|
Скачати 95.41 Kb.
|
Лабораторна робота 5 Тема: Сортування даних. Підведення підсумків. Зведені таблиці Мета роботи: навчитися виконувати сортування даних, їх фільтрацію, створювати проміжні підсумки, зведені таблиці. Порядок виконання роботи
Обладнання і програмне забезпечення
Література
Короткі теоретичні відомості Сортуванням називають перевпорядковування даних, за якого значення обраних вами полів (їх називають ключовими полями або ключами) розташовуються:
Перед сортуванням даних важливо правильно виділити область, у якій відбуватиметься сортування. Якщо перед вибором меню Данные / Сортировка помістити курсор всередину таблиці, то Excel автоматично виділить усі її рядки і стовпці. Якщо ж виділити тільки частину таблиці, то і сортування відбудеться тільки у межах виділеної області. Наприклад, якщо ви виділите тільки стовпець із прізвищами співробітників, але не виділите стовпець із сумами належних їм виплат, то прізвища будуть перевпорядковані, але суми виплат залишаться нерухомими в колишніх комірках. Так можна зіпсувати дані, на введення яких був витрачений значний час. Виправити помилку можна, якщо відразу після неправильного сортування натиснути кнопку скасування, або закрити файл, не зберігаючи на диску внесені зміни. Якщо сортування відбувається за одним ключем, то достатньо просто встановити курсор у ключове поле і скористатися однією з кнопок ži gi І. У процесі цього Excel сам виділить всю таблицю і виконає сортування за обраним ключем. Щоб Excel зміг правильно визначити межі таблиці, у ній не повинно бути пустих рядків чи стовпців. Для сортування за декількома полями слід помістити курсор всередину таблиці або виділити діапазон комірок, що підлягає сортуванню, та вибрати в меню Данные опцію Сортировка. В результаті не екрані з’явиться вікно, показане на рис. 1. Якщо ви бажаєте сортувати стовпці (а не рядки, як це робиться за замовчуванням), то сповістіть про це програмі, клацнувши на кнопці Параметры. Там же можна задати особливі режими сортування деяких даних, наприклад назви місяців чи днів тижня – не в алфавітному, а в хронологічному порядку тощо. Зазвичай Excel вважає перший рядок шапкою таблиці, що не бере участі в сортуванні. Якщо ж таблиця не має шапки, і її перший рядок підлягає сортуванню нарівні з іншими, то у вікні сортування (рис. 1) слід вибрати: Идентифицировать поля по значениям столбцов листа. У графі Сортировать по виберіть заголовок чи координату стовпця, по якому буде виконуватися сортування, а також напрямок сортування: по возрастанию або по убыванию. Записи, що містять однакові значення ключового поля, у свою чергу, можуть бути відсортовані по іншому ключовому полю, якщо ви заповните графу Затем по. Наприклад, у процесі сортування персоналу записи з однаковими прізвищами сортуються за іменами. Аналогічно, записи, що містять однакові значення в двох перших ключових полях, можна піддати сортуванню, указавши третє ключове поле в графі В последнюю очередь по. Наприклад, якщо збігаються і прізвище, і ім’я, то сортування здійснюється за полем по батькові. Щоб виконати сортування з обраними параметрами, клацніть мишкою на кнопці ОК. Підведення підсумків можна виконувати лише після виконання відповідного сортування даних. Якщо, наприклад, вам потрібно підвести підсумки за датами із проміжними підсумками за товарами, то і сортування має виконуватися в першу чергу за датами, в іншу – за товарами. Сортування необхідне тому, що рядки з підсумками додаються туди, де відбувається зміна значень даних. Наприклад, підсумок за датою додається там, де відбувається зміна дати. Отже значення, за якими підводиться підсумок, мають групуватися разом, а не бути розкиданими по всій таблиці. Закінчивши сортування, і обравши в меню Данные пункт Итоги, на екран виводиться вікно (рис. 2), у якому треба відповісти на наступні питання:
Вказавши потрібні параметри, клацніть на кнопці ОК, і у вашу таблицю додадуться рядки з підсумками. Зліва від таблиці з підсумками відображаються символи структури – кнопки з зображеннями знаків плюс і мінус. Користуючись ними, можна сховати деталі даних, залишивши тільки їхні підсумки, або знову відновити відображення деталей. Якщо таблиця містить проміжні підсумки різних рівнів деталізації, то зручно користуватися також розташованими в лівому верхньому куті кнопками з зображеннями цифр. Кнопка з цифрою 1 забезпечує виведення тільки загального підсумку, приховуючи всі дані таблиці і всі проміжні підсумки. Кнопка 2 додає проміжні підсумки наступного рівня деталізації і т.д. Кнопка з найбільшою цифрою забезпечує виведення усіх наявних у таблиці даних з усіма проміжними підсумками. Зведені таблиці є ще одним засобом підведення підсумків. Щоб побудувати зведену таблицю, помістіть курсор всередині бази даних41, виберіть у меню Даные опцію Сводные таблицы і дайте відповіді на питання програми:
Хід виконання роботи 1. Заповніть робочий аркуш даними про реалізацію товарів відповідно до зразка, приведеного на рис. 4, де Д1 – дата продажу, Т1 – прізвище продавця, Т2 –найменування товару, Ч1, Ч2 – його ціна і кількість, формула Ф1=Ч1*Ч2. Таблиця повинна містити 30-40 рядків, але в процесі цього в них повинні зустрічатися не більше 3-4 дат, 3-4 прізвищ продавців і 4-5 найменувань товарів. Отже дати, прізвища продавців і найменування товарів мають повторюватися, але обов’язково в різних сполученнях.
Теми для самостійного вивчення: Створення і використання макросів. Контрольні питання
1 Базою даних у Excel називають таблицю регулярної структури, в якій перший рядок містить заголовки полів (стовпців), а решта рядків заповнені однотипними даними. В таблиці не повинно бути пустих стовпців і об’єднаних комірок. |
УРОКУ Тема: Організувавши табличні дані у формі списку, користувач одержує можливість виконання в Excel дій, аналогічних процедурам обробки баз... |
УРОКУ Тема: Зведені таблиці Створюючи зведену таблицю, користувач задає імена полів, що розміщаються в її рядках і стовпцях. Допускається також завдання поля... |
Уроку Тема уроку Використання простого та розширеного фільтрів при впорядкуванні даних. Консолідація даних. Зведені таблиці |
Тема. Створення звітів за допомогою майстра Систематизація та застосування знань стосовно джерела даних, рівнів групування, порядку сортування даних, формування зовнішнього... |
Тема. Створення звітів за допомогою майстра Систематизація та застосування знань стосовно джерела даних, рівнів групування, порядку сортування даних, формування зовнішнього... |
План-конспект Тема: Зведені таблиці У цьому прикладі ми маємо 799 рядків даних збуту, перелічених за країнами, продавцями та обсягами збуту |
ЗАТВЕРДЖУЮ Аналіз, структура програми. Швидке (двоїчне) сортування. Аналіз, застосування. Способи сортування за лінійний час. Реалізація на... |
ЗАТВЕРДЖУЮ Аналіз, структура програми. Швидке (двоїчне) сортування. Аналіз, застосування. Способи сортування за лінійний час. Реалізація на... |
ЗАТВЕРДЖУЮ Аналіз, структура програми. Швидке (двоїчне) сортування. Аналіз, застосування. Способи сортування за лінійний час. Реалізація на... |
Тема: Фільтрація даних Мета роботи: навчитися виконувати сортування даних та їх фільтрацію в Microsoft Excel |