|
Скачати 154.78 Kb.
|
ТЕМА: Основи веб-дизайну. Огляд технологій та сервісів Веб 2.0. Веб-спільноти. Вікі технології. Мета: Ознайомити учнів із різновидами, структурою веб-сайтів, веб-дизайну. Розвивальна: Поповнити словник новими термінами, розширити свої знання з данної теми. Виховна: Виховання самоорганізації учня та покрокового вирішення роботи у процесі створення веб-ресурсів, веб-дизайн. Тип уоку: Урок засвоєння нових знань СТРУКТУРА ЗАНЯТТЯ І. Підготовчий етап.
Мотивація проходить шляхом перегляду відеоролика «Веб 2.0. - машина использует нас или мы и есть машина» на мультимедійному екрані.
Шановні учні, як ви вже здогадалися, сьогодні на занятті ми будемо говорити про технології, на основі яких розробляються сучасні веб-ресурси та опановувати сервіси Веб 2.0. (Демонстрація теми та мети заняття на мультимедійному екрані, які студенти записують у зошити)
1 група учнів - «Bloggers» (досліджували поняття веб-спільноти, блогу). 2 група учнів - «GoogleDocs» (досліджували поняття спільної роботи з онлайн-документами). 3 група учнів - «Multimedia» (досліджували сервіси збереження мультимедійних ресурсів). Актуалізація опорних знань студентів проводиться методом фронтального опитування з метою з’ясування готовності студентів до заняття. Опитування проходить за допомогою проектора, питання виводяться на екран, студенти відповідають усно. Питання:
Очікувані відповіді:
Очікувані відповіді:
Очікувані відповіді:
Очікувані відповіді:
Очікувані відповіді:
Очікувані відповіді:
ІІ. ОСНОВНИЙ ЕТАП. 2.1. Вивчення нового матеріалу. План вивчення нового матеріалу
Викладач інформатики. (Демострація презентації «Огляд технологій Веб 2.0.» за допомогою проектора) Сервіси Веб 2.0. Останнім часом швидко розвиваються сервіси Інтернету, які отримали узагальнену назву сервіси Веб 2.0. За Тімом О‘Рейлі «Веб 2.0 – це не просто інтеграція сервісів, це ідея використання колективного розуму». Веб 2.0 базується на кількох технологіях, на основі яких і розробляються сучасні веб-ресурси. Такими технологіями є:
Веб 2.0 (Web 2.0) - друге покоління мережевих сервісів Інтернету. На відміну від першого покоління сервісів (the mostly read-only Web) Веб 2.0 (the wildly read-write Web) дозволяє користувачам спільно діяти - обмінюватися інформацією, зберігати посилання та мультимедійні документи, створювати та редагувати публікації, тобто відбувається налагодження соціальної взаємодії. Тому технології Веб 2.0. ще називають соціальними сервісами Інтернету. На відміну від ресурсів Веб 1.0, сервісам Веб 2.0 притаманні такі особливості:
Як наслідок соціалізації сервіси Веб 2.0 отримали назву соціальних. Призначенням цих сервісів є створення умов для організації спільної діяльності та для спілкування користувачів Інтернету. В 2006 році американський журнал Time присвоїв титул людини року всім користувачам сервісів Веб 2.0. «Людина року – ти. Так, саме ти. Ти контролюєш інформаційну еру. Ласкаво просимо в твій світ», - говориться на обкладинці журналу. Приклади сервісів Веб 2.0
Група «Bloggers»: (Демонстрація презентації «Веб-спільноти. Блог» за допомогою проектора) 1-й учень : Соціалізація сервісів Веб 2.0 знаходить своє відображення в тому, як активно користувачі сервісів беруть участь в обговоренні різноманітних матеріалів, залишаючи свої коментарі, відслідковують новини. Як наслідок, з груп користувачів Інтернет-ресурсів утворюються веб-спільноти. Найчастіше -це групи людей, що не пов’язані офіційними стосунками, і, можливо, не знайомі особисто один з одним. Їх об’єднує особистий чи професійний інтерес до теми, навколо якої проводеться обговорення. 2-й учень: Види спільнот: мікроблог (http://www.twitter.com), група (http://groups.live), блог (http://www.blogger.com). Блог (англ. blog, від web log, "мережний журнал або щоденник подій") — це веб-сайт, основний вміст якого становлять записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються, оновлюється користувачем. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості. Блог є специфічною формою організації спільноти користувачів навколо певного автора чи авторів блога. Блогерами називають людей, які є авторами блогів. Сукупність усіх блогів в Інтернеті створює блогосферу. 3-й учень: Історичні відомості. За версією газети «Вашингтон профайл» (англ. Washington Profile), першим блогом вважають сторінку Тіма Бернса-Лі, де він, починаючи з 1992 року, публікував новини. Широке використання блогів розпочалося з 1996 року. У серпні 1999 року комп'ютерна компанія «Pyra Labs» із Сан-Франциско відкрила сайт Blogger. Це була перша безкоштовна блогова служба. Згодом Blogger був викуплений компанією Google. 4-й учень: Наведемо декілька прикладів різних блогів, створених з різними освітніми цілями:
Як бачимо з прикладів, блоги можуть виступати не лише особистими щоденниками автора, а й бути осередком спільного розв’язання освітніх задач. 5-й учень: Різновиди блогів. За автором (авторами):
За наявністю мультимедіа:
За особливостями змісту:
За технічною основою:
Група «GoogleDocs»: (Демонстрація презентації «Спільна робота з документами. GoogleDocs» за допомогою проектора) 6-й учень: Google Docs (укр. Документи Ґуґл) — розроблений Google безкоштовний мережевий офісний пакет, що включає текстовий, табличний редактор і службу для створення презентацій. Утворений у результаті злиття Writely і Google Spreadsheets. Це веб-орієнтована програма, що працює в рамках веб-браузера без установлення на комп'ютер користувача. Документи і таблиці, що створюються користувачем, зберігаються на сервері Google, або можуть бути збережені у файл. Це одна з ключових переваг програми, оскільки доступ до введених даних може здійснюватися з будь-якого комп’ютера, під’єднаного до Інтернету. Доступ до особистих документів захищений паролем. Офіційна сторінка: http://docs.google.com Призначення: текстовий процесор, електронна таблиця, створення форм і підготовка презентацій. Головна сторінка сервісу представляє собою деякий віддалений файловий менеджер. Основне його призначення полягає в управлінні документами на сервері розробника. Основна перевага даного механізму полягає в спільній роботі над документами. Достатньо лише надати доступ іншому користувачеві, і він зможе заходити на сервіс через свій браузер, переглядати або редагувати ваш матеріал. 7-й учень: Ліва бічна панель головної сторінки сервісу містить список категорій, за якими здійснюється навігація по документам. Незважаючи на те, що тут застосовується термін «папки», зроблено це лише для зручності. Ви можете тримати документи відразу в декількох папках. Це означає, що технічно більш точним було б назвати описувані структури «мітками» або «ярликами», кому як завгодно. За умовчанням відображаються всі записи. Навпроти кожного документа, окрім його імені, відображається приналежність до папок, власники та співавтори, а також дата останньої зміни. Крім того, сортування відбувається в дусі журналу. Ви бачите документи, редагування яких завершилося сьогодні, вчора, на цьому тижні, в цьому місяці, і так далі, по мірі збільшення часового відрізка. 8-й учень Автономна робота з Документами Google. Тепер за допомогою Документів Google можна переглядати і редагувати документи в автономному режимі, без підключення до Інтернету. Для цього у службі "Документи Google" використовується Gears - розширення для браузера з відкритим кодом, що додає функції автономної роботи безпосередньо до переглядача. За відсутності підключення до Інтернету у службі "Документи Google використовуються дані, які зберігаються на жорсткому диску комп'ютера, а не інформація, що пересилаються по мережі. При автономної роботи зміни зберігаються на комп'ютері, а після підключення до Інтернету вони будуть синхронізовані з серверами Документів Google і стануть доступні для співавторів. 9-й учень: Переваги Документів Google перед Microsoft Office:
10-й учень: Недоліки Документів Google перед Microsoft Office:
Група «Multimedia»: (Демонстрація презентації «Соціальні сервіси збереження мультимедійних ресурсів» за допомогою проектора) 11-й учень: Соціальні сервіси збереження мультимедійних ресурсів – сервіси мережі Інтернет, які дозволяють безкоштовно зберігати, класифікувати, обмінюватися цифровими фотографіями, аудіо- і відеозаписами, текстовими файлами, презентаціями, а також організовувати обговорення контенту. Соціальні мережеві фотосервіси – це:
12-й учень: Фотосервіси – це сховище навчальних матеріалів, архівів фотографій і творчих робіт учнів. Після реєстрації користувач системи може безкоштовно розміщувати на віддалений сервер великі обсяги фотографій кожного місяця. Приклади фотосервісів:
Фотосервіс Picasa. Picasa є своєрідним міксом прізвища іспанского художника Пабло Пікассо, фрази mi casa (my house) та скорочення «pic», виходить щось на кшталт Домашнього сховища фото-шедеврів. Сервіс доступний для всіх і пропонує наступні можливості:
13-й учень: Соціальні відеосервіси – сайти в Інтернеті, що дозволяють безкоштовно зберігати, переглядати, коментувати, редагувати відеофрагменти. Як правило, різні сайти відеосервісів встановлюють обмеження на обсяг і тривалість відеороликів, які можна завантажувати на Інтернет-сервер. Адреси сайтів: • http://youtube.com - YouTube (англійський інтерфейс) • http://www.rutube.ru-RuTube (російськомовний інтерфейс) • http://video.mail.ru/ - Видео@Mail.Ru (російськомовний інтерфейс) • http://vision.rambler.ru/ - Rambler Vision (російськомовний інтерфейс) 14-й учень: YouTube - соціальний сервіс, призначений для зберігання, перегляду та обговорення цифрових відеозаписів. У сервісі YouTube використовуються мітки-категорії. Сервіс дозволяє всім своїм користувачам публікувати відеофайли, ділитися своїми мітками (тегами) відеозаписів. Окремі відеозаписи можуть бути об'єднані в тематичні «телевізійні канали» відповідно до присвоєних міток. 15-й учень : Користувачі сервісу YouTube здійснюють прості стандартні дії:
Перше відео на YouTube було завантажено вже 23 квітня 2005 року. У листопаді 2006 року Google купила цей відеосервіс за фантастичну суму – 1,65 мільярдів доларів. Ця угода і досі залишається однією з найдорожчих у сфері інтернету. Станом на 17 березня 2008 року на YouTube було завантажено 78,3 мільйона відеофайлів. Викладач інформатики. (Розповідь з елементами бесіди) Соціальний сервіс ВікіВікі У числі сервісів Веб 2.0 особливе місце займають вікі-проекти. Основне їх призначення – накопичення та структуроване зберігання інформаційних матеріалів з можливістю редагування та обговорення цих матеріалів групами користувачів. Які вікі-проекти вам відомі? Вільна багатомовна веб-енциклопедія Вікіпедія. Як ви гадаєте на основі якої технології розроблені вікі-проекти? Вікі-проекти розроблені на основі технології побудови веб-сайтів Wiki – системи зберігання та структурування бази знань, виявлення їх у гіпертекстовому форматі, забезпечення навігації та пошуку. Першим вікі став Portland Pattern Repository, створений Вордом Канінгемом (Ward Cunningham) у 1995 році. Канінгем вигадав і назву «вікі», і концепцію — і сам створив перше втілення системи вікі. Канінгем узяв термін вікі від «вікі вікі», тобто «хутких» автобусиків, що функціонували в аеропорту Гонолулу. Вікі вікі — це було перше гавайське слово, яке Канінгем вивчив під час першого відвідання островів, коли працівник аеропорту сказав йому їхати з одного терміналу в інший автобусом вікі-вікі. За словами самого Канінгема, «Я обрав термін вікі-вікі, щоб замінити надто хутку думку назвати цю штуку „хуткою мережею“.» На основі принципів Вікіпедії розвивається багато нових проектів, а вашим завданням буде знайти які саме проекти та заповнити схему. |
Календарне планування курсу «Основи веб-дизайну» для ІІ-го курсу на 2011-2012 н р Структура веб-сайтів, різновиди веб-сторінок. Реєстрація веб-сайту на сервері безкоштовного хостинга |
Урок (11 клас ) Тема уроку: Основи автоматизованого створення та публікації веб-ресурсів Мета: Ознайомити учнів із різновидами, структурою веб-сайтів, основами створення веб-ресурсів |
Структура веб-сайтів. Етапи створення сайту. Засоби автоматизованої... Розвивальна мета: Розвивати координацію рухів, зорову пам’ять, вміння працювати з програмами |
Структура веб-сайтів. Етапи створення сайту. Засоби автоматизованої... Розвивальна мета: Розвивати координацію рухів, зорову пам’ять, вміння працювати з програмами |
ТЕМА: Технологія роботи з браузером Microsoft Internet Explorer МЕТА: навчитись завантажувати програму, настроювати параметри її функціонування, переглядати веб-сторінки, зберігати інформацію з... |
Тема: Проектування Web-сторінок в програмі Microsoft FrontPage Приступаючи до створення веб-сайту, необхідно визначитися з його тематикою, кількістю підрозділів сайту та сторінок в кожному з них... |
РОЗПОРЯДЖЕННЯ Про забезпечення функціонування веб-сайту Охтирської районної державної адміністрації на веб-порталі місцевих органів виконавчої... |
Пелещишин Андрій Миколайович, Сєров Розробка нового підходу до верифікації даних, які надає Веб-користувач при реєстрації є актуальним питанням функціонування та розвитку... |
Пелещишин Андрій Миколайович, Кравець Веб-форуму. Кожна з тем Веб-форуму описується множиною ключових слів:, де – кількість елементів множини, тобто кількість ключових... |
Тема: Створення Web сторінок в програмі Microsoft FrontPage Мета: Вдосконалити існуючий Веб-вузол. Доповнити його найпростішими гіперпосиланнями. Доповнити веб-сторінки |