Департамент освіти та гуманітарної політики


Скачати 119.84 Kb.
Назва Департамент освіти та гуманітарної політики
Дата 16.04.2013
Розмір 119.84 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Україна
Департамент освіти та гуманітарної політики

Міський методичний кабінет установ освіти

Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.№7

Черкаської міської ради

В Черкаській області



Навчальна програма

з фізичної культури

для загальноосвітніх навчальних закладів

Варіативний модуль

Фітнес. Оздоровчі програми.

Черкаси 2009



Автор: Данілова Елеонора Анатоліївна

Учитель фізичної культури вищої категорії.

Черкаська загальноосвітня школа І-ІІІ ст.№7

Черкаської міської ради в Черкаській області.

Матеріал схвалено педагогічною радою школи від 31.08.09


Зміст.

1.Пояснювальна записка.

2.Теоретико-методичні знання.

3.Навчальний матеріал.

4.Орієнтовні навчальні нормативи.

5.Обладнання необхідне для вивчення

модуля.

Анотація
Всім відомо, що зараз існує багато оздоровчих програм, дихальних технік. Автор пропонує з метою оптимізації навчального процесу впровадити деякі техніки та програми в навчальний процес. В цьому модулі запропоновані основні і найбільш популізовані оздоровчі програми, а саме:

1.Аеробіка – комплекс танцювальних вправ. Це своєрідна функціональна система. Засновник аеробіки – Кеннет Купер.

2.Шейпінг – від англійського ”shape” - форма. Гімнастика для побудови тіла.

3. Калланетика - статична гімнастика. Назва походить від імені засновниці Каллан Пінкней.

4. Пілатес – комплекс вправ для всього тіла, який має напрямок на підвищення гнучкості всього тіла. Засновник – Джозеф Пілатес.

Запропоновані оздоровчі програми давно використовуються в фітнес центрах та клубах, мають гарні відгуки та легко засвоюються. Застосування цього матеріалу в начальній програмі пропонується з метою урізноманітнити навчальний процес, підвищіти естетичний розвиток дітей.

Пояснювальна записка.

Варіативний модуль «Фітнес. Оздоровчі програми» складається з змісту, навчального матеріалу, державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, навчальних нормативів та переліку обладнання, яке необхідне для вивчення цього модуля.

До розділу «зміст навчального матеріалу» внесені теоретичні відомості, комплекси вправ оздоровчих програм, нормативи оцінювання та перелік обладнання.

Розділ «Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів» орієнтований на якісне засвоєння знань, умінь та навичок поданого матеріалу.


Зміст навчального матеріалу.

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів.

Теоретичні відомості

Історія виникнення оздоровчих програм.

Види оздоровчих програм. Правила техніки безпеки та самоконтролю під час занять оздоровчими програмами.

Учень

ХАРАКТЕРИЗУЄ історію виникнення та розвитку оздоровчих програм.

НАЗИВАЄ види та назви оздоровчих програм.

ДОТРИМУЄТЬСЯ правил техніки безпеки та самоконтролю.

Спеціальна фізична підготовка

Різновиди танцювальних кроків, вправи з предметами, техніка латерального дихання. Вправи для зміцнення глубоких м`язів тулуба, елементи стретчингу.

ВИКОНУЄ ввправи з гантелями, основні танцювальні кроки звязані між собою, вправи для зміцнення глубоких м`язів тулуба

ВОЛОДІЄ технікою латерального дихання, елементами стретчингу.

Аеробіка

Основні кроки: притопи, крок на пятку, крок з підтягуванням колін, V крок, схресний крок, приставний крок, «мамбо». Стрибки через скакалку.

ВИКОНУЄ вказані кроки, розрізняє їх за назвою та виконує 2 комбінації кроків. Стрибки через скакалку.
В зв`язку з тим що поданий модуль вивчається з 9 (за умови поділення дітей на групи за статтю) класу у змісті навчального матеріалу в 9-ому класі іде ознайомлення з оздоровчими програмами та надаються вправи з різних видів програм для забезпечення ефективності навчального процесу. За основу беруться 4 основні види оздоровчих програм: аеробіка, шейпінг, пілатес та каланетика. В старших класах разом з вивченням нового та повторенням матеріалу ще висуваються вимоги до вміння самостійно скласти оздоровче заняття. Під час проведення уроків з фітнесу вчитель повинен застосувати індивідуальний та диференційований підхід до учнів. Слід звернути увагу на самоконтроль та самопочуття дітей під час роботи. Педагогічний контроль за станом серцево-судинної системи здійснюється методом вимірювання ЧСС після кожного блоку програми. Після вивчення модуля у кожному навчальному році учні складають випробування ( навчальні нормативи) для контролю рівня фізичної підготовки та оцінюється теоретичне засвоєння матеріалу. Модуль може застосовуватися як на уроках так і під час факультативних занять.



Шейпінг


Блок вправ з гантелями, блок вправ без предметів для зміцнення мязів ніг, рук, тулуба.

ВИКОНУЄ вправи, дотримуючись техніки виконання та правил техніки безпеки. Розрізнює вправи за спрямованістю на різні частини тіла. Виконує згинання рук в упорі лежачи.

Каланетика та пілатес

Вправи для зміцнення мязів спини та черевного пресу в поєднанні з латеральним диханням. Вправи на розтягування, розвантаження хребта.

ВИКОНУЄ статичні динамічні вправи, в ізометричному режимі на розтягування та зміцнення мязів спини, черевного пресу.

ВОЛОДІЄ навичками латерального дихання.

2 рік вивчення


Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів.

Теоретичні відомості.

Повторити існуючі оздоровчі програми та історію їх виникнення та розвитку. Ознайомити учениць з існуючими типами тілобудови.. Вміти визначати свій тип фігури.

ХАРАКТЕРИЗУЄ існуючі оздоровчі програми та історію їх виникнення та розвитку.

ЗНАЮТЬ існуючі види тілобудови.

ВМІЮТЬ визначити тип тілобудови людини.

Спеціальна фізична підготовка.

Комбінації різновидів танцювальних кроків, новий комплекс вправ з предметами, техніка грудного та латерального дихання, вправи на зміцнення крупних мязових груп, вправи на рзтягування.

ВИКОНУЄ 2 комбінації танцювальних кроків, новий комплекс вправ з гантелями, комплекси- блоки на зміцнення крупних мязевих груп.

ВОЛОДІЄ технікою грудного та латерального дихання.

Використовує вправи на розтягнення та володіє методами самоконтролю.

Аеробіка

2 звязки з танцювальних кроків: притопи, V крок, приставний крок та їх різновиди. Стрибки через скакалку.

Виконує вивчені нові звязки танцювальних кроків. Виконує стрибки через скакалку в швидкому темпі.

Шейпінг

Новий комплекс вправ для зміцнення мязів тулуба, ніг з амортизаторами, або без предметів з опором власної ваги. Згинання рук в упорі лежачи.

Виконує комплекси вправ з амортизаторами. Або з опором власної ваги в правильній послідовності.

Пілатес та каланетика

Один повний комплекс вправ пілатесу для початківців. Один повний комплекс вправ каланетики для початківців. Вправи на розтягування та дихальні вправи.

Виконує оба комплекси в правильному режимі та послідовності. Знає та вчасно використовує вправи на розтягування та дихальні вправи.
3 рік навчання.

Теоретичні відомості.

Види оздоровчих програм. Основні принципи побудови оздоровчого заняття. Правила техніки безпеки та самоконтролю під час занять фітнесом.

Називає види оздоровчих програм, основні принципи побудови оздоровчого заняття.

Дотримується правил техніки безпеки та самоконтролю під час занять фітнесом.

Аеробіка.

Основні танцювальні кроки в ускладненому комплексі. Стрибки через скакалку.

Виконує в підготовчий частині заняття звязки танцювальних кроків в ускладненому комплексі в швидкому темпі. Застосовує стрибки через скакалку.

Шейпінг

Новий комплекс силових вправ з опором власного тіла та з гантелями в чергуванні з вправами стретчингу.

Виконує новий комплекс вправ та використовує вправи з вивчених раніше комплексів з опором власного тіла, гантелями, амортизаторами.

Каланетика. Пілатес.

Вправи пілатесу та каланетики з минулих років та включення нових вправ. Техніка володіння латеральним та грудним диханням, вправи на поставу та на розвантаження хребта. Самостійне проведення однієї з частин заняття.

Виконує комплекси вправ пілатесу та каланетики з минулих років та з додаванням нових вправ.

Володіє технікою латерального та грудного дихання, використовує вправи на утримання правильної постави та вправи на розвантаження хребта. Вміє самостійно провести любу частину уроку.

4 рік навчання

Теоретичні відомості

Виникнення та історичний розвиток оздоровчих програм, види програм. Основні типи тілобудови та визначення цих типів. Принципи побудови оздоровчого заняття. Послідовність виконання вправ, правила техніки безпеки та самоконтролю.

Характеризує виникнення та історичний розвиток оздоровчих програм. Знає види програм, основні типи тілобудови людини та вміє їх визначати. Називає принципи побудови оздоровчого заняття . Вміє самостійно скласти комплекс із вивчених вправ.

Аеробіка

Комбінації основних кроків в ускладнених умовах( з прискоренням ритму, збільшенням амплітуди та застосуванням стрибків і бігових кроків). Стрибки через скакалку.

Вміє комбінувати базові кроки , ускладнюючи виконання за рахунок прискорення темпу , включення стрибків та бігових кроків.

Шейпінг

Вправи на побудову різних ділянок тіла з гантелями, без предметів з опором власного тіла.

Складає і проводить блок із 5-6 вправ для побудови заданої частини тіла( передня, задня, внутрішня, зовнішня частина стегна) і т.і. з предметами та без предметів.

Каланетика. Пілатес.

Комплекси вправ з кожного виду з утриманням встановленого темпу, пауз, естетично правильним виконанням.

Володіє технікою виконання вправ кожного виду, знає цілеспрямованість кожної вправи, темп виконання, довжину пауз, володіє технікою правильного дихання під час виконання вправ. Вміє самостійно провести вказану частину заняття. Самостійно скласти комплекс вправ.

Орієнтовні навчальні нормативи


Рік вивчення

Навчальні нормативи

Рівні компетентності

низький

середній

достатній

Високий

1 рік вивчення

Згинання рук в упорі лежачи з колін

(кількість разів)

До8

8-9

10-11

12




Піднімання в сід за 30с

Утримання кута45гр. в пол. лежачи

До11
До20с

11-16

20-30

17-20

30-35

21-25

40

Нахил вперед з положення сидячи

До 7

7

9

11

Стрибки через скакалку 30с

до45

45-50

55-60

60-70

2 рік вивчення

Згинання рук в упорі лежачи з колін

До9

9-10

11-12

13




Піднімання в сід за 30с

Утримання кута 45

До12

25

12-17

25-35

18-21

35-40

22-26

40-50

Нахил вперед з положення сидячи

До 8

8

10

12

Стрибки через скакалку 30с

До50

50-55

55-65

65-75

3 рік вивчення

Згинання рук в упорі лежачи

До10 з колін

10-12 з колін

10 від підлоги.

12 від підлоги




Піднімання в сід за 30с

Утримання кута 45

До 15

До30

15-20

30-40

21-24

40-50

25-27

50-60




Нахил вперед з положення сидячи

До9

10

14

15




Стрибки через скакалку

55

55-60

60-70

70-80

4 рік вивчення

Згинання рук в упорі лежачи

До13 з колін

13-15 з колін

12 від підлоги

15 від підлоги




Піднімання в сід за 30с

Утримання кута 45

До15

35

15

40-45

21-25

45-55

25-30

55-70

Нахил вперед з положення сидячи

10

12

15

18

Стрибки через скакалку

55

60-65

65-75

75-85
Обладнання необхідне для вивчення модуля «Фітнес. Оздоровчі програми».
1. Гімнастичні коврики. (за кількістю учнів)

2. Гантелі, або пластикові пляшечки з водою від 0.5- 1.5л ( за кількістю учнів)

3. Гумові амортизатори (за кількістю учнів)

4. Скакалки (за кількістю учнів)

5. Секундомір 1 шт.

6. Магнітофон 1

Література

1. Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів 5-9 класи. Автори: Т.Ю.Круцевич. С.М.Дятленко. І.Х.Турчик. О.М.Лакіза. Видавництво «ЛітераЛТД»

2. «Фізкультура і спорт» 3/1991Є.А. Крапивіна «Физические упражнения йогов».

3. Г.Горцев «Аеробіка. Фітнес. Шейпінг.»

Схожі:

УКРАЇНА ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ ТА ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ...
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМАНДНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ПЕДАГОГІЧНОМУ КОЛЕКТИВІ
УКРАЇНА ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ ТА ГУМАНІТАРНОЇ ПОЛІТИКИ МІСЬКИЙ МЕТОДИЧНИЙ...
РОЗДІЛ КОМПЕТЕНТНІСНО ОРIЄНТОВАНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ. СОЦІАЛЬНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ
Департамент освіти та гуманітарної політики
У пояснювальній записці до навчальної програми з математики чітко вказано, що для успішної участі у сучасному суспільному житті особистість...
ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ОСВІТИ, НАУКИ, СІМ’Ї ТА МОЛОДІ
ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ОСВІТИ, НАУКИ, СІМ’Ї ТА МОЛОДІ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ...
Бойко Л. А., Пшенична Ю. С., викладачі Лубенського фінансово-економічного коледжу Полтавської ДАА
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Департамент професійно-технічної освіти
Міністру освіти Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських...
Чернівецька обласна державна адміністрація Департамент освіти і науки, молоді та спорту
«Про курс за вибором для загальноосвітніх навчальних закладів «Фінансова грамотність» Департамент освіти і науки, молоді та спорту...
ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з гуманітарної підготовки з начальницьким...
Навчальна мета: вивчити з начальницьким складом основні положення Закону України «Про засади внутрішньої та зовнішньої політики»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка