуваного паралельного коду. У зв'язку із цим, навіть якщо розробляється мережа незначної довжини (порядку десятка метрів) найчастіше вибирають послідовну передачу.

До того ж при паралельній передачі надзвичайно важливо, щоб довжини окремих кабелів були точно рівні один одному. Інакше в результаті проходження по кабелях різної довжини між сигналами на прийомному кінці утвориться часове зрушення, що може привести до збоїв у роботі або навіть до повної непрацездатності мережі.

Треба відзначити, що в деяких високошвидкісних локальних мережах все-таки використовують паралельну передачу по 2—4 кабелям, що дозволяє при заданій швидкості передачі застосовувати більш дешеві кабелі з меншою смугою пропускання. Але припустима довжина кабелів при цьому не перевищує сотні метрів. Прикладом може служити сегмент 100Base-T4 мережі Fast Ethernet.



  1. Класифікація середовища передачі даних.

Промисловістю випускається величезна кількість типів кабелів, наприклад, тільки одна найбільша кабельна компанія Belden пропонує більше 2000 їхніх найменувань.

Всі кабелі можна розділити на три великі групи:

  • електричні (мідні) кабелі на основі витих пар проводів (twisted pair), які діляться на екрановані (shielded twisted pair, STP) і неекрановані (unshielded twisted pair, UTP);

  • електричні (мідні) коаксіальні кабелі (coaxial cable);

  • оптоволоконні кабелі (fibre optic).


Кожний тип кабелю має свої переваги й недоліки, так що при виборі треба враховувати як особливості розв'язуваного завдання, так і особливості конкретної мережі, у тому числі й використовуваної топології.


  1. Параметри кабелів.

Можна виділити наступні основні параметри кабелів, принципово важливі для використання в локальних мережах:

  1. Смуга пропускання кабелю (частотний діапазон сигналів, що пропускаються кабелем) і загасання сигналу в кабелі. Два цих параметри тісно пов'язані між собою, тому що з ростом частоти сигналу росте загасання сигналу. Треба вибирати кабель, що на заданій частоті сигналу має прийнятне загасання. Або ж треба вибирати частоту сигналу, на якій загасання ще прийнятно. Загасання виміряється в децибелах і пропорційно довжині кабелю.

  2. Перешкодозахищеність кабелю й забезпечувана їм таємність передачі інформації. Ці два взаємозалежних параметри показують, як кабель взаємодіє з навколишнім середовищем, тобто, як він реагує на зовнішні перешкоди, і наскільки просто прослухати інформацію, передану по кабелі.

  3. Швидкість поширення сигналу по кабелі або, зворотний параметр – затримка сигналу на метр довжини кабелю. Цей параметр має принципове значення при виборі довжини мережі. Типові величини швидкості поширення сигналу - від 0,6 до 0,8 нс/м.

  4. Для електричних кабелів дуже важлива величина хвильового опору кабелю. Хвильовий опір важливо враховувати при узгодженні кабелю для запобігання відбиття сигналу від кінців кабелю. Хвильовий опір залежить від форми й взаєморозташування провідників, від технології виготовлення й матеріалу діелектрика кабелю. Типові значення хвильового опору - від 50 до 150 Ом.

  5. Масса одного метра.


У цей час діють наступні стандарти на кабелі:

  • EIA/TIA 568 (Commercial Building Telecommunications Cabling Standard) – американський;

  • ISO/IEC IS 11801 (Generic cabling for customer premises) – міжнародний;

  • CENELEC EN 50173 (Generic cabling systems) – європейський.


IV. Закріплення матеріалу:

  1. Що являє собою середовище передачі даних?

  2. Чому, на вашу думку, потрібно правильно вибирати середовище передачі?

  3. Який спосіб передачі даних використовується в КМ в основному?

  4. Які типи каналів зв’язку вам відомі?

  5. Якими параметрами можна охарактеризувати середовища передачі даних?


V. Домашнє завдання. Опрацювати конспект.

Схожі:

Тема: Під'єднання комп'ютерів до локальної мережі
Мета: Навчити учнів здійснювати встановлення доступу до середовища передачі даних
Тема: Обмін інформацією у локальній мережі
Мета: Навчити учнів здійснювати встановлення доступу до середовища передачі даних та здійснювати обмін даними
Тема: Обмін інформацією у локальній мережі
Мета: Навчити учнів здійснювати встановлення доступу до середовища передачі даних та здійснювати обмін даними
Об’єднані мережі. Історія розвитку, проблеми об’єднаних мереж
Методи доступу до середовища передачі даних в локальних мережах. Відповідність протоколів локальних мереж та моделі OSI
Конспект уроку з інформатики
Тема. Поняття комп'ютерної графіки. Растрові, векторні, фрактальні зображення та їх властивості. Колірні системи. Призначення та...
Завадський І. О. та ін. Інформатика: 9 кл.: Підруч для загальноосвіт...
Тема. Поняття комп’ютерної графіки. Растрові й векторні зображення та їх властивості. Колірні системи. Призначення та класифікація...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Ці технології підтримують передачу голосу, високошвидкісну передачу даних і відеосигналів, створюючи при цьому значні переваги як...
Тема : Склад комп’ютера та взаємодія між вузлами
Комп’ютер – це універсальний електронний пристрій, призначений для автоматизації накопичення, збереження, опрацювання, передачі та...
ТЕМА. ОГЛЯД РЕЛЯЦІЙНОЇ МОДЕЛІ ДАНИХ. МОДЕЛЬ «СУТНІСТЬ-ЗВ'ЯЗОК»
Мета: сформувати уявлення про реляційну модель даних, типи зв'язків між даними, поняття відношення, атрибута, ключа
Поняття запиту до реляційної бази даних. Створення простих вибіркових запитів
Нові терміни та поняття: впорядкування даних,фільтр, простий фільтр, розширений фільтр, команди меню Записи
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка