Основі принципу дизайну слайдів Напрямки дизайну


Скачати 52.72 Kb.
Назва Основі принципу дизайну слайдів Напрямки дизайну
Дата 24.03.2013
Розмір 52.72 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Основі принципу дизайну слайдів
Напрямки дизайну


  • промисловий дизайн – об’єктами якого є знаряддя праці: інструменти й обладнання, машини й устаткування тощо;

  • дизайн середовища, що у свою чергу поділяється на:

  • архітектурний дизайн, об’єктами якого є будівлі та система їхнього розміщення на місцевості;

  • дизайн інтер’єру, об’єктами якого є внутрішні приміщення будівель, елементи освітлення, меблі тощо;

  • ландшафтний дизайн, об’єктами якого є парки, сквери, присадибні ділянки, зелені куточки тощо;

  • графічний дизайн – об’єктами якого є книжки, плакати, періодичні видання, буклети, рекламна продукція, шрифти тощо;

  • комп’ютерний дизайн – об’єктами якого є веб-сайти (веб-дизайн), прикладні комп’ютерні програми, комп’ютерні ігри, електронні документи (текстові документи, презентації, ділова графіка тощо), цифрова фотографія тощо;

  • дизайн зовнішнього вигляду людини – об’єктами якого є зачіски, макіяж (франц. maquillage – грим, спотворення істини) або візаж (англ. visage обличчя, вигляд), одяг, взуття, аксесуари тощо.


У процесі розробки дизайну об’єкта, наприклад комп’ютерної презентації, виділяють кілька етапів:

1. Початковий етап, у ході якого визначається призначення об’єкта, вивчаються раніше створені аналогічні проекти, розробляються загальні підходи до дизайну даного об’єкта.

2. Етап створення дизайну об’єкта, у ході якого, крім виконання робіт зі створення дизайну, проводиться його тестування та виправлення помилок.

3. Етап застосування, у ході якого аналізується ефективність розробленого дизайну і за потреби вносяться корективи.
Для успішної реалізації завдань дизайну необхідно дотримуватися законів композиції, колористики та ергономіки:

  • композиція (лат. compositio – складання, зв’язування) – наука проузгодження складових об’єкта для надання йому зовнішньої привабливості та функціональності, а також і результат такого узгодження;

  • колористика – наука про колір, його властивості, особливості сприйняття кольорів людьми різних вікових і соціальних категорій тощо;

  • ергономіка (грец. ε. ργον – робота, νόμος – закон) – наука про ефективність використання людиною пристроїв, засобів, інструментів на основі врахування особливостей побудови та функціонування людськогоорганізму.

Їх вимоги визначають основні принципи дизайну будь-яких об’єктів, у тому числі презентацій і їхніх складових – слайдів.
Композиція презентації

При цьому потрібно враховувати такі властивості композиції:

  • Цілісність – властивість, яка створює у глядача відчуття єдиного цілого. Усі елементи презентації повинні бути чимось зв’язані – єдиним стилем оформлення, єдиним підходом до реалізації анімації, стандартним для даної презентації розміщенням елементів, що повторюються, тощо.

  • Виразність – властивість, що визначає, наскільки точно подається основна ідея презентації чи окремого слайда. Її високий рівень досягається вмілим використанням контрастних кольорів, зміною форми об’єкта, розміщенням у центрі слайда найбільш важливих об’єктів або вставленням їх у просту геометричну фігуру – круг, овал, квадрат, трикутник.

  • Динамічність – властивість, яка вказує на швидкість зміни станів об’єкта. Для забезпечення високої динамічності використовують зміну пропорцій окремих об’єктів. Спрямована або видовжена вліво чи вправо форма об’єкта відображає динамічність.

  • Симетрія і асиметрія – властивості композиції, що вказують на взаємне розміщення об’єктів. Симетричне розміщення об’єктів підкреслює статичність, надійність і гармонійність композиції, а асиметрія – здатність до швидкого розвитку та готовність до змін, мобільність композиції.

Слід зважати на те, що наявність полів у слайда надає відчуття простору, а їх відсутність – зменшує комфортність, створює почуття замкнутості.
Колористика

У більшості випадків кольори мають таку психологічну характеристику:

  • червоний колір – енергійний, агресивний, збуджуючий, на певний час активізує всі функції організму, піднімає настрій;

  • жовтий колір – зменшує втомлюваність, стимулює органи зору і нер вову систему, сприяє розумовій діяльності та вирішенню проблем;

  • зелений колір – фізіологічно найбільш сприятливий для людини, зменшує напругу і заспокоює нервову систему, на тривалий час збільшує працездатність, сприяє критичному і вдумливому підходу до вирішення проблем, зменшенню кількості помилок у прийнятті рішень;

  • блакитний колір – знижує значення більшості фізіологічних властивостей організму – пульсу, тиску, тонусу м’язів, сприяє виникненню відчуття розчарування та підозри;

  • синій колір – за дією схожий з блакитним, з більш вираженим ефектом, коли заспокоєння може переходити в пригнічення;

  • фіолетовий колір – у чомусь поєднує властивості синього й червоного, може викликати неврівноваженість, відчуття незахищеності.


Психологічне сприйняття кольорів, а також певні усталені поєднання значень кольорів у житті людини активно використовують у різних галузях:

на етикетках і в рекламі молочних продуктів переважають білий і зелений кольори як символи чистоти і природності;

коричневий колір у представленні кави підсилює відчуття консерватизму і стабільності;

на концертах рок-музикантів, в їхніх атрибутах переважають яскраві кольори з шокуючим поєднанням – червоний, помаранчевий, пурпуровий, фіолетовий, чорний для підсилення ефекту активності, протесту, відходу від стандартів;

страхові компанії обирають сині та коричневі кольори для створення ефекту спокою та впевненості в завтрашньому дні, але доволі часто використовують і фіолетовий для стимулювання тривожних відчуттів і потреби захиститися;

відома мережа закладів швидкого харчування «Макдональдс» використовує в своєму оформленні поєднання жовтого і червоного кольорів, які стимулюють апетит і посилюють відчуття голоду.

Для презентації можуть бути використані певні поєднання кольорів:

  • контрастні кольори – два кольори, між якими на кольоровому крузі знаходяться три проміжні кольори, наприклад синій і червоний, фіолетовий і помаранчевий тощо. Таке поєднання частково використовується в шаблоні Широкоформатна презентація;

  • додаткові кольори – два кольори, що розміщені один напроти одного на кольоровому крузі, наприклад синій і помаранчевий, фіолетовий і жовтий тощо;

  • монохроматичні (відтінкові) кольори – кольори, що розміщені в одному секторі на кольоровому

  • крузі. Це фактично один колір з різною насиченістю. Таке поєднання використовується в шаблоні Сертифікат-нагорода;

  • теплі кольори – кольори, що розміщені в правих секторах кольорового круга від червоного до жовто-зеленого;

  • холодні кольори – кольори, що розміщені в лівих секторах кольорового круга від пурпурного до зеленого.

Як правило, в кольоровій гамі презентації використовується 23 кольори. Можуть також використовуватися 2–3 кольори, що є відтінками основного і додаткових кольорів.
Ергономіка

Ергономіка як наука, що вивчає поряд з іншими питаннями й систему рухів людини в процесі виробничої діяльності, доволі широко використовується під час проектування інтерфейсів користувача. Впровадження її досягнень дає змогу створити комфортні умови в роботі з відповідним програмним забезпеченням, сприяти збереженню здоров’я та зниженню втоми, підвищенню ефективності праці.

Так, під час створення презентацій слід продумувати розміщення елементів керування таким чином, щоб користувачу не доводилося постійно переміщувати вказівник з одного краю слайда на інший, щоб елементи керування чітко розрізнялися між собою, розміри забезпечували їх швидкий вибір тощо.


Схожі:

Мета: заміщення посади дизайнера в сфері поліграфії, web-дизайну, дизайну інтер'єру чи ін
...
ВП «Коледж технологій та дизайну Луганського національного університету...
ВП «Коледж технологій та дизайну Луганського національного університету імені Тараса Шевченка»
Основи веб-дизайну. Огляд технологій та сервісів Веб Веб-спільноти. Вікі технології
ТЕМА: Основи веб-дизайну. Огляд технологій та сервісів Веб Веб-спільноти. Вікі технології
НАШІ МЕБЛІ ВІДПОВІДАЮТЬ ВИМОГАМ ЕКОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ, СУЧАСНОМУ ДИЗАЙНУ,...
...
Львів-Паркет Основний напрям нашої діяльності продаж продукції на...
Основний напрям нашої діяльності продаж продукції на ринку паркету та масивної дошки. Головне завдання підприємства задоволення високого...
П рищенко Світлана Валеріївна
Професор кафедри графічного дизайну і реклами Інституту реклами, здобувач наукового ступеня доктора мистецтвознавства
10 клас Календарно-тематичний план з «Основ дизайну» на І семестр 2012-2013н р
Практична робота №1 Ознайомлення з матеріалами виставок за каталогами, спеціалізованими виданнями, за допомогою мережі Інтернет
Керівництво підготовкою та проведенням конкурсу покладається на ОЦТТУМ
...
Університет Кафедра "Автомобілі"
Тема: Кількісні та якісні показники розвитку автомобілів. Суспільні та особисті потреби громадян, розвиток науки, які приводять до...
Уроку. Стадії дизайну об'єктів технологічної діяльності
Формування вмінь здійснювати у певній послідовності ху- дожньо-конструкторський аналіз об'єктів проектування. Розвивати критичне...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка