10 клас
Календарно-тематичний план з «Основ дизайну» на І семестр 2012-2013н.р.
№ уроку
|
Дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Практичні роботи
|
Розділ І.ВСТУП
|
1
|
|
Вступ. Дизайн як вид проектної діяльності. Становлення, розвиток, перспективи.
|
Практична робота №1 Ознайомлення з матеріалами виставок за каталогами, спеціалізованими виданнями, за допомогою мережі Інтернет.
|
2
|
|
Матеріальна культура в етнографічних дослідженнях.
|
|
3
|
|
Декоративно-прикладне мистецтво – основа сучасного етнографічного дизайну. З історії розвитку: ремесло, дизайн і технології в Україні, за кордоном.
|
|
4
|
|
Художньо-промислові центри в україні. Особливості українського національного дизайну. Дизайн як навчальне проектування в загальноосвітній школі.
|
|
5
|
|
Правила внутрішнього розпорядку і безпечної праці в шкільних дизайнерських майстернях.
Сучасні організації форми для виконання учнями творчих робіт у складі ланок, бригад, дизайнерських та конструкторських бюро, відділу технолога. Обов’язки членів творчих об’єднань.
|
Практична робота №2. Організація робочих місць дизайнерів (художників-конструкторів).
|
Розділ ІІ. ЗАСОБИ ВИРАЗНОСТІ У ДИЗАЙН-ПРОЕКТАХ
|
6
|
|
Тестування учнів для виявлення здібностей до художньо-творчої діяльності.
|
Практична робота №3. Тест-завдання
|
7-15
|
|
Умови виконання тестових завдань: самоорганізація, самоаналіз та графічне самовираження. Візуальне мислення: зображувальні елементи, знаки, символи, колір, тон. Композиційне мислення: розташування елементів у зображувальному полі.
|
Практична робота №4. Відображення спонтанних емоційних станів (ескізування олівцем, виконання експозиційного варіанта графічними техніками в кольорі).
Практична робота №5. Відображення протилежних настроїв. Напрацювання досвіду самоорганізації, саморегуляції, самонастрою на певний емоційний стан та адекватне відображення його, (ескізування олівцем, виконання експозиційного варіанта графічними техніками в кольорі).
|
16-21
|
|
Профорієнтація.
Кваліфікаційні характеристики: дизайнера, менеджера персоналу, інженера-конструктора, інженера-технолога, техніка-кресляра, макетника.
|
Практична робота №6. Визначення напрямів проектної діяльності для груп учнів. Формування мікрогруп за інтересами. Розподіл обов'язків (ролей) у групі.
Практична робота №7. Тестування (для вивчення інтересу учнів до особисто орієнтованої сфери художньо-проектної діяльності в галузі виробництва)
Практична робота №8. Визначення напряму проектної діяльності кожного учня, наприклад:
предмети побуту, побутова техніка і т. ін.; інструменти, пристрої, обладнання, верстати і т. ін.; ескалатори, транспортувальні стрічки і т. ін.; космічна техніка, авіа-, судно-, авто-, залізничний транспорт; дизайн іграшок
|
21-26
|
|
Вербальна українська мова, як візуальний засіб виразності дизайну
|
Практична робота №9. Графічна візуалізація звуків української мови.
|
27-32
|
|
Основи композиції та кольорознавства.
Композиція як засіб гармонізації об’єктів дизайну. Роль і значення композицій у професійній діяльності дизайнера. Сфери застосування графічних композицій.
Види композиції в дизайні. Площинна. Площинно-фронтальна. Об'ємна. Об'ємно-просторова.
Засоби візуалізації композиції. Крапка, лінія, пляма, площина, об'єм, тон, колір, світлотінь, освітлення, матеріал, фактура, текстура.
Композиційні засоби виразності. Статика, динаміка, симетрія, асиметрія, контраст, нюанс, рівновага, неврівноваженість, ритм, метр, модуль, домінанта, акцент, пропорції і масштаб.
Категорії композиції. Основні закони композиції.
Закон цілісності, супідрядності, міри. Об'ємно-просторова структура, тектоніка.
|
Практична робота №10. Виконання тематичної композиції з абстрактно-геометричних фігур на задану тему: "Плин часу"(мажор або мінор) на виявлення явищ контрасту, ритму, динаміки, асиметрії, нерівноваги, тональної та кольорової гармонії, пропорцій, масштабу
Послідовність виконаня роботи:
1. Ескізування олівцем.
2. Виконання експозиційного варіанту графічними техніками в кольорі.
|
33-38
|
|
Аналіз тестових завдань
|
Практична робота №11 .Підготовка до презентації виконаних робіт (на вибір учителя та учнів)
Презентація робіт, виконаних під час вивчення розділу. Аналіз тестових-завдань з метою визначення здібностей учнів до самовідчуття, самоаналізу та художньо-образного мислення.
|
39
|
|
Презентація виготовлених виробів.
Презентація, самооцінка та оцінювання виробів.
|
|
40
|
|
Підсумковий урок за І семестр
|
|
|