ЗМІЦНЕННЯ СТАЛОГО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЧЕРЕЗ СПІВРОБІТНИЦТВО ОРГАНІВ ВЛАДИ І МІСЦЕВИХ ГРОМАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Збірник матеріалів Львів 2012


Скачати 2.55 Mb.
Назва ЗМІЦНЕННЯ СТАЛОГО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЧЕРЕЗ СПІВРОБІТНИЦТВО ОРГАНІВ ВЛАДИ І МІСЦЕВИХ ГРОМАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Збірник матеріалів Львів 2012
Сторінка 1/23
Дата 21.06.2013
Розмір 2.55 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Географія > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   23
ЗМІЦНЕННЯ СТАЛОГО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ ЧЕРЕЗ СПІВРОБІТНИЦТВО ОРГАНІВ ВЛАДИ І МІСЦЕВИХ ГРОМАД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ


Збірник матеріалів

Львів - 2012

УДК 332.14(477.830)(082)

ББК У9(4Ук-4Лві)210.3я4з

З 69

Зміцнення сталого регіонального розвитку через співробітництво органів влади і місцевих громад Львівської області: Збірник/За заг. ред. Н. Гмурковської, І. Каспрука, І. Шимківа; переклад В. Хім’яка - Львів, 2012  177 с.
Пропонований збірник «Зміцнення сталого регіонального розвитку через співробітництво органів влади і місцевих громад Львівської області» знайомить читачів з результатами виконання «Програми проведення обласного конкурсу мікропроектів місцевого розвитку 2011-2015» та ставить собі за мету продемонструвати успішний досвід реалізації окремих мікропроектів громад і програми в цілому.

В матеріалах видання детально проаналізовані механізми реалізації та фінансування «Програми проведення обласного конкурсу мікропроектів місцевого розвитку», механізмів кооперації з іншими обласними програмами: «Програмою енергозбереження для бюджетної сфери Львівщини на 2010-2015 роки» та «Програмою розвитку освіти Львівщини на 2013-2016 роки». Досвід реалізації програми в 2011-2012 роках також дозволив унормувати низку процедур для покращення процесу планування і реалізації мікропроектів та напрацювати рекомендації щодо покращення роботи програм на 2013 рік. Ці матеріали представлені в збірнику.

Дане видання базується на результатах виконання українсько-польського проекту «Зміцнення сталого регіонального розвитку через співробітництво органів влади і місцевих громад Львівської області» і містить матеріали польських і українських експертів щодо європейського досвіду розвитку регіонів, принципів прозорого врядування, налагодження партнерства ключових суб’єктів розвитку територій.

Збірник призначений для працівників органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади, активістів і волонтерів громад; представників неурядових організацій; студентів і викладачів ВНЗ та всіх зацікавлених тематикою регіонального розвитку.
Проект фінансується програмою польського співробітництва з розвитку Міністерства закордонних справ Республіки Польща у 2012 р.
Projekt jest współfinansowany w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2012 r.
Публікація висловлює виключно думку автора та не може сприйматися як офіційна точка зору Міністерства закордонних справ Республіки Польща.
Publikacja wyraża wyłącznie poglądy autora i nie może być utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.

ISBN 978-966-9895-52-1

 Stowarzyszenie Samorządów Euroregionu Bug

 Європейський діалог, 2012

 Кольорове небо, 2012

Зміст


Олег Панькевич. Вступне слово.

5

Олександр Софій. Регіональний розвиток в ЄС – уроки для України.


8

Андрій Бондаренко. Реформування регіональної політики у Львівській області на прикладі «Програми проведення обласного конкурсу мікропроектів місцевого розвитку на 2011 – 2015 роки».


11

Олег Демків. Механізми фінансування Програми проведення обласного конкурсу мікропроектів місцевого розвитку на 2011 – 2015 роки.


14

Ярослав Грицевич. Результати моніторингу впровадження «Програми проведення обласного конкурсу мікропроектів місцевого розвитку» в 2012 році.


17

Денис Шмигаль. Програма енергозбереження для бюджетної сфери Львівщини на 2010-2015 роки. Нові підходи.


21

Юрій Підлісний, Михайло Брегін. Програма розвитку освіти Львівщини на 2013-2016 роки. Нові підходи.


23

Галина Грабарчук. Проект «Зміцнення сталого регіонального розвитку через співробітництво органів влади і місцевих громад Львівської області».


27

Наталія Гмурковська. Принципи прозорого самоврядування. Досвід Польщі.


30

Ігор Каспрук. Партнерство. Співробітництво заради результату.

33

Олена Шинаровська. Залучення громад як запорука успіху політики місцевого розвитку.


36

Пропозиції щодо можливих змін «Програми проведення обласного конкурсу мікропроектів місцевого розвитку на 2011-2015 роки» за результатами виконання програми в 2012 році.


39

Додатки

40

  1. Опис «Програми проведення обласного конкурсу мікропроектів місцевого розвитку на 2011 – 2015 роки».

40

  1. Методично-нормативні матеріали.

52

  1. Форма заявки з додатками «Програми проведення обласного конкурсу мікропроектів місцевого розвитку на

2011 – 2015 роки».


52

  1. Договір про міжбюджетний трансфер (субвенцію).

57

  1. Акт виконаних робіт на не фінансовий внесок.

61

  1. Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України.




62

  1. Порядок проведення обласного конкурсу мікропроектів у сфері енергоощадності.




68

  1. Форма заявки з додатками обласного конкурсу мікропроектів у сфері енергоощадності.




74

  1. Форма звіту про споживання паливно-енергетичних ресурсів в розрізі об’єктів.




78

  1. Успішний досвід мікропроектів, реалізованих в 2012 році.

79

  1. Каталог підтриманих мікропроектів обласного конкурсу місцевого розвитку Львівщини в 2012 році за напрямком «Інші пріоритети».




149

  1. Каталог підтриманих мікропроектів обласного конкурсу місцевого розвитку Львівщини в 2012 році за напрямком «Реконструкція, будівництво, облаштування об’єктів соціально-культурного призначення, у тому числі народних домів і будинків «Просвіти».




158

  1. Каталог підтриманих мікропроектів обласного конкурсу місцевого розвитку Львівщини в 2012 році за напрямком «Застосування енергоефективних технологій на об’єктах, будинках та в населених пунктах».




164

  1. Інформація про організації – виконавців проекту «Зміцнення сталого регіонального розвитку через співробітництво органів влади і місцевих громад Львівської області».

172


Олег Панькевич
Вступне слово
Два роки, пройдені органами місцевого самоврядування нового скликання в непростих умовах урегулювання бюджетних та політичних відносин з органами центральної виконавчої влади, – це вагомий спільний досвід місцевих рад різних рівнів на теренах області. Можна з впевненістю ствердити, що активна і принципова позиція у захисті інтересів Львівської громади була відчутна у всій країні.

Повноваження органів місцевого самоврядування, на жаль, не зазнали розширення на законодавчому рівні. Не зросла і фінансово - матеріальна база територіальних громад. Проте місцева виконавча влада, мабуть вперше за довгий період свого функціонування, відчула відповідальність за неефективні дії, побачила стратегічний, системний підхід до перспектив розвитку Львівщини з боку обласної ради, органів місцевого самоврядування.

Львівська обласна рада нового скликання з самого початку своєї діяльності запропонувала та разом з районними, міськими, селищними та сільськими радами успішно реалізовує європейські форми бюджетування. Місцеві громади тепер на конкурсній основі отримують дофінансування з обласного бюджету на вирішення питань свого розвитку.

У 2011 році Львівською обласною радою був вперше ініційований конкурс мікропроектів місцевого розвитку для того, щоб створити умови для допомоги громадам сіл, селищ та малих міст у вирішенні їх нагальних соціальних і економічних проблем.

Завдання такого конкурсу – не просто дати гроші з бюджету. Адже, за умовами конкурсу, обласна рада дофінансовує проекти в обсязі не більше 50 відсотків їх вартості. Решту знаходить громада, виділяючи кошти з місцевих бюджетів, збираючи гроші у звичайних мешканців села, селища, міста, долучаючи спонсорські кошти і, врешті решт, вкладаючи свою особисту працю.

Головна мета такого підходу – підвищити рівень територіальних громад у вирішенні місцевих питань, змінити світогляд членів громади у підході до управління, заставити шукати найбільш ефективні шляхи і методи швидкого та ефективного вирішення проблем місцевого розвитку.

У 2011 році завдяки зазначеному конкурсу в області вдалося реалізували 21 мікропроект на загальну суму 1783,6 тис. грн, з яких 750 тис. грн. дофінансовано з обласного бюджету.

Розуміючи дієвість таких ініціатив, депутати Львівської обласної ради у 2012 році збільшили суму дофінансування мікропроектів з обласного бюджету у 5 разів – до 4 млн грн. Половину цих коштів спрямовано на підтримку народних домів і будинків «Просвіта». У 2012 році реалізовується 93 мікропроекти, у тому числі – 44 проекти з підтримки народних домів.

Участь у таких програмах особливо актуальна сьогодні, коли органи місцевого самоврядування вимушені долати труднощі в умовах централізації фінансових ресурсів на центральному рівні і обмежених місцевих рад.

Новим напрямом підтримки місцевих ініціатив є проведення у 2012 році конкурсу мікропроектів з енергозбереження. Ціль конкурсу – зменшити споживання паливно-енергетичних ресурсів у бюджетній сфері за рахунок стимулювання та впровадження енергозберігаючих заходів.

У цьому році в області реалізовується 41 мікропроект з енергозбереження на суму 4,2 млн. грн., з яких з обласного бюджету буде дофінансовано 1,7 млн грн.

В цьому році Львівщина за сприянням обласної ради та підтримки європейських партнерів робить нові кроки для покращення співпраці по програмах підтримки місцевого самоврядування і успішно напрацьовує досвід у нових європейських методах залучення бюджетних коштів.

Маємо надію, що продовження реалізації подібних конкурсів ще більше активізує місцеві громади для вирішення проблем місцевого розвитку, а відтак, забезпечить подальшу розбудову високоорганізованого громадянського суспільства.

Дане видання ставить собі за мету продемонструвати успішний досвід реалізації окремих мікропроектів громад і програми в цілому; на основі здійсненого аналізу проблем, що гальмують розвиток програми запропонувати ефективні шляхи їх подолання.

Сподіваємось, що корисними для розробників і виконавців обласних та районних програм будуть матеріали, що стосуються механізмів реалізації та фінансування програми і дасть можливість застосувати нові підходи при плануванні своїх програм. Позитивним фактом в цьому напрямку є вже апробоване партнерство «Програми проведення обласного конкурсу мікропроектів місцевого розвитку на 2011 – 2015 роки» з «Програмою енергозбереження для бюджетної сфери Львівщини на 2010-2015 роки» та запланована кооперація з «Програмою розвитку освіти Львівщини на 2013-2016 роки».

Впевнені, що наші громади успішно використають і позитивний досвід наших польських колег з планування і реалізації подібних програм в Люблінському воєводстві та конкретних порад експертів щодо механізмів співпраці громад з основними партнерами - органами влади та місцевого самоврядування, підприємцями, неурядовими організаціями.

Дякуємо нашим партнерам - Організації Самоврядувань Євро- регіону Буг (м. Холм), Центру Співпраці Польща-Схід (м. Люблін) та ГО «Європейський діалог» (м. Львів) за реалізацію проекту «Зміцнення сталого регіонального розвитку через співробітництво органів влади і місцевих громад Львівської області», завдяки якому був виданий даний збірник.

Софій Олександр
Регіональний розвиток в ЄС – уроки для України
Положення про регіональний розвиток Європейський Союз і Україна включили до Плану дій ЄС - Україна, в якому головним пріоритетом було визначено покращення можливостей для регіонального розвитку шляхом запровадження стратегічного планування на державному та регіональному рівнях.

Відповідно до даного пріоритету з 2009 по 2012 роки в Україні реалізувався проект ЄС «Підтримка сталого регіонального розвитку в Україні», результатом якого в 2011 році став проект Закону України «Про засади державної регіональної політики». Ключові розділи законопроекту декларували наступне: реалізація «Держав-ної стратегії регіонального розвитку» та стратегій регіонального розвитку мають здійснюватися шляхом розробки та виконання Планів їх реалізації, які містять конкретні програми та проекти; фінансування таких програм та проектів має здійснюватися через Державний фонд регіонального розвитку, а інституційне забезпе-чення процесу - через національну і координаційні ради регіональ-ного розвитку та агенції регіонального розвитку в областях. На сьогодні проект закону відхилений головним науково-експертним управлінням ВРУ.

Єдиним елементом цього законопроекту, який отримав підтримку стало створення «Державного фонду регіонального розвитку» (ДФРР) в рамках Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України» від 12.01.2012 року. Позитивним моментом створення ДФРР можна вважати факт конкурсного фінансування регіональних програм у відповідності до регіональних стратегій розвитку та Планів їх реалізації.

В сфері регіонального розвитку Львівська область широко застосовує інструменти і досвід ЄС. Так стратегія розвитку Львівщини до 2015 року була розроблена відповідно до чинного законодавства України з урахуванням досвіду регіонального розвитку в країнах Європейського Союзу. На сьогодні інститутом регіональних досліджень НАН України розробляється проект стратегії до 2022 року.

Важливим інструментом виконання стратегії розвитку Львівщини являються обласні програми розвитку. По більшості ці програми базуються на бюджетних коштах, в механізмах виконання програм не закладено ефективних інструментів залучення позабюджетних коштів, зокрема коштів громад. В кінцевому результаті кошти обласного бюджету не в змозі вирішити всі гострі соціально-економічні проблеми, актуалізовані самими громадами, а громади залишаються «поза грою».

З іншого боку на Львівщині накопичений позитивний практичний досвід впровадження міжнародних проектів. У 2002-2008 роках у Львові та області впроваджувався спільний проект Уряду України та Світового банку «Український фонд соціальних інвестицій - УФСІ». З середини 2011 року УФСІ відновив свою діяльність на Львівщині. Обсяг інвестицій УФСІ до 2008 року склав майже 37 мільйонів гривень в рамках 51 проектів, ініційованих громадами та неурядовими організаціями. При цьому були апробовані нові підходи в реалізації проектів: впровадження прозорих механізмів залучення місцевих коштів; розбудова спроможностей громад та місцевих органів самоврядування щодо планування і впровадження проектів.

З 2008 року на Львівщині реалізується проект «Місцевий розвиток орієнтований на громаду» (ЄС-ПРООН). В рамках І фази проекту було реалізовано 56 проектів громад на загальну суму більше 8 млн. грн., в тому числі за місцеві кошти більше 4 млн. грн. Підходи, пропоновані ЄС-ПРООН були подібними до УФСІ - забезпечувати підтримку проектів громад за рахунок добровільних внесків і бюджетного фінансування; запроваджувати в області та районах прозорі механізми виділення бюджетних коштів для місцевих програм та ініціатив громад на основі конкурсного відбору і принципів спів фінансування.

Головною метою міжнародних проектів є надання першого імпульсу громадам та органам місцевого врядування в сфері вирішення місцевих проблем. Тому, як правило такі проекти є

одноразовими, а без подальшої фінансової підтримки ініціативи громад швидко затухають.

Саме тому в 2010 році Львівська обласна рада започаткувала середньострокову «Програму проведення обласного конкурсу мікропроектів місцевого розвитку на 2011 – 2015 роки», яка використала підходи, пропоновані міжнародними програмами та доповнила їх низкою інновацій, що дозволило програмі за 2 роки швидко завоювати довіру громад. Якщо в 2011 році бюджет програми складав 1.6 млн. грн., в т.ч. - 750 тис. грн. з коштів обласного бюджету, то у 2012 році – близько 10,0 млн. грн. в т.ч. – 4,0 млн. грн. з коштів обласного бюджету.

Ми сподіваємося, що успішний досвід «Програми проведення обласного конкурсу мікропроектів місцевого розвитку»:

- послужить орієнтиром для планування інших обласних та районних програм розвитку на основі кооперації бюджетних коштів, ресурсів громад, органів місцевого самоврядування, підприємців;

- дозволить формувати конкурентоздатні регіональні проекти до державного фонду регіонального розвитку (ДФРР);

- дозволить громадам Львівщини бути успішними в міжнародних та національних програмах, зокрема - в Програмі транскордонного співробітництва Польща – Білорусь - Україна, у Всеукраїнському конкурсі проектів та програм розвитку місцевого самоврядування тощо.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   23

Схожі:

РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Про моніторинг результатів діяльності місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування” та з метою забезпечення...
Голова адміністрації
Про організацію роботи місцевих органів виконавчої влади та ор­ганів місцевого самоврядування області в умовах загострення епі­демічної...
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Про забезпечення функціонування веб-сайту Охтирської районної державної адміністрації на веб-порталі місцевих органів виконавчої...
План. Кабінет Міністрів вищий орган у системі органів виконавчої...
Україні, починаючи з низових ланок – місцевих державних адміністрацій, через центральні органи управління, „нагорі” завершується...
ПОПЕРЕДНЯЗАЯВКА
Львівської області з пауерліфтингу від команди СК «POWER» м. Львів Львівська обл
Парадигма сталого розвитку. Історія розвитку концепції сталого розвитку
Таке тлумачення терміну розкритиковане Ґ. Дейлі і є не лише грубою помилкою, але і його профанацією
РЕГІОНАЛЬНА ПРОГРАМА інноваційного розвитку Львівської області на 2012 2015 роки
Аналіз причин виникнення проблеми та обґрунтування необхідності її вирішення програмним методом
Програми розвитку місцевого самоврядування в м. Синельниковому на 2012-2016 роки
України, та з метою створення належних умов для підвищення ефективності діяльності місцевих рад, поліпшення їх матеріально-технічного...
79008‚ м. Львів‚ вул. Просвіти, 4а; тел. 298-73-46‚ факс 298-73-54, 298-73-70, E-mail
На виконання наказу головного управління освіти і науки Львівської облдержадміністрації від 21. 09. 2012 р. №742 «Про проведення...
Закономірності виникнення права
Організація здійснення влади на місцях. Взаємодія місцевих державних органів з органами місцевого самоврядування
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка